חיפוש

קידום אתרים בתחום הרכב

הפעם, לשם שינוי, אנחנו עוסקים בקידום אתרים בנישה מוגדרת היטב: תחום הרכב. אלא, שבניגוד למדריכים אחרים שכתבתי כאן, המדריך הזה יחולק לשלושה תתי מדריכים. מדוע? משום שהתשובה לשאלה מה צריך לעשות כדי לקדם אתר בתחום הרכב משתנה באופן מהותי בין עוסקים שונים המספקים שירותים שונים בתחום. עדיין לא מבינים מה אני רוצה? כדאי מאוד שתמשיכו לקרוא.

שוב חוזר ומזכיר שפרויקט קידום אתרי נישה, ממשיך ביתר שאת. בכל מספר ימים אני מפרסם כאן מאמר שעוסק ביסודות שחשוב להבין כאשר בוחרים לקדם אתר בנישה מסוימת. בואו נתחיל.

קטגוריה ראשונה: קידום מוסכים

למוסכים יש מאפיין אחד מרכזי: הם נדרשים לתת שירות לבעל רכב, שהדבר האחרון שהוא רוצה לעשות זה לצרוך את השירות הזה. לכן, כל מיני גימיקים כמו צ'אט משוכלל, השארת פרטים, אנימציה מרהיבה ועוד שטויות כאלו ואחרות הם הכי לא רלוונטיים שיש בעת תכנון ועיצוב אתר למוסך.

הדבר השני שצריך לזכור הוא שמוסך המספק שירותי תיקון שונים צריך לנסות ולדרג את האתר שלו על הרבה מאוד מילות מפתח: החלפת אלטרנטור בנתניה, החלפת אלטרנטור בראשון לציון, תיקון תיבת הילוכים אוטומטית, תיקון תיבת הילוכים ידנית באשדוד ו… כבר הבנתם את הסיפור.

רצוי מאוד שכל ביטוי כזה יקבל את המקום המתאים לו באתר המוסך. רצוי שיהיה באתר המוסך הזה פירוט אודות השירותים השונים בעמודים נפרדים וייעודיים. זה אומר שאם נדרש לפתוח עמוד עבור תיקון תיבת הילוכים ידנית ועמוד עבור תיקון תיבת הילוכים אוטומטית, אז זה מה שצריך לעשות כדי לאפשר דירוג סביר על הביטויים האלו. בלי תלונות מיותרות.

עוד משהו שחשוב לזכור הוא שמוסך הוא עסק שיש לו שעות פתיחה וסגירה, מיקום, דרכי יצירת קשר טלפונית, אפשרות להזמנת תור ועוד. כל אלו אמורים להיות מצויינים בצורה מובנית באתר (למשל, באמצעות סכמה), גם על מנת שמנוע החיפוש יבין היטב את השירותים שמספק המוסך ללקוחות. כמו כן, כדאי מאוד שמוסך שמעוניין שאתר האינטרנט שלו יקודם היטב עבור חיפושים מקומיים, יפתח וימלא היטב את כרטיס העסק שלו בשירות גוגל מיי ביזנס.

 

האתגר הגדול בקידום מוסכים

ומילה אחרונה בהקשר הזה על מוסכים: חיפושים שונים הנוגעים לפתרון תקלות, יעלו, לא אחת, בדפי תוצאות החיפוש, שירותי אגרגטורים שונים: דפי זהב, בזק B144, מידרג, המקצוענים ועוד. מאחר שמדובר באתרים חזקים, שכביכול מספקים מענה שלם ואיכותי יותר מאשר אתרי מוסכים רגילים, בקידום הביטויים האלו יש אתגר גדול: רמת התחרות היא גדולה לא רק בשל כמות העסקים הישירים המתחרים, אלא גם בשל הפורטלים הגדולים שלוקחים בה חלק.

 

קטגוריה שניה: קידום חברות ליסינג

בעולם חברות הליסינג המצב הוא מעט שונה. אם המטרה המוצהרת של מוסך היא שתגיע עם הרכב, תשאיר אותו לתיקון, תגיע, תשלם, ותצא מן המוסך, הרי שהמטרה המיידית של חברות הליסינג היא לתאם עם הלקוח שיחת מכירה.

חשוב יהיה להבין: לקוח נוטה לקיים מספר פגישות עם חברות ליסינג שונות לפני שהוא בוחר עם איזו מהן הוא מעוניין להתקשר. במהלך שיחות המכירה האלו מתבצע משא ומתן קשוח ואגרסיבי. בכל זאת, מדובר בהוצאה כספית לא מבוטלת.

 

דילמת חברות הליסינג

לכן, חברות ליסינג רבות אשר כבר טורחות להציע מחירים באתר נתונות בדילמה: פרסום מחירים נמוכים מידי יגרום לפתיחת משא ומתן מתוך נקודת חולשה. פרסום מחירים יקרים מאוד יהפוך את הגולש לנוטש בתוך שניות מעטות. מה שבוחרות לא מעט חברות ליסינג לעשות, במקרה הזה, הוא לפרסם מחירי דוגמה עבור עסקאות מאוד מסוימות וספיציפיות, ולשלוח את הלקוח ליצור קשר טלפוני על מנת לקבוע פגישה בה יוצגו לו פרטים אודות עסקאות אפשריות נוספות. מעטות הן הפעמים שבהן המידע שמוצג ללקוח באמצעות האתר הוא גם המידע הסופי והמתאים לעסקה שביצע בפועל הלקוח.

 

דגשים בעת תכנון ועיצוב אתר לחברת ליסינג

אם כך, על מה כדאי לחברות ליסינג לשים דגש בעת תכנון ועיצוב האתר שלהן?

 

עיצוב מקצועי

ובכן, מאחר שתחום הרכב משייך גם הוא לעולם ה – YMYL (הנישה שגוגל מייחסת לה חשיבות בבחינת אתרים, כיוון שהיא מאגדת אתרים שיש להם השפעה על הכסף, הנכסים הפיננסיים של אדם או על הבריאות וחיי האדם שלו) רצוי מאוד שאתר של חברת ליסינג יהיה מעוצב בצורה מקצועית.

 

היררכיה נכונה

כמו כן, חשוב יהיה שאתר של חברת ליסינג יציג היררכיה נכונה ללקוח, ויאפשר לו למצוא בקלות את הדגם שאותו הגיע לחפש. חיפוש כזה יכול להיות חיפוש ישיר (באמצעות תיבת חיפוש) או חיפוש שיתבצע באמצעות פקדים שונים (כמו פריטים לבחירה מתוך רשימות).

 

מחשבה על מחשבון באתר?

יש אתרים של חברות ליסינג שבהם הוטמעו מחשבונים שונים שמאפשרים לקבל תמונה אודות ההחזר החודשי הצפוי והמקדמה אותה יצטרך הלקוח להפקיד בעת בחירה של דגם מסוים. עם זאת, מרבית חברות הליסינג בחרו שלא להטמיע מחשבון כזה, אולי בשל הדינמיות המאפיינת את סגירת העסקאות האלו. הנה דוגמא למחשבון ברוטו נטו שאני פיתחתי באתר שלי 🙂

 

כמות גדולה של קישורים נכנסים

אתרי חברות הליסינג המובילים מתאפיינים בכמות גדולה מאוד של קישורים נכנסים בציוני איכות גבוהים מכלים לניתוח קישורים כמו ahrefs ו- majestic. מה שאומר, שאם אתם מתכוונים להקים אתר בנישה הזאת ולהתחרות בגדולים, תצטרכו כיס עמוק במיוחד.

 

מאפיין נוסף לתת עליו את הדעת

מאפיין נוסף שצריך לתת עליו את הדעת בחברות הליסינג השונות הוא חלקיות המידע באשר לדגמים השונים: חברת הליסינג תבצע, מן הסתם, רק עסקאות שהן רווחיות עבורה, ולכן ייתכן שחלק מן הדגמים או גרסאות שונות של אותו דגם, לא יהיו זמינים לצרכן, וכפועל יוצא, לא יוצגו באתר.

 

קטגוריה שלישית: אתרי אינטרנט של יצרניות רכב

כאן הסיפור הוא כבר שונה. לקוח שנכנס לאתר של יצרנית רכב מסוימת, יודע שהוא ימצא באתר רק את דגמי הרכב של אותה יצרנית. בניגוד לאתר של חברת ליסינג, שביקור בה מתאפיין לעתים בכיוון לא ברור של הגולש באשר לדגם המכונית שהוא מחפש, הרי שביקור של גולש באתר יצרנית רכב הוא ממוקד הרבה יותר.

ובניגוד לאתר המוסך, כאן חייב להרגיש הלקוח שהוא מגיע למקום יוקרתי ומזמין. אתר של יצרנית רכב צריך לפרט היטב על כלל הדגמים השונים שמציעה החברה, המחיר של המכוניות לצרכן, הצבעים שבהם ניתן לרכוש את הדגמים השונים, ההבדלים הטכניים בין גרסאות שונות של אותו דגם ובעצם, כל מידע שיסייע ללקוח להחליט על דגם המכונית שבו הוא מעוניין.

שלא כמו אתרי חברות הליסינג, באתר של יצרנית רכב אי אפשר להשאיר דגמים שונים ללא פירוט אודותיהם. כמו כן, האתר צריך לספק הרגשה של גימור מושלם – בלי כל מיני תוספות ברירת מחדל, אזורים לא גמורים באתר, עיצוב שעוד דרוש תיקון וכו', כמו שאפשרי בהחלט למצוא באתרי מוסכים שונים.

רכב הינו שירות יקר באופן יחסי שמשפיע בצורה ישירה על הנכסים הפיננסיים של אדם כלשהו. זאת הסיבה, שגוגל מייחדת תשומת לב ייחודית למהימנות, מומחיות וסמכות האתר לפני דירוגו בתוצאות מנוע החיפוש.

אתרים בתחום הרכב יכולים להשתייך למספר עולמות תוכן: אתרים של סוכניות ליסינג ומכירה, מוסכים, ואתרים של יצרניות רכב. קידום של כל אחת מן הנישות דורש התמקדות בפרמטרים שונים וייחודיים לנישה.

לקוחות אשר מתעתדים לעשות שימוש בשירותי המוסך צריכים, במקרים רבים, פתרון מיידי ודחוף, ולכן משקיעים פחות בצריכה וקריאה של תוכן איכותי וייעודי.

אתרי ליסינג משמשים לרוב כאתרים המכילים מידע השוואתי בין הצעות לרכישה או השכרת רכבים מדגמים שונים. לכן, המטרה העיקרית שלהם היא לסייע למשתמש לבצע את ההשואה במהירות. אתרים של יצרניות רכב מספקים מידע בדרך כלל ממוקד יותר בדגמים ספיציפיים של היצרנית. תהליך קידום של אתרים מסוג זה צריך לקחת זאת בחשבון.

קידום אתרים בתחום הרכב
שלחו לחבר קישור למאמר, הוא חייב לקרוא אותו!
שלחו לחבר קישור למאמר
הוא חייב לקרוא אותו!
עשהאל דרייר
עשהאל דרייר

מנכ"ל חברת קידום אתרים ואפיליאצייה המונה כ-125 עובדים ומאות לקוחות בפריסה עולמית, מייסד דיגיפארם - חנות אונליין להזמנת תכנים וקישורים עבור אנשי SEO, מייסד רובולינק - אפליקצייה לבדיקת מיקומים חינם לאנדרואיד ולאייפון, מוביל את קבוצת אנשי ה-SEO הגדולה בישראל בפייסבוק ובווטסאפ.

מאמרים נוספים מומלצים לקריאה עבורך:

המדריך המלא להקמת אתרי לידים

בואו נשים את הדברים על השולחן: אין מי מאיתנו שלא מחפש דרכים קלות, יחסית, וחוקיות, כמובן, לייצר כסף. גם אם לא מדובר בהכנסה שניתן להסתמך

כדאי להשקיע ב-SEO בזמן מלחמה?

מדינת ישראל נמצאת במלחמה (נכון להיום – 6.11.23). אני כותב את זה בגוף ראשון כמי שלוקח בה חלק פעיל. אין ספק שמלחמה היא עניין מורכב

בדיקת מהירות אחסון אתרים קלאודוויז
עשהאל דרייר
היי כאן עשהאל ואני רוצה להמליץ לך באופן אישי לפתוח שרת בקלאודוויז ולהנות מאתרים מהירים, תמיכה 24/7 וממשק נוח. אני מאחסן למעלה מ-400 אתרים בעצמי וממליץ בחום ובלב שלם, לאחר מספר שנות ניסיון
תוכנת מעקב הדירוגים הטובה בעולם!
בואו לעקוב אחרי מיקומים של כל אתר, מכל מקום בעולם, כולל הפרדה בין מיקומי דסקטופ ומובייל, תנועה, תיעוד עבודה ואפילו תוכלו לשלוח ללקוחות שלכם לינק לדשבורד שמתעדכן אונליין!
הטבה לגולשי האתר:
14 ימי ניסיון ו-25% הנחה לחודשיים