חיפוש

קידום אתרים בנישת התכשיטים

אחרי שדי הרבה זמן לא העליתי תוכן כחלק מן הסדרה "קידום אתרי נישה" אנחנו הולכים להתמקד היום בקידום אתרים הפועלים בנישת התכשיטים, ולהבין מהם הדגשים המיוחדים שצריך מקדם האתרים לתת כשהוא פועל בזירות אלו.

אני שוב חוזר ומזכיר כי כללי הקידום האורגני שנכונים באופן כללי לאתרי אינטרנט באשר הם אינם מוזכרים כאן, ומובן שמי שרוצה לקדם אתר בתחום התכשיטים צריך לתת את הדעת גם עליהם.

כאן אנחנו עוסקים בניתוח הפעולות הספציפיות שמתייחסות לתחום התכשיטים. בואו נתחיל.

מחקר מילות מפתח מכוון כוונת לקוח

כמו בכל פרויקט קידום אתרים, גם כאן אנחנו מתחילים ממחקר מתחרים ומחקר מילות מפתח מעמיק.

אלא שבנישת התכשיטים עלינו לשים לב לעובדה הזו: תכשיטים נחשבים למוצר שהוא בבחינת מותרות.

זהו מוצר יקר, שמשמש כסמל סטטוס.

משכך הם פני הדברים, רבים מן הלקוחות שמבקשים לרכוש ולהזמין תכשיטים און ליין עושים זאת לאחר מחקר מקיף של האלטרנטיביות.

בניגוד, למשל, להזמנת משלוח הביתה מאחת מרשתות השיווק הגדולות, פעולה שמשק בית נוהג לעשות הרבה פעמים מבלי להבין לעומק את המשמעויות האפשריות של התקשרות מול בית העסק המתחרה, הרי שבתחום התכשיטים אנשים נוטים להשקיע לא מעט משאבים בבדיקה ובהשוואה.

ומה זה אומר?

זה אומר שהרבה גולשים פוטנציאליים יגיעו אליכם לבקר בעמודי האתר גם מבלי שיש להם כוונת רכישה מיידית.

ייתכן שהם נמצאים ממש בתחילת חקר השוק שהם עושים, מה שאומר שאת מירב השאלות הם ישאלו אתכם, מה שישמח מאוד את נציגי השירות של המתחרים שלכם.

מחקר מילות מפתח מעמיק שמבוצע בשלבים הראשונים של הקידום אמור יהיה למקד את תהליך הקידום באותם ביטויים שיכולים להעיד על כוונת רכישה אמיתית של גולשים, ולא על בשלות נמוכה שלהם לבצע עסקה.

זה המקום לציין, שכל תהליך הקידום, בניית פרופיל הקישורים, כתיבת התוכן, האופטימיזציה של עמודי האתר, ניסוח הטייטלים, בניית ההיררכיה באתר, הצמדת תגיות לכותרות באתר – כל הטוב הזה אמור להתבסס על אותו מחקר מילות מפתח.

 

פתיחת כרטיס עסק ב – GMB

כתבתי כבר בעבר על שירות גוגל מיי ביזנס, אותו שירות שמאפשר גם לעסקים שאינם מנהלים אתר אינטרנט מקודם להופיע בדפי תוצאות החיפוש, בעיקר אלו עם כוונה לוקאלית.

פתיחת כרטיס עסק לחברה שעוסקת בתחום התכשיטנות היא צעד מבורך לשיפור הנראות של עמודי האתר בגוגל, ותהווה עוד סממן למהימנות בית העסק דרך העיניים של גוגל.

כדי להשיג תוצאה אופטימלית, חשוב יהיה להקפיד שכלל הפרטים בכרטיס העסק (או לפחות רובם) מלאים, שהם עקביים, שאינם סותרים אזכורים שונים ברחבי הרשת, ושהם נכתבים בצורה שיווקית ומשכנעת ככל האפשר.

 

מענה לביקורות ותלונות של לקוחות

אם כבר הזכרנו את הסיפור של GMB, אזי אחד האלמנטים שקשורים אליו בצורה הדוקה הוא השארת ביקורות של גולשים וחוות דעת שונות.

ביקורות גולשים שגוגל מחשיב למהימנות (אולי בעתיד אכתוב על כך פוסט – איך גוגל יודע לזהות ביקורות מזוייפות?) מהוות כלי עבודה חשוב מבחינת גוגל בהערכת איכות וסמכות העסק אותו הוא מתכוון לדרג.

לכן, אם אתם מנהלים עסק בתחום התכשיטנות, נסו לאתר בעיות ותלונות של לקוחות מבעוד מועד, ולטפל באלו שכבר נחקקו בעמודי האינטרנט לנצח נצחים בצורה הולמת.

 

הטמעת סרטונים באתר

זה לא סוד שגוגל נוטה יותר ויותר להציג תוצאות שהן מבוססות וידאו כאשר הדבר נראה הגיוני ומתאים לכוונת החיפוש של המשתמש.

ובכן, כאשר מדובר בתכשיטים, אובייקט שהתכונה הבולטת ביותר שלו הוא המראה החיצוני, הדבר, לכאורה מתבקש.

נסו ליצור סרטונים איכותיים שבהם תוכלו להראות את המוצר מכל זווית אפשרית על מנת לספק ללקוח הפוטנציאלי מושג באשר לאיכות, הפרופורציות והנראות הכוללת של המוצר שהוא עתיד לקבל.

הנה דוגמא לסרטון כזה:

 

שימוש בתמונות מקוריות

רוצים להטמיע תמונות של תכשיטים באתר? אני מקווה שזה מובן מאליו שאתם צריכים לעשות שימוש בתמונות מקוריות של התכשיטים שאתם מתכוונים למכור.

שימוש בתמונות לא מקוריות עלול לחשוף אתכם לתביעה בגין הפרת זכויות יוצרים, וכמובן שגם לפגוע בקידום האורגני של האתר שלכם בגוגל.

במידה ואין לכם ציוד צילום מקצועי או כישרון מתאים, חלופה אפשרית אחרת היא רכישה של תמונות ממאגרי תמונות או הורדה של תמונות שאין עליהן זכויות יוצרים. גם על כך כתבתי בעבר בפוסט הזה.

 

שילוב מלל בנוסף לתמונות

אחת הטעויות הנפוצות שבהן אני נתקל אצל לקוחות שמבקשים לקדם בצורה אורגנית את האתר שלכם, היא השקעה ניכרת בויזואל תוך כדי השקעה מינימלית ביותר בטקסט באתר.

חשוב יהיה להבין, ששילוב מילות מפתח בצורה מאוזנת, בכותרות ובכותרות משנה, בגוף הטקסט ובמטא טייטל, בתיאור המטא ועוד, הוא קריטי להצלחת תהליך הקידום, בטח ובטח אם המתחרים כבר טרחו לעשות זאת.

אתרים הפועלים בנישת התכשיטים הם מועמדים קלאסיים ליפול בטעות הזאת.

הרבה מנהלי אתרים מרגישים שהתכשיט מדבר בפני עצמו, וכל הוספה של טקסט יכולה רק לגרוע ממנו.

אז אולי חווית המשתמש תהיה טובה יותר עם טקסט מועט ככל האפשר באתרים המבוססים על ויזואל, אולם תהליך הקידום עצמו יהיה לוקה בחסר.

גוגל מפתחת בשנים האחרונות יכולות מתקדמות גם בהיבטים של עיבוד תמונה, אולם היכולות האלו לא מספיק מתקדמות כדי להבין, למשל, מהתבוננות בתכשיט, שמדובר בזהב לבן ברמת בהירות כזו או אחרת ולא בזהב צהוב.

זאת הסיבה, שכדאי מאוד יהיה לשלב גם טקסטים משמעותיים מבעד לתמונות המשולבות באתר.

במקרה הצורך, אפשר לשבור טקסט ארוך במיוחד לקטעים קצרים יותר.

 

מבנה נכון לאתר

מבנה היררכי איכותי לאתר הוא מרכיב חשוב בכל פרויקט קידום.

בתחום התכשיטים חשוב יהיה להבין כיצד אנחנו רוצים שהגולש ינווט באתר, וכך לבנות, למעשה את החלוקה לנושאים ותתי נושאים באתר.

האם נרצה לאפשר ללקוח לנווט על פי סוג התכשיט המבוקש? אולי על פי גובה המחיר? ייתכן שעל פי כונה כזו או אחרת?

בניה היררכית נכונה שתתבסס על מחקר מתחרים מעמיק ואולי גם על תשאול של כמה וכמה לקוחות פוטנציאליים, תוכל לעשות את ההבדל בתהליך הקידום.

 

ניהול בלוג והטמעת תוכן מקצועי

ייתכן שתירצו במסגרת תהליך הקידום, לשפר את הנראות של עמודי האתר בעבור מגוון רחב של ביטויים, ובהם גם ביטויי זנב ארוך.

כדי להשיג זאת, כדאי יהיה לכם להטמיע באתר בלוג מקצועי שיסייע לגולשים לקבל מידע שאותו הם מחפשים.

רעיונות לכתיבה ושאלות אפשריות של גולשים בתחום המדובר תוכלו לקבל באמצעות שימוש בכלי המחקר המתקדם Semrush.

בלוג מקצועי, שמועלה אליו תוכן איכותי באופן תדיר, יסייע לכם לאותת למנוע החיפוש שתכנים ומילות מפתח הרלוונטיים לשאילתות שמבצעים הגולשים הוא יוכל למצוא בין עמודי האתר שלכם.

 

בניית פרופיל קישורים בעזרת ספקים ולקוחות

בניית קישורים באופן כללי היא פרקטיקה שנהוג לעשות בה שימוש בכל תהליך של קידום אורגני.

בתחום התכשיטים בפרט, הזדמנויות כאלו לבניית קישורים שיהיו גם רלוונטיים ניתן יהיה למצוא בקרב ספקים שונים של בית העסק וכן בקרב לקוחות עסקיים של העסק.

 

שילוב יכולות סינון וחיפוש באתר

בהמשך ישיר לנושא בניית ההיררכיה הנכונה באתר, זו שתשמש לשיפור חווית המשתמש ולהבנת התכנים השונים באתר על ידי מנוע החיפוש, חשוב יהיה לאפשר לגולש לאתר את המוצרים השונים גם באמצעות סינון או חיפוש.

היררכיה מטבעה, היא מנגנון שעובד על משתנה יחיד, והיא סטטית בעיקרה.

פילטור, לעומת זאת, יאפשר לכם לשבור את ההיררכיה, ולהציג לבקשת הגולש למשל, את כל התכשיטים שבהם משולב יהלום בצבע D.

חיפוש חשוב גם הוא ליצירת חווית משתמש טובה באתר, ובדרך כלל מסייע גם בקידום האורגני של האתר כאשר הוא מוטמע בצורה נכונה.

 

בניית דף אודות

כתבתי לא מעט פוסטים בעבר על תחומי המשיקים לנושאי YMYL – תחומים שיש בהם כדי להשפיע על תוחלת החיים או על הנכסים והכסף של אנשים.

תחום התכשיטים בהחלט יכול ליפול לקטגוריה הזאת, ולכן, אחד הפקטורים החשובים ביותר שתוכלו להטמיע באתר בתחום התכשיטים הוא דווקא דף אודות.

דף אודות יסייע לגולשים ולמנוע החיפוש להבין מי עומד מאחורי האתר, מה המוניטין שלו, מהי ההסמכה והניסיון שלו ומהם הערכים שלאורם הוא פועל.

דף אודות יכול להיות גם שנון, מצחיק ומשרה אוירה טובה, והוא חלק משמעותי בתהליך קידום אורגני, בטח של אתר שבכוונתו למכור מוצרים יקרי ערך ללקוחות.

 

פעילות ברשתות החברתיות (בניגוד למחלות ויראליות)

חישבו לרגע על הפעם האחרונה שביקרתם אצל רופא השיניים שלכם.

האם הרגשתם צורך בלתי מוסבר מיד לאחר הטיפול לפרסם פוסט מרגש, ולספר באריכות על טיפול השורש שהעניק לכם הרופא, כשהוא מלווה בצילומים שונים מהשטח? סביר להניח שלא…

המצב בעולם התכשיטים הוא שונה למדי.

נשים וגם גברים ירגישו הרבה יותר נוח לשתף ברשתות החברתיות תמונות של התכשיט היקר שקיבלו במתנה.

לפעמים, הפוסטים האלו ילוו במילה או שתיים על השירות שקיבלו ואולי אפילו הפניה, אזכור או קישור.

לסיגנלים חברתיים יש השפעה גם על הקידום האורגני של האתר שלכם. פוסטים שבהם נראים תכשיטים בעלי זיקה רגשית כלשהי יכולים להיות בסיס מצויין לסיפור ויראלי טוב.

לכן, ניהול של עמוד פייסבוק ייעודי של העסק, פתיחת קבוצה או ניהול קהילה, הם פעולות שעסק הפועל בתחום התכשיטים צריך לשקול בחיוב, כדי לסייע בקידום האורגני של העסק.

ולסיום, הנה 2 אתרי תכשיטים שאנחנו מקדמים בהצלחה רבה, מומלץ לחקור אותם ולהבין, מה סוד ההצלחה שלהם:

גרין דיימונד – יהלומי מעבדה

דיימונד פקטורי – טבעות אירוסין

קידום אתרי תכשיטים
שלחו לחבר קישור למאמר, הוא חייב לקרוא אותו!
שלחו לחבר קישור למאמר
הוא חייב לקרוא אותו!
עשהאל דרייר
עשהאל דרייר

מנכ"ל חברת קידום אתרים ואפיליאצייה המונה כ-125 עובדים ומאות לקוחות בפריסה עולמית, מייסד דיגיפארם - חנות אונליין להזמנת תכנים וקישורים עבור אנשי SEO, מייסד רובולינק - אפליקצייה לבדיקת מיקומים חינם לאנדרואיד ולאייפון, מוביל את קבוצת אנשי ה-SEO הגדולה בישראל בפייסבוק ובווטסאפ.

מאמרים נוספים מומלצים לקריאה עבורך:

המדריך המלא להקמת אתרי לידים

בואו נשים את הדברים על השולחן: אין מי מאיתנו שלא מחפש דרכים קלות, יחסית, וחוקיות, כמובן, לייצר כסף. גם אם לא מדובר בהכנסה שניתן להסתמך

כדאי להשקיע ב-SEO בזמן מלחמה?

מדינת ישראל נמצאת במלחמה (נכון להיום – 6.11.23). אני כותב את זה בגוף ראשון כמי שלוקח בה חלק פעיל. אין ספק שמלחמה היא עניין מורכב

בדיקת מהירות אחסון אתרים קלאודוויז
עשהאל דרייר
היי כאן עשהאל ואני רוצה להמליץ לך באופן אישי לפתוח שרת בקלאודוויז ולהנות מאתרים מהירים, תמיכה 24/7 וממשק נוח. אני מאחסן למעלה מ-400 אתרים בעצמי וממליץ בחום ובלב שלם, לאחר מספר שנות ניסיון
תוכנת מעקב הדירוגים הטובה בעולם!
בואו לעקוב אחרי מיקומים של כל אתר, מכל מקום בעולם, כולל הפרדה בין מיקומי דסקטופ ומובייל, תנועה, תיעוד עבודה ואפילו תוכלו לשלוח ללקוחות שלכם לינק לדשבורד שמתעדכן אונליין!
הטבה לגולשי האתר:
14 ימי ניסיון ו-25% הנחה לחודשיים