לייצר וידאו איכותי שיהיה חלק מאסטרטגיית התוכן של המותג זה כאב ראש רציני.
כתיבת תסריט, הפקה, תלבושות, איפור, סאונד, לוקיישיין, צילום, ציוד, תפאורה.
כל זה בלי לדבר על ביישנות טבעית, על אנשים שלא ממש מתאים להם להופיע מול מצלמה, על כך שכל עדכון בתוכן זאת אופרציה בפני עצמה ולא סתם מחיקה או החלפה של אות.
על פניו, נשמע כמו טרחה גדולה מאוד.
נשאלת, אם כך, השאלה: האם תוצר וידאו איכותי באמת מצדיק את כל הטרחה הזאת?
חד משמעית כן!!!
אילו יתרונות וידאו מייצר בהקשר של קידום אורגני?
אז למה בכלל שווה להשקיע את המאמץ בלייצר וידאו איכותי עבור המותג שלנו? למה אסטרטגיית התוכן שלנו צריכה לכלול לא רק תכנים טקסטואליים אלא גם תכנים מבוססי וידאו? הנה כמה סיבות טובות:
וידאו משדר סמכות ומאותת לגוגל שמדובר במותג רציני
אל תחשבו מותג.
תחשבו לקוח.
כשלקוח מתעניין בשירות מסוים, הוא עובר שני שלבים:
הראשון – להבין איזה שירות הוא באמת צריך.
השני – ממי כדאי לצרוך את השירות הזה.
בעידן שבו יש לא מעט שרלטנים שם בחוץ, אנשים מחפשים עוגן.
הם רוצים לדעת שהם מתקשרים מול גוף יציב, איתן, שיהיה כאן גם מחר אם משהו מסתבך.
וידאו עושה בדיוק את העבודה הזאת.
וידאו מייצר למותג תדמית רצינית יותר, סמכותית יותר, כזו שניתן לבטוח בה.
ההנחה הסמויה שעוברת ללקוח הממוצע בראש היא שמותג לא רציני ולא אמין לא ישקיע בתכנים מבוססי וידאו משום שהוא רוצה לקצור כמה שיותר הכנסות עם אפס השקעה.
מותג רציני הוא מותג שמשקיע לטווח ארוך – ווידאו זו אכן השקעה כזו.
וידאו מאפשר קבלת מסרים רכים
יש משהו בוידאו שמאפשר להכיר קצת יותר טוב את האדם שנמצא ממול.
הכוונה היא לא לביוגרפיה שלו או לרמת המקצועיות שלו, אלא למשהו אחר: לדרך שבה הוא מתנסח, להאם הוא אדם נוקשה או זורם, לעד כמה הוא איש שיחה נעים, להאם הוא משדר אמינות או חרטטנות.
כשמדובר בקידום אורגני שמוביל למכירה – אלו תמיד הפרטים הקטנים שעושים את ההבדל.
לפעמים ההחלטה שלנו האם לרכוש את המוצר או השירות, לא נוגעת בכלל למוצר או לשירות, אלא לפרסונה שמאחוריו.
לכן, וידאו, אותו פורמט שמאפשר לקהל להכיר את המותג מעבר לנתונים האינפורמטיביים הרשמיים – הוא כלי רב עוצמה שיכול לחולל שינוי אמיתי.
וידאו מאפשר חיבור בינאישי טוב יותר
אפשר לייצר חיבור בינאישי מעולה גם דרך מילים כתובות, אבל זה הרבה הרבה יותר קשה.
וידאו מאפשר למותג להוריד את החסמים, להתאמץ הרבה פחות, ופשוט להיות הוא. בלי מסיכות, ובלי מילים גבוהות.
לדבר בגובה העיניים.
הטונציה, הלבוש, התאורה, הסאונד – הם כבר יעשו את החיבור.
אלו, כמובן, לא מתאפשרים בטקסט כתוב.
הנה רק חלק מהמחשבות שיכולות לעבור למי שצופה בוידאו איכותי:
״יו, איזה שולחן יפה. גם אני רוצה לקנות כזה לחדר העבודה שלי״.
״יש לי גם חולצה כזאת והיא מהממת״.
״מכונת הקפה שלו נראית מקצועית. הוא כנראה עשה דבר או שניים בחיים לפני שפניתי אליו״.
הפרטים שנמצאים ברקע מזרזים את תהליך החיבור בין המותג ללקוח – ויכולים לעשות הבדל משמעותי בסיכוי להמיר את אותו מתעניין.
וידאו משפר את משך השהיה באתר
טוב, זה עניין טכני, לא פסיכולוגי, אבל יש לו קשר לקידום האורגני של האתר.
וידאו משאיר זמן רב יותר את הגולש באתר, מה שמייצר סשנים עם זמן שהיה ממוצע ארוך יותר – איתות ברור לגוגל שמדובר במותג רלוונטי, איכותי, מעניין, שכדאי יהיה לדרג גבוה בדפי תוצאות החיפוש.
וידאו מאפשר דירוג על מילות מפתח חדשות
כשגולשים מחפשים בגוגל אחר ביטויים שונים, גוגל לא רק מנסה להתאים להם את תוצאות החיפוש הטובות ביותר מבחינת התוכן, אלא גם מבחינת הפורמט.
אם אנחנו מחפשים ״איך להחליף גלגל״ – סביר שנקבל לינקים לסרטונים ולא למאמרים.
הטמעה של וידאו איכותי תאפשר למותג שלנו להשתלב בדפי תוצאות החיפוש עבור ביטויי חיפוש רלוונטיים לעולם הוידאו.
וידאו מייצר יתרון יחסי בסביבה שעיקרה מבוסס טקסט
כל המהות כולה של קידום אתרים היא לייצר ערך מוסף ביחס לסביבת התחרות.
אם רוב המתחרים שלנו מציעים תכנים איכותיים מבוססי טקסט, יש לנו הזדמנות מעשית לייצר כאן בידול, ולצד תכנים איכותיים מבוססי טקסט, לייצר גם תכנים מבוססי וידאו.
וידאו מאפשר לנו למצב את עצמנו כמותג איכותי יותר, לבלוט בסביבת התחרות, ואפילו באופן שבו גוגל בוחר להציג את תוצאת החיפוש המפנה אלינו, בדף תוצאות החיפוש.
כשאנחנו בולטים, יוצאי דופן, מציעים משהו אחר, יש לגוגל גם אינטרס גדול יותר לשלב אותנו בדפי תוצאות החיפוש, כחלק מאסטרטגיית הגיוון שלו.
אין טעם להציג את אותן תוצאות טקסטואליות שוב ושוב ללקוח בקצה, כאשר יש תוכן איכותי אלטרנטיבי שיכול להיות מוצע בפורמט מבוסס וידאו.
וידאו מאפשר ללקוחות לצרוך תוכן בצורה פסיבית
עוד יתרון מובהק שיש לוידאו על פני פורמטים אחרים שמבוססים בעיקרם על טקסט, הוא היכולת לייצר אינטראקציה באופן פסיבי, כזה שלא דורש מהלקוח בקצה יותר מידי.
לקרוא חומר טקסטואלי יכול להיות קשה ומתיש.
נכון, ישנן שיטות לסקור תוכן, לעבור על הכותרות וכותרות המשנה שלו, ולהבין בגדול מהו הנושא המרכזי של המאמר, אבל לא כולם מכירים את הטכניקות האלו, והמפגש עם טקסט ארוך יכול להיות מאוד מרתיע.
לא זה המצב עם וידאו.
הצרכן בקצה יודע שאנחנו נלעס לו את החומר, נגיש אותו בצורה מקורית ומעניינת, ושלא נפיל עליו את מלאכת החשיבה. הוא רק צריך להיות נוכח, ובעידן של הסחות דעת גם זו יכולה להיות משימה קשה למדי.
וידאו הוא כלי מצויין לשיפור המרות
צריך לזכור למה אנחנו עושים מה שאנחנו עושים.
אנחנו משקיעים מאמצים בייצור של תוכן איכותי לא רק כדי להעניק ערך ללקוחות בקצה, אלא גם כדי להמיר מתעניינים ופונים ללקוחות משלמים.
בגלל התכונות החשובות של וידאו עליהן דיברנו עד עכשיו, הוא נחשב לכלי אפקטיבי וחזק מאוד בייצור שיעורי המרה גבוהים.
היכולת לבנות אמון, להסיר חששות, ולהדגים באופן מוחשי פעילות של מוצר או שירות – היא יכולת מבדלת בהקשר הזה.
ולענייננו – ככל ששיעורי ההמרה גבוהים יותר, לא רק חשבון הבנק שלנו מרוויח, אלא גם הנוכחות של האתר בדפי תוצאות החיפוש.
שיעורי המרה גבוהים הם ללא ספק משהו שיכול לעניין את גוגל בהקשר הזה וההגיון ברור: אם יותר ויותר גולשים שמופנים לתוצאת חיפוש מסוימת, מוצאים אותה מעניינת וממשיכים לשלב הבא במשפך השיווקי, סביר שהמותג שעוד מאחורי תוצאת החיפוש הוא אכן איכותי, ובשל כך, שווה דירוג.
וידאו הוא כלי מצויין לאנשים ייצוגיים
יש ביננו אנשים, שמה לעשות, הטבע והגנטיקה נתנה להם יותר מאשר אחרים.
מדובר ביתרון משמעותי ביותר.
אנשים אוהבים לראות אנשים יפים, ומחקרים רבים בעולם מוכיחים שיופי מוכר.
לא סתם ברוב המוחלט של הפרסומות נמצא טאלנטים מוכשרים אבל גם יפים.
להיות אנשים ייצוגיים ולא לשלב וידאו באתר זה כמו לנסוע רק על ידי דיווש על הפדלים באופניים חשמליים.
חצי כוח.
וידאו, אם כן, יכול לחולל פלאים במכירות כשהלקוח בקצה פוגש משהו שהוא אוהב לראות.
ומכירות – כבר דיברנו על זה שהן משפיעות באופן חיובי על קידום אורגני של מותג.
כך נטמיע אסטרגיית וידאו עבור קידום האתר שלנו בקלות
עד כאן התוכן הכללי והרגיל שסביר שהייתם יכולים למצוא בעוד מקומות ברחבי הרשת.
לא גיליתי כאן את אמריקה. רוב רובם של המותגים מבינים את הכוח שיש לוידאו כפלטפורמה, וחלק מהם גם מבינים את החשיבות של וידאו לקידום אורגני בגוגל.
אז מה החידוש?
ובכן, וידאו הוא, כאמור, השקעה שצורכת לא רק כסף, אלא גם משאבים וזמן.
מישהו צריך להכין את התסריט, להקים את הציוד, להפיק, לערוך. לדאוג שהכל יתכנס בלוחות זמנים סבירים.
ואת זה הרבה מן המותגים לא מעוניינים לבצע.
כאן אנחנו נכנסים לתמונה.
מתוך ראיה שקידום אורגני היא אסטרטגיית העל שלנו, אנחנו מציעים שירות טקטי של צילומי וידאו איכותיים, כדי לשרת את מטרת העל הזאת.
איך הקסם הזה קורה בפועל?
ובכן, אתם כמותג שמתקשר מולנו, צריכים לבוא להיות מוכנים ״לענות על השאלות הקשות״.
את השאלות אנחנו כותבים, בשיתוף אתכם כמובן (לא נפתיע אתכם, נצלם אתכם מגמגמים ומתלבטים, ונעלה את זה לרשת. לא, זה פחות הסגנון כאן).
כל מה שידרש מכם זה להתלבש, להראות יפים, ולתת לנו לעשות את הקסם.
אנחנו מציעים כאן ציוד, עריכה, הפקה של התוצרים, והטמעה שלהם בנכסים הדיגיטליים שלכם (באתר, ביוטיוב וברשתות החברתיות).
למה אנחנו עושים את זה?
משום שאנחנו מבינים עד כמה וידאו איכותי יכול לשפר את הקידום האורגני שלכם.
ובגלל שאנחנו מבינים עד כמה קשה לצאת מאיזור הנוחות, ולהשקיע בהפקה של וידאו איכותי.
וזו, זו בדיוק הסיבה שזה יעבוד.
כי אם לכם קשה – גם למתחרים שלכם קשה.
ואם אתם מחליטים להתקשר מולנו כדי לקדם את עצמכם – אתם מייצרים יתרון ברור על סביבת התחרות שלכם.
כבר ציינתי שכל המהות של קידום אורגני זה יצירת ערך מוסף על סביבת התחרות?