חיפוש

חדש בסרצ' קונסול (פיצ'ר נסיוני): הצעות ורעיונות לתכנים חדשים!

יש בשוק לא מעט כלים מעולים שיכולים לעזור למי שרוצה לקדם אתרים בגוגל. חלק מהכלים האלו מאפשרים לבצע מחקר מילות מפתח בקלות, אחרים מאפשרים לנתח את פרופיל הקישורים של אתרים בנישה מסוימת, יש כלים שיעזרו לכם עם הצד הטכני של העולם הזה שנקרא קידום אתרים, ואחרים יעזרו לכם לבדוק את הדירוגים של עמודי האתר לאורך זמן.

על חלק מן הכלים האלו שמעתם או קראתם או ראיתם אותי ממליץ. אבל יש כלי אחד שיש לו ייחודיות בנוף הזה של כלי SEO, בין היתר כי הוא מאפשר לכם לקבל נתונים רק על נכסים שנמצאים בבעלותכם:
אני מדבר, כמובן, על הקונסול של גוגל, או בשמו המקורי Google Search Console.

 

מהו Google Search Console ולמה חשוב שהאתר יהיה מחובר אליו?

אני יוצא מתוך נקודת הנחה שמי שנכנס לכתבה הזאת מכיר, עבד ועובד באופן שוטף עם Google Search Console.

ובכל זאת, רק כדי ליישר קו: הקונסול של גוגל הוא כלי שמאפשר תקשורת של גוגל עם בעלי אתרים. באמצעות הקונסול גוגל מספרת, למעשה, לבעלי אתרים, איך האתר נתפס מבחינתה.

זה אומר שבאמצעות הקונסול יכולים להתרשם בעלי אתרים כמה מן העמודים באתר מאונדקסים בגוגל, מהם המיקומים של עמודי האתר עבור חיפושים של ביטויי חיפוש נתונים, אילו ביטויי חיפוש בכלל מובילים גולשים לאתר, האם קיימות שגיאות באופן הטעינה של עמודים מסוימים באתר, כיצד נראית חווית המשתמש של גולש שמגיע לאתר, האם האתר מותאם למובייל בצורה טובה, מתי הוגשה ונקראה לאחרונה מפת האתר, ויש עוד המון אפשרויות נוספות כמו הודעות לגבי ענישה של האתר או חלק ממנו על ידי גוגל, נתונים אודות מדדי Core Web Vitals ועוד.

 

מהו הפיצ'ר החדש בקונסול שעליו נדבר הפעם?

בשבועות האחרונים גוגל החלה לשלב עבור חלק מן האתרים שמנוהלים בחו"ל פיצ'ר ניסיוני, שמוטמע בקונסול, ותפקידו להציע לבעל האתר רעיונות לתכנים שיוכל להטמיע באתר.

 

איך הדבר הזה נראה בפועל?

בחוצץ שנקרא Content Ideas מוצגות לבעל האתר, על פי קטגוריות שונות, אוסף של שאלות, שכל אחת מהן יכולה להוות רעיון לכתיבה של מאמר, לצילום של סרטון, או לשילוב של אינפוגרפיקה באתר.

פיצ'ר חדש בקונסול

 

למה הדבר הזה נראה מוזר?

משום שעל פניו, חלק מן העבודה שמבוצעת בתהליך הקידום של האתר בגוגל, הוא למפות את אותן שאלות שמענה עליהן יוכל לייצר עבור עמודי האתר דירוגים איכותיים בדפי תוצאות החיפוש. גוגל בדרך כלל, עד היום, הייתה בצד שמטרתו למנוע ממקדמים לבצע מניפולציות על מנוע החיפוש שלה, והנה עכשיו, לא רק שהיא לא מסתירה מבעלי האתרים ומקדמי האתרים מידע בעל ערך, אלא להפך, היא משתפת אותם ביוזמתה במידע הזה, שיוכל לייצר להם יתרון תחרותי וערך מוסף מול המתחרים שלא שוקף להם המידע הזה בקונסול שלהם.

אז למה אני חושב שלא מדובר בפיצ'ר כל כך מוזר, ולמה נראה לי שזהו צעד מתבקש והגיוני של גוגל? המשיכו לקרוא.

 

מה יוצא לגוגל מזה?

כשחושבים על זה לעומק, גוגל יכולה להרוויח מן המהלך בכמה וכמה מישורים.

ראשית – היא מרוויחה אתרי תוכן איכותיים יותר במרחב, אליהם היא יכולה להפנות גולשים. תוכן, הוא בסופו של יום, הסיבה שבגללה גולשים פונים למנוע החיפוש, ואם גוגל יכולה לדאוג שתוכן כזה יהיה זמין ברשת – היא יכולה לשרת בצורה טובה יותר את הגולשים.

שנית – יש כאן דרך נוספת לבדוק האם מותג נתון הוא איכותי. מותג שעושה שימוש במידע ציבורי שמוגש לו, כדי לשפר את האתר, מוכיח לגוגל שהוא מותג שעומד מאחורי האתר, שאכפת לו, שהוא מעוניין שישאר איכותי, ולכן, אולי, גם ראוי לדירוג מתאים.

אבל הסיבה שבגללה אני באמת חושב שגוגל מבצעת ניסוי וטעיה בפיצ'ר הזה, היא שונה לגמרי. אם מסתכלים קדימה, בטח לאור הפרסומים על הבוט המתחרה של גוגל בארד, שנועד לתת פייט ל – ChatGPT, מבינים שגוגל הייתה שמחה למידע מובנה ואיכותי ברשת, שיעזור לה לענות על שאלות נפוצות של גולשים.

תגידו מה שתגידו על מנועי AI של גופים אחרים, משוכללים ככל שיהיו, לגוגל יש עדיין יתרון חשוב שאין למתחרים: גוגל יודעת לא רק מה התשובות, אלא גם מהן השאלות של הגולשים.

אם גוגל הייתה יכולה לדאוג לכך שתהיינה בידיה התשובות האמינות, המוסמכות, הבטוחות של שאילתות נפוצות, היא הייתה יכולה להחזיר אותן למשתמש באמצעות בארד.

אחת הדרכים להחשיב תשובות כאמינות היא לבדוק האם התשובות האלו הן פופולריות, כמה מן הגופים הבלתי תלויים מייצרים את אותן תשובות, וכו'.

למשל, נניח שיש לכם אתר שעוסק בגידול של כלבים וחתולים. אחת השאלות הנפוצות בהקשר הזה של גולשים רבים, תהיה היכן ניתן לרכוש בזול אוכל לחתול או לכלב. אם אתרים רבים שעוסקים בגידול של כלבים וחתולים מפנים כולם למותג ידוע שמייצר אוכל לחתולים ובזול, גוגל יכולה ללמוד מכך שזו תשובה שראוי להחזיר לשאילתא של גולש, הפעם באמצעות שירות הצ'אטבוט שלה.

ככה זה נראה מבפנים:

פיצ'ר חדש בקונסול רעיונות לתוכן

 

אז איך כל זה קשור לשאלות שמוצגות לבעלי אתרים בקונסול, כרעיונות ליצירת תוכן?

אני פשוט חושב שגוגל מייצרת הלכה למעשה סוג של תוכנית תוכן למנהלי אתרים שונים, עבור הצרכים הפנימיים שלה.

במילים אחרות – גוגל מעסיקה אתכם, בלי לשלם לכם על כך, ומקבלת אוסף של תכנים אותם תוכל להציג לגולשים שיעשו שימוש בצ'אטבוט שלה.

טוב, יכול להיות שהיא תגמול לכם בדירוגים לתקופה קצרה. אבל שלא יהיה כאן מקום לספק: גוגל לא צדיקה ובטח לא ארגון פילנתרופי. גוגל מנצלת בהקשר הזה, לדעתי האישית והפרטית,, כמובן, הזדמנות…

מה ילד יום בהקשר הזה? האם הפיצ'ר הזה יתרחב לכל האתרים? האם הוא יגיע גם לארץ אל אתרים שמנוהלים בשפה העברית?

מניח שעוד יצא לנו לעסוק בכך בהרחבה בשנים הקרובות…

פיצ'ר חדש בקונסול רעיונות לתוכן
שלחו לחבר קישור למאמר, הוא חייב לקרוא אותו!
שלחו לחבר קישור למאמר
הוא חייב לקרוא אותו!
עשהאל דרייר
עשהאל דרייר

מנכ"ל חברת קידום אתרים ואפיליאצייה המונה כ-125 עובדים ומאות לקוחות בפריסה עולמית, מייסד דיגיפארם - חנות אונליין להזמנת תכנים וקישורים עבור אנשי SEO, מייסד רובולינק - אפליקצייה לבדיקת מיקומים חינם לאנדרואיד ולאייפון, מוביל את קבוצת אנשי ה-SEO הגדולה בישראל בפייסבוק ובווטסאפ.

מאמרים נוספים מומלצים לקריאה עבורך:

כדאי להשקיע ב-SEO בזמן מלחמה?

מדינת ישראל נמצאת במלחמה (נכון להיום – 6.11.23). אני כותב את זה בגוף ראשון כמי שלוקח בה חלק פעיל. אין ספק שמלחמה היא עניין מורכב

בדיקת מהירות אחסון אתרים קלאודוויז
עשהאל דרייר
היי כאן עשהאל ואני רוצה להמליץ לך באופן אישי לפתוח שרת בקלאודוויז ולהנות מאתרים מהירים, תמיכה 24/7 וממשק נוח. אני מאחסן למעלה מ-400 אתרים בעצמי וממליץ בחום ובלב שלם, לאחר מספר שנות ניסיון
תוכנת מעקב הדירוגים הטובה בעולם!
בואו לעקוב אחרי מיקומים של כל אתר, מכל מקום בעולם, כולל הפרדה בין מיקומי דסקטופ ומובייל, תנועה, תיעוד עבודה ואפילו תוכלו לשלוח ללקוחות שלכם לינק לדשבורד שמתעדכן אונליין!
הטבה לגולשי האתר:
14 ימי ניסיון ו-25% הנחה לחודשיים