חיפוש

פוסט דעה על גוגל וקישורים 25.6

דיאלוג שלי עם עצמי בקשר לגוגל וקישורים – אזהרה: פוסט ארוך!!!

 

אם אתה סאחי, אל תמשיך לקרוא!

אתה לא תבין מילה ממה שכתבתי, סיכוי סביר מאוד שתשתעמם בפיסקה השלישית מקסימום מאחר ואני במוזה, ובמוזה – יוצאים ממני הדברים הכי טובים! (סתם, אתה יכול להמשיך לקרוא, אבל קח אותי בקליל).

אז מה זה בכלל אומר להיות מקדם אתרים?

מקדם אתרים, לפני שהוא ניגש לעבודה הטכנית (שעליה לא אדבר כלל היום), צריך להיות אדם שמבין שווקים, צרכנות ואנשים ברמה גבוהה מאוד, לעיתים גם במוצרים ונישות שסביר להניח שהקשר בינו לבינם מקרי בהחלט.

 

כשאני אומר מחקר שוק, אני לא מתכוון למחקר מילות מפתח, זה הרי ברור לכולנו, אחרת לא היינו כאן כדי לקרוא או לכתוב את הפוסט הזה. אני מדבר על לחקור ולהבין טוב טוב, איך *המוצר*, עליו אתם לוקחים אחריות ומקדמים עבור לקוח כזה או אחר או עבור עצמכם, צריך להימכר.

הוא צריך לחשוב טוב טוב, לפני שהוא בכלל לוחץ על הקליק הראשון בעכבר, איך צריך להיראות הדף האידיאלי אליו גולש רוצה להגיע כאשר הוא מבצע את אותו חיפוש, שיכול להוביל למכירה באתר שלכם / של הלקוח, חיפוש של מילת חיפוש שעליה הוא כנראה צריך להילחם.

 

מילת מפתח כזו שלא נובעת מתוך ניחוש, אלא לאחר שעשיתם כל שביכלתכם בכדי לוודא שאכן שווה להילחם עליה, ואתם לא מבזבזים את הזמן לשווא.זו עבודתו של בעל מקצוע בתחום קידום אתרים – לוודא שהדף אליו הוא מכוון, יהיה ברמה הגבוהה ביותר, הן ברמת התוכן והן ברמת החוויה.דף כזה שלא יצריך מהגולש לחפש עוד שום דבר בשום מקום אחר, פתרון מושלם!

 

ואגב פתרון, כל המנוע הזה שנקרא גוגל, בנוי על מודל עסקי שאומר שכדאי לאנשים להשתמש בגוגל בכדי לקבל פתרונות, זו הסיבה שכולם משתמשים בו, ביום שגוגל לא ידע להציג פתרונות איכותיים בדמות תוצאות חיפוש רלוונטיות לכל שאילתה וכל זאת למרות כל הקישורים שמקדמי האתרים בונים, הוא כנראה יסגר.

 

אני טוען שהחבר'ה בגוגל שאחראיים על האלגוריתם, קיבלו החלטה שהם לא מתכוונים להשקיע אין סוף אנרגיה באיך לבנות אלגוריתמים שיודעים "לעלות" על פעולות יזומות שנעשו כנגד התקנון שלהם (שזה במילים אחרות, מסע אינסופי כי כל הזמן אנשים יפתחו דברים חדשים וזה חתול ועכבר שלא נגמר לעולם, **ואפשר להפסיד גם אתרים סופר טובים על הדרך**), אלא הגדילו לעשות ופיתחו אלגוריתם שהוא כל כך טוב וכל כך מדוייק שיודע לקחת בחשבון גם קישורים שברור לכולם שנבנו בצורה יזומה ולתת להם את הניקוד שלו.

המנוע הזה סיגל את עצמו למציאות הזו של בניית קישורים חיצונייםוקניית קישורים, זה חלק מהאלגוריתם, וכן, הם לקחו בחשבון את כל מה שרובנו עושים, והם חיים עם זה יופי, תנסו בעצמכם, תשאלו את גוגל שאלה ותחזירו לי תגובה כאן בפוסט אם קיבלתם מה שרציתם. רובכם תחזרו מחייכים.

 

הרי מי מאיתנו לא יודע לזהות קישורים לא טבעיים? כולנו יודעים. למעשה, אני דיי בטוח שאם אני אתן כאן כמה דוגמאות בקבוצה לבלוגים מסויימים, הרוב המוחלט יידעו להגיד האם לדעתם מדובר בקישור טבעי או בקישור שאינו טבעי, זה פשוט מאוד מאוד, ותהיו בטוחים שגוגל יודע את זה.

גוגל זה גוף ששווה יותר ממדינות שלמות. גוגל פיתחו טכנולוגיות אדירות שחלקן עד ממש לפני כמה שנים, היו בגדר חלום בהקיץ, אבל היום לא רק שהן מציאותיות, אלא שכבר הספקנו להתרגל אליהן…

 

**זה נשמע לכם סביר בעולם כלשהו?!** חברת גוגל הגדולה לא יודעת להבחין אם קישור הוא טבעי או לא טבעי?! אותי זה לא קונה. אני טוען שהם כבר מזמן יודעים. שנים. אבל הם הצליחו להבין ולהשכיל שכל הקישורים שמקדמי האתרים עושים, רק עוזרים להם לקבל החלטה ולהציג תוצאות רלוונטיות יותר, **פעולה שתכניס לגוגל באופן עקיף עוד כסף**. זה בתכלס מה שמעניין אותה.

 

אם האתר שאנחנו טוענים שהוא טוב, אכן טוב, כולם מרוצים! כי החבר'ה בגוגל הבינו שאתר שיש לו צמיחה יפה של קישורים, יכול להיות גם אתר מעניין, גם אם מישהו בונה שם קישורים, so what?! זה הפך להיות חלק בלתי נפרד מהמשחק, סוג של יוקרה! אתה רוצה להיות מותג למרות שאתה לא באמת ולא מקשרים אליך טבעי? תעבוד קשה. תוכיח רצינות. אחרי שתוכיח, נבחן אותך (גם זה יגיע בהמשך, חכו:) )

 

כמובן שאני לא מדבר על קישורי זבל של הודים, שלהם יש אלגוריתם פשוט שיודע לא להתייחס, אלא רק לקישורי פרימיום. קישורים שקשה לייצר, קישורים שמישהו עבד קשה כדי לייצר.

כמובן שגוגל ידעו לשים גבולות מאוד ברורים בכדי שלא כל אתר שהתחיל לקבל קישורים יקבל את ההזדמנות עליה נדבר בהמשך. לצורך העניין, אם האלגוריתם מזהה שמדובר בקישורים שכולם קישורי תגובות, אותו אתר לא באמת מנסה, ולא באמת מתאמץ, אלא עושה קיצורי דרך מאוד בוטים ולכן הוא לא יתקדם לשום מקום.

 

מדריך קניית קישורים מהמערכת המתקדמת בעולם מבית עשהאל דרייר בע"מ:


גוגל לא כאלו פראיירים. במקום להתעסק במי מרמה אותם ומי לא, הם פשוט השכילו שאתר שבאמת מתבצע לו "קידום יפה" באופן יזום, נותנים לו את ההזדמנות לבוא ולהציג את עצמו במקומות בהם יש יותר קליקים, שזה לרוב אומר עמוד ראשון או שני. אפילו מכניסים אותו לטופ 5 לפעמים בחלק מהביטויים, וזאת בעיקר בגלל הקישורים שהוא בנה ומתחילים מדידה.

כמה אנשים הקליקו על התוצאה הזו מבחינת CTR (מה שאומר שהם אהבו את העטיפה)? מי שנכנס והחליט בעצם שהעטיפה מעניינת אותו והוא רוצה לראות מה יש בפנים, איך הוא התנהג? ייצא מיד וניגש לתוצאה הבאה? או שהוא אולי דילג על 3-4 תוצאות שהיו מוצגות לפני האתר שאנחנו מקדים, לחץ על האתר שלנו ושם בילה במשך שעתיים…

 

קצת סטטיסטיקה, קצת Rank Brain, אלגוריתם שגוגל בטח יכולים לפתח והנה! יש אלגוריתם שיודע להציג תוצאות רלוונטיות למרות הקישורים, כי חרא צף מהר מאוד ואם אתם מקדמים חרא, בדר"כ האלגוריתם ידע את זה לפני שתגיעו לטופ 3, והוא יחפש תוצאות רלוונטיות יותר, של אתרים שנראים לו שווים את ההזדמנות.

 

אז נכון, הם לקחו בחשבון שיש סיכוי שבתוצאה 10 יישב איזה אתר שכל סיבתו שהוא נמצא שם זה כי בנו לו קישורים בצורה טובה בעבר, הוא קיבל את ההזדמנות שלו, נכשל בה והלך אחורה רק עד מקום 10 ולא חזרה לדף 5, כי גם השאר לא הוכיחו את עצמם מספיק, או לא קיבלו הזדמנות עדיין ואז זה עניין של זמן. אז מה? גוגל עדיין מציגים 9 תוצאות לפניו שהן סופר רלוונטיות, כנראה גם יותר ממנו!

 

גוגל מתמקדים בתכלס… בתוצאות הראשונות… אלו שנהנות מהטראפיק הגבוהה ביותר, אלו שקובעות אם גוגל זה מנוע חיפוש ששוה להשתמש בו, או לא. שם, כמות הקישורים שצריך לבנות בכדי להיות שם עם דף גרוע היא גבוהה מאוד מאוד מאוד מאוד מאוד… כמות שקשה לזייף, ויקיפדיה סטייל. כשאתה בטופ – מודדים אותך ברצינות, שמים הרבה יותר דגש על חווית משתמש ופחות על קישורים. אז נכון, קישורים תמיד נותן בוסט, אבל בלי להיות רלוונטי בצורה טובה לשאילתה, זה לרוץ מרתון עם מעיל. אפשרי, אך לא יעיל.

 

אז אם יש אתר, שנבנה בצורה טובה תוך הבנת אותו קהל יעד לאותו מוצר, כל מילת מפתח והעולם שלה, והמקדם התאים בו כל עמוד ועמוד לרמה גבוהה והוא טוען שהוא טוב יותר לפחות מרוב מהתוצאות שכרגע מוצגות בתוצאות הראשונות, אותו מקדם חד משמעית צריך ללכת ולבנות קישורים באופן יזום בשביל שגוגל ייתן לו את ההזדמנות הזו. כי אם כולנו היינו מחכים לקישורים טבעיים, כנראה שלא הייתה לנו עבודה / מקצוע.

מילה לסיום, חשוב לציין שברוב המקרים המוחץ, אתר שהולך אל **חברת קידום אתרים רצינית**, שמשלם הרבה כסף, מה שאומר שלחברה יש תקציב לבנות ללקוח קישורים איכותיים, הוא בדרך כלל אתר טוב, עם מותג / יזם רציני מאחוריו. אתר שיחזיק גם במבחנים האמיתיים בקו הסיום של גוגל.

 

בסופו של יום, גוגל לא מטומטמים, הם פשוט יודעים למצוא את הפתרונות הטובים והיעילים ביותר בעולם להרוויח כסף על ידי אלגוריתם שיודע לקחת בחשבון בין היתר גם את מה שאנחנו עושים ולנצל את זה איפה שנעשתה מספיק השקעה לטובת הזדמנות עסקית עבורם, להציג עוד תוצאה שיכולה להפוך עוד אדם מרוצה אי שם ברחבי הגלובוס, במדינה כלשהי.

 

יש לכם תובנות שלכם מהקריאה או בכלל? שתפו 🙂

מקדם אתרים הוא אדם שצריך להבין היטב בשווקים, בצרכנות, במכירה וניהול של מוצרים, ובפעילות בנישות מסוימות.

התפקיד העיקרי של מקדם אתרים הוא לוודא כי לגולש לא תהיה סיבה לחזור למנוע החיפוש ולהמשיך לתוצאות הבאות.

קישורים הם עדיין חלק בלתי נפרד מן המשחק של קידום אתרים. לגוגל יש לא מעט דרכים שבאמצעותן היא יכולה ללמוד על אתרים מתוך התבוננות בקישורים.

בהחלט. חלק ממדד הסמכות של אתר הוא ללא ספק הנכונות של בית העסק שעומד מאחוריו להשקיע בתהליך הקידום שלו.

פוסט דעה על גוגל וקישורים 25.6
שלחו לחבר קישור למאמר, הוא חייב לקרוא אותו!
שלחו לחבר קישור למאמר
הוא חייב לקרוא אותו!
עשהאל דרייר
עשהאל דרייר

מנכ"ל חברת קידום אתרים ואפיליאצייה המונה כ-125 עובדים ומאות לקוחות בפריסה עולמית, מייסד דיגיפארם - חנות אונליין להזמנת תכנים וקישורים עבור אנשי SEO, מייסד רובולינק - אפליקצייה לבדיקת מיקומים חינם לאנדרואיד ולאייפון, מוביל את קבוצת אנשי ה-SEO הגדולה בישראל בפייסבוק ובווטסאפ.

מאמרים נוספים מומלצים לקריאה עבורך:

המדריך המלא להקמת אתרי לידים

בואו נשים את הדברים על השולחן: אין מי מאיתנו שלא מחפש דרכים קלות, יחסית, וחוקיות, כמובן, לייצר כסף. גם אם לא מדובר בהכנסה שניתן להסתמך

כדאי להשקיע ב-SEO בזמן מלחמה?

מדינת ישראל נמצאת במלחמה (נכון להיום – 6.11.23). אני כותב את זה בגוף ראשון כמי שלוקח בה חלק פעיל. אין ספק שמלחמה היא עניין מורכב

בדיקת מהירות אחסון אתרים קלאודוויז
עשהאל דרייר
היי כאן עשהאל ואני רוצה להמליץ לך באופן אישי לפתוח שרת בקלאודוויז ולהנות מאתרים מהירים, תמיכה 24/7 וממשק נוח. אני מאחסן למעלה מ-400 אתרים בעצמי וממליץ בחום ובלב שלם, לאחר מספר שנות ניסיון
תוכנת מעקב הדירוגים הטובה בעולם!
בואו לעקוב אחרי מיקומים של כל אתר, מכל מקום בעולם, כולל הפרדה בין מיקומי דסקטופ ומובייל, תנועה, תיעוד עבודה ואפילו תוכלו לשלוח ללקוחות שלכם לינק לדשבורד שמתעדכן אונליין!
הטבה לגולשי האתר:
14 ימי ניסיון ו-25% הנחה לחודשיים