חיפוש

15 פודקאסטים מומלצים שכל אדם שמתעסק בשיווק חייב להכיר

פודקאסטים, הם ערוץ למידה נפלא עבור אנשים עסוקים במיוחד שרוצים להתעדכן בחידושים טכנולוגיים ושיווקיים ולקבל השראה באמצעות האזנה לתכניות רדיו מוקלטות הזמינות ברשת האינטרנט.

כיום ישנם כמה פודקאסטים במגוון רחב של נושאים בתחום השיווק היזמות והעסקים, שיכולים לסייע לך "להשאר עם האצבע על הדופק" בכל מה שנוגע לטרנדים שיווקיים ברחבי העולם והתפתחויות רלוונטיות בזירה הטכנולוגית.

במדריך שלפניכם נסקור 16 פודקאסטים שיווקיים מומלצים במיוחד בארץ ובעולם, שיעזרו לך גם להרחיב את ארסנל הכלים העומד לרשותך בתור משווק וגם להנעים את זמנך בעבודה או בדרכים.

מצעד הפודקאסטים השיווקיים הטובים ביותר

להלן רשימת הפודקאסטים העסקיים והשיווקיים להם אנו ממליצים לך להטות אוזן:

 

פודקאסטים בעברית:

1. עושים שיווק

זהו פודקאסט מוכר ופופולרי בקרב משווקים בארץ, שמונחה על ידי קובי גור – מומחה לשיווק מקוון ויזם עם ניסיון רב בזירה העסקית. "עושים שיווק" הוא פודקאסט אשר מכסה מגוון היבטים של עבודת המפרסם – בין אם אתה משווק מנוסה או עושה את צעדיך הראשונים בתחום השיווק. בכל פרק של הפודקאסט, קובי דן בתחום אחר מעולם הדיגיטל. התכנית מומלצת במיוחד עבור בעלי עסקים קטנים ובינוניים, יזמים ויזמיות, ויוצרי תכנים ברשת.

ניתן להאזין לפודקאסט "עושים שיווק" דרך הקישור הבא.

 

2. הבריף

כאן מדובר בפודקאסט שכולו "גירל פאוור" – בהנחיית צמד הפרסומאיות, דינה שובל ואריאלה דניאלי.

דינה ואריאלה מנצלות את במת הפודקאסט כדי להעלות אל סדר היום מגוון תובנות שיווקיות שעשויות לתרום לעבודתם אנשי שיווק ישראלים, ולנהל שיח פורה על יזמות, שיווק מבוסס נתונים וכדומה.

שובל ודניאלי מארחות מומחים שונים מתחום השיווק והעסקים בארץ ובעיקר מומחיות.

מדי חודשיים עולה לאוויר פרק חדש בפודקאסט "הבריף" אז שווה לכם להטות אוזן.

רוצים להתעדכן בפרקים הקודמים של פודקאסט "הבריף"? לחצו כאן.

 

3. 10 דקות על שיווק

"עשר דקות על שיווק" הינו פודקאסט מבית היוצר של פרסומאית הדיגיטל הותיקה שרון חלבני, אשר במסגרתו תוכלו ללמוד על שיטות שיווק ומתודולוגיות עבודה חדשניות ופורצות דרך שחברות מצליחות מכל העולם מיישמות.

מדי שבוע מארחת שרון מומחים מתעשיית הפרסום הישראלית, שהובילו חברות רבות במשק להצלחה עסקית יוצאת דופן, בזכות החשיבה היצירתית והנועזת שלהם בתחום השיווק.

בעלת הפודקאסט מתהדרת בכך שהטיפים שהמאזינים נחשפים אליהם הם שיטות עבודה פרקטיות שניתן ליישם באופן מיידי כבר בתום ההאזנה. לנו זה נשמע מצוין, ולכם?

תוכלו להאזין לפודקאסט "עשר דקות על שיווק" ממש כאן.

 

4. המנגל

פודקאסט ייחודי זה הינו יוזמה משותפת של צמד היזמים יוסי פורקוש וחגי גולדובסקי על מנת לספק תכנים מועילים למשווקים, בעלי עסקים ואנשי מקצוע מתחום הפרסום והדיגיטל.

פודקאסט "המנגל" עוסק במגוון רחב של נושאים מתחום השיווק והקריאייטיב: מיתוג, פרסום דיגיטלי, קידום אתרים, שיווק במדיה חברתית, יזמות וכל מה שצריך כדי ליצור לעצמך נוכחות אינטרנטית מרשימה. מדובר בפודקאסט שעשה לעצמו שם בתעשיית הפרסום הישראלית והצליח לצבור קהילת עוקבים נאמנים בפרק זמן קצר יחסית.

במסגרת הפודקאסט מציגים המארחים מקרי בוחן של הצלחות וכשלונות בתעשיית השיווק המקומית והעולמית, משתפים מנסיונם האישי בתחום היזמות והמיתוג, ומציעים המון ערך למאזינים.

יוסי וחגי מתגאים בכך ש"המנגל" מציע משהו לכל אחד – בין אם אתה יזם בתחילת דרכו, בעלים של עסק קטן או סטארטאפ, מנהל השיווק בארגון שלך, פרילנסר או חברת ענק שרוצה להתעדכן בטרנדים החמים ביותר בתחום השיווק הדיגיטלי.

סקרנים? פודקאסט "המנגל" ממתין לכם פה.

 

5. Ear Catcher

במסגרת פודקאסט זה מארח הפרסומאי מירן פחמן אושיות בכירות בעולם הפרסום הישראלי, לטובת ראיון מקצועי בנושאי תוכן, תעשיית הפרסום, אסטרטגיה שיווקית ומקצועות הקריאייטיב – בראיה היסטורית ועתידית. פרק חדש של הפודקאסט Ear Catcher עולה לאוויר אחת לשבוע.
בין מרואייניו עד כה, היו מנכ"ל איגוד חברות הפרסום בארץ, בעלים של משרדי פרסום, מומחי מדיה חברתית, מנכ"לים של חברות, מנהלי שיווק של מותגים בין לאומיים ועוד רבים וטובים.

האזינו לפודקאסט "Ear Catcher" דרך הלינק הזה.

 

6. לבן על שחור

הפודקסט “לבן על שחור”, מדבר על עולם השיווק והפרסום, המיתוג ועולם הדיגיטל, בעיקר לבעלי עסקים. בכל פרק בפודקסאט מתארח אורח אחר מעולם הפרסום והדיגיטל וחולק מהידע שצבר במהלך שנות פעילותו. גם אני התארחתי בפודקסאט, חפשו את פרק 28 – "לפני שבונים נכסים דיגיטלים – כל מה שחשוב לדעת".

האזינו לפודקסאט לבן על שחור דרך הלינק הזה.

 

7. מדברים דיגיטל והרבה מעבר

פודקאסט שיווק דיגיטלי – עם יעקב צדק וטוליק איידלמן שידברו על נושאים חמים בדיגיטל ויארחו בעלי עסקים שצריכים טיפים והכוונה תוך כדי שידור בפיצוח בעיות שיווק דיגיטליות בעסק שלהם.

האזינו לפודקאסט דרך הלינק הזה.

 

פודקאסטים באנגלית:

1. Mixergy

מיקסרג'י, בהנחיית אנדרו וורנר, הוא אחד הפודקאסטים העסקיים הטובים ביותר שיזמים ואנשי שיווק יכולים להאזין להם. בכל פרק מופיע ראיון עם יזם מצליח אחר. נכון לרגע כתיבת מדריך זה,
יש להם ראיונות עם יותר מ 1129 אנשים שעומדים מאחורי הקמת חברות מצליחות ומותגים גדולים.

הפודקאסט הזה מתמקד רבות לא רק בתהליכים שסביב פתיחת עסק, אלא גם במציאת מטרה וחזון שיווקי מנצח.

ניתן להירשם למיקסרג'י כאן.

2. Marketing Over Coffee

Marketing Over Coffee ובעברית – שיווק על קפה, הוא פודקאסט נוסף שאנחנו אוהבים להמליץ עליו לאנשים שלא נרתעים מצריכת תכנים באנגלית.

מדי שבוע צמד חמד בשם ג'ון ג'יי וול וכריסטופר ס. פן מקליטים את פרק הפודקאסט השבועי שלהם (כל פרק כזה אורך כ 20 דקות) בבית קפה מקומי.

יוצרי הפודקאסט נוהגים לחלוק עם המאזינים שלהם מגוון טיפים בנושא שיווק במדיה חברתית, קידום אתרים, שיווק במנועי חיפוש, קופירייטינג, שיווק שותפים (affiliate marketing) ועוד – והם עונים גם לשאלות ממאזינים!

התכניות של שיווק על קפה מתפרסמות אחת לשבוע, כל יום חמישי. תוכלו להאזין לפרקים כאן.

 

3. The Tropical MBA

אל תתנו למילה 'טרופי' להטעות אתכם. בפודקאסט The Tropical MBA , דן ואיאן חולקים את סיפוריהם של יזמים מוכשרים שבונים עסקים ועושים זאת למען חזון שחורג מעבר לשורת הרווח.
לא רק שדן ואיאן מביאים אורחים נהדרים, אלא שהם עצמם גם הקימו, פיתחו ועשו אקזיט לסטארטאפ משלהם והם בתחום היזמות והשיווק כבר למעלה מעשור.

פודקאסט ה – MBA הטרופי עולה לאוויר בכל יום חמישי. ניתן להירשם כאן.

 

4. Social Media Marketing Podcast

הפודקאסט השבועי של חברת המדיה החברתית Social Media Examiner מונחה על ידי מייקל סטלזנר וחברי צוות אחרים של הסוכנות. כל פודקאסט מתמקד בפיצ'רים ואסטרטגיות חדשות בעולם המדיה החברתית, ומספק למאזינים טיפים שניתן להשתמש בהם כדי לשפר את תוצאות השיווק מאמצי שלהם במדיה החברתית.

כל פרק פודקאסט של Social Media Marketing Podcast אורך 45 דקות ומשותף בכל יום שישי. ניתן להירשם אליו כאן.

 

5. The Science of Social Media (מדע המדיה החברתית)

כאן מדובר בפודקאסט שמופץ מטעם בלוג השיווק הדיגיטלי הידוע Buffer. הבלוג של באפר מומלץ בפני עצמו, כך שלא מפתיע שהפודקאסט שלהם – המדע של המדיה החברתית – גם הוא פנומנלי. התוכן שלהם ימשוך כל מי שעוסק בשיווק במדיה חברתית, בין אם אתה מתחיל מאפס ולגמרי חדש בתחום הסושיאל, או שאתה מומחה מדיה חברתית.

פודקאסט "מדע המדיה החברתית" מארח בכל תכנית שלו אורחים מדהימים מתחום השיווק המקוון, כמו מומחית השיווק מארי סמית וניל פאטל שהוגדר על ידי מגזין פורבס בתור אחד מ – 10 אנשי השיווק הטובים בעולם.

כיף להאזין לפודקאסט הזה – כפי שניתן לצפות מתכנית רדיו בנושא מדיה חברתית, והוא מציע למאזיניו טיפים מאוד מועילים וברי ישום בתחום המדיה הדיגיטלית. ניתן להאזין לשידורים קודמים כאן.

 

6. Startups for the Rest of Us

מייק טבר ורוב וולינג הם המארחים התוססים של הפודקאסט שנקרא "סטארט – אפים לשאר העולם", ועם ניסיון של יותר מעשרים שנה כיזמי תוכנה, יש להם המון ידע לחלוק עם המאזינים שלהם.

הפודקאסט העסקי הזה נותן לחברות סטארטאפ ויזמים שפע של אסטרטגיות כדי לפתח את עסקיהם, והם מדברים על הכל – החל מכיצד לגייס משקיעים עבור הסטארטאפ שלך ועד נושאים כמו איך לבדוק את פוטנציאל ההצלחה של המוצרים שלך .

Startups for the Rest of Us הוא פודקאסט שבועי. ניתן להירשם אליו כאן.

 

7. The Indie Hackers Podcast

Indie Hackers – או בתרגום לעברית: "ההאקרים העצמאיים" היא קהילה מדהימה בה מקימי חברות ויזמים חוברים יחדיו כדי לבנות עסקים רווחיים ופרויקטים צדדיים מצליחים.

בפודקאסט של הקהילה, The Indie Hackers Podcast – קורטלנד אלן מראיין מפתחים ומייסדים וחושף בפני מאזיני הפודקאסט כיצד הם בנו, שיווקו והגדילו את הפרויקטים הצדדיים שלהם לעסקים מקוונים רווחיים.

אם אתה עוסק בפיתוח של פרויקט משלך, אתה צריך להאזין לפודקאסט זה. הירשם כאן.

 

8. Marketing School

במסגרת פודקאסט זה שנקרא Marketing School ובעברית: "בית ספר לשיווק" – מומחי השיווק הדיגיטלי – אריק סיו וניל פאטל, מציעים למאזינים חוכמה שיווקית לא שגרתית שתגרום לכם לרצות להעיף את אסטרטגיות השיווק המסורתיות שלכם לפח.

המטרה שלהם היא להביא לכם טיפים שיווקיים יקרי ערך – כאלה שממש ניתן לפעול על פיהם באופן מיידי ולהביא תוצאות. כל פרק של הפודקאסט הזה אורך 10 דקות בלבד ונותן למאזינים עצות ששוות זהב וערך ששקול לשעות של האזנה.

אולם אם עשר דקות עדיין מרגישות לך כמו זמן האזנה ארוך מדי, הם אפילו מציעים גרסה מקוצרת לפודקאסט באתר שלהם כדי לתת לך סיכום מהיר עוד יותר של עיקרי הדברים.

האזינו לפרקי עבר  והירשמו לבית הספר לשיווק כאן.

 

9. Hack the Entrepreneur

Hack the Entrepreneur הוא פודקאסט שעולה לאוויר בתדירות של שלוש פעמים בשבוע ומנוהל על ידי ג'ון נסטור. פודקאסט זה מתעמק במאבקים, בהרגלים ובפחדים של יזמים שכבר מצליחים וגם כאלה שרק יוצאים לדרך. פודקאסט זה סוקר לטובת קהל מאזיניו דפוסי התנהגויות והרגלים שיכולים להוביל להצלחה שיווקית ועסקית.

אם יש לך זמן קצר להקדיש להאזנה לפודקאסטים, זהו פודקאסט טוב להתחיל איתו. ג'ון מגיע ישר לנקודה בכל פעם, בלי למשוך זמן מיותר ומבלי ליפות את הדברים, כך שכל שנייה תועיל לך. ניתן להירשם כאן.

 

10. Copyblogger FM

אם אתה מחפש פודקאסט שיעזור לך לשפר את כישורי הכתיבה שלך (ובינינו, כל אחד זקוק לזה מדי פעם – אפילו סופרים מקצועיים) והידע שלך בשיווק באמצעות תוכן, הרי שפודקאסט ה – Copyblogger FM הוא כלי מעולה לעשות זאת. בפודקאסט זה, סוניה סימון וצוות של מומחים מתחלפים, דנים מדי שבוע בחידושים והתפתחויות בתחומי השיווק התוכני, שיווק במייל, קופירייטינג, שיפור יחסי המרה (CRO) ועוד.

השידורים השבועיים הללו קצרים מכמה מן הפודקאסטים האחרים, ונעים בין 16-33 דקות.
אתה יכול להירשם ל – Copyblogger FM כאן.

 

רגע, מה זה פודקאסט בכלל?

במילים פשוטות: פודקאסט (באנגלית – Podcast) הוא תוכנית רדיו מוקלטת אשר מופצת למאזינים באמצעות האינטרנט.

ביתר פירוט, פודקאסטים הם סדרה של תכניות שמע, אשר מתמקדות לרוב בנושא מסוים.

כיום קיימים פודקאסטים במגוון אינסופי של נושאים, החל מפודקאסטים בנושא רכיבה על אופניים ועד פודקאסטים בנושא שיווק, יזמות או עסקים.

ניתן להירשם כמנוי לפודקאסטים בנושאים שמעניינים אותך  – בחינם או בתשלום, ולהאזין לפרקי פודקאסט מכל מקום שתרצה ובכל זמן, בין אם זה דרך המחשב שלך, אזניות הסמארטפון, או הרמקולים ברכב.

 

פודקאסטים שיווקיים – הזדמנות פז ללמוד מנסיונם של אחרים

הפודקאסטים האלה הם בראש ובראשונה מהנים להאזנה, עתירי תוכן מועיל ומלאים בידע ישומי שתקבלו מהמומחים המובילים בתעשייה, שמגיעים עם ניסיון עשיר בתחומם ורקורד מרשים של הצלחות.

לכל אחד מהם גם נקודת מבט ייחודית ושיטות משלו להשגת הצלחה עסקית ושיווקית ושימורה לאורך זמן.

בקיצור, אנו ממליצים לכם בחום לאמץ לפחות את אחד מהפודקאסטים המומלצים הללו ולהפוך את ההאזנה לפרקיהם להרגל קבוע שמשתלב בשגרת יומכם.

כמו שאנחנו הישראלים אוהבים להגיד: "לשמוע לא עולה כסף" (לפחות ברוב המקרים), אבל עצה טובה שווה זהב.

עולם השיווק הדיגיטלי משתנה ומתפתח בקצב מסחרר. לכן כדי להמשיך לשגשג בעולם העסקים והשיווק, כל בעל עסק וכל משווק יודעים שדרושה למידה מתמדת.

לקפוא על השמרים זו לא אפשרות כשמדובר בשיווק העסק שלך או הארגון בו אתה עובד. אם ברצונך לשמר את ההצלחה של הארגון שלך, קל וחומר להגדיל את ההכנסות של העסק – תהיה חייב למצוא דרך לפנות זמן בלו"ז הקבוע שלך לטובת העשרת הידע שלך בתחום השיווק המקוון והתעדכנות בטרנדים הכי חמים.

אבל רגע, איך בדיוק מוצאים את הזמן להכניס עוד משהו ליומן העמוס ממילא שלך? פודקאסטים הם התשובה!

אז מה אתם חושבים? אחר אילו פודקאסטים לעסקים ושיווק אתם מקפידים לעקוב על בסיס קבוע? האם פספסנו בטעות את אחד מהפייבוריטים שלכם בסקירה הזו?

 

האם פודקאסטים הם תכני אודיו או וידאו?

רוב הפודקאסטים כיום הם תכניות שמע בלבד, למרות שקיימים כמה פודקאסטים גם בווידיאו.

למען האמת, הפודקאסטינג כתופעה, בעצם צמח מתוך צורך בתכנים שניתן לצרוך אותם ברקע.

זה אומר משהו שיכול לבדר אותך, להעשיר את הידע שלך או להעניק לך השראה ו / או מוטיבציה, בזמן שאתה עסוק בביצוע של פעילויות אחרות, שהן פחות מעניינות או רוטיניות.

לדוגמה,אחת  הדרכים הנפוצות ביותר להקשיב לפודקאסטים היא בזמן הנסיעה ברכב.

הרי אתה לא יכול לצפות בזמן הנהיגה בסרטוני וידאו, כמובן, כך שתוכן שמע הוא פתרון נהדר.

באותו אופן פודקאסטים נהדרים להאזנה גם בזמן אימון בחדר הכושר, בזמן שאתם עוסקים בעבודות הבית, או כשאתם מתניידים אל מקום העבודה באוטובוס או ברכבת. כל רגע של זמן מבוזבז יכול להפוך לרגע אידיאלי להאזנה לפודקאסט.

כמובן, זה אומר שאתה צריך משהו להאזין באמצעותו, במיוחד אם אתה במקום ציבורי שיש בו עוד אנשים. אז ייתכן שתצטרך להשיג לעצמך סט אוזניות שתוכל לחבר ללפטופ או לסמארטפון שלך בזמן שאתה מאזין לפודקאסט.

במידה ואתה נוסע ברכבך הפרטי, תוכל להתחבר עם הסמארטפון לרכב שלך באמצעות בלוטות', או כאבל אוקסילרי (AUX) שמתחבר לכניסה המתאימה ברכב.

במשרד או בבית, תוכל להאזין לפודקאסטים גם באמצעות רמקולים סטנדרטיים למחשב או רמקול חכם.

 

איך נשמעים פודקאסטים בדרך כלל?

כשאתם מאזינים לפודקאסט, תגלו שרבים מהם נשמעים לכם די חזרתיים מבחינת סגנון ההגשה.

במרוצת השנים ודאי שמעתם סוגים שונים של תכנים במדיה המשודרת, החל מתכניות רדיו ועד לתכניות אירוח בטלוויזיה.

מצד שני, בין הפודקאסטים שתאזינו להם ודאי תשמעו גם כאלו שנשמעים חדשניים לחלוטין ושונים לחלוטין מהמקובל, על גבול החתרניים לפעמים, בזכות החופש התוכני והסגנוני שהפודקאסטים מאפשרים.

מרבית הפודקאסטים עוסקים בנושא או תחום מסוים.

לפעמים זה יכול להיות משהו ממש ספציפי, כמו מירוצי טריאתלון או אילוף כלבים, ופעמים אחרות זה יהיה פודקאסט יותר כללי, כמו איך לנהל חיים מאושרים.

בכל פרק של הפודקאסט, המארח או המארחים ידברו לרוב על נושא אחד ספציפי בתחום בו הפודקאסט שלהם עוסק.

למשל, אם מדובר בפודקאסט שעוסק בתחום הטריאתלונים, אז אחד מפרקי הפודקאסט עשוי לעסוק בנושא של טיפים לתזונת טריאתלון, או במקרה של פודקאסט על אילוף כלבים – אחד הפרקים עשוי לעסוק בסוגיה ספציפית, כמו "כיצד למנוע מהכלב שלך לריב עם כלבים אחרים".

בדרך כלל כל פרק של הפודקאסט מנוהל על ידי מגיש קבוע אחד או שניים, ומדבר על הנושא הנבחר, ולעתים קרובות הם מארחים אורחים חיצוניים שמגיעים כדי לתרום מהידע והניסיון שלהם בתחום המסוקר, או להתראיין.

הרבה פודקאסטים הם ממש פשוטים, ברמה של כמה חברים שמפטפטים על נושא שהם שותפים להתלהבות סביבו, כמו קולנוע, שיווק דיגיטלי או ניהול עסק.

אבל חלק מן הפודקאסטים דווקא ממש מלוטשים וסופר מקצועיים, ועשויים לכלול מוזיקת ​​נושא, אפקטים קוליים, עריכה מקצועית ועוד.

הפודקאסטים המקצועיים יותר נהדרים להאזנה, אך הם מצריכים השקעה של הרבה יותר זמן וכסף מן היוצרים.

לעומת זאת, הפודקאסטים של השדרנים "החובבים" עשוים להיות מעט פחות מלוטשים, אבל ההפקה הפשוטה והלא יקרה מאפשרת להם לפרסם פרקי פודקאסט בתדירות גבוהה יותר, כמו אחת לשבוע, ולצבור קהל נאמן של מאזינים.

רוב האנשים מקשיבים לפודקאסטים משני הסוגים. אולם גורם המשיכה המשמעותי ביותר ברוב הפודקאסטים הוא המארח או המארחים, ולכן רוב האנשים בוחרים לעקוב אחר פודקאסטים בזכות החיבור האישי שהם חשים לשדרן ולתחום שהתכנית עוסקת בו, ופחות בזכות רמת הגימור של ההפקה.

כך שאם אתם שוקלים לפתוח פודקאסט משלכם, דעו שבשלבים הראשוניים ממש אין הכרח לקפוץ מעל הפופיק.

עדיף להשקיע בתכנים איכותיים באמת, על פני אפקטים וגימיקים!

 

מה ההבדל בין פודקאסט לפרק של פודקאסט?

האמת? טוב ששאלתם. אנחנו מודים שעבור מי שאינו בקיא בעולם הפודקאסטים, המינוח הזה עשוי להראות קצת מבלבל!

אז לשאלתכם: פודקאסט הוא למעשה סדרת פרקים של תכניות שמע מוקלטות, כך שהשם 'פודקאסט' מתייחס לתוכנית בכללותה.

מה שאומר שכל פרק בפודקאסט הוא למעשה רק הקלטה אחת מאותה התוכנית. זה ממש כמו בטלוויזיה, כשחושבים על זה – פודקאסט הוא כמו סדרת טלוויזיה, במובן שהוא מורכב מסדרת פרקים שלמה.

 

מדוע פודקאסטים הם הרבה מעבר לתכניות רדיו באינטרנט

הרוב המכריע של הפודקאסטים מכילים תוכן מקורי לחלוטין.

רבים מיוצרי הפודקאסטים למעשה בוחרים להתנער מכבלי פורמטי הרדיו המסורתיים ומתנסים בסגנונות הגשה מקוריים להפליא במגוון רחב ביותר של נושאים – לרבות תכנים נישתיים מאוד או איזוטריים לחלוטין.

לצורך העניין, פודקאסטים יכולים להיות בכל אורך, החל מקטע חדשותי של דקה, ועד ראיון מעמיק של 3 שעות. הם יכולים לעלות לאוויר בכל תדירות, שנעה בין פעם ביום לאחת לחודש.

פודקאסטים יכולים להיות בכל פורמט, החל משידורים פשוטים שמקריין מגיש יחיד ועד להפקות שמע ענקיות ומרובות משתתפים. אולם הדבר העיקרי שמבדיל פודקאסטים מתכניות רדיו מסורתית, הוא המגוון האינסופי של עולמות התוכן שבהם פודקאסטים מרשים לעצמם לגעת.

למעשה, פודקאסטים חופשיים לסקר כל נושא בעולם, גם בתחומים שלעולם לא היו זוכים לעלות לשידור בתחנת רדיו מסחרית משיקולי אי כדאיות כלכלית, חוסר עניין ציבורי או טאבו חברתי.

כשמדובר בפודקאסטים, לא משנה באיזה תחום אתה מתעניין וכמה זמן פנוי עומד לרשותך, אין לנו כל ספק כי תוכל למצוא את מבוקשך במסגרת אחד או יותר מן הפודקאסטים הרבים הזמינים כיום ברשת האינטרנט.

 

במה האזנה לפודקאסט עדיפה על קריאה או צפיה בסרטוני הדרכה?

היתרון הבולט ביותר של האזנה לפודקאסטים, הוא שבניגוד לקריאה או צפיה בסרטוני הדרכה שמצריכים ממך לפנות את העיניים שלך, תשומת הלב המלאה שלך והזמן שלך לתהליך הלמידה – את תכני הפודקאסט ניתן לצרוך מכל מקום – גם בזמן ביצוע פעולות אחרות.

אנשים רבים מאזינים לפודקאסטים כשהם בדרכים – בין אם זה בזמן הנסיעה לעבודה בתחבורה ציבורית ובין אם זה ברכבם הפרטי.

אחרים עושים זאת במקביל לביצוע משימות שגרתיות אחרות – כמו בישול / נקיונות או עבודה משרדית, ויש גם כאלו שנהנים מהפודקאסטים החביבים עליהם בשעות הפנאי שלהם.

הנקודה היא שפודקאסטים מאפשרים לך לנצל טוב יותר את הזמן העומד לרשותך ולהעשיר את הידע שלך גם מבלי שתצטרך להעמיס על סדר היום שלך מטלה נוספת.

 

כיצד האזנה לפודקאסט יכולה לתמוך במאמצי השיווק שלכם?

אם אתה עוסק בתחום השיווק, אנחנו בטח לא נחדש לך אם נגיד שמדובר בתחום דינמי שאינו חדל מלחדש ולהתפתח.

כמעט מדי יום, אנו שומעים על ערוצי שיווק חדשים ומתודות מרקטיאליות פורצות דרך. נראה שתחום השיווק הדיגיטלי כאן כדי להישאר ולא זאת בלבד – הוא גם הולך ומתרחב לכיוונים חדשים ומפתיעים, בקצב שקשה לעקוב אחריו.

אז איך בוררים את המוץ מן התבן? באילו כלים שיווקיים כדאי למשווקים להתמקצע? ומה נחשב כטרנד שצפוי לחלוף מן העולם במהירות שבה הופיע בו? האם כל מתודה שיווקית מתאימה בהכרח לעסק או לארגון שלך?
האם קיימות דרכים לשפר ולייעל את ההתנהלות העסקית ותהליכי השיווק בחברה שלך? על שאלות מסוג זה ורבות אחרות באים פודקאסטים שיווקיים לענות, בעצם.

כיום ישנן מגוון תכניות פודקאסט בעברית, באנגלית ובשלל שפות נוספות, אשר עוסקות בהיבטים שונים של שיטות שיווק מסורתיות ושיווק אינטרנטי.

רבים מן הפודקאסטים הללו מונחים על ידי אנשי מקצוע ותיקים מתעשיית הפרסום והקהילה היזמית בארץ ובעולם, ולעתים קרובות גם מארחים מומחים מהתעשייה.

זוהי הזדמנות נפלאה עבורכם ללמוד מנסיונם האישי של אנשים עם נסיון עסקי, יזמי ושיווקי עשיר על שיטות אפקטיביות לשיווק, הגדלת זרם המבקרים לנכסים הדיגיטליים, שיפור יחסי המרה, וקידום מותגים במדיה החברתית.

בניגוד לתכניות רדיו, פודקאסטים מקצועיים בנושאי שיווק ומנהל עסקים הם לרוב ענייניים מאוד ומקנים למאזין כלים שימושיים והסברים מעשיים שמאפשרים להם להתנסות בהם בעצמם.

 

כך תוכלו להאזין לפודקאסטים בקלות מכל מכשיר

פודקאסטים נמצאים בכל מקום, בימינו, ויש כל כך הרבה נושאים לבחור מתוכם.

בשנים האחרונות האיכות של הפודקאסטים בעברית ובאנגלית עלתה בצורה דרמטית ככל שתחום הפודקסטינג נעשה פופולרי יותר.

עם זאת, אנשים רבים עדיין לא ממש מצליחים להבין כיצד להאזין לפודקאסט. זו לא בושה – כאן אנחנו נכנסים לתמונה!

בחלק זה של מדריך הפודקאסטים שלנו, נסקור את הדרכים השונות בהן תוכלו להאזין לפודקאסטים, החל מסמארטפונים ועד רמקולים חכמים, וכל מה שביניהם.

עקבו אחר הצעדים הפשוטים שלפניכם, ותוכלו להאזין לפודקאסטים החביבים עליכם מכל מקום ובכל זמן:

 

כיצד להאזין לפודקאסט בטלפון החכם שלך

הדרך הנוחה ביותר להאזין לפודקאסטים על בסיס קבוע, היא באמצעות הטלפון החכם שלך.

כיום, כמעט לכל מכשיר סמארטפון בשוק יש תמיכה בהתקן שמע אחד לפחות, ולרוב הטלפונים החכמים יש יותר מאפשרות אחת.

לכן, אם יש לך סמארטפון בכיס, כבר יש לך פלטפורמת האזנה פודקאסטית בהישג יד.

 

איך להאזין לפודקאסטים עבור מכשירי אייפון

אם יש לך אייפון, יש לך נקודת פתיחה מצוינת, מכיוון שמערכת ההפעלה של האייפונים – iOS, מגיעה עם אפליקציית פודקאסט מובנית.

פשוט חפש סביב היישומים שלך אחר אפליקציה שנקראת Apple Podcasts (או החלק למטה וחפש אותה).

זו אפליקציה נהדרת עבור המאזין הממוצע, ומאפשרת לך לחפש בספרייה, למצוא תכניות חדשות ולהירשם בקלות כמנוי של הפודקאסטים הללו.

לאחר מכן, אתה פשוט צריך להפעיל את האפליקציה בכל פעם שאתה רוצה להקשיב לפודקאסט, ולבחור בפרק שתרצה להאזין לו.

ישנן גם אפליקציות פודקאסטינג אלטרנטיביות ל – iOS כמו Pocketcasts ו – Spotify.

 

איך להאזין לפודקאסטים עבור מכשירי אנדרויד

גם למשתמשי אנדרואיד יש אפליקציית פודקאסטים מובנית משלהם שנקראת Google Podcasts – אך היא מוגבלת בהרבה מהאפליקציה של אפל, ולא היינו ממליצים עליה בתור עדיפות ראשונה.

במקום זאת, שווה לכם להוריד את אפליקציית Pocketcasts, או את Castbox שאיתן תוכלו להתחיל להאזין לפודקאסטים באופן מיידי, או Spotify שזמינה גם לאנדרויד.

 

אוזניות להאזנה לפודקאסטים

כמובן, אם אתה מקשיב לפודקאסט דרך הסמארטפון שלך במקום ציבורי שיש בו אנשים נוספים או רעש סביבתי, תזדקק לאוזניות.

רוב הסמארטפונים החדשים מגיעים עם סט אוזניות סביר יחסית, כך שזו התחלה טובה.

זה די שימושי שיש כפתורים על כבל האוזניות גם כדי להפסיק את הפודקאסט באמצע ההאזנה לפי הצורך.

באופן זה אתה לא מפספס שום דבר אם אתה נדרש להסיר את האזניות לרגע כדי לדבר עם מישהו או לטפל במשימה דחופה. מה שכן, כדי להפיק את המירב מחוויית ההאזנה שלך לפודקאסטים, אנו ממליצים לך לשקול את האפשרות של שדרוג האוזניות שמגיעות כברירת מחדל עם המכשיר הנייד שלך, לסט אוזניות איכותי יותר.

היום כבר לא חייבים להשקיע סכומי עתק כדי להשיג אוזניות לנייד ברמה גבוהה.

 

איך להאזין לפודקאסטים דרך המחשב

`האזנה לתכניות פודקסט בסמארטפון שלך היא ללא ספק הכי נוחה, באופן כללי, בזכות הניידות שלה.

עם זאת ברמה הטכנית, הדרך הקלה והכי מתבקשת להאזין למשדרי פודקאסט היא לנגן אותם ישירות דרך המחשב השולחני או הלפטופ שלך.

החיסרון בהשמעת הפודקאסטים מהמחשב, הוא שזה סוג של מסנדל אותך לשולחן העבודה שלך, וזה יכול להיות קצת מעיק אם מדובר בפודקאסטים ארוכים של שעה ומעלה.

אבל לפעמים זה בסדר, במיוחד אם אתה נוהג להאזין לפודקאסטים במקביל לביצוע משימות שונות על המחשב שלך או ברחבי הבית.

האזנה לפודקאסטים דרך המחשב יכולה להיות גם דרך נהדרת למצוא פודקאסטים חדשים ולקבל מהם טעימה לפני שתירשמו בטלפון.

איך זה עובד? כמעט לכל פודקאסט יש פונקציית הפעלה ישירה מדפי הפרקים שלו.

פשוט נווט לדף הפודקאסט, חפש את כפתור "נגן" (Play) והקשב לקטע ממנו.

קיימת גם אפשרות חלופית להאזנה לפודקאסטים דרך המחשב, והיא לנגן כל תכנית ישירות דרך אחת מאפליקציות ההאזנה במחשב שלך.

הדוגמאות הפופולריות ביותר הן אייטיונז (iTunes) או ספוטיפיי (Spotify).

אם יש לך גישה לאפליקציה כזו מהמחשב שלך, עליך פשוט להכנס לאזור הפודקאסטים במערכת, למצוא פודקאסט בנושא שמעניין אותך וללחוץ Play על אחד מפרקי הפודקאסט שאתה מעוניין לשמוע.

היתרון הגדול אם אתה משתמש באפליקציית Spotify הוא שברגע שהאזנת לפודקאסט מסוים דרך המחשב שלך, הוא יהפוך באופן אוטומטי לזמין להאזנה לאחר מכן גם בטלפון החכם שלך.

למרבה הצער, iTunes ו – Apple Podcasts אינם עובדים בסנכרון כזה.

לסיכום, כשמדובר בהאזנה לפודקאסטים דרך המחשב, כל עוד מחוברים למחשב שלך רמקולים איכותיים או אוזניות ברמה סבירה, חוויית ההאזנה שלך לפודקאסטים תהיה אופטימלית.

אין לך כאלו? באמזון ניתן למצוא כיום מגוון גדול של רמקולים למחשב שיתאימו כמעט לכל תקציב.

 

איך להאזין לפודקאסטים מהרכב

המכונית היא המקום הנפוץ ביותר להאזנה לפודקאסטים וכשחושבים על זה, זה גם די הגיוני.

מאז ומעולם רכבים פרטיים היו המקום שבו מרבית האנשים היו נחשפים לשידורי רדיו, ופודקאסטינג הוא כאמור הרדיו החדש. אבל איך אתה אמור להקשיב לפודקאסט ברכב בעצם?

הפתרון הראשון הוא באמצעות חיבור Bluetooth.

רוב המכוניות המודרניות יכולות להתחבר לטלפון שלך באמצעות בלוטות' כך שתוכל להעביר את השיחות לרמקולים של הרכב, במוד דיבורית. אותו חיבור יכול גם לעבוד בהקשר של השמעת פודקאסטים מהטלפון שלך.

אז עליך פשוט להתחבר לרכבך דרך התקן הבלוטות' של הנייד שלך כרגיל, ואז להפעיל את הפודקאסט שתרצה להאזין לו דרך אפליקציית הקאסטינג שלך. מצליח לשמוע את הפודקאסט באמצעות הרמקולים של האוטו שלך? זה עומד לשנות את חוויית הנהיגה היומיומית שלך.

 

אין בלוטות' באוטו? גם חיבור עם כבל יכול לסגור לכם את הפינה

מכירים את השקע הזה ברכב שנראה ממש כמו שקע לאוזניות וכתוב עליו Aux או Line in?

נכון שתמיד תהיתם מדוע הוא שם? אז תגידו שלום, זוהי כניסת האוקסילרי שלכם.

אם לא הצלחתם לחבר את הנייד שלכם לאוטו באמצעות הבלוטות', כל מה שאתם צריכים כאבל אוסילרי או כבל שמע כדי לחבר את הטלפון למכונית שלכם.

כמוצא אחרון, יש אנשים שמשתמשים  במכשירי הרדיו ברכבם כדי לשדר בעצם את האודיו מהטלפון שלהם בתדר מסוים שאליו הם מכוונים את מערכת הרדיו של הרכב.

 

איך להאזין לפודקאסטים מרמקול חכם

ודאי שמעתם על הטרנד החדש שמשגע את חובבי הגאדג'טים – רמקולים חכמים.

רמקול חכם הוא התקן שמע נייד ומתקדם, שמציע חוויית האזנה איכותית ביותר למשתמשים.

כמה מהחברות הגדולות בעולם כבר השיקו רמקולים חכמים: לגוגל יש את Google Home, לאמזון יש את Echo ועוד מותגים ממשיכים לשחרר לשוק מוצרים דומים.

כל רמקול התומך ב- Bluetooth יאפשר לך לנגן פודקאסטים מהסמארטפון שלך, כך שגם הרמקול החכם של גוגל וגם אקו מבית אמאזון, יכולים לנגן פודקאסטים באופן זה.

אבל, מה שנהדר במיוחד ברמקול החכם של אמזון זה שהוא יודע לעבוד ישירות מול אפליקציית TuneIn Radio ו- Spotify .

אז אם יש לך רמקול חכם מסוג Echo של אמזון, אתה יכול להשתמש בהפעלה קולית כדי להפעיל פודקאסטים ישירות מספוטיפיי או טיון אין ולמשיך באופן אוטומטי מהפרק האחרון בו עצרת. אין פשוט מזה.

 

איך ניתן להרשם כמנוי לפודקאסט מסוים?

הרשמה למעקב אחר פודקאסטים היא המקום בו הכוח של הפודקאסטים באמת בא לידי ביטוי. כשאתם נרשמים לפודקאסט מסוים, הפרקים שלו מתחילים להגיע אליכם באופן אוטומטי.

בצורה זו, בפעם הבאה שתטענו את האפליקציה שדרכה אתם מאזינים למשדרים, הפרקים האחרונים של הפודקאסט אליו נרשמתם כבר יהיו כולם שם, מוכנים להאזנה. זה מאוד נוח.

אם אתה מקשיב באמצעות המחשב שלך, הדרך הקלה ביותר להירשם לפודקאסטים היא באמצעות אפליקציית iTunes או אפליקציית Spotify.

שתיהן זמינות עבור Mac או PC. אם אתה נוהג להאזין דרך הטלפון החכם שלך, פשוט השתמש באפליקציית ההאזנה בנייד שלך.

למשל, אפליקציית Apple Podcasts ב – iPhone מאפשרת לך להירשם לפודקאסטים ממש בקלות, וגם לסוגי הטלפון האחרים יש אפליקציות דומות.

 

כיצד למצוא פודקאסטים נוספים להאזנה

יש היום למעלה ממיליון פודקאסטים ברחבי האינטרנט והמספר רק הולך וגדל מיום ליום.

אז מאיפה אתה אמור בכלל להתחיל כשאתה מחפש משהו חדש להאזין לו? כיצד אנשים מוצאים פודקאסטים חדשים ומעניינים ששווה לעקוב אחריהם? מסתבר שהדרך הנפוצה ביותר להגיע לתוכן חדש היא לחפש באפליקציית ההאזנה המועדפת עליכם.

עוד רגע נדבר על האפליקציות האלה. לחלק מן האפליקציות הללו יש אזור של "מומלצים" או "קטעים מובילים", אך הדרך הקלה ביותר למצוא פודקאסטים שווים שתוכל להאזין להם היא להקליד מילת מפתח או שתיים בנושא שמדבר אליך.

למשל "שיווק מבוסס תוכן", או "איך לעצב לוגו עבור העסק שלי" וכן הלאה. מגוון הנושאים הוא כאמור אינסופי!

אתה יכול גם למצוא פודקאסטים מומלצים להאזנה על סמך המלצה מאנשים אחרים – אנשים שאתה מכיר וסומך עליהם שחולקים איתך תחומי עניין משותפים. זה יכול להיות חברים או קולגות שאתה מכיר מהחיים האמיתיים, או אנשים בקהילות מקוונות.

אבל בינינו, הכי פשוט ומתבקש זה להשתמש בגוגל כדי למצוא את הפודקאסט הבא שלך. סביר להניח שהרבה מהתוצאות שלך יגיעו בצורה של סקירות או המלצות.

זה יכול להיות פתרון מעולה אם אתה מחפש פודקאסטים מוכרים יותר שכבר צברו תאוצה ויש להם כמות יפה של פרקים הזמינים להאזנה.

15 פודקאסטים מומלצים שכל אדם שמתעסק בשיווק חייב להכיר
שלחו לחבר קישור למאמר, הוא חייב לקרוא אותו!
שלחו לחבר קישור למאמר
הוא חייב לקרוא אותו!
עשהאל דרייר
עשהאל דרייר

מנכ"ל חברת קידום אתרים ואפיליאצייה המונה כ-125 עובדים ומאות לקוחות בפריסה עולמית, מייסד דיגיפארם - חנות אונליין להזמנת תכנים וקישורים עבור אנשי SEO, מייסד רובולינק - אפליקצייה לבדיקת מיקומים חינם לאנדרואיד ולאייפון, מוביל את קבוצת אנשי ה-SEO הגדולה בישראל בפייסבוק ובווטסאפ.

מאמרים נוספים מומלצים לקריאה עבורך:

המדריך המלא להקמת אתרי לידים

בואו נשים את הדברים על השולחן: אין מי מאיתנו שלא מחפש דרכים קלות, יחסית, וחוקיות, כמובן, לייצר כסף. גם אם לא מדובר בהכנסה שניתן להסתמך

כדאי להשקיע ב-SEO בזמן מלחמה?

מדינת ישראל נמצאת במלחמה (נכון להיום – 6.11.23). אני כותב את זה בגוף ראשון כמי שלוקח בה חלק פעיל. אין ספק שמלחמה היא עניין מורכב

בדיקת מהירות אחסון אתרים קלאודוויז
עשהאל דרייר
היי כאן עשהאל ואני רוצה להמליץ לך באופן אישי לפתוח שרת בקלאודוויז ולהנות מאתרים מהירים, תמיכה 24/7 וממשק נוח. אני מאחסן למעלה מ-400 אתרים בעצמי וממליץ בחום ובלב שלם, לאחר מספר שנות ניסיון
תוכנת מעקב הדירוגים הטובה בעולם!
בואו לעקוב אחרי מיקומים של כל אתר, מכל מקום בעולם, כולל הפרדה בין מיקומי דסקטופ ומובייל, תנועה, תיעוד עבודה ואפילו תוכלו לשלוח ללקוחות שלכם לינק לדשבורד שמתעדכן אונליין!
הטבה לגולשי האתר:
14 ימי ניסיון ו-25% הנחה לחודשיים