סייטלינקס (Sitelinks) – המדריך המלא

סייטלינקס - Sitelinks - המדריך המלא
תוכן עניינים

במשך תקופה ארוכה, בכל פעם שנפנינו לבצע שאילתא במנוע החיפוש, הורגלנו למצוא תוצאת חיפוש יחידה עבור כל אתר, אשר הפנתה אותנו לעמוד ספיציפי. אולם כיום, יותר ויותר תוצאות חיפוש הופכות להיות תוצאות חיפוש מורכבות: הן מספקות לנו, הגולשים, את האפשרות לבחור לא רק בקישור הראשי לאתר הרלוונטי, אלא גם בקישורים לעמודים הפנימיים שנראה היה למנוע החיפוש שאולי יעניינו אותנו.

 

קישורי אתר (sitelinks) בקידום ממומן לעומת קישורי אתר עבור תוצאות טבעיות

נתחיל מן השורה התחתונה: כאשר אנחנו מקימים קמפיין לקידום ממומן של ביטויי מפתח במנוע החיפוש, אנו יכולים לבחור לעשות שימוש בתוספי sitelinks לשיפור שיעורי ההקלקה ומיקוד הגולשים. לעומת זאת, עבור התוצאות הטבעיות, אלו שמקודמות בצורה אורגנית, אין לבעלי האתר שליטה על קישורי האתר הפנימיים, ובפרט האם יוצגו, ואילו מהם יוצגו. במקרה של קידום אורגני של האתר, תוצאות החיפוש תוצגנה בפורמט שעליו מחליט מנוע החיפוש, ולא מנהל האתר. ככה זה נראה:

עשהאל דרייר sitelinks

 

אז איך בכל זאת ניתן לשפר את הסיכויים שה- sitelinks יוצגו באופן אורגני?

ובכן, זו שאלת השאלות והתשובה הטובה ביותר היא היררכיה. אתר שבנוי באופן היררכי נכון, ישדר לגוגל מהם הדפים החשובים ביותר באתר ואותם לרוב גוגל יציג כ- sitelinks.

 

4 יתרונות למשתמשים ב- sitelinks

אתר אשר נבנו עבורו sitelinks, אם באמצעות הגדרות קמפיין כאלו ואחרות בתהליך של קידום ממומן, ואם בצורה טבעית על ידי מנוע החיפוש, יכול ליהנות ממספר יתרונות, שיספקו לו עדיפות על פני אתרים שמוחזרים בתוצאות החיפוש ולא עושים שימוש במנגנון הזה. הנה כמה מהם:

 

1. שידור סמכות

אתרים אשר נבנו עבורם sitelinks נראים כאתרים סמכותיים יותר, אמינים יותר, אשר מציעים תוכן מגוון ועשיר. מעבר לשיעורי ההקלקה שצפויים לגדול, מראה תוצאות החיפוש יכול ללמד משהו על קשת התכנים בהם עוסק האתר. רוצים לקרוא עוד על סמכות ואיך להפוך אתר לסמכותי? לחצו כאן.

 

2. הגדלת שיעורי ההקלה

במקרים רבים, השימוש ב- sitelinks יכול לעודד יותר גולשים להקליק על אחד מן הקישורים המפנים לעמוד כלשהו באתר. הגדלת שיעורי ההקלקות הינה מתודה בסיסית בשיפור הביצועים של כל אתר אינטרנט. למאמר המלא בנושא שיפור שיעורי הקלקה (CTR) לחצו כאן.

 

3. תפיסת שטח נדל"ן יקר

כאשר מדובר בקמפיין ממומן, אחת מן השיטות לגרום להעדפת המודעה שלנו על פני האחרות היא דחיקת המתחרים אל מעבר לטווח הגלילה. בתצורה כזאת, ניתן לשפר עוד יותר את הסיכוי שהגולש יבחר ללחוץ על קישור לאתר שלנו, ולא יטרח להגיע אל המתחרים.

 

4. מיקוד הגולש

גולש "עצלן" יכול למצוא את מה שחיפש גם כאשר עשה שימוש בביטוי חיפוש גנרי, כללי ולא ממוקד, באמצעות מגוון העמודים המוצגים לו באמצעות מנגנון ה- sitelinks. כך נוכל להרוויח כמות גדולה של גולשים מחד, ולאפשר להם מיקוד בתחומים שמעניינים אותם מאידך.

 

לסיכום

השימוש ב- sitelinks הוא מרכיב חשוב בכל קמפיין קידום ממומן, וכן בניהול קידום אתרים אורגני. לשימוש ב- sitelinks יתרונות רבים, ובהם מיקוד הגולש, תפיסת שטח נדל"ן יקר במנוע החיפוש והגדלת שיעורי ההקלקות.

קישורי אתר הם קישורים לעמודים פנימיים באתר המוצגים יחד עם עם התוצאה הראשית בדפי תוצאות החיפוש.

במהלך ניהול קמפיין ממומן יכול מנהל הקמפיין לקבוע אילו קישורי אתר יוצגו כחלק מן המודעה. עם זאת, על התוצאות האורגניות וקישורי האתר המוצגים באמצעותן, אין למנהל האתר שליטה.

קישורי אתר יכולים לסייע בהגדלת שיעור ההקלקות של גולשים, לסייע להם לנווט במהירות אל העמוד שביקשו, וכן לתפוס שטח נדל"ן יקר בדפי תוצאות החיפוש.

יש לא מעט פעולות שתוכלו לבצע כדי להגדיל את הסיכוי שקישורי אתר יוצגו עבור תוצאות החיפוש הכוללות את האתר שלכם. למדריך המלא, הקליקו והיכנסו כעת.

חדש! מערכת אונליין להזמנת תוכן, קישורים ועוד, כנסו עכשיו!
עשהאל דרייר
עשהאל דרייר
עוסק בקידום אתרים מ-2014, מדבר בפתרונות ומוביל את לקוחותיו לשפע כלכלי. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק, קבוצת מקדמי האתרים הגדולה והמובילה בישראל! קישור אל פרופיל הפייסבוק של עשהאל. כתובת המייל של עשהאל: [email protected]

אהבתם ? שתפו את המאמר עכשיו!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

מאמרים נוספים מומלצים לקריאה עבורך:

תוכן ירוק עד
תוכן ירוק עד

אם יש דבר שיכול לבאס ממש כל פרויקט קידום אתרים, הוא הצורך לחזור אחורה ולעבות תוכן קיים. הסיבה לכך היא, שבמרבית המקרים, לא כל כך

שיעור נטישה - כל מה שצריך לדעת
שיעור נטישה – כל מה שצריך לדעת

שיעור נטישה (Bounce Rate), בהגדרה הקלאסית שלו, הוא היחס שבין מספר הגולשים המבקרים באתר ויוצאים מעמוד הנחיתה אליו הגיעו מבלי לעבור לעמודים נוספים באתר, ובין

חיפוש קולי

כשאפליקציית הניווט הפופולרית Waze שילבה לראשונה את הפיצ'ר של חיפוש קולי בממשק המשתמש שלה, הדבר היה נראה טבעי לחלוטין. ברור מאליו היה שהדרך הנוחה ביותר

סייבר SEO - זוהי קריאת השכמה
סייבר SEO – זוהי קריאת השכמה

מקובל יהיה לומר כי מערכות מידע בכלל, ואתרי אינטרנט בפרט, חשופים כל העת לסיכונים שונים בתחומי אבטחת המידע והגנת הסייבר. סיכונים אלו מתייחסים לאיומים על