במשך תקופה ארוכה, בכל פעם שנפנינו לבצע שאילתא במנוע החיפוש, הורגלנו למצוא תוצאת חיפוש יחידה עבור כל אתר, אשר הפנתה אותנו לעמוד ספיציפי. אולם כיום, יותר ויותר תוצאות חיפוש הופכות להיות תוצאות חיפוש מורכבות: הן מספקות לנו, הגולשים, את האפשרות לבחור לא רק בקישור הראשי לאתר הרלוונטי, אלא גם בקישורים לעמודים הפנימיים שנראה היה למנוע החיפוש שאולי יעניינו אותנו.
קישורי אתר (sitelinks) בקידום ממומן לעומת קישורי אתר עבור תוצאות טבעיות
נתחיל מן השורה התחתונה: כאשר אנחנו מקימים קמפיין לקידום ממומן של ביטויי מפתח במנוע החיפוש, אנו יכולים לבחור לעשות שימוש בתוספי sitelinks לשיפור שיעורי ההקלקה ומיקוד הגולשים. לעומת זאת, עבור התוצאות הטבעיות, אלו שמקודמות בצורה אורגנית, אין לבעלי האתר שליטה על קישורי האתר הפנימיים, ובפרט האם יוצגו, ואילו מהם יוצגו. במקרה של קידום אורגני של האתר, תוצאות החיפוש תוצגנה בפורמט שעליו מחליט מנוע החיפוש, ולא מנהל האתר. ככה זה נראה:
אז איך בכל זאת ניתן לשפר את הסיכויים שה- sitelinks יוצגו באופן אורגני?
ובכן, זו שאלת השאלות והתשובה הטובה ביותר היא היררכיה. אתר שבנוי באופן היררכי נכון, ישדר לגוגל מהם הדפים החשובים ביותר באתר ואותם לרוב גוגל יציג כ- sitelinks.
4 יתרונות למשתמשים ב- sitelinks
אתר אשר נבנו עבורו sitelinks, אם באמצעות הגדרות קמפיין כאלו ואחרות בתהליך של קידום ממומן, ואם בצורה טבעית על ידי מנוע החיפוש, יכול ליהנות ממספר יתרונות, שיספקו לו עדיפות על פני אתרים שמוחזרים בתוצאות החיפוש ולא עושים שימוש במנגנון הזה. הנה כמה מהם:
1. שידור סמכות
אתרים אשר נבנו עבורם sitelinks נראים כאתרים סמכותיים יותר, אמינים יותר, אשר מציעים תוכן מגוון ועשיר. מעבר לשיעורי ההקלקה שצפויים לגדול, מראה תוצאות החיפוש יכול ללמד משהו על קשת התכנים בהם עוסק האתר. רוצים לקרוא עוד על סמכות ואיך להפוך אתר לסמכותי? לחצו כאן.
2. הגדלת שיעורי ההקלה
במקרים רבים, השימוש ב- sitelinks יכול לעודד יותר גולשים להקליק על אחד מן הקישורים המפנים לעמוד כלשהו באתר. הגדלת שיעורי ההקלקות הינה מתודה בסיסית בשיפור הביצועים של כל אתר אינטרנט. למאמר המלא בנושא שיפור שיעורי הקלקה (CTR) לחצו כאן.
3. תפיסת שטח נדל"ן יקר
כאשר מדובר בקמפיין ממומן, אחת מן השיטות לגרום להעדפת המודעה שלנו על פני האחרות היא דחיקת המתחרים אל מעבר לטווח הגלילה. בתצורה כזאת, ניתן לשפר עוד יותר את הסיכוי שהגולש יבחר ללחוץ על קישור לאתר שלנו, ולא יטרח להגיע אל המתחרים.
4. מיקוד הגולש
גולש "עצלן" יכול למצוא את מה שחיפש גם כאשר עשה שימוש בביטוי חיפוש גנרי, כללי ולא ממוקד, באמצעות מגוון העמודים המוצגים לו באמצעות מנגנון ה- sitelinks. כך נוכל להרוויח כמות גדולה של גולשים מחד, ולאפשר להם מיקוד בתחומים שמעניינים אותם מאידך.
לסיכום
השימוש ב- sitelinks הוא מרכיב חשוב בכל קמפיין קידום ממומן, וכן בניהול קידום אתרים אורגני. לשימוש ב- sitelinks יתרונות רבים, ובהם מיקוד הגולש, תפיסת שטח נדל"ן יקר במנוע החיפוש והגדלת שיעורי ההקלקות.
קישורי אתר הם קישורים לעמודים פנימיים באתר המוצגים יחד עם עם התוצאה הראשית בדפי תוצאות החיפוש.
במהלך ניהול קמפיין ממומן יכול מנהל הקמפיין לקבוע אילו קישורי אתר יוצגו כחלק מן המודעה. עם זאת, על התוצאות האורגניות וקישורי האתר המוצגים באמצעותן, אין למנהל האתר שליטה.
קישורי אתר יכולים לסייע בהגדלת שיעור ההקלקות של גולשים, לסייע להם לנווט במהירות אל העמוד שביקשו, וכן לתפוס שטח נדל"ן יקר בדפי תוצאות החיפוש.
יש לא מעט פעולות שתוכלו לבצע כדי להגדיל את הסיכוי שקישורי אתר יוצגו עבור תוצאות החיפוש הכוללות את האתר שלכם. למדריך המלא, הקליקו והיכנסו כעת.