אם הגעתם עד לכאן, סביר להניח שביקשתם להבין איך לנהל קמפיינים מוצלחים באינטרנט, שיעזרו לכם לקדם את העסק לשלב הבא, להשיג הרבה יותר לידים, להמיר כמה שיותר מהם ללקוחות משלמים, להגדיל בצורה משמעותית את ההכנסות, וכפועל יוצא, גם את הרווחים של העסק.
אז במאמר הזה, לא נתמקד בהגדרות הטכניות שצריך לבצע במערכות המדיה השונות כדי להזרים תנועה איכותית של גולשים אל הנכסים הדיגיטליים של העסק, אלא בעיקר ננסה לספק תובנות למי שמתכוון להתחיל ולנהל קמפיינים ברשת בצורה אפקטיבית, וללמוד מן הניסיון שצברו אחרים לפניו. אז בלי להכביר במילים, בואו נתחיל.
טיפ מספר 1: ביחרו את ערוץ השיווק שנכון יהיה להתחיל ממנו
לא מעט עסקים עם רעיון מבריק וחדש שאמור לשנות את הרגלי הצריכה של קהל הלקוחות העתידי שלהם, בוחרים להתחיל את הקמפיין השיווקי הראשון שלהם בגוגל, מתוך ההבנה שלידים שמתקבלים מגוגל הם לידים חמים יותר. בכל זאת, מדובר בגולשים שביצעו בעצמם חיפוש שהוביל אותם למודעה של בית העסק, והם נמצאים בסטייט אוף מיינד המתאים כדי להתקשר מול בית העסק הזה.
אולם, חשוב להבין שבחלק לא קטן מן המקרים מדובר באסטרטגיה שגויה. קהל היעד אינו מכיר בכלל את הפיתרון המדובר שמציע העסק, ואפילו לא מודע לכך שיש לו בעיה שיש לה פיתרון כזה. לכן, קהל היעד של העסק לא מבצע בכלל שאילתות רלוונטיות שאמורות לחשוף אותו למודעות של העסק.
זאת הסיבה, שכדאי יהיה לשקול היטב מהו הערוץ שמתאים לפתוח איתו את הקמפיין השיווקי הראשון של העסק – ובכלל זה, האם פרסום בדחיפה (כמו פרסום ברשתות החברתיות השונות) הוא עדיף במקרה הזה על פרסום במשיכה (למשל, פרסום מודעה במנועי החיפוש).
טיפ מספר 2: שלבו בין מספר ערוצי פרסום
בשנים האחרונות, יותר ויותר עסקים מבינים, שערוץ השיווק האולטימטיבי שבו כדאי לנהל קמפיינים באינטרנט הוא ה – Omni-Channel. ערוץ ה – Omni-Channel הוא כינוי למצב בו העסק מפרסם את המודעות שלו בערוצים שונים ומגוונים, ולמעשה נמצא היכן שהלקוח שלו נמצא. בצורה כזאת, החשיפה של הלקוח בקצה, למסרים של בית העסק היא טובה ואיכותית יותר, ופוגשת את הלקוח במקומות שנוחים דווקא לו ושבהם הוא פעיל.
שילוב של מספר ערוצי קמפיין יוכל לאפשר לעסק שלכם להגדיל את שיעור ההמרה של הלקוחות בראיה הוליסטית – לקוח שנחשף לראשונה למסר השיווקי ההתחלתי בפייסבוק, יכול להיות לקוח שיחפש בעתיד את שם העסק בגוגל ויבצע ממנו רכישה.
טיפ מספר 3: לבחון את הביצועים של כל ערוץ בנפרד
אחת הטעויות שמבצעים עסקים שמנהלים קמפיינים באינטרנט, היא להתחיל ולשווק את המוצרים של העסק באמצעות מודעות באוסף של ערוצי שיווק במקביל. בתצורת עבודה זאת, קשה להבין איזה ערוץ שיווק טוב יותר מאחר, היכן ההמרות עובדות היטב ואיפה נדרש לשפר. לכן, אם אתם מתכוונים לשלב פעילות במספר ערוצי שיווק במקביל, עשו זאת בהדרגה. בחנו כל ערוץ שיווק לגופו.
טיפ מספר 4: התאימו את המסר למדיה
את הטיפ הבא אמנם קשה ליישם, אולם אם תצליחו לפצח אותו מובטח לכם קמפיין מוצלח. ההתאמה של המסר למדיה היא פעולה שכדאי לעשות, בעיקר משום שלקוחות עושים שימוש במדיות השונות במצבי רוח שונים, ובסטייט אוף מיינד שונה. למשל, ייתכן שלקוחות פוטנציאליים עושים שימוש במייל בשעות העבודה, כשהם בפוקוס על יעדים, מדדים וביצועים, ואילו ברשתות החברתיות דווקא בשעות הפנאי שלהם.
זאת הסיבה, שכדאי יהיה לנסות ולהתאים את המסרים השיווקיים, את העטיפה ואת המסר שלהם, לערוץ שבו הם מוצגים ללקוח.
טיפ מספר 5: פעלו גם און ליין וגם אוף ליין
אם אתם רוצים לנהל קמפיין אינטרנטי מוצלח – כדאי יהיה שתחשבו איך אתם עושים שימוש באוף ליין כדי לקדם אותו. זאת אמנם נשמעת כמו סתירה, אבל האמת היא שונה לגמרי. אם לעסק שלכם יש סניפים, תוכלו, באמצעים שונים, לעודד לקוחות להיכנס לאתר שלכם. אם לעסק שלכם יש פודקאסט מצליח ברדיו, תוכלו לעודד לקוחות להיכנס לאפליקציה של העסק.
שלטי חוצות יכולים גם להוות השלמה לערוצי השיווק האחרים ובעצם לייצר מכלול של פלטפורמות שיווקיות שעוטפות את הלקוח בכל מקום.
טיפ מספר 6: עשו שימוש בגימיקים
הסניף הישראלי של חברת גינס (הבירה, לא ספר השיאים ולא המכנסיים) ביצע פעולה שיווקית גאונית בשיתוף עם סטארטאפ ישראלי. הם הצליחו להדפיס תמונות של לקוחות על קצף של בירה באמצעות מדפסות בירה ייחודיות.
האפקט השיווקי היה מדהים, ובאמצעות שימוש בצ'אטבוט חכם לפייסבוק, הצליחה החברה לרתום את קהל הלקוחות, לייצר קהילה סביב הנושא, להגדיל בשיעור ניכר את החשיפה ללקוחות ששתו גינס בפעם הראשונה בחייהם וליצור התעניינות אמיתית גם בקרב חברות אחרות מקבילות.
טיפ מספר 7: ריתמו לעזרתכם מותג גדול
אותו סטארטאפ ישראלי שציינתי בסעיף הקודם, הצליח משום שעמד אחריו גוף גדול כמו חברת גינס העולמית. לחברה בסדר גודל כזה, עם השפעה משמעותית, יכולות ומשאבים, קיימת האפשרות לדחוף עסק קטן וזריז קדימה ביתר קלות. אם אתם רוצים לדחוף את הקמפיינים האינטרנטיים של העסק, כדאי יהיה שתישקלו להעמיד מאחוריכם ארגון גדול עתיר משאבים.
טיפ מספר 8: מקדו מאמץ באופטימיזציית המרות
כל מי שמנהל קמפיין אינטרנטי מודע לשני הפרמטרים שיש להם ההשפעה הגדולה ביותר על כמות הלידים האיכותיים המתקבלים: שיעור החשיפה של המודעה לגולשים ושיעור ההמרה של מקליקים ללקוחות משלמים. רבים מן העסקים נוטים לבחור באופציה הקלה ולהגדיל את כמות החשיפות של גולשים למודעה. הבעיה היא, שלרוב מדובר באופציה יקרה, לא יעילה ואשר אינה משפר את האפקטיביות של הקמפיין לאורך זמן.
מה שחשוב יהיה לעשות הוא דווקא להתמקד בשיפור שיעור ההמרה של הגולשים, באמצעות אוסף של טכניקות, כמו A/B Testing ודומות…
טיפ מספר 9: בססו את הקמפיין על קהילה
קמפיין שבו בנוסף למודעות, הקלקות והמרות, בית העסק מייצר ערך מוסף אמיתי ללקוחות הפוטנציאליים, והופך אותם לקהילה מלוכדת, הוא קמפיין אפקטיבי יותר, שיש לו סיכוי גדול יותר לסחוף אחריו אנשים חדשים ולייצר לקוחות חדשים.
קהילה כזאת יכולה להיות קהילה של טבעוניים שצורכים אוכל שמקורו אינו בבעלי החיים, קהילה של ספורטאים שעושה שימוש במוצרים חוויתיים שמלכדת אותם כקבוצה ועוד ועוד.
טיפ מספר 10: נטרו את רחשי הלב של הלקוחות
לעיתים, עד שאוסף התלונות של לקוחות יגיע אליכם, יהיה כבר מאוחר מידי. כדי לנטר בצורה אפקטיבית את רחשי הלב של הלקוחות, כדאי יהיה לכם לפעול מבפנים. לא כל המידע באינטרנט הוא גלוי.
הצטרפו לקבוצות פייסבוק סגורות רלוונטיות לתחום העיסוק שלכם, בקרו בפורומים ייעודים, עשו שימוש בשירות גוגל אלרטס כדי לנטר מופעים חדשים של שם המותג שלכם ברשת, ולמעשה, שימרו על עין אחת פתוחה גם כשאתם לא עסוקים באופן יומיומי בפעילות השיווקית, כדי לנטר את בריאות העסק מבחינת ניהול המוניטין שלו.
טיפ מספר 11: מיצאו שגרירים אפשריים של העסק
כמעט כל עסק, בכל נישה, יוכל למצוא את הלקוחות שהמוצרים או השירותים של העסק מייצרים להם ערך מוסף אמיתי, והם יסכימו להפוך להיות השגרירים של העסק. טפחו את אותם מובילי דעה, צ'פרו אותם, תגמלו אותם על עבודת ההפצה ועשו בהם שימוש כדי להבין מה הקהילה מבפנים חושבת על המוצרים והשירותים של העסק.