אם העסק שלכם סובל מכמות נמוכה של מתעניינים לאורך זמן, אתם ככל הנראה עושים משהו לא נכון. במצב זה, המחקרים מראים שאתם צפויים להתקשר מול יועץ כזה או אחר שימליץ לכם, בין היתר, לבצע מהפכה בכל הקשור לערוצי השיווק שלכם. בשלב הבא תחליטו ודאי שסיסמאות וסלוגנים, מרגשים ככל שיהיו, לא ייצרו לכם פרנסה אקטיבית בעסק, ותחליטו לפנות למשרד פרסום, שייקח לידיו באופן פעיל, ולא רק באמצעות עצות, את פרויקט שיפור תהליכי השיווק בעסק שלכם. כאן, הדברים כבר יכולים להיות הרבה יותר מעניינים.
אז איך משרד פרסום יכול לעזור לעסק שלכם?
בעולם שבו ספר הוא למעשה מעצב שיער, ואמא לילד בין שנתיים היא יועצת שינה, משרד פרסום הוא בפועל הרבה יותר ממנהל קמפיינים פרסומיים. משרד פרסום טוב אמור לספק לבית העסק שלכם את המעטפת השלמה למימוש האסטרטגיה הדיגיטלית של העסק ובכלל זאת: להביא לעסק יותר לקוחות משלמים, להגדיל את ההכנסות ולייעל את תהליכי השיווק בעסק.
אז בלי לעשות שימוש יתר במילים מפוצצות, בואו ניגש לעניין. כך משרד פרסום יוכל לסייע לעסק שלכם:
הגדרה האסטרטגיה
אני מבטיח שזאת הפעם האחרונה שאשתמש במילה שלכאורה לא אומרת דבר וחצי דבר, אבל במקרה הזה אכן יש לה משמעות. משרד פרסום חייב, לפני ההתקשרות עם הלקוח, לגבש היטב את האסטרטגיה הפרסומית של העסק. בתוך כך, צריך הלקוח להבין בשלב זה מה מטרת הקמפיין הפרסומי שהוא עתיד לנהל? האם הגדלת ההכנסות? האם חשיפת המותג החדש של העסק בפני הקהל הרחב? האם שיפור שיעורי ההמרה? האם הקמת נכס דיגיטלי שישמש אותו לאיסוף לידים איכותיים? האם למצב את בעל העסק כמומחה בתחומו?
מובן מאליו, שבשלב הזה צריך משרד הפרסום, בשיתוף הלקוח, לקבל תמונה מלאה ובהירה של הדברים. משרד הפרסום צריך לכמת את המטרות של בעל העסק ולהפוך אותן למדידות, על מנת שתתאפשר, בשלב מאוחר יותר, מדידה מדויקת של העמידה באסטרטגיה שהוגדרה.
תרגום האסטרטגיה לפרויקט ממשי
לאחר שהאסטרטגיה של העסק הוגדרה היטב, וכך גם המטרות שהציב לעצמו בעל העסק, משרד הפרסום צריך להוביל את הלקוח לשלב הבא: פריטת התפיסה הכללית לתוכנית שניתן להוציא אל הפועל.
תוכנית כזאת יכולה להתייחס למגוון רחב של פעילויות בעולם השיווק הדיגיטלי, שיכולות לסייע לעסק להגשים את המטרות שהציב: ניהול קמפיין פרסומי בפייסבוק, ניהול קמפיין פרסומי באינסטגרם, ניהול פרויקט SEO לעסק (קידום אתרים אורגני), פרסום בגוגל, הדפסה על מוצרים מעוצבים, מיתוג העסק, עיצוב לוגו לעסק, יצירת מועדוני לקוחות, ניהול קמפיין מבוסס וידאו, שיווק באמצעות תוכן וכמובן שהיריעה עוד רחבה.
יש לציין, כי כל אחת מן הדוגמאות שהובאה כאן היא פרויקט בפני עצמה, עם מטרות משנה, יעדים, מדדים וטכנולוגיות רלוונטיות אותן צריך לנהל באופן מוקפד.
מדידה וניטור
מרגע שהפרויקט נכנס לשלב הביצוע, עובר משרד הפרסום לשלב המדידה והניטור. בשלב זה, מוודא משרד הפרסום שהפרויקט מתקדם על פי התוכנית, שכמות הפניות לבית העסק תואמת את הציפיות, ושלא חלה פגיעה במדדים אחרים של בית העסק. משרד הפרסום צריך לפעול לפילוח מדויק של הנתונים, בין היתר, כדי להבין טוב יותר אילו קמפיינים עובדים טוב יותר ואילו פחות, אילו מקורות תנועה נחשבים איכותיים יותר ואילו פחות, מהם ערוצי השיווק הרלוונטיים יותר לעסק, היכן שיעור ההמרה הוא טוב ביחס לאפיקים אחרים, והיכן נדרש לבצע פעילות מקיפה על מנת לשפר אותו.
אופטימיזציה של הקמפיין ושל ערוצי הפעילות
לאחר שמשרד הפרסום מדד את הביצועים של הקמפיינים השונים, אסף נתונים וניתח אותם, עליו לבצע את התיקונים הדרושים על מנת לשפר את המדדים האלו. משרד הפרסום צריך לגשת לשלב האופטימיזציה בראיה מונחית עלות תועלת. באופן עקרוני, עבודת הטיוב של קמפיינים יכולה להיות אינסופית. תמיד יש מה לשפר ותמיד יש לאן להתקדם. אולם משרד פרסום טוב הוא זה שיודע לחלץ את הפעולות הקריטיות לצורך שיפור מדדי הקמפיין, מבלי להכביד על תהליכי העבודה ולגרום להוצאה כספית מיותרת.
פעילות האופטימיזציה היא חשובה מאין כמוה להצלחת הקמפיין, דווקא משום שלא תמיד הנחות העבודה שנלקחו בחשבון בשלב התכנון, תואמות את המציאות בשטח. למשל, בית העסק ומשרד הפרסום יכולים לשער כי תהיה תגובה חיובית למוצר שמציע בית העסק בקרב האוכלוסייה הרלוונטית, אבל בפועל קהל היעד יגלה אדישות כלפי המוצר, בתצורת המימוש הנוכחית שלו. לכן, תפקידה של פעילות האופטימיזציה הוא, בסופו של דבר, לשקף לבית העסק ולמשרד הפרסום, את המציאות בשטח אל מול הנחות העבודה, למפות את האזורים שבהם נדרש שיפור, לאתר את המקומות שבהם הסיכוי לייצר תועלת ממשית הוא קטן, ולהניח תוכנית עבודה עדכנית לניהול הקמפיין בראיה עתידית, ובאופן שוטף.
משרד פרסום טוב אמור לספק לבית העסק שלכם את המעטפת השלמה למימוש האסטרטגיה הדיגיטלית של העסק ובכלל זאת: להביא לעסק יותר לקוחות משלמים, להגדיל את ההכנסות ולייעל את תהליכי השיווק בעסק.
משרד פרסום אמור לסייע בבניית האסטרטגיה השיווקית של העסק, ובכלל זה להגדיר את מטרת הקמפיין הפרסומי שהוא עתיד לנהל ואת הדרכים למדידת אפקטיביות הקמפיין השיווקי.
ודאי. לאחר שלב המדידה והניטור של הקמפיין, משרד פרסום טוב יוכל לסייע לכם בביצוע ההתאמות והדיוקים הנדרשים קמפיין, כדי למקסם את התוצאות מן הקמפיין.
היכנסו כעת למאמר המלא ולימדו כיצד יוכל לסייע משרד פרסום לעסק שלכם, גם בהיבטים נוספים.