חיפוש

מקדמי אתרים ומפתחי תוכנה – החיים לא תמיד פשוטים

אם היה לכם מזל וזכיתם לקדם אתר קטן יחסית, של עסק קטן יחסית, ואולי אפילו בוורדפרס, אתם אולי לא מודעים לזה – אבל חייתם בגן העדן של מקדמי האתרים.

בפרויקטים כאלו יש למקדם האתרים סמכות ממשית לבצע הרבה מן הפעולות הטכניות ההכרחיות לקידום האתר: סידור מבנה האתר, צמצום סקריפטים, תעדוף של סקריפטים, ובאופן כללי היכולת לאזן בין הפונקציונליות של האתר, המגניבות שלו ותהליך קידום תקין שלו.

הבעיה מתחילה, כמובן, כשאתם מגיעים לארגון בינוני או גדול, ומגלים שאתם כמקדמי אתרים, משמשים כממליצים בלבד. בארגון גדול, כדי להעביר שינויים בסביבת הפרודקשיין צריך לעבור סבב אישורים, וארגונים שעובדים בסייקלים קצרים לא תמיד יתעדפו את ההמלצות שלכם, בראש סדר העדיפויות, חשובות ככל שהן תהיינה מבחינתכם.

וזה עוד לא הכל. הביצוע של ההמלצות שלכם בסופו של יום לא תלוי רק ברצון של ההנהלה לאשר אותן, אלא גם ברצון של מפתחי התוכנה לבצע אותם. בעולם של מדידת תפוקות, בונוסים הניתנים על ביצועים, ומענקים הקשורים בביצועים של החברה, הדבר האחרון שמעניין, בדרך כלל, מפתחי תוכנה הוא המלצות הקידום שלכם.

מפתחי התוכנה בארגון גדול או בינוני כזה, יפעלו בהתאם לאופן שבו הם נמדדים, ולכן, כמעט לא חשוב עד כמה ההמלצות שלכן תוכלנה לשנות את פני תהליך הקידום, במקרה הטוב יודיעו לכם המפתחים שהם לא מתכוונים ליישם את ההמלצות האלו, ובמקרה הפחות טוב, אפילו את זה הם לא יעשו.

אז אחרי הפסימיות הזאת, בואו ניגש לפעולות האופרטיביות שכן תוכלו לבצע לצורך שיפור שיתוף הפעולה הזה, כמקדמים.

ספקו פרטים, הסברים ונתונים

כבר הבנתם שאתם לא פועלים בחלל ריק. כדי להניע אנשים אחרים לפעולה, לא מספיק לשלוח מייל שבו אתם יורים פקודות, ואז נשענים אחורה על הכסא וממתינים לפידבק.

רוצים משהו? תסבירו למה הוא חשוב. מה ניתן יהיה להשיג באמצעותו. ספקו נתונים ממשיים. אפשרו גם למפתחי התוכנה בחברה להסביר להנהלה שלהם את התעדוף המחודש. לאילו מיקומים תוכלו להעלות ביטויי מפתח מסוימים? איך תוצאות החיפוש תוכלנה להיראות אחרי הטמעת הסכמה? מה בדיוק הבעיה עם משך הטעינה של עמודי האתר השונים? כיצד הם נראים במובייל?

במקרה הצורך, תוכלו לצלם סרטון קצר בעזרת זום או לשלב צילומי מסך מן החוויה של הגולש. לפעמים, זאת הדרך הטובה ביותר להמחיש את התקלות השונות או החוויה הלא אופטימלית של הגולש שנמצא באתר.

 

כיתבו בידיעה שאת הבקשות שלכם יקראו גורמים נוספים

ההמלצות שלכן, בסבירות גבוהה, תוצגנה בשלב זה או אחר להנהלה של החברה, כי על מנת לתקצב אותן, היא תצטרך לכל הפחות לקרוא אותן ולדון בהן. חשוב מאוד יהיה לקחת זאת בחשבון. זה אומר שאתם לא יכולים לכתוב רק בצורה טכנית, וכדאי יהיה לשלב במסמכים שלכם תמצית מנהלים שתסביר באופן ברור למה אתם מתכוונים, גם לגורמים שהם לא טכניים מידי.

 

להשתלב בתהליכי הפיתוח

בכל חברה יש תהליך פיתוח ייחודי, ובחברות גדולות יתכנו גם כמה תצורות של פרויקטי פיתוח. תהליך פיתוח כזה לרוב מלווה במערכות ושירותים שמנהלים את התהליך, פגישות קבועות ביומן, סבבי אישורים ודיונים שונים. דאגו להשתלב בתהליכים האלו.

אם המפתחים מקבלים את המשימות שלהם באמצעות שירות ייעודי לניהול משימות פיתוח, אל שלחו להם את הבקשות שלכם רק במייל. דאגו לכך שהמשימות שלכם תהיינה חלק אינטגרלי מן התהליך ושכל הגורמים המעורבים יכולים לראות אותן, או לכל הפחות לא יכולים להתכחש אליהן.

 

לחתור למגע

זה בסדר גמור להודיע למפתחים מולם אתם עובדים שיש צורך בביצוע שיפורים שונים לסקריפטים או לתצורת הטעינה של אובייקטים לדפדפן, אבל זה לגמרי לא מספיק. רוצים שהדברים יתבצעו? אתם צריכים לייצר מחוייבות של הצד השני, ומחוייבות כזו קל הרבה יותר לבצע פנים מול פנים, כשהצד השני נדרש להסתכל לכם בעיניים. אה וטיפ נוסף – אל תנסו להיות חברים של המפתחים. תשמרו על מקצועיות וקור רוח. ברוב המקרים, זה יתברר כטיפ מבורך.

 

לתעדף

עם כל הכבוד להמלצות החשובות לכם, ובהחלט יש כבוד, אי אפשר שהמפתחים בחברה יעסקו רק בביצוע המשימות שאתם תייצרו להם. בסופו של יום, יש גם ביזנס לנהל. לכן, נסו לתעדף את המשימות שלכם לגורמי הפיתוח, בצורה שבה יהיה ברור מה בדיוק מצופה מהם, ומתי.

 

להיות קונקרטיים

לפעמים תהיה יותר מדרך אחת לפתור את הבעיה. זה לא אומר שאתם צריכים להציע את כל הדרכים האלו לפתרון בפניה שלכם אל גורמי הפיתוח. לאותם גורמים אין זמן, ובטח לא את הרצון, לקרוא מיילים ארוכים ומייגעים שלא ברור בסופו של דבר מה האקשן אייטמז הקונקרטיים שנובע מהם.

לכן, היו הכי חדים שיש: כיתבו מה צריך לבצע, והסבירו מדוע נדרש לבצע זאת. בלי פרטים אחרים מיותרים.

 

לעקוב אחר הביצוע

יצרתם משימה חדשה לגורמי הפיתוח? איזה יופי. רק שכאן עדיין לא הסתיים התפקיד שלכם. כדי לוודא שהדברים מתבצעים באמת חשוב יהיה שתישארו עם אצבע על הדופק. עקבו אחר הביצוע, שילחו תזכורות כשצריך, היו מעורבים ואל תתביישו להסביר שוב, אם נדרש, כמה כדאי יהיה לחברה ליישם את אותן המלצות.

שלחו לחבר קישור למאמר, הוא חייב לקרוא אותו!
שלחו לחבר קישור למאמר
הוא חייב לקרוא אותו!
עשהאל דרייר
עשהאל דרייר

מנכ"ל חברת קידום אתרים ואפיליאצייה המונה כ-125 עובדים ומאות לקוחות בפריסה עולמית, מייסד דיגיפארם - חנות אונליין להזמנת תכנים וקישורים עבור אנשי SEO, מייסד רובולינק - אפליקצייה לבדיקת מיקומים חינם לאנדרואיד ולאייפון, מוביל את קבוצת אנשי ה-SEO הגדולה בישראל בפייסבוק ובווטסאפ.

מאמרים נוספים מומלצים לקריאה עבורך:

בדיקת מהירות אחסון אתרים קלאודוויז
עשהאל דרייר
היי כאן עשהאל ואני רוצה להמליץ לך באופן אישי לפתוח שרת בקלאודוויז ולהנות מאתרים מהירים, תמיכה 24/7 וממשק נוח. אני מאחסן למעלה מ-400 אתרים בעצמי וממליץ בחום ובלב שלם, לאחר מספר שנות ניסיון
תוכנת מעקב הדירוגים הטובה בעולם!
בואו לעקוב אחרי מיקומים של כל אתר, מכל מקום בעולם, כולל הפרדה בין מיקומי דסקטופ ומובייל, תנועה, תיעוד עבודה ואפילו תוכלו לשלוח ללקוחות שלכם לינק לדשבורד שמתעדכן אונליין!
הטבה לגולשי האתר:
14 ימי ניסיון ו-25% הנחה לחודשיים