חיפוש

אז מה עדיף, מלא תוכן זבל או קצת תוכן איכותי?

נראה לכם שהתשובה לשאלה שהופיעה בכותרת היא טריוויאלית? חישבו שוב. אנחנו בדיגיפארם, נדע לספק לכם כל סוג תוכן שתבקשו, בעיקר משום שאנחנו מתקשרים מול כותבי תוכן מנוסים שיודעים להעניק לכם את הפתרונות המותאמים ביותר לצרכים של המותג שלכם.

כשעסקים מתיישבים על מנת לתכנן את אסטרטגיית התוכן שלהם, הם נדרשים לקבל לא מעט החלטות: מה תהיה תדירות העלאת התכנים לאתר? מהי רמת העומק של המאמרים שיפורסמו באתר? האם העסק ידרש להעסיק כותבי תוכן במשרה מלאה? האם נדרשים כישורים מקצועיים משלימים לכותבי התוכן או שמדובר בנושא שכל כותב תוכן יוכל להתמצא בו? במאמר הזה ננסה לשפוך אור על כל הסוגיות האלו, ולענות אחת ולתמיד על השאלה מה עדיף: הרבה מאוד תוכן זבל או מעט יחסית תוכן איכותי. אבל לפני כן, בואו נפנה להגדיר מהו בכלל תוכן זבל ומהו תוכן איכותי.

הגדרות

ובכן, כשאנחנו מתייחסים לתוכן כאל תוכן זבל, אין הכוונה לתוכן שהוא בהכרח תוכן רע, שכתוב בצורה לא מוקפדת, ומכיל שגיאות כתיב ותחביר לרוב. ממש לא. תוכן זבל יכול להיות כתוב בצורה מושלמת, מוקפדת, שנונה ומותאמת לקהל היעד. כשאנחנו מציינים כי אתר מכיל תוכן זבל הכוונה היא שלא נדרשת מומחיות מאוד גדולה בלייצר את התוכן הזה. זה, כמובן, לא אומר שיש משהו רע בתוכן הזה. רק שלא נדרשים משאבים מיוחדים, מחקרים מעמיקים, שימוש בכלי מדידה, רישוי מיוחד לגישה למידע ייחודי ועוד.

תוכן איכותי הוא, למעשה, תמונת המראה של תוכן זבל. תוכן איכותי הוא כזה שמספק ערך רב לקורא, ושנכתב ונערך לאחר מחקר מעמיק של אנשי מקצוע שזהו תחום ההתמחות שלהם, גישה למידע ייחודי, ניסוי וטעיה וטכניקות השבחת תוכן נוספות.

מידע נוסף על אסטרטגיות תוכן וטיפים נוספים לכתיבת תוכן, ניתן למצוא באתר: https://katvanit.co.il

 

אז איזו אסטרטגיית תוכן עדיפה?

לפני שנענה כאן על השאלה, איזו אסטרטגיית תוכן עדיפה, ומתי כל דרך פעולה יכולה להתאים לבית עסק שמספק שירותים ללקוחותיו, נציין כי אתם בכלל לא חייבים לקבל את ההחלטה הזאת. אם אתם רוצים להתנהל בראש שקט בגזרת התוכן, כל שעליכם לעשות הוא להרשם למערכת דיגיפארם, ולהתחיל ליהנות מדרך חדשה ומתקדמת להזמנת תכנים לנכסים הדיגיטליים שלכם.

באיזו אסטרטגיית תוכן כדאי יותר למנהל אתר אינטרנט לבחור? האם למלא את האתר בתוכן זבל שקל מאוד לייצר? או שאולי לעדכן את האתר בתדירות נמוכה יותר עם תוכן מקיף ואיכותי? התשובה היא, כמובן, שזה תלוי. תלוי במה? במספר רב של גורמים. בואו ננסה לבחון בזהירות את השיקולים שאמורים להנחות כל בעל אתר, כיצד לנהל בצורה מיטבית את אסטרטגיית התוכן שלו באתר:

 

מה המתחרים עושים?

כשאנחנו מתכננים אסטרטגיית תוכן אנחנו צריכים בראש ובראשונה להבין את סביבת התחרות שלנו. עלינו לאסוף ולנתח את המידע אודות פעילות המתחרים שלנו. אילו סוגי תכנים הם מפרסמים? באיזו תדירות? מה רמת העומק של התכנים? כמה קשה להגיע לרמת עומק כזאת, בנישה הספיציפית הזאת? האם כתוצאה מפרסום התכנים השונים המתחרים שלנו נתפסים כאותוריטה בתחומם? כמה זמן לקח להם לגבש את התוכן שהם מנהלים? האם מדובר בתוכן שנכתב לאורך שנים וקשה יהיה לנו להדביק את הפער מולם, או שאולי מדובר יהיה בפרויקט שהוא ריצה למרחק קצר יחסית?

לאחר שקיבלנו תמונה מקיפה על פעילות המתחרים העיקריים שלנו, נוכל לבחור את אסטרטגיית התוכן מתאימה לנו יותר.

 

מהו הבידול שלנו מול המתחרים?

בידול הוא מילת מפתח בכל מה שקשור לניהול ופיתוח עסק. בעל עסק אחד יכול לבחור לעשות שונה מכל המתחרים. לפעול הפוך לגמרי מן העסקים השונים בנישה שלו. לייצר ערך מוסף ייחודי ולכוון לקהל יעד מפולח מאוד. בעל עסק אחר, לעומתו, יכול לבחור לעשות בדיוק כמו המתחרים, רק מהר יותר וטוב יותר. במקרה הזה, אין תשובה נכונה. אולם ברור לכל, שסוג הבידול שעסק גוזר על עצמו, הוא זה שיכתיב למעשה את הטקטיקה שבה יבחר כשישב לגבש את אסטרטגיית התוכן שלו.

 

מהי הנישה שבה עוסקים?

הנישה עצמה, התחום שעליו כותבים, היא מרכיב חשוב מאוד בהחלטה האם נרצה לכתוב תוכן רב ושטחי או תוכן מועט ומעמיק. מדוע? בואו ננסה להבין זאת באמצעות דוגמה. חנות פרחים, מוצלחת ככל שתהיה, היא חנות שבדרך כלל עוסקת בשזירת זרי פרחים, מכירתם וביצוע משלוחים שלהם. זהו תחום העסק המרכזי של חנות הפרחים. אין כאן כל טעם בכתיבת מאמרי עומק מקיפים, מהסיבה הפשוטה שתוכן כזה מעניין פחות את קהל הגולשים שמגיע לחנות האינטרנטית. נכון, ייתכן בהחלט שחלק קטן מן הגולשים ימצאו עניין במאמרים כאלו, אבל ברור לכל שזוהי לא הנישה האמיתית אליה צריך לכוון העסק.

מצד שני, בואו וניקח לדוגמה יועץ משכנתאות. בעל עסק לייעוץ בתחום המשכנתאות חייב להעניק ערך מעמיק לקוראים שלו. הגולשים שמגיעים אליו לאתר בהחלט יוכלו למצוא עניין בתכנים מעמיקים שיסייעו להם לקבל החלטות נכונות, דקה לפני שהם צועדים אל עבר סניף הבנק הקרוב אליהם.

וכעת, בואו ניקח דוגמה נוספת, שלישית: בלוג שעוסק בספורט, ריצה, שחיה ורכיבה על אופניים. מה היינו מצפים למצוא בבלוג כזה? התשובה היא שהכל מהכל. גם מאמרי עומק שמנתחים את היתרונות של הדגם החדש של שעון הטריאתלון שיצא, וגם עדכונים קצרים ונישתיים על מועדי המירוצים הקרובים באיזור כפר סבא.

אם כן, הנישה שבה עוסקים היא בהחלט פקטור מרכזי בכל הקשור להחלטה איזו אסטרטגיית תוכן מתאימה יותר לבית העסק.

 

מה בית העסק מספק ללקוח?

לעיתים, באותה נישה ממש, בעלי עסקים שונים בוחרים לספק שירותים שונים. למשל, בתחום של בניית אתרים יהיו בעלי מקצוע שיעסקו באפיון האתר, כאלו שיעסקו בבניה של האתר על פלטפורמות שונות, כאלו שיספקו רק שירותי אחסון, סיוע ברכישת דומיין, התקנת תעודת ssl באתר, ייעוץ לגבי שיפורים נדרשים באתר וכו'.

כאשר בית עסק כזה ניגש לתכנן את אסטרטגיית התוכן שלו, הוא צריך להבין היטב את מקומו בתוך הנישה הספיציפית שבה הוא פועל.

 

מתי הגולשים מצפים לפגוש את בית העסק?

חלק בלתי נפרד מן ההחלטה על תדירות ועומק המאמרים שיפרסם מנהל אתר אינטרנט קשור בציפיות של הקהל: בתחום הרכילות, למשל, הציפיה היא שאתר שעוסק בתחום יתעדכן באופן שוטף בתדירות יומית ואף למעלה מכך. בתחום המחקר המעמיק של אנרגיה גרעינית לצרכי תעשיה אפשר להסתפק בתדירות מופחתת מזו. מאמרי עומק אנשים קוראים בזמן אשר פנוי עבורם בצורה רציפה. רכילות, כידוע, ניתן לקרוא בכל מקום, גם בתור לקופה בבית הקפה (יש שם הגשה עצמית).

 

האם בית העסק נדרש לבנות סמכות?

נחזור, ברשותכם, למוכר הפרחים, שישב לגבש את אסטרטגיית התוכן שלו, וליועץ המשכנתאות, שמחפש את הלקוח הבא. ובכן, מוכר פרחים, בניגוד ליועץ משכנתאות, לא נדרש לבנות סמכות לבית העסק שלו, לפחות לא במידה שנדרש לה אותו יועץ משכנתאות. זהו שיקול מרכזי וחשוב בדרך ליצירת תכנית גיבוש תוכן לאתר האינטרנט של כל בית עסק.

 

ממה מתפרנס בית העסק?

חשוב להבין, שעסק שמתפרס מן הטראפיק עצמו שמגיע לאתר, חייב לדאוג שטראפיק כזה ימשיך ויגיע לאתר, ולכן, נגזר עליו, בעל כורחו, לעדכן את האתר באופן שוטף, גם אם לא באמצעות תוכן מעמיק. בעלי עסקים שחשובה להם איכות התנועה באתר, ולאו דווקא הכמות שלה, יוכלו להשקיע משאבים רבים יותר ביצירת תוכן איכותי ומעמיק.

 

לסיכום

רגע לפני שאתם מחליטים כיצד ליישם אסטרטגיית תוכן מוצלחת באתר האינטרנט שאתם מנהלים, חישבו על כלל השיקולים שאמורים להנחות אתכם: האם תירצו לבנות לבית העסק סמכות בתחום, מיהו קהל היעד שלכם ומה הוא מחפש, מהי הנישה שבה אתם פועלים, ואולי חשוב יותר מהכל, מהו הבידול שבחרתם לעצמכם, לעומת המתחרים.

רוצים לראות אתר עם תוכן איכותי? שקוף זו דוגמא מצוינת: https://shakoof.org.il.

כשאנחנו מציינים כי אתר מכיל תוכן זבל הכוונה היא שלא נדרשת מומחיות מאוד גדולה בלייצר את התוכן הזה. זה, כמובן, לא אומר שיש משהו רע בתוכן הזה. רק שלא נדרשים משאבים מיוחדים, מחקרים מעמיקים, שימוש בכלי מדידה, ורישוי מיוחד לגישה למידע ייחודי כדי לייצר את התוכן הזה.

לתוכן שטחי ולא מעמיק יכולים להיות יתרונות רבים, ובהם הזרמת תנועה לאתר, יצירת תזכורות והעלאת המודעות למותג.

התשובה, כמובן, תלויה בצרכים של בית העסק, בנישה שבה הוא פועל ובפעילות המתחרים של בית העסק.

בהחלט. תוכן תדיר ושטחי יכול להעיד על כך שהעסק מתעדכן כל העת בנישה שבה הוא פועל ואילו תוכן מעמיק יכול לסייע לעסק למתג עצמו במומחה ובר סמכות בנישה שבה הוא פועל.   

אז מה עדיף, מלא תוכן זבל או קצת תוכן איכותי
שלחו לחבר קישור למאמר, הוא חייב לקרוא אותו!
שלחו לחבר קישור למאמר
הוא חייב לקרוא אותו!
עשהאל דרייר
עשהאל דרייר

מנכ"ל חברת קידום אתרים ואפיליאצייה המונה כ-125 עובדים ומאות לקוחות בפריסה עולמית, מייסד דיגיפארם - חנות אונליין להזמנת תכנים וקישורים עבור אנשי SEO, מייסד רובולינק - אפליקצייה לבדיקת מיקומים חינם לאנדרואיד ולאייפון, מוביל את קבוצת אנשי ה-SEO הגדולה בישראל בפייסבוק ובווטסאפ.

מאמרים נוספים מומלצים לקריאה עבורך:

4 סוגי כתיבת תוכן ל-4 סוגי לקוחות

מאז שהשקנו את השירות החדש שלנו, ליצירת תוכן מבוסס בינה מלאכותית, רבים פונים אלי ומתלבטים איזה סוג שירות יתאים לצרכים שלהם בצורה הטובה ביותר: תוכן

פסקת סיכום למאמר וחשיבותה

הודעה חשובה: פסקת סיכום איכותית למאמר יכולה להגדיל בצורה משמעותית ביותר את שיעורי ההמרה בקמפיין השיווקי שלכם. רוצים הוכחה? אתם יותר ממוזמנים להיכנה אל מערכת

בדיקת מהירות אחסון אתרים קלאודוויז
עשהאל דרייר
היי כאן עשהאל ואני רוצה להמליץ לך באופן אישי לפתוח שרת בקלאודוויז ולהנות מאתרים מהירים, תמיכה 24/7 וממשק נוח. אני מאחסן למעלה מ-400 אתרים בעצמי וממליץ בחום ובלב שלם, לאחר מספר שנות ניסיון
תוכנת מעקב הדירוגים הטובה בעולם!
בואו לעקוב אחרי מיקומים של כל אתר, מכל מקום בעולם, כולל הפרדה בין מיקומי דסקטופ ומובייל, תנועה, תיעוד עבודה ואפילו תוכלו לשלוח ללקוחות שלכם לינק לדשבורד שמתעדכן אונליין!
הטבה לגולשי האתר:
14 ימי ניסיון ו-25% הנחה לחודשיים