חיפוש

מה חשוב יותר – תוכן או קישורים?

לא מזמן נערך בקבוצת הפייסבוק שאני מוביל דיון לגבי חשיבות התוכן והקישורים לקידום אתרים אורגני של אתר במנועי החיפוש. השאלה המרכזית, שמי שהיה יודע לענות עליה בודאות היה ככל הנראה יכול לעשות הרבה כסף, הייתה מהו שיעור ההשקעה שצריך עסק לבצע בתוכן ומהו שיעור ההשקעה שהוא צריך לבצע בבניית פרופיל קישורים. אז אני רוצה לציין במאמר הזה את התשובה החד משמעית לשאלה הזאת, או ליתר דיוק את התשובה הלא חד משמעית לשאלה הזאת. מתחילים. השורה התחתונה היא שבקידום אתרים כמו בקידום אתרים, כל מקרה לגופו. אנסה להסביר כאן מה הקריטריונים שצריכים להנחות אותנו כשאנחנו בוחרים במה להשקיע, תוכן או קישורים.

המצב הנוכחי של האתר

הקריטריון החשוב ביותר בהחלטה במה כדאי להשקיע הוא, כמובן, מהו המצב הנתון של האתר אותו אנחנו מבקשים לקדם. האם באתר יש מספיק תוכן? כיצד נראה פרופיל הקישורים של האתר? אם באתר יש הרבה מאוד תוכן ומעט מאוד קישורים, כדאי מאוד להשקיע את עיקר התקציב דווקא בבניית פרופיל הקישורים, משום שמשם, ככל הנראה נובע הפער שמפריע לאתר להיות ממוקם גבוה יותר בדף תוצאות החיפוש, איזון הוא שם המשחק. (כתבתי בעבר על אפקט אחוז החסימה במאמר הזה).

 

מה עושים המתחרים?

גם כאן מדובר בקריטריון מכריע. בסופו של דבר, חשוב מאוד לזכור שאנו לא מתחרים רק כנגד מנוע החיפוש אלא גם ובעיקר נגד המתחרים שלנו. אם למתחרים יש תוכן עשיר מאוד, מגוון, ובעל ערך, מאוד חשוב שגם אנחנו נדע להציג תוכן איכותי כזה באתר. לעומת זאת, אם המתחרים העיקריים שלנו לא ניהלו אסטרטגיית תוכן מזהירה, והתכנים שלהם דלים ורזים, אולי כדאי יהיה להסב חלק ניכר יותר מן התקציב דווקא לאזור הקישורים.

 

מהי אסטרטגיית הקידום המתאימה לעסק שלכם?

כל עסק שמעוניין לקדם את האתר שלו במנועי החיפוש בצורה אורגנית צריך לבחור אסטרטגיית קידום. לא תמיד אפשר לנצח בהכל. לא תמיד אפשר לגבור על אתר ותיק מאוד מבחינת כמות התכנים באתר או מבחינת כמות הקישורים הנכנסים. כאן נכנסת לתמונה אסטרטגיית הקידום שיבחר האתר: כמה משאבים יכול להקציב העסק לטובת כתיבת תוכן ויצירת קישורים, האם יש בנמצא כותבים מקצועיים שיכולים לסייע בתחום המקודם, כמה אתרים רלוונטיים וסמכותיים קיימים בתחום ומכמה מהם באמת אפשרי להשיג קישורים נכנסים לאתר. שיקולים אלו ואחרים משפיעים על האסטרטגיה של קידום האתר, ובפרט, על הרכב תקציב התוכן והקישורים.

 

מדריך קניית קישורים מהמערכת המתקדמת בעולם מבית עשהאל דרייר בע"מ:


מהי הנישה שבה מקודם האתר?

אם האתר שאותו אתם בוחרים לקדם נמצא בנישה שירותית ופחות מקצועית, הרי שתוכן רב ומושקע לא בטוח שיספק לכם הרבה ערך. למשל, אם פתחתם עסק למשלוחי פרחים, אזי עם כל הכבוד, אין באמת צורך לייצר תוכן איכותי ומושקע על תהליכי הגידול, האריזה והמשלוח של הפרחים, מן השדה אל חנות הפרחים ומשם אליכם. זה מיותר. זה יוכל להוסיף ערך, אבל קטן יחסית. דווקא שם לקישורים, כלומר, להמלצות שתקבלו בדמות קישורים מאתרים רלוונטיים ישנה הרבה יותר משמעות לצורך קידום האתר.

לעומת זאת, אתר מקצועי בתחום שבו מצפים לקוחות למצוא מדריכים שונים, כדאי שישקיע חלק ניכר מן התקציב שלו בכתיבת תוכן איכותי ומושקע, כזה שיסייע לקוראים באמת, ולא יהיה מיועד רק למנוע החיפוש. מה שמוביל אותנו, אל הנקודה הבאה:

 

האם הלקוחות צפויים באמת לצרוך את התוכן והוא ייתן להם ערך אמיתי?

נחזור לרגע, ברשותכם, אל חנות הפרחים. רוב הלקוחות שגולשים באתר כזה על מנת להזמין פרחים לא הגיעו לשם על מנת לקרוא מדריכים. רובם ככולם אינם נמצאים בכלל בסטייט אוף מיינד של צריכת תוכן מעשיר ומרחיב את הדעת. הם צריכים עזרה פונקציונלית. מישהו שיסגור להם את הפינה.

לעומת זאת, עסק שמספק שירותים שונים בתחום הקידום האורגני לא יכול להסתפק במדריך דל של שלושה עמודים על נושא נישתי בתחום קידום האתרים. עסק כזה חייב לנהל אסטרטגיית תוכן חכמה שתסקור נושאים רבים ומגוונים בתחום הענק, הדינמי והמתפתח הזה.

זה לא אומר, כמובן, שבתחום משלוחי הפרחים לא נשקיע בתוכן ובתחום קידום האתרים לא נשקיע בקישורים. ממש לא. הכוונה היא לווסת את המינון כך שיתאים, על פי הקריטריון הזה,לא רק לצורך שלכם, אלא גם ובעיקר לצורך של הגולשים. במקום שבו הגולשים מחפשים להעשיר את עצמם בתוכן מתחדש, השקיעו בתוכן. במקום שבו אנשים צריכים עזרה פונקציונלית ונקודתית, השקיעו יותר בקישורים.

 

מה נדרש על מנת לכתוב את התוכן באתר?

מרכיב חשוב בהחלטה כמה מתקציב הקידום האורגני שלכם יופנה לכתיבת תוכן הוא מהי דרגת הקושי של מציאת כותב תוכן מתאים לנישה הזאת. לא בטוח שכותב או כותבת אופנה יוכלו לתת מענה בתחומים הדורשים ידע משפטי נרחב, ולהפך. לכן, תקציב התוכן צריך להתבסס, בין היתר, על התמחור של כותבי התוכן בתחום שבו עוסקים, על היקף העבודה שהם מסוגלים לספק, וכמו בכל תחום בחיים, בעיקר על היצע וביקוש.

 

לסיכום

ההחלטה כיצד להשקיע את תקציב הקידום האורגני של העסק, ובפרט מה יהיה שיעור ההשקעה בתוכן ומה יהיה שיעור ההשקעה בקישורים, צריכה להתייחס למספר קריטריונים שונים: מצבו ההתחלתי של האתר בתחילת תהליך הקידום, אופן פעולת המתחרים, הנישה שבה מקודם האתר, ההיצע והביקוש לכותבי תוכן בנושאים הספיציפיים שאתם מעוניינים לקדם, איכות פרופיל הקישורים של המתחרים וגם מה הלקוחות מצפים לקבל מן השיטוט באתר. לאחר שתבינו מהי אסטרטגיית הקידום המתאימה לכם, תוכלו לצאת לדרך, הפעם בטוחים שאתם משקיעים את התקציב שלכם בצורה הטובה ביותר.

למעבר לעמוד קניית קישורים.

למעבר לעמוד קניית תוכן.

תוכן הוא אחד המרכיבים החשובים ביותר בקידום אתרים. בפרט, הקפדה על תוכן ערכי, איכותי, תדיר ושמייצר מענה לשאילתת הגולש הוא תנאי הכרחי לקידום עמודי האתר.

בהחלט. קישורים הנכנסים לאתר מצביעים על אמון של אתרים רלוונטיים בנישה ויכולים לשפר באופן משמעותי את סמכות האתר, ולפיכך את הקידום שלו.

התשובה לשאלה הזאת תלויה בהרבה פרמטרים, ובינהם, פעילות המתחרים, איכות וכמות התוכן הקיימת באתר, איכות פרופיל הקישורים של האתר, הנישה שבה פועלים ועוד ועוד.

היכנס כעת למאמר המלא ותבין בתוך שלוש דקות מהם האזורים שבהם תצטרך להתמקד בעבודת האתר, ובפרט האם להשקיע בתוכן או קישורים.

מה חשוב יותר - תוכן או קישורים
שלחו לחבר קישור למאמר, הוא חייב לקרוא אותו!
שלחו לחבר קישור למאמר
הוא חייב לקרוא אותו!
עשהאל דרייר
עשהאל דרייר

מנכ"ל חברת קידום אתרים ואפיליאצייה המונה כ-125 עובדים ומאות לקוחות בפריסה עולמית, מייסד דיגיפארם - חנות אונליין להזמנת תכנים וקישורים עבור אנשי SEO, מייסד רובולינק - אפליקצייה לבדיקת מיקומים חינם לאנדרואיד ולאייפון, מוביל את קבוצת אנשי ה-SEO הגדולה בישראל בפייסבוק ובווטסאפ.

מאמרים נוספים מומלצים לקריאה עבורך:

המדריך המלא להקמת אתרי לידים

בואו נשים את הדברים על השולחן: אין מי מאיתנו שלא מחפש דרכים קלות, יחסית, וחוקיות, כמובן, לייצר כסף. גם אם לא מדובר בהכנסה שניתן להסתמך

כדאי להשקיע ב-SEO בזמן מלחמה?

מדינת ישראל נמצאת במלחמה (נכון להיום – 6.11.23). אני כותב את זה בגוף ראשון כמי שלוקח בה חלק פעיל. אין ספק שמלחמה היא עניין מורכב

בדיקת מהירות אחסון אתרים קלאודוויז
עשהאל דרייר
היי כאן עשהאל ואני רוצה להמליץ לך באופן אישי לפתוח שרת בקלאודוויז ולהנות מאתרים מהירים, תמיכה 24/7 וממשק נוח. אני מאחסן למעלה מ-400 אתרים בעצמי וממליץ בחום ובלב שלם, לאחר מספר שנות ניסיון
תוכנת מעקב הדירוגים הטובה בעולם!
בואו לעקוב אחרי מיקומים של כל אתר, מכל מקום בעולם, כולל הפרדה בין מיקומי דסקטופ ומובייל, תנועה, תיעוד עבודה ואפילו תוכלו לשלוח ללקוחות שלכם לינק לדשבורד שמתעדכן אונליין!
הטבה לגולשי האתר:
14 ימי ניסיון ו-25% הנחה לחודשיים