חיפוש

מה הקשר בין אינפוגרפיקה וקידום אתרים

בעידן המודרני, כמות המידע שמציפה אותנו, הצרכנים, היא עצומה. כתוצאה מכך, אחד האתגרים המרכזיים שעומדים בפני כל כותב תוכן או בעל נכס דיגיטלי כזה או אחר, הוא כיצד לבלוט מעל התכנים של המתחרים, וכיצד לגייס את קהל היעד לצרוך את התוכן, להיות מעורב יותר, להפחית את אחוז הנטישה שלו, ובאופן כללי להגדיל את ההתעניינות שלו במותג.

 

אינפוגרפיקה היא כלי מצוין להשגת היעדים האלו. באמצעות שילוב של תוכן עם אלמנטים עיצוביים שונים, גרפים ייחודיים, אייקונים מוצלחים וגרפיקה מדויקת, מאפשרת לנו האינפוגרפיקה לסדר מחדש תוכן רב בצורה נגישה, מעניינת, חזותית, משכנעת ובעיקר מסקרנת.

 

לפני שניגש להבין מהם היתרונות המרכזיים שמספקת לנו אינפוגרפיקה, וגם כיצד היא קשורה בקידום אתרים אורגני של אתרים, ועוד לפני שנלמד על כלים שונים שבאמצעותם נוכל לייצר אינפוגרפיקה מוצלחת במיוחד, בואו ניגש לכמה מן האינפוגרפיקות המוצלחות שנוצרו על ידי מעצבי תוכן מוכשרים:

אינפוגרפיקה

 

הנה עוד אחת מוצלחת:

אינפוגרפיקה

 

והפעם, קצת על מקורות התה והקפה:

אינפוגרפיקה

 

ואם כבר בענייני בריאות:

אינפוגרפיקה

 

מהם היתרונות של שימוש באינפוגרפיקה?

השימוש באינפוגרפיקה מקנה לבעל אתר מגוון רחב של יתרונות. הנה כמה מן היתרונות הבולטים:

 

שימוש באינפוגרפיקה על מנת לייצר מפת קשרים

כאשר נתונים מוצגים לגולש באופן טקסטואלי או טבלאי, לא תמיד מסוגל הגולש, גם לא באמצעות התעמקות אמיתית בתוכן, לזהות קשרים בין נתונים לכאורה לא תלויים זה בזה. אינפוגרפיקה היא כלי מצויין שנועד בדיוק עבור כך: להציג לצרכן המידע את התמונה הכללית, לקבל מושג על הקשר בין נתונים שונים, ולקבל מידע שמעבר למידע.

 

שימוש באינפוגרפיקה על מנת לסקרן את הגולש

כפי שציינתי בפתיח, הרבה מן הטקסטים המונגשים לגולשים באתרים שונים בנויים ומוגשים בצורה טקסטואלית. התצורה הזאת יכולה, בהרבה מן המקרים, לעייף את הקורא עוד לפני שהתחיל לצרוך את התוכן.

אינפוגרפיקה היא משב רוח מרענן במקרה הזה. היא יכולה להוסיף אלמנטים חזותיים מעניינים, צבע, צורה, גדלים שונים, אייקונים מעניינים ועוד.

בגלל הצורה שבה בנויה ומוגשת אינפוגרפיקה, היא בהחלט יכולה לסקרן את הגולשים, להשאיר אותם זמן רב יותר באתר, להפחית את אחוזי הנטישה שלהם, להגדיל את מספר הצפיות הממוצע בדף שלהם, ולשפר מדדים נוספים.

מדדים אלו יכולים לאותת לגוגל שיש כאן אתר מעניין, שהתגובה של גולשים אליו היא טובה, ושהוא מציע חווית משתמש יוצאת דופן בנישה.

 

שימוש באינפוגרפיקה על מנת להרחיב את פרופיל הקישורים

אחת מן הפרקטיקות הנפוצות בבניה של אינפוגרפיקה מוצלחת, היא יצירת מנגנון שיתוף שיקל על בעלי אתרים או נכסים דיגיטליים להטמיע את האינפוגרפיקה שיצרתם באתר שלהם, תוך הוצאת קישור לאתר שלכם.

מיותר לציין עד כמה הפרקטיקה הזאת, בשימוש נכון ומושכל, יכולה לסייע לכם בטיוב פרופיל הקישורים הנכנס לאתר שלכם, ובאמצעות כך, לשפר את מדדי הקידום האורגני של האתר שלכם. זאת ועוד, אתרים אחרים ישמחו לשתף אלמנטיים חזותיים מעניינים ומסקרנים, במקום טקסט משמים ומונוטוני, מה שאומר, שלמעשה תוכלו ליצור עבורם אינסנטיב אמיתי לשתף את התכנים שלכם.

 

שימוש באינפוגרפיקה על מנת לשפר את אחזור המידע על ידי הגולש

אינפוגרפיקה יכולה לסייע לגולשים לצרוך תוכן בצורה מהירה, פשוטה ונוחה. צפיה באינפוגרפיקה שבנויה היטב יכולה לאפשר לגולש להסיק את המסקנות שביקשתם שיסיק, מהר הרבה יותר, וכך, להשפיע לטובה על חווית המשתמש שאתם מספקים עבורו.

 

האתגרים המרכזיים של שימוש באינפוגרפיקה

לצד היתרונות המשמעותיים שמספקת יצירה של אינפוגרפיקה ושילובה באתר שלכם, ישנם גם לא מעט אתגרים שאיתם צריך להתמודד בעל אתר שמעוניין לשלב תכנים בתצורה הזאת באתר שלו. הנה שניים מן האתגרים המרכזיים האלו:

 

יצירת אינפוגרפיקה דורשת זמן ומשאבים

על מנת לקבל תוצאה מוצלחת, נדרש מי שמעצב אינפוגרפיקה עבור תוכן מסויים לתכנן היטב את התבנית שבה הוא ירצה לעשות שימוש, את כיוון זרימת המידע, את האלמנטים העיצוביים שבהם יעשה שימוש, את פלטת הצבעים שעליה יתבסס העיצוב ועוד ועוד. זאת, בלי בכלל לדבר על הנתונים עצמם, שדורשים, בהרבה מן המקרים, מחקר מעמיק.

 

לכן, רבים מבעלי האתרים נמנעים מלשלב אינפוגרפיקה באתר שלהם, בעיקר משום שהם מרגישים שההשקעה הנדרשת בכך, גדולה מידי.

 

נדרשת סבלנות גם של הגולש בצריכת התוכן

האתגר השני שאיתו נאלץ להתמודד יוצר אינפוגרפיקה כזו או אחרת, הוא מידת הסבלנות של הקורא. על אף שהיא מוגשת בצורה מעניינת ומסקרנת, בהרבה מן המקרים, צריכה של תוכן המעוצב באינפוגרפיקה דורשת מאמץ מחשבתי מסויים ומידה גדולה של ריכוז מצד הגולש.

 

כלים ליצירת אינפוגרפיקה מוצלחת

קיימים בשוק כלים רבים ליצירת אינפוגרפיקה מוצלחת. הנה כמה מהם:

 

Canva

מדובר בכלי פשוט מאוד, שמאפשר ליצור אינפוגרפיקות מוצלחות באמצעות שימוש בספריית סמלים, צורות, מספרים, תמונות ותבניות שונות.

 

Visme

כלי המאפשר, בנוסף ליצירת אינפוגרפיקה שטוחה ובסיסית, להטמיע גם סרטונים וקבצי אודיו. הכלי מאפשר גם הוא לבחור ממגוון של תבניות מעוצבות, וכן לקבל סטטיסטיקה על צפיות של גולשים באלמנטים העיצוביים השונים.

 

Infogram

הכלי הזה מתמקד בעיקר בעיצוב אינפוגרפיקות מבוססות נתונם רבים. הוא מציע מגוון רחב מאוד של גרפים שונים. אפשר, כמובן, לייצא את העיצובים שלו בפורמטים שונים כמו תמונה, PDF או קוד להטמעה באתר.

 

Pictochart

מדובר בשירות המציע מגוון רחב מאוד של תבניות, אשר יכולות להתבסס על נתונים המאוחסנים בשירותי גוגל שונים (יתרון למי שמעוניין לחולל את העיצובים בהתבסס על נתוני ענן משותפים).

 

לסיכום

אינפוגרפיקה היא שיטה גרפית מצוינת שיכולה לגייס את הגולשים באתר ולהגביר את המעורבות שלהם בצריכת התוכן. לשימוש באינפוגרפיקה ישנם יתרונות רבים, ובהם גם כאלו שמסייעים לקידום האורגני של האתר בגוגל.

אינפוגרפיקה מוצלחת משאירה את הגולש זמן רב יותר באתר, מעודדת אותו לשתף את התוכן, ומגדילה את כמות האינטרקציה שלו עם דפי האתר.

כן. באמצעות יצירת אינפוגרפיקה מוצלחת תוכלו לעודד בעלי אתרים להטמיע אותה באתרים שלהם, יחד עם קישור יוצא לאתר שלכם, שהטמעתם בה מראש.

יצירת אינפוגרפיקה מוצלחת דורשת הקצאת זמן ומשאבים, ודורשת מן הגולש לא מעט סבלנות בצריכת התוכן.

קיימים כלים רבים ומגוונים ליצירת אינפוגרפיקה מוצלחת. לרשימה המלאה היכנסו כעת למאמר.

מה הקשר בין אינפוגרפיקה וקידום אתרים
שלחו לחבר קישור למאמר, הוא חייב לקרוא אותו!
שלחו לחבר קישור למאמר
הוא חייב לקרוא אותו!
עשהאל דרייר
עשהאל דרייר

מנכ"ל חברת קידום אתרים ואפיליאצייה המונה כ-125 עובדים ומאות לקוחות בפריסה עולמית, מייסד דיגיפארם - חנות אונליין להזמנת תכנים וקישורים עבור אנשי SEO, מייסד רובולינק - אפליקצייה לבדיקת מיקומים חינם לאנדרואיד ולאייפון, מוביל את קבוצת אנשי ה-SEO הגדולה בישראל בפייסבוק ובווטסאפ.

מאמרים נוספים מומלצים לקריאה עבורך:

בדיקת מהירות אחסון אתרים קלאודוויז
עשהאל דרייר
היי כאן עשהאל ואני רוצה להמליץ לך באופן אישי לפתוח שרת בקלאודוויז ולהנות מאתרים מהירים, תמיכה 24/7 וממשק נוח. אני מאחסן למעלה מ-400 אתרים בעצמי וממליץ בחום ובלב שלם, לאחר מספר שנות ניסיון
תוכנת מעקב הדירוגים הטובה בעולם!
בואו לעקוב אחרי מיקומים של כל אתר, מכל מקום בעולם, כולל הפרדה בין מיקומי דסקטופ ומובייל, תנועה, תיעוד עבודה ואפילו תוכלו לשלוח ללקוחות שלכם לינק לדשבורד שמתעדכן אונליין!
הטבה לגולשי האתר:
14 ימי ניסיון ו-25% הנחה לחודשיים