מדריך לפרילנסרים מתחילים בתחום ה-SEO

מדריך לפרילנסרים מתחילים בתחום ה-SEO
תוכן עניינים

סיימתם קורס קידום אתרים. 

שמחים וטובי לב פניתם לכמה וכמה סוכנויות קידום אתרים.

אלו הציעו לכם הצעות שאתם לא באמת יכולים לקבל, החלטתם לפתוח עסק עצמאי לקידום אתרים ו… שממה. דממה. אף לקוח לא בא. אף מתעניין לא פונה. אתם מנסים להבין מה אתם עושים לא נכון…

ייתכן שאתם מטרגטים מילות מפתח תחרותיות במיוחד ומבזבזים את תקציב הפרסום שלכם.

ייתכן שהרזומה הדל שלכם מרתיע לקוחות פוטנציאליים.

אולי אתם בכלל נמצאים בפלטפורמה הלא נכונה ורוב ההמלצות בתחום הזה מגיעות מפה לאוזן.

אתם שוקלים לפתוח בלוג ולהפיץ את הבשורה שלכם באמצעות תוכן איכותי, כשלפתע אתם מקבלים פניה מלקוח פוטנציאלי, שמתעניין בקידום אתרים.

מה אתם עושים? קודם כל, כמובן, נלחצים.

הרי לא הכנתם כלום.

איך תתמחרו את השירותים שלכם?

איך תעריכו את כמות העבודה הנדרשת מכם?

אתם מגמגמים משהו על זה שכדאי שהלקוח הפוטנציאלי ישלח לכם קישור לאתר ואתם תחזרו אליו עם תשובה מסודרת.

אחרי כמה דקות מייל מן הלקוח הפוטנציאלי אכן מגיע.

מה עכשיו?

בשביל זה הכנתי לכם כמה טיפים טובים שיעזרו לכם:

 

לימדו על הלקוח כמה שאפשר

זאת אולי נשמעת כמו קלישאה, אבל בתור פרילנסרים, יש לכם יתרון גדול על פני סוכנויות לקידום אתרים: אתם יכולים להקדיש את הזמן למה שאתם בוחרים להקדיש לו את הזמן, מבלי לקבל הוראות כאלו ואחרות מהבוס.

ובכן, אחת הפעולות הקריטיות שתוכלו לבצע בהקשר הזה לפני השיחה הבאה עם הלקוח – היא ללמוד על אתר הלקוח ככל האפשר.

כשתפתחו את השיחה הבאה עם הלקוח כאשר אתם שולטים ומבינים היטב אילו שירותים בדיוק הוא מספק, איך נראים המוצרים שלו, מה ההבדל בין מה שהוא עושה למה שהמתחרים שלו עושים, איפה הוא פועל גאוגרפית, מהו שוק היעד הפוטנציאלי שאליו הוא מכוון ועוד.

תוכלו גם לשאול במהלך השיחה את השאלות הנכונות. הלקוח, מצידו, מאוד יתרשם במהלך השיחה משיעורי הבית שעשיתם, וישקול בחיוב להתקדם מולכם, בעיקר משום שאם זה מה שעשיתם בחינם, אתם ודאי תתנו תמורה גדולה הרבה יותר כשהלקוח יתחיל לשלם.

לסוכנויות קידום שמלאות בעבודה אין באמת את הזמן לשבת ולהשקיע בכל גולש שמתעניין בשירותים כאלו ואחרים בעיקר משום שאי אפשר יהיה לצאת מזה. זהו בדיוק המקום שאליו צריך פרילנסר להיכנס.

 

התמקדו בהזדמנויות ולא בטעויות 

כולנו, בסופו של דבר, בני אדם, וכבני אדם, יש לנו חוש ביקורת מפותח מאוד, בעיקר ככל שזה נוגע לאחרים.

יחד עם זאת, חשוב יהיה שבמהלך השיחה עם הלקוח לא תמתחו ביקורת על תהליך הקידום שביצע עד כה, לא תגיבו בזלזול ותשפטו את המקדם הקודם שסיפק שירותים ללקוח, ולא תגחכו כשתראו את התוצאות הלא משביעות רצון בלשון המעטה, שקיבל הלקוח הפוטנציאלי בעבור המשאבים שהשקיע.

יש לכך לא מעט סיבות טובות, אולם הטובה מכולן, היא שאתם לא יודעים באמת מי ביצע עבור הלקוח את העבודה הקודמת, ואם היה זה הוא שניסה לקדם את האתר ללא הצלחה, אתם עלולים לפגוע בו אם תמתחו ביקורת מיותרת.

במקום זאת, נסו להתמקד בהזדמנויות שהפער במוכנות האתר לתצוגה במנועי החיפוש השונים יכול לייצר עבור הלקוח, וכמובן עבורכם כמקדמים של האתר.

 

הסבירו ללקוח מדוע המתחרים שלו עושים עבודה טובה

עוד דרך שבה תוכלו לבלוט לחיוב במהלך השיחה הבאה עם הלקוח הפוטנציאלי, שתתקיים לאחר שלמדתם דבר או שניים על סביבת התחרות של האתר, היא לציין בפני הלקוח מה המתחרים שלו עשו נכון, וכיצד ניתן ללמוד ממה שעשו על הדרך לקדם את האתר שלו.

ציון החוזקות של המתחרים יוכל לסייע לכם למצב את עצמכם כמי שמבינים בתחום, יודעים לנתח את הסביבה בה פועל הלקוח, ויכולים לגזור תוכנית עבודה מעשית לגישור על הפערים.

כך לדוגמה, אם למתחרים של הלקוח הפוטנציאלי שלכם יש אסטרטגיית תוכן מוכחת, עם מאמרים מושקעים ומקצועיים – ציינו זאת בפניו.

אם פרופיל הקישורים שלהם עשיר – תנו לו לדעת מזה.

אם חווית השימוש באתרי המתחרים היא מצויינת – למדו אותו מה עשו נכון.

אם האתר של המתחרים עולה בשבריר שניה, וזמני ההמתנה קצרים מאוד גם בעמודים עמוסי תמונות – הסבירו ללקוח כיצד המתחרים עשו עבודה טובה בהקשר הזה. 

 

פרטו אילו הישגים מהירים ניתן להשיג

כל מקדם אתרים, גם אלו המתחילים, יודעים שבדרך הארוכה והמפותלת של קידום האתר, יש גם Quick Wins אמיתיים.

הבעיה בהישגים המהירים האלו בדרך כלל, היא שלא מאוד נוח לציין אותם.

כאילו שאם תציינו אותם בשיחה, יבין הלקוח שלא באמת עבדתם והתאמצתם כדי לייצר עבורו את ההישג ולכן התמחור שלכם צריך להיות מותאם לכך.

בכל הקשור לפרילנסרים – דווקא סקירת ההישגים המהירים האלו יכולה לסייע בתהליך המשא ומתן עם הלקוח.

שקיפות היא ערך חשוב, וברגע שהלקוח הפוטנציאלי יבין שיש הישגים שניתן להגיע אליהם מהר יחסית, כך יעלה הסיכוי שיבחרו להתקשר דווקא מול פרילנסר.

 

תנו הרבה מעבר למה שהבטחתם

אנשים אוהבים לקבל דברים בחינם, במיוחד אם הם משלמים עליהם.

אם אתם פרילנסרים שעוסקים בקידום אתרים, אחת הדאגות הראשיות שלכם היא לשמר את הלקוחות הקיימים שלכם.

תהליך שימור כזה, מה לעשות, כרוך גם בהשקעת משאבים.

רק שבמקום להשקיע את המשאבים האלו בדיעבד, אחרי שהלקוח כבר הודיע שהוא עוזב, היו פרואקטיביים.

כשהלקוח שלכם מרגיש שהוא מקבל מעבר למה שהוא משלם עליו, הוא נשאר נאמן.

איך תוכלו לתת יותר? בהרבה מאוד דרכים.

זאת יכולה להיות זמינות מלאה אל הלקוח בטלפון, קישור מתנה מפעם לפעם, מאמר להטמעה באתר שלא תתמחרו עבור הלקוח, חיבור עם עסקים רלוונטים בתחום לצורך יצירת שיתוף פעולה ועוד.

 

הכינו את עצמכם נפשית לשיחה

לא צריך, כמובן, להיות דרמטיים מידי ולהפוך כל שיחת מכירה מול לקוח לדבר מקודש שצריך להתייחס אליו כאילו היה אירוע מכונן בחיים עצמם.

ובכל זאת, יש חשיבות גדולה בלקחת כמה דקות לעצמכם לפני השיחה, להרגע, להתמלא באנרגיות טובות, לבוא נינוחים לשיחה הזאת, כשאתם לא טרודים ומודאגים מהלקוח הקודם שהתקשר בדיוק לפני כמה שניות כדי להתלונן על הירידה במיקומים.

כשאתם נמצאים במתח, גם הלקוח הפוטנציאלי מן העבר השני של הקו מרגיש זאת, והווייב של השיחה כולה עובר למקום הרבה פחות טוב.

 

אל תאלתרו – השתמשו בתסריט שיחה

נכון, אתם לא מוקדן מכירות בחברה שמספקת בר מים מהודר לשימוש משרדי.

ובכל זאת, גם לפרילנסרים בתחום של קידום אתרים מותר ואף כדאי להשתמש בתסריטי שיחה.

אתם לא יודעים מה יטריד את הלקוח הבא שלכם באשר להתקשרות מולכם, אבל חשוב מאוד שתתכוננו לכל אפשרות כזאת.

הלקוח מביע חשש שאין לכם גב מספק ואם תעלמו לו אף אחד לא יספק לו שירות? הסבירו ללקוח שאין לו כל התחייבות מולכם והוא בוחר את ההתקשרות הזאת בכל חודש מחדש.

הלקוח מוטרד מן הניסיון הדל שלכם? הסבירו ללקוח שדווקא בשביל זה אתם תעבדו פי שניים יותר קשה, בין היתר, על מנת למלא את תיק העבודות שלכם.

הלקוח מוטרד מכך שאתם לא גדולים מספיק כדי שיהיה לכם גיבוי בעת הצורך? הסבירו ללקוח שלכם כי הוא לא נדרש לשלם לכם עבור משרד, שירותי מזכירות, מכונת קפה משרדית, וקפסולות מקוריות (הלקוח מממן, אז מה אכפת לכם?).

 

לסיכום

אם בחרתם לפתוח עסק עצמאי בתור פרילנסרים לקידום אתרים, ואתם מחפשים את הדרך לשכנע לקוחות להתקשר דווקא מולכם, נסו להבין איפה לכם יש ערך מוסף על סוכנויות הקידום הגדולות, והדגישו את הערך המוסף הזה, בשיחות המכירה שלכם מול הלקוחות הפוטנציאליים.

חדש! מערכת אונליין להזמנת תוכן, קישורים ועוד, כנסו עכשיו!
עשהאל דרייר
עשהאל דרייר
עוסק בקידום אתרים מ-2014, מדבר בפתרונות ומוביל את לקוחותיו לשפע כלכלי. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק, קבוצת מקדמי האתרים הגדולה והמובילה בישראל! קישור אל פרופיל הפייסבוק של עשהאל. כתובת המייל של עשהאל: [email protected]

אהבתם ? שתפו את המאמר עכשיו!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

מאמרים נוספים מומלצים לקריאה עבורך:

שלב 8: דף 404 - שגיאת 404
שלב 8: דף 404 – שגיאת 404 – Error 404

"Error 404, מצטערים, הדף לא קיים". כולנו מכירים את זה בתור גולשים, אנחנו נכנסים לקישור שנראה לנו סופר מעניין, ופתאום מגלים שהדף כבר לא קיים.