חיפוש

אופטימיזציה לתמונות – מדריך מעשי מפורט

תארו לכם רשת אינטרנט מיוחדת שמבוססת על טקסט בלבד. בלי תמונות, בלי סרטונים, בלי צבע. נשמע משעמם, נכון?

תמונות הן חלק מרכזי מכל אסטרטגיית תוכן שעסק מבקש להטמיע באתר שלו. יש לעובדה הזאת לא מעט סיבות.

ראשית, תמונות מסייעות לנו הגולשים להבין בצורה טובה יותר את המסר. תמונות יכולות להמחיש לנו איך נראה מוצר, במה הוא שונה ממוצר אחר, ללמד אותנו על פרופורציות ועוד.
כמו כן, תמונות מהממות באמת יכולות לרתק את הגולש לאתר, להגדיל את משך השהיה שלו ולעודד אותו לבצע פעולה.
זאת ועוד, תמונות מאפשרות לעין לנוח, בטח ובטח בעמודי אינטרנט שבהם קיימת כמות גדולה של טקסט.

לפני שניגש לעניין ונבין כיצד לבצע אופטימיזציה לתמונות באתר, כך שתותאמנה למנועי החיפוש השונים, נשאל ראשית למה בכלל לבצע אופטימיזציה כזאת. התשובה נחלקת לשתיים:

ראשית, משום שאופטימיזציה לתמונות היא חלק בלתי נפרד מאסטרטגיית הקידום האורגני של האתר, ויכולה לסייע בדירוג עמודי האתר עבור שאילתות חיפוש שונות.
שנית, אופטימיזציה לתמונות יכולה לסייע גם בעת חיפוש אובייקטים מסוג תמונות במנוע החיפוש, פעולה שהופכת נפוצה יותר מיום ליום בקרב הגולשים.

אז מהן הפעולות שכדאי יהיה לכם לבצע בעת ביצוע אופטימיזציה לתמונות באתר? המשיכו לקרוא.

איך מבצעים אופטימיזציה לתמונות?

בתהליך של ביצוע אופטימיזציה של תמונות אנו נשאף לכך שהן התמונה עצמה, ברמת התוכן, והן המשתנים המאפיינים את התמונה, יותאמו לתצוגה במנוע החיפוש. בואו נתחיל.

 

טייבו את שם קובץ התמונה

מומלץ יהיה לבחור בשם קובץ בעל משמעות, ואם נדרש לכך, להפריד בין המילים השונות בשם הקובץ באמצעות מקפים. בכל מקרה, מומלץ שלא לעשות שימוש בשם גנרי או שם ברירת מחדל, למשל כזה שנוצר מצילום שבוצע באמצעות הסמארטפון.

 

הקפידו על שילוב טקסט אלטרנטיבי

תגית האלט מאפשרת לנו לייצר טקסט אלטרנטיבי לתמונה. באמצעות תגית אלט, אפשר יהיה להציג על גבי הדפדפן את הטקסט האלטרנטיבי במידה שהתמונה לא נטענה כראוי, להנגיש את התמונה לבעלי לקויות ראיה, ולהמחיש למנוע החיפוש מה הוא יכול למצוא בתמונה, במלל פשוט.

למידע נוסף על תגית האלט.

 

הקפידו על שימוש נכון בכותרת התמונה

כותרת התמונה היא שדה טקסט שנלווה לתמונה ויכול לספק מידע נוסף על האובייקט המתואר בתמונה. אל תפספסו גם את ההזדמנות הזאת כדי לספק למנוע החיפוש מה הוא עתיד למצוא בתמונה.

 

הקפידו על טקסט נלווה לתמונה

כדי לחדד ולחזק את ההבנה של מנוע החיפוש לגבי המידע המוצג בתמונה, הקפידו לעטוף את התמונה בטקסט נלווה רלוונטי, עשיר ומדויק.

 

גודל התמונה

אם תלחצו על הכפתור הימני של העכבר כאשר אתם עומדים על תמונה קיימת, תוכלו לצפות, בין היתר בשני נתונים חשובים: הראשון הוא המימדים של התמונה, והשני מתייחס למשקל התמונה. בכל הקשור למימדים של התמונה, וכל זמן שהתמונה אמורה להיות מוצגת על מסכים סטנדרטיים, הקפידו שרוחב התמונה לא יעלה על 1600 פיקסלים (וזה המקסימום, בהנחה שהתמונה ברוחב כל המסך).

 

משקל התמונה

משקל התמונה המקסימלי המומלץ הוא עד 100KB. חשוב להבין, שלצד האיכות הגדולה שניתן להגיע אליה באמצעות תמונות במשקל גבוה יותר, שיקול מרכזי נוסף הוא זמן טעינה התמונה, שהולך ועולה ככל שהתמונה כבדה יותר. לכן, ככל שהתמונה מספיק איכותית להצגה לגולש, נסו להקפיד על כך שהיא תהיה גם במשקל המתאים כדי למנוע עומס מיותר וזמן טעינה ארוך, שיפגע בחוויית המשתמש של הגולשים.

 

פורמט התמונה

ככל שתכונת השקיפות לא נדרשת בהצגת תמונה, הפורמט המומלץ לשימוש הינו Jpeg שמאפשר שמירה על איכות גבוהה תוך שמירה על משקל קובץ נמוך. במידה ששקיפות נדרשת – פורמט png ייתן מענה סביר.

 

רספונסיביות של התמונה

כדי לתמוך בגדלים שונים של מסכים, וכן בפריסה שונה של עמוד האינטרנט המוצג, ישנה חשיבות גדולה לכך שהתמונה תתמוך בדרישות הרספונסיביות. כאשר מדברים על רספונסיביות של תמונות, ישנן שתי דרישות עיקריות: הראשונה היא התאמת התמונה לגודל חלון הדפדפן (כלומר, ניסיון שלא לטעון תמונה גדולה מידי לחלון קטן כדי לחסוך במשאבים). השניה היא התמיכה ברזולוציות מסך שונות.

 

התייחסות לתצוגה מקדימה

באתרי מכירות גדולים, נעשה הרבה פעמים שימוש בתמונות מוקטנות בתצוגה מקדימה כדי לסייע לגולש להבין אילו מוצרים מוצעים לו. לשימוש הזה, במספר רב של תמונות בעמוד מוצרים, יכול להיות מחיר כבד במונחים של זמן טעינה. זאת הסיבה, שבעת הטמעת תמונות מקדימות בעמוד אינטרנט יש לוודא כי הן נשמרות בפורמט המתאים, קלות ככל האפשר וחסכוניות בזמן טעינה.

 

מפת אתר

כחלק מתהליך האופטימיזציה, מומלץ לדאוג לכך שבאתר תשולב, לצד מפת אתר לעמודים ומפת אתר לפוסטים בבלוג, גם מפת אתר לתמונות באתר. מפת אתר מסייעת לגוגל להכיר טוב יותר את מבנה האתר ובמקרה של תמונות, לסרוק ולאנדקס תמונות חשובות.

אפשר לייצר מפת אתר באופן ידני, או באמצעות תוספים שונים המותקנים במערכת ניהול התוכן של האתר.

למידע נוסף על מפת אתר.

 

כלים לכיווץ תמונות

ישנן תוכנות שונות שניתן להוריד למחשב ומסייעות בכיווץ תמונות המיועדות להטמעה באתר, כמו Image  fotosizer ו- Resizer, שירותי אונליין המאפשרים זאת כמו resizenow.com ו – tinypng וגם תוספים שונים לוורדפרס,  כמו shortpixel, ו – optimus.

אופטימיזציה לתמונות – מדריך מעשי מפורט
שלחו לחבר קישור למאמר, הוא חייב לקרוא אותו!
שלחו לחבר קישור למאמר
הוא חייב לקרוא אותו!
עשהאל דרייר
עשהאל דרייר

מנכ"ל חברת קידום אתרים ואפיליאצייה המונה כ-125 עובדים ומאות לקוחות בפריסה עולמית, מייסד דיגיפארם - חנות אונליין להזמנת תכנים וקישורים עבור אנשי SEO, מייסד רובולינק - אפליקצייה לבדיקת מיקומים חינם לאנדרואיד ולאייפון, מוביל את קבוצת אנשי ה-SEO הגדולה בישראל בפייסבוק ובווטסאפ.

מאמרים נוספים מומלצים לקריאה עבורך:

המדריך המלא להקמת אתרי לידים

בואו נשים את הדברים על השולחן: אין מי מאיתנו שלא מחפש דרכים קלות, יחסית, וחוקיות, כמובן, לייצר כסף. גם אם לא מדובר בהכנסה שניתן להסתמך

כדאי להשקיע ב-SEO בזמן מלחמה?

מדינת ישראל נמצאת במלחמה (נכון להיום – 6.11.23). אני כותב את זה בגוף ראשון כמי שלוקח בה חלק פעיל. אין ספק שמלחמה היא עניין מורכב

בדיקת מהירות אחסון אתרים קלאודוויז
עשהאל דרייר
היי כאן עשהאל ואני רוצה להמליץ לך באופן אישי לפתוח שרת בקלאודוויז ולהנות מאתרים מהירים, תמיכה 24/7 וממשק נוח. אני מאחסן למעלה מ-400 אתרים בעצמי וממליץ בחום ובלב שלם, לאחר מספר שנות ניסיון
תוכנת מעקב הדירוגים הטובה בעולם!
בואו לעקוב אחרי מיקומים של כל אתר, מכל מקום בעולם, כולל הפרדה בין מיקומי דסקטופ ומובייל, תנועה, תיעוד עבודה ואפילו תוכלו לשלוח ללקוחות שלכם לינק לדשבורד שמתעדכן אונליין!
הטבה לגולשי האתר:
14 ימי ניסיון ו-25% הנחה לחודשיים