חיפוש

למה אתר לא מתקדם בגוגל – הכירו את אחוז החסימה

הכירו את "אחוז החסימה" – התשובה לשאלה מדוע אתר לא מתקדם בגוגל

שלום חברים, שמח לראות אתכם פעם נוספת בבלוג שלי. מאמר זה מיועד למתקדמים בלבד (כאן תוכלו למצוא עוד מאמרים למתקדמים), אם רק התחלתם בכל העולם הזה של קידום אתרים – אני ממליץ לכם לדלג למדריכי קידום אתרים למתחילים. זהו מאמר תיאוריה למתקדמים ואני מבטיח למי שיקרא ויישם את הכתוב – עתיד מזהיר בקידום אתרים! אם יש צורך לקרוא אותו עד הסוף פעמיים שלוש בכדי שתבינו אותו עד הסוף – תעשו את זה.

בואו נתחיל

קרה לכם שהשקעתם הרבה באתר מסוים והוא לא זז בגוגל? קרה לכם שרכשתם לינקים ובכל זאת לא ראיתם שינויים משמעותיים? הוספתם הרבה תוכן לאתר ועדיין שום דבר לא קרה? את התשובה האפשרית לכל השאלות הללו ניתן להסביר על ידי הכרת המונח "אחוז החסימה".

 

מה זה "אחוז החסימה"

זהו בעצם מנגון שהוא חלק מהאלגוריתם של גוגל שתפקידו לאתר חוסר התאמות והיגיון, או במילים אחרות – מניפולציות שאנחנו מקדמי האתרים עושים – בעיקר (אך לא רק!) בהקשר של לינקים.

 

אז… איך המנגנון הזה עובד?

ובכן, למרות שכל מה שאני רושם זו תיאוריה בלבד ואין לי מניות / שותפות בגוגל, אני דיי משוכנע שאני קרוב מאוד למה שקורה בפועל. ככה זה עובד: גוגל סורק את האתרים באינטרנט אחת לכמה ימים (כל אתר וקצב הסריקה שלו) ומאתר שינויים. זה יכול להיות שינויים בתוך האתר וזה יכול להיות שינויים שמשפיעים על האתר שלנו באתרים חיצוניים (כמו לינקים חיצוניים, אזכורים, רשתות חברתיות, יוטיוב ועוד).

האלגוריתם עושה רשימה של שינויים חדשים שהוא מצא מאז הפעם האחרונה שהוא סרק את האתר ואז מתחיל להצליב נתונים ולהסיק ציון אמינות לשינויים שמצא. למשל: אם גוגל הריץ סריקה, ושבוע לאחר מכן הוא הריץ סריקה נוספת ובסריקה השניה הוא גילה שנוספו לאתר 10 לינקים באתרים חיצוניים תוך שבוע (אין מה לעשות, מאחר ולינקים מקבלים משמעות מאוד גבוהה באלגוריתם, הוא יבדוק אותם טוב כמה שהוא רק יכול), הוא יתחיל לחפש היגיון.

השאלה המרכזית שהוא ישאל את עצמו היא "האם האתר שקיבל את הלינקים החדשים השבוע שווה אותם בכלל?" "האם שאר הפרמטרים של אותו אתר עולים בקנה מידה אחד עם עוצמת הלינקים הללו?" או שאולי מדובר באתר חדש בן יומיים שהסיכוי שיקבל לינקים קלוש? או שאולי מדובר באתר שמתעדכן אחת ליומיים כבר חצי שנה ואז זה כן הגיוני…

"האם האתר בכלל ברמת אופטימיזציה סבירה שהגיוני שיקשרו אליו כאלו דומיינים?" זמן השהייה של גולש ממוצע באתר ארוך או קצר? כמה אנשים מחפשים את הברנד של אותו אתר בחודש? יש עוד מלא שאלות שהוא שואל את עצמו, אבל אם אסכם את זה בשורה אחת – הוא פשוט בודק האם שאר הפרמטרים של אותו אתר, הן ברמת התוכן, הן ברמת זמן השהייה, הן ברמת קצב השינויים, גודל האתר וכו' – סבירים ומסתדרים עם ההיגיון או לא.

ואז הוא מוציא ציון אמינות מ1 עד 100 שקובע את מידת ההשפעה של אותו לינק. כמובן שאחרי האלגוריתם הזה, מתחיל לפעול אלגוריתם נוסף שמנתח מהיכן התקבל הלינק וכמה חזק אותו דומיין שמקשר ובהתאם לממצאים – הוא מוציא ציון (זו הסיבה שכדאי לקבל לינקים מאתרים וותיקים שמקבלים הרבה לינקים).

ההשפעה בפועל תהיה פונקיצה של אלגוריתם אמינות כפול אלגוריתם עוצמת הלינק והדומיין של האתר המקשר ולכן חשוב מאוד לוודא שמקבלים לינקים מאתרים חזקים ושהאתר שלנו מספיק חזק בשאר הפרמטרים כך שאחוז החסימה יהיה גבוהה וכך הלינקים אכן ישפיעו ויעלו את האתר שלנו בתוצאות החיפוש ולא ייכנסו למצב HOLD (הסבר בהמשך המאמר).

 

דוגמא נוספת לצורך הבנת העניין

שאלה: אם אני אפתח אתר ממש טוב בתחום ביטוח רכב למשל, ואני אדאג שיהיה בו תוכן איכותי ומאות לינקים, האם הוא יגיע לאחת מ3 התוצאות הראשונות מתישהו?

תשובה: להערכתי, לא סביר שהאתר יגיע אל הTOP 3 ואני אסביר! הפרמטר של "מספר החיפושים החודשי של הברנד" ידפוק את זה כי אף אחד לא יחפש את הברנד שלי מאחר ואני לא מותג מוכר בניגוד לתוצאות הגבוהות שכנראה מדובר במותגים שעושים טלוויזיה וPR ויש להם עשרות אלפי חיפושים על הברנד שלהם כל חודש (תופעה זו שיש אתר בתוצאות החיפוש עם פרמטר שונה מכל שאר התוצאות שבאותו עמוד נקראת בשפה המקצועית "הכבשה השחורה" ויש להיתרחק ממנה ככל האפשר!) ולכן אני כן אצליח להתקדם לדף 2 או 3 (איפה שכל האתרים שעמוד ללא יותר מידיי חיפושי ברנד חודשיים) אבל בשלב מסוים סביר להניח שהאתר יעצר.

הדרך להצלחה במקרה כזה היא לדאוג לקמפיין שיעלה את מספר המחפשים בכל חודש אם זה על ידי פרסום ברדיו, או טלוויזיה או אוטובוסים או כל דרך אחרת ולכן כשחברת ביטוח פנתה אליי לקידום בתחום ביטוחי הרכב, התנתי איתם שאני מוכן לקחת את הפרויקט רק אם הם יעשו קמפיין טלוויזיה במקביל – מה שהפיל את העיסקה.

 

אז מה הוא אחוז החסימה?

אחוז החסימה אומר דבר כזה: כל פרמטר בקידום אתרים מקבל ציון מ1 עד 100 מהאלגוריתם (תוכן, לינקים, מהירות אתר, ctr, זמן שהייה, מספר עמודים, סושיאל ועוד.) והאלגוריתם יודע להצליב נתונים ולהסיק מסקנות. לדוגמא: האם סביר שדף שאין בו כותרות כלל ויש בו תוכן דל, או בקיצור, אתר חלש, יקבל פתאום משום מקום 10 לינקים? כמובן שלא ולכן הלינקים לא ישפיעו הרבה – מאחר ומדד האופטימיזציה שלו נמוך מידיי ולא מאפשר לפרמטר הלינקים (הגבוהה כביכול) להשפיע ולכן המדד של הלינקים לא ישחק תפקיד עד שכל שאר הפרמטרים יעברו את "אחוז החסימה" שלהם… זו גם הסיבה שאתרים שבנויים טוב, עם תוכן איכותי, שקונים לינקים – מתקדמים אש, כי זה מה שהיה חסר להם והאתר שלהם מסוגל להכיל עוד לינקים ולא להיתקל באחזו חסימה מפרמטר אחר, לעומת אתרים חלשים שיכולים לקנות גם 100 לינקים וזה פשוט לא יעזור כי אחרי 2-3 לינקים אחוז החסימה סוגר עליהם.

 

אז… איך אפשר למנף את כל עניין אחוז החסימה לטובת קידום האתר שלכם?

תעצרו רגע אחד ותעשו עם עצמכם חושבים. האם האתר שלכם טוב? שאני אומר טוב אני מתכוון באמת טוב ולא רק כי הוא שלכם! האם הוא עונה על רצון הגולש? האם הוא מהיר? האם יש לו לינקים? מה לגבי סושיאל? יוטיוב? תנסו לאתר דווקא את החוליה החלשה שתוקעת את כל העסק. אתר נמדד על פי החוליה החלשה שבו. לפחות במקומות הראשונים והתחרותיים.

תהיו פרפקציוניסטים, אל תתעלמו מפרמטרים שאתם יודעים שהאתר חלש בהם, תטפלו בהם! זו הזדמנות מטורפת בשבילכם לטפל דווקא במה שחלש כי זה יעיר פרמטרים אחרים שנתקעו בעקבות אותו פרמטר חלש ואז האתר יראה פתאום עליות יפות אפילו רק כי סידרתם כותרות לדוגמא או הכנסתם altים לתמונות באתר…

האתר לא קיבל כתבה חדשה כבר חודש? תוסיפו כתבה איכותית שהאתר שלכם לא ישכח! האתר איטי? תדאגו לשפר את מהירות הטעינה שלו, חסרים לכם לינקים? זה הזמן לקנות לינקים! אל תתנו לאף מדד להישאר מאחורה / מקדימה מידיי… קידום אתרים איכותי זה כזה שמעלה את כל הפרמטרים ביחד על קו אחד בדיוק כמו שקידום איכותי מעלה את כל הביטויים ביחד ולא רק ביטוי בודד או שניים.

 

מה קורה עם אותו פרמטר שלא עבר את אחוז החסימה

זוהי הפיסקה הכמעט אחרונה של המאמר אך הכי חשובה. אם למשל לאתר מסוים יש 20 לינקים, אבל הם לא משפיעים בגלל שהאתר נטען תוך 25 שניות שזה נחשב מאוד לאט, פרמטר הלינקים כרגע נמצא בHold. אבל ברגע שנטפל במהירות האתר ונוריד אותה ל4 שניות למשל, פתאום כל הלינקים (עד לאחוז החסימה החדש) ישפיעו והאתר יראה עליות מטורפות! ככה בדיוק הצלחתי להביא אתר שהיה תקוע בדף שני לתוצאה 2 בביטוי "ניקוי ספות" ביום אחד!

 

אותו סיפור עם דומיינים ותיקים

קרה לכם בעבר שרכשתם דומיין ותיק, והלבשתם עליו תוכן ושום דבר לא קרה? זה בגלל שגוגל הבין שלא הגיוני שהאתר שלכם עם ה2 עמודים וחצי שלו יקבל לינקים כל כך סמכותיים… אבל ברגע שתתחילו להשקיע בתוכן, במהירות ובשאר הפרמטרים… לאט לאט אחוז החסימה יעלה ויעלה ואז הלינקים ייכנסו להשפעה והשמיים עם הגבול.

בהצלחה!

אחוז החסימה היא תיאוריה, שגורסת שחייב להישמר קשר בין איכות הפרמטרים השונים המתייחסים לאתר, על מנת שאלו יחשבו כאמינים בעיני גוגל.

בהחלט. אתר חדש עם תוכן מצויין, אופטימיזציה נהדרת וקישורים רבים ואיכותיים במיוחד, לא תמיד יוכל להתקדם בתוצאות החיפוש אל המקומות הראשונים, בשל העדר התאמה מול הקריטריון של מספר החיפושים הישירים של המותג.

תיאוריית אחוז החסימה גורסת כי חוזק האתר הוא כחוזק החוליה החלשה בו. אתרו את התחום שבו אתם נופלים מן המתחרים ושיפרו אותו בצורה משמעותית.

היכנסו כעת למאמר המלא. אני באמת ובתמים מאמין שמדובר באחד המאמרים החשובים שכתבתי והטמעתי באתר.

למה אתר לא מתקדם בגוגל - הכירו את אחוז החסימה
שלחו לחבר קישור למאמר, הוא חייב לקרוא אותו!
שלחו לחבר קישור למאמר
הוא חייב לקרוא אותו!
עשהאל דרייר
עשהאל דרייר

מנכ"ל חברת קידום אתרים ואפיליאצייה המונה כ-125 עובדים ומאות לקוחות בפריסה עולמית, מייסד דיגיפארם - חנות אונליין להזמנת תכנים וקישורים עבור אנשי SEO, מייסד רובולינק - אפליקצייה לבדיקת מיקומים חינם לאנדרואיד ולאייפון, מוביל את קבוצת אנשי ה-SEO הגדולה בישראל בפייסבוק ובווטסאפ.

מאמרים נוספים מומלצים לקריאה עבורך:

המדריך המלא להקמת אתרי לידים

בואו נשים את הדברים על השולחן: אין מי מאיתנו שלא מחפש דרכים קלות, יחסית, וחוקיות, כמובן, לייצר כסף. גם אם לא מדובר בהכנסה שניתן להסתמך

כדאי להשקיע ב-SEO בזמן מלחמה?

מדינת ישראל נמצאת במלחמה (נכון להיום – 6.11.23). אני כותב את זה בגוף ראשון כמי שלוקח בה חלק פעיל. אין ספק שמלחמה היא עניין מורכב

בדיקת מהירות אחסון אתרים קלאודוויז
עשהאל דרייר
היי כאן עשהאל ואני רוצה להמליץ לך באופן אישי לפתוח שרת בקלאודוויז ולהנות מאתרים מהירים, תמיכה 24/7 וממשק נוח. אני מאחסן למעלה מ-400 אתרים בעצמי וממליץ בחום ובלב שלם, לאחר מספר שנות ניסיון
תוכנת מעקב הדירוגים הטובה בעולם!
בואו לעקוב אחרי מיקומים של כל אתר, מכל מקום בעולם, כולל הפרדה בין מיקומי דסקטופ ומובייל, תנועה, תיעוד עבודה ואפילו תוכלו לשלוח ללקוחות שלכם לינק לדשבורד שמתעדכן אונליין!
הטבה לגולשי האתר:
14 ימי ניסיון ו-25% הנחה לחודשיים