כתיבה שיווקית

אם יש לכם חוש ראיה מפותח, תוכלו לזהות כתיבה שיווקית… בערך בכל מקום. כתיבה שיווקית היא כתיבה שנועדה להעביר מסר שיווקי ולשכנע קהל מתעניינים בנחיצות של מוצר או שירות. להבדיל מכתיבת תוכן לאתר, כתיבה שיווקית מתמקדת בתועלות של המוצר או השירות, היא זורמת ומתנגנת הרבה יותר בקלות, היא לא מעמיסה על הקורא פרטים מיותרים, ומיועדת, בראש ובראשונה – להמיר.

אנחנו מספקים, כמובן, שירותי כתיבה שיווקית בעלות של 30 אגורות למילה. בקישור הבא תוכלו למצוא את כלל סוגי שירותי התוכן שאנו מציעים לבעלי עסקים, שרואים בתוכן הזדמנות להגיע אל קהל יעד של מתעניינים, ולהפוך אותם ללקוחות משלמים.

אבל בואו נחזור, לרגע, אל כתיבה שיווקית.

כיצד עושים זאת נכון? איך מנגישים טקסט שיווקי בצורה לא מוגזמת מידי לקהל שמעולם לא פגשנו? מהם האמצעים שיכולים לשמש אותנו בכתיבה של תוכן כזה? ובכן, במאמר הזה תקבלו טיפים סופר חשובים לכתיבה של כל תוכן שיווקי. עם זאת, חשוב יהיה להבין, שאופן היישום של הטיפים האלו עשוי להשתנות במעבר בין נישות שונות ובהתמודדות מול אופי תחרות שונה. אז בואו נתחיל.

התוכן הוא המלך, הכותרת היא המלכה

רגע לפני שהגולש יקליק על הקישור שסיפקתם לו, ורגע לפני שהוא יסרוק בעיניים את כותרות המשנה והטקסטים הבולטים, הוא יקרא בוודאי את הכותרת הראשית של המאמר וינסה להבין האם הזמן הפנוי שיש ברשותו צריך להיות מוקדש דווקא למאמר שאתם כתבתם. כותרת טובה היא השער של הגולשים למאמר שלכם. ההשקעה בכותרת מתאימה שתסחוף את קהל הגולשים צריכה להיות משמעותית לפחות כמו ההשקעה בטקסט שנמצא בגוף המאמר.

כתבתי בעבר מאמר בשם איך להיות קופירייטר של כותרות ב – 2 דקות, שהסביר את חשיבות הכותרות להצלחה של הפצת המאמר ושכנוע גולשים לקרוא אותו, וכן על שיטות מתקדמות לייצר כותרת כזו.

אין ספק שמאמר שיווקי טוב חייב לכלול כותרת מצוינת, שתשכנע את הגולשים לא רק להכיר בקיומו של המאמר, אלא גם לקרוא אותו.

 

רגש הוא המפתח להצלחה

שילוב רגש אחד או יותר מקשת הרגשות העומדים לרשות כותב התוכן, יכול לחולל פלאים בטקסט. כתבתי בעבר על 20 דרכים לשדרוג תוכן באמצעות רגש. הרעיון הוא להפוך את הקורא לקורא נאמן, לגייס אותו לטקסט, ולהניע אותו לפעולה, באמצעות חיבור לאחד מן הרגשות החזקים המניעים אותו.

למשל, אם נרצה לגרום לאדם לרדת במשקל נוכל להתחבר לרגשות כמו הגשמה, גאוה או אפילו בושה, כדי להניע אותו לפעולה. אנחנו יכולים לספק תקוה לאנשים שנמצאים במצב נפשי או כלילי קשה באמצעות הפתרון שנציע להם. אנחנו יכולים להתחבר לרגש האכזבה של הלקוח ממוצרים קודמים שלא שירתו אותו נאמנה.

ישנן, כמובן, עוד דוגמאות למכביר, אולם המסר ברור: כתיבה שעושה שימוש ברגשות היא כתיבה עוצמתית יותר, שהסיכוי שלה להניע גולש לפעולה הוא גדול יותר.

 

כיתבו לאנשים ולא על עצמכם

לאנשים לא אכפת מכם. אתם, בהרבה מקרים, נתפסים בעיניהם כעוד נותן שירות שמנסה למכור את מרכולתו. הלקוחות הפוטנציאליים שלכם מרוכזים בעצמם. קורות החיים שלכם לא מרגשים אותם כלל ועיקר.

לכן, כאשר אתם נפנים לכתוב טקסט שיווקי – חישבו על הלקוח, ולא על עצמכם. יש לבעלי עסקים נטיה להאריך את הדיבור על היתרונות והחוזקות שלהם מבלי בכלל להתחבר לסיטואציה שבה נמצא הלקוח.

 

הציעו פתרון ממשי

אל תסתפקו בסיסמאות. תנו ערך אמיתי. להרבה בעלי עסקים העצה הזאת נראית תמוהה. המחשבה הראשונית היא שאם בעל העסק ייתן ערך גדול כל כך ללקוח בחינם, לא תהיה ללקוח כל סיבה להתקשר איתו. האמת, כמובן, שונה לגמרי.

לרוב הלקוחות שלכם לא יהיה הזמן והכישורים המתאימים כדי לנצל את העצות הטובות שתיתנו להם, על מנת לפתור את הבעיה שבגללה הגיעו אליכם. הלקוחות רק צריכים לדעת שיש לכם את הידע והמקצועיות לפתור את הבעיה שלהם, והדרך הטובה ביותר להשיג את המטרה הזאת, היא לפרט היטב את הסוגיות שמטרידות את הלקוחות ולהסביר על דרכי הפתרון השונות.

לדוגמה, בעל עסק שמספק שירותי צביעת בניינים חיצונית, לא יגרום באמצעות טקסט, ליושב ראש ועד הבית הקשיש, להשתלשל באמצעות חבל סנפלינג ולבצע את הצביעה בעצמו. עם זאת, כתיבה שיווקית נכונה שתפרט את השלבים בביצוע צביעה כזאת, יכולה לשכנע את יושב ראש ועדת הבית, שמדובר בגוף מקצועי שיודע לעשות את העבודה.

 

צרו תוכן שמייצר שיח

כדי לגרום לתוכן שלכם לא רק להגיע לקהל הנכון, אלא גם להיות מופץ הלאה באמצעותו, חשוב יהיה לייצר תוכן, שבעצמו מייצר שיח. כיצד עושים זאת? כותבים על נושאים שנויים במחלוקת ומציגים את עמדתכם, תוך בקשה לדעות נוספות. משיבים לשאלות גולשים. מייצרים תכנים אינטרקטיביים שבהם הלקוחות עצמם בוחרים על מה תכתבו.

בחלק מן הפלטפורמות השיווקיות, כדוגמת הרשת החברתית פייסבוק, ויראליות של תוכן נקבעת, בין היתר, על בסיס כמות התגובות, השיתופים, והדיון שהתוכן מייצר בסביבה.

 

אל תחששו להגיע לפואנטה כבר בהתחלה

רבים מבעלי העסקים שרוצים להנגיש לקהל הלקוחות שלכם טקסט ארוך ומושקע, בוחרים למקם את הפואנטה של התוכן בסוף המאמר, וזאת כדי לשמר את הלקוח בסביבת הטקסט זמן רב ככל האפשר.

עם זאת, המתודה המומלצת היא דווקא הגעה לפואנטה של המאמר כמה שיותר מהר. מדוע? משום שאתם לא פועלים בחלל ריק. יחד עם הטקסט שלכם, חשוף הלקוח הפוטנציאלי לעוד מגוון רחב של תכנים. ללקוח הפוטנציאלי שלכם אין זמן. הוא רוצה לדעת בדרך המהירה ביותר האפשרית האם התוכן שאתם מספקים לו עתיד לענות על הצורך שלו. אם לא – הוא יפנה במהירות לתוכן הבא הממתין בתור.

לכן, תפיסת העולם שצריכה להוביל בעלי עסקים אשר עושים שימוש בתוכן שיווקי, היא להנגיש את המידע ללקוח בצורה הקלה והפשוטה ביותר, כך שלא יאלץ להמשיך ולחפש את המידע במקום אחר.

 

התמקדו בהמרות

תוכן שיווקי שכתוב היטב, אמור בסופו של יום, להמיר.

אין הכונה שכל גולש שנתקל בתוכן שלכם אמור בסוף המאמר לבצע רכישה. מטרת התוכן השיווקי היא לא תמיד מכירה ישירה ללקוח. עם זאת, כדאי מאוד שהטקסט השיווקי שאתם עושים בו שימוש, יסייע ללקוח להתקדם עוד שלב במשפך. זה אומר שיכול להיות שהגולש יחליט שהתוכן שסיפקתם מעניין אותו והוא מעוניין לקרוא תכנים נוספים. זאת המרה לכל דבר ועניין. יכול להיות שהגולש יחליט להרשם לרשימת התפוצה שלכם על מנת ליהנות מעדכונים עתידיים. גם זאת המרה.

על מידת האגרסיביות של ההמרות שתשלבו בטקסטים השיווקיים שלכם – תחליטו אתם. ישנם כמובן שיקולים רבים: כיצד נוהגים המתחרים? מה נהוג בנישה הזאת? אילו סוגי קהלים יחשפו למידע? ועוד.

מרגע שהחלטתם עד כמה אתם מעוניינים להיות אגרסיביים בתהליך השיווקי שאתם מייצרים באמצעות תוכן שיווקי, צרו לעצמכם תכנון של מפת ההמרות שתירצו לשלב באסטרטגיה השיווקית שלכם.

 

לסיכום

כתיבה שיווקית נמצאת בכל מקום, וכפי שהדברים נראים כעת, היא כאן על מנת להישאר. אם אתם בעלי עסקים שעושים שימוש בכתיבה שיווקית כחלק מאסטרטגיית התוכן שלכם, הקפידו על יצירת ערך אמיתי ללקוח, הציעו לו פתרון ממשי שעובד, נסו לייצר שיח סביב התוכן שלכם, שלבו את השימוש ברגש כחלק מטקטיקת הכתיבה והתמקדו בהמרות האפשריות והנכונות לנישה שלכם.

כתיבה שיווקית היא כתיבה שנועדה לשכנע קהל מתעניינים בנחיצות של מוצר או שירות מסויים.

כתיבה שיווקית היא בדרך כלל כתיבה קולחת, זורמת וכזו שאינה מכבידה על הקורא באמצעות פרטים מסויימים.

בהחלט. היכנסו כעת לאתר ותגלו איך כותרת יכולה לחולל פלאים בהמרות, וגם תקבלו טיפ גאוני כיצד לייצר כותרות מוצלחות.

אנו מספקים שירותי כתיבה שיווקית בעלות של 30 אגורות למילה. היכנסו כעת לאתר או צרו קשר, ונחזור אליכם עם פרטים נוספים.

כתיבה שיווקית
שלחו לחבר קישור למאמר, הוא חייב לקרוא אותו!
שלחו לחבר קישור למאמר
הוא חייב לקרוא אותו!
תמונה של עשהאל דרייר
עשהאל דרייר

מנכ"ל חברת עשהאל קידום אתרים, מייסד דיגיפארם - חנות אונליין להזמנת תכנים וקישורים עבור אנשי SEO, מוביל את קבוצת אנשי ה-SEO הגדולה בישראל בפייסבוק ובווטסאפ.

מאמרים נוספים מומלצים לקריאה עבורך:

4 סוגי כתיבת תוכן ל-4 סוגי לקוחות

מאז שהשקנו את השירות החדש שלנו, ליצירת תוכן מבוסס בינה מלאכותית, רבים פונים אלי ומתלבטים איזה סוג שירות יתאים לצרכים שלהם בצורה הטובה ביותר: תוכן

פסקת סיכום למאמר וחשיבותה

הודעה חשובה: פסקת סיכום איכותית למאמר יכולה להגדיל בצורה משמעותית ביותר את שיעורי ההמרה בקמפיין השיווקי שלכם. רוצים הוכחה? אתם יותר ממוזמנים להיכנה אל מערכת

בדיקת מהירות אחסון אתרים קלאודוויז
עשהאל דרייר
היי כאן עשהאל ואני רוצה להמליץ לך באופן אישי לפתוח שרת בקלאודוויז ולהנות מאתרים מהירים, תמיכה 24/7 וממשק נוח. אני מאחסן למעלה מ-400 אתרים בעצמי וממליץ בחום ובלב שלם, לאחר מספר שנות ניסיון