חיפוש

כרטיס ביקור דיגיטלי, דף נחיתה, מיניסייט ואתר אינטרנט לעסק – כל ההבדלים

קבלו סיטואציה מהחיים שיכולה ללמד אותנו לא מעט על שיווק.

אתם משווקים חשים יחסית של שעוני ריצה. מתקשר אליכם לקוח פוטנציאלי שקיבל את מספר הטלפון מחבר אחרי ששמע שאצלכם יוכל להשיג את המחירים הטובים ביותר. הוא מתלבט בין שני דגמים. אתם מפרטים את היתרונות והחסרונות של כל אחד מן הדגמים וממליצים לו על הדגם שבעינכם יתאים יותר לצרכיו. הלקוח מתלבט. הוא מבקש עוד זמן כדי להחליט. בכל זאת, מדובר בהוצאה כספית לא מבוטלת.

אתם משיבים בחיוב. ברור לכם שהלקוח זקוק לזמן הזה כדי להיות שלם יותר עם ההחלטה שיבצע. הוא חוזר אליכם כעבור מספר דקות עם אור ירוק להמשיך בעסקה. אתם מרוצים מאוד, וחושבים על העמלה שתקבלו מעסקת המכירה הטלפונית הזאת.

רגע לפני שהלקוח מוסר את פרטי כרטיס האשראי, אתם מפנים אותו לקרוא מאמר על ההבדלים בין הדגם שבחר לדגם של חברה אחרת לגמרי, שלא התעניין בה עד עכשיו, ושלא הוצגה לא בכלל במגוון האפשרויות שדוברו. הלקוח, מן הסתם, מתבלבל, נוטש את השיחה בטענה שיקרא את המאמר ולא חוזר אליכם עוד.

עכשיו, ברור שסיטואציה הזויה כמו זו שתיארתי עכשיו לא אמורה להתרחש באף תסריט מכירה מקצועי. כל המטרה שלנו בשיווק היא להפוך לקוח לא ממוקד ללקוח יותר ממוקד ולהציע לו את השירותים והמוצרים המתאימים לו.

במאמר הזה נדבר על ארבעה כלים שעומדים לרשותנו, כל אחד מיועד ללקוח או קבוצת לקוחות ברמת מיקוד שונה. ננסה להבין מהם היתרונות והחסרונות בכל אחד מן הכלים האלו ומתי כדאי יהיה להשתמש בכל אחד מהם.

בואו נתחיל.

כרטיס ביקור דיגיטלי

זוכרים את כרטיסי הביקור הנוסטלגיים, אלו שהיו נכנסים לכל כיס, מעוצבים בצבעי המותג, מכילים לוגו, והיו רשומים על גביהם כל פרטי ההתקשרות החיוניים עם בית העסק? אז כרטיס ביקור דיגיטלי אמור לעשות בערך את אותה עבודה, רק בצורה חכמה הרבה יותר. כתובת אתר העסק היא כבר לא רק אוסף של תווים אלא קישור ממשי.

מספר הטלפון הוא לחיץ ומאפשר חיוג לבית העסק בלחיצה אחת. האייקון של כפתור הניווט מאפשר ללקוח שמקבל את כרטיס הביקור לנווט אל בית העסק בנגיעה על האייקון המתאים. כך גם שליחה של אימייל, הגעה אל דף הפייסבוק העסקי, קישור להשארת פרטים ועוד ועוד.

מה היתרון המרכזי של כרטיס ביקור דיגיטלי? ראשית, הוא זול ביחס לכלי שיווק אחרים כמו דפי נחיתה, מיניסייט או אתר אינטרנט. אין צורך בתחזוקה שוטפת שלו, והוא מתאים במיוחד לעסקים שכבר נוצרה התקשרות בינהם ובין קהל היעד, בדיוק כמו כרטיס ביקור רגיל.

מהם החסרונות של כרטיס ביקור דיגיטלי? ראשית, שהוא לא מיועד לייצר מכירות, לשכנע לקוחות להתקשר עם בית העסק, הוא לא מיועד לקידום אורגני וגם קשה יחסית לבצע עבורו קידום ממומן, בהעדר דף מכירה ייעודי אליו מגיע הלקוח.

 

דף נחיתה

דף נחיתה, להבדיל ממה שאנחנו מכירים מגוגל אנליטיקס, הוא לאו דווקא הדף הראשון שבו נוחת הגולש באתר. דף נחיתה הוא כינוי ליעד של קמפיין ממומן או קמפיין הפניה, שבאמצעותו מגיע הגולש לעמוד ממוקד מאוד, עם מסרים מאוד חדים וברורים.

בדרך כלל, דף נחיתה יהיה מעוצב בצורה מקצועית ומושקעת במיוחד, ותינתן בו תשומת הלב לפרטים הקטנים: צבע כפתור ההרשמה, איכות התמונה, מיקום הטופס למילוי פרטי הגולש, אייקונים המשדרים אמינות ועוד.

דף נחיתה יכיל מסרים ממוקדים שיניעו את הגולש לבצע פעולה כלשהי: הרשמה לרשימת תפוצה, חיוג טלפוני, ביצוע רכישה, השארת פרטים ליצירת קשר עתידית ועוד. כדי להשיג את המטרה הזאת, לא נהוג בדף נחיתה לכלול מידע שלא יתמוך בתהליך ההמרה של הלקוח, ורצוי יהיה שדף הנחיתה הזה יהיה בנוי בצורה קלה לעיכול, עם בולטים ברורים, וטיפוגרפיה איכותית.

דף נחיתה לרוב לא יכיל קישורים יוצאים כדי לא להסיט את תשומת ליבו של הגולש למסרים שיווקים נוספים.

רכיב מרכזי וחשוב שיופיע בכל דף נחיתה הוא כפתור הנעה לפעולה. כפתור ההנעה לפעולה צריך להיות מותאם למטרה שלשמה הוקם דף הנחיתה. במקרים רבים, כפתור ההנעה לפעולה יהיה חלק מטופס – כלי העבודה העיקרי לאיסוף פרטי הגולש ושליחתם אל בית העסק.

היתרונות הגדולים של דפי נחיתה הם שמדובר בכלים אפקטיביים מאוד להמרת לקוחות פוטנציאליים, כלומר הפיכתם מסתם גולשים לכאלו שביצעו פעולה כלשהי. כמו כן, מדובר בעמודים ממוקדים מבחינת הנושא שאינם כוללים הפניות חיצוניות רבות ומסייעים לגולשים לקבל החלטה ממוקדת. זאת ועוד, בדומה לכרטיס ביקור דיגיטלי, עיצוב של עמוד נחיתה הוא זול יחסית.

החיסרון העיקרי של דפי נחיתה הוא העובדה שדווקא מפני שהם מאוד ממוקדים, לא מכילים הפניות שונות, ומרוכזים בדרך כלל בעמוד אינטרנט בודד – קשה עד בלתי אפשרי לקדם אותם בצורה אורגנית במנועי החיפוש השונים.

 

מיניסייט

מיניסייט הוא כינוי למקבץ של דפי נחיתה. בדרך כלל, חברות שיש להן ייעוד מאוד ברור, ומספר מצומצם של שירותים ומוצרים, עושות שימוש במיניסייט – רצף של דפי נחיתה מעוצבים ברמת גימור גבוהה במיוחד, על מנת להציע מספר שירותים או מוצרים שהדימיון בינהם הוא רב.

באמצעות מיניסייט יכולות חברות להשקיע באופן חד פעמי בהקמה ועיצוב דל דפי נחיתה לכל וריאציה של מוצר או שירות שהן מוכרות, להגיע לרמה גבוהה מאוד של נראות, ובעלות נמוכה ביחס לניהול ותחזוקה של אתר אינטרנט שלם.

היתרון המרכזי של מיניסייט, בדומה לשימוש בדפי נחיתה, הוא העובדה שמיניסייט יכול לסייע לחברה לייעד את המסרים השיווקיים שלה עבור קהל היעד הרלוונטי, עם חלופות שונות לבחירת סוג המוצר או השירות, בצורה ממוקדת מאוד.

החיסרון העיקרי של מיניסייט הוא שהעדר תוכן מושקע ורב, וכמות עמודים נמוכה יחסית, קשה עד בלתי אפשרי לקדם גם אותו בצורה אורגנית במנועי החיפוש.

 

אתר אינטרנט

אתר אינטרנט הוא כינוי לאוסף של דפי אינטרנט שמייצגים ישות עסקית אחת, ולעיתים אף מספר ישויות עסקיות. אתר אינטרנט הוא שם כולל לאתרים המכילים חמישה עמודים או מליוני עמודים. בדרך כלל, אתר אינטרנט אינו ממוקד בנושא ספציפי, ויכול להכיל מידע ושירותים רבים מתחומים שונים ומגוונים.

כך, למשל, באתר אינטרנט בודד תוכלו למצוא עמוד שמפרט את השירותים שהחברה שעומדת מאחורי האתר מספקת, עמוד שעורך היכרות עם הפונקציות המרכזיות בחברה הזאת, עמוד שמכיל דרכי יצירת קשר, עמוד שמכיל פוסטים מושקעים במיוחד בבלוג, עמוד המכיל תמונות להמחשה של המוצר או השירות שמספקת החברה, עמוד שמספק עדויות של גולשים ולקוחות מרוצים, וכך זה יכול להימשך עוד לא מעט זמן.

אתר אינטרנט יכול לספק לקהל הגולשים פונקציונליות עשירה: רישום לקורסים ולשיעורים אונליין, הזמנת מוצרים, ביצוע רכישה, קבלת מידע, השארת פרטי קשר, פניה אל שירות הלקוחות של החברה, שינוי מועד המשלוח שנקבע מול הלקוח ועוד ועוד.

היתרון המרכזי שמציע אתר אינטרנט הוא פונקציונליות עשירה ביותר. כמעט כל דבר ניתן לממש באמצעות אתר אינטרנט, ועם קצת יצירתיות. אתר אינטרנט, בגלל גודלו ובגלל התוכן הרב שהוא יכול להכיל, אפשר לקדם במנועי החיפוש ולייצר תנועה אורגנית לאתר.

החיסרון המרכזי בשימוש באתר אינטרנט הוא העדר המיקוד שבו. גולשים המגיעים לאתר אינטרנט יכולים להתקשות במיקוד ורבים מהם עלולים לנטוש את האתר עם זה לא יציע להם תהליך זרימה ומסע לקוח חוויתי שיוביל אותם לביצוע רכישה או התקשרות.

חיסרון נוסף בניהול של אתר אינטרנט הוא התחזוקה השוטפת שלו. ניהול אתר אינטרנט דורש לא מעט אנרגיות, שצריכות להיות מושקעות הן בעדכונים שונים ברמת התשתית, הן ביצירת תוכן חדש לאתר, הן בעיצוב של כלל העמודים בו והן בהתאמה של עמודי האתר השונים לתצוגה בדפי תוצאות החיפוש.

 

לסיכום

כל אחד מארבעת הכלים שהצגתי כאן יכול להתאים לסיטואציות שונות במחזור חיי העסק, ולהיות מותאם לקהל יעד שונה. החכמה האמיתית בניהול עסק היא לדעת אילו מן הכלים יתאים לצרכים השוטפים של העסק בצורה הטובה ביותר.

שלחו לחבר קישור למאמר, הוא חייב לקרוא אותו!
שלחו לחבר קישור למאמר
הוא חייב לקרוא אותו!
עשהאל דרייר
עשהאל דרייר

מנכ"ל חברת קידום אתרים ואפיליאצייה המונה כ-125 עובדים ומאות לקוחות בפריסה עולמית, מייסד דיגיפארם - חנות אונליין להזמנת תכנים וקישורים עבור אנשי SEO, מייסד רובולינק - אפליקצייה לבדיקת מיקומים חינם לאנדרואיד ולאייפון, מוביל את קבוצת אנשי ה-SEO הגדולה בישראל בפייסבוק ובווטסאפ.

מאמרים נוספים מומלצים לקריאה עבורך:

המדריך המלא להקמת אתרי לידים

בואו נשים את הדברים על השולחן: אין מי מאיתנו שלא מחפש דרכים קלות, יחסית, וחוקיות, כמובן, לייצר כסף. גם אם לא מדובר בהכנסה שניתן להסתמך

כדאי להשקיע ב-SEO בזמן מלחמה?

מדינת ישראל נמצאת במלחמה (נכון להיום – 6.11.23). אני כותב את זה בגוף ראשון כמי שלוקח בה חלק פעיל. אין ספק שמלחמה היא עניין מורכב

בדיקת מהירות אחסון אתרים קלאודוויז
עשהאל דרייר
היי כאן עשהאל ואני רוצה להמליץ לך באופן אישי לפתוח שרת בקלאודוויז ולהנות מאתרים מהירים, תמיכה 24/7 וממשק נוח. אני מאחסן למעלה מ-400 אתרים בעצמי וממליץ בחום ובלב שלם, לאחר מספר שנות ניסיון
תוכנת מעקב הדירוגים הטובה בעולם!
בואו לעקוב אחרי מיקומים של כל אתר, מכל מקום בעולם, כולל הפרדה בין מיקומי דסקטופ ומובייל, תנועה, תיעוד עבודה ואפילו תוכלו לשלוח ללקוחות שלכם לינק לדשבורד שמתעדכן אונליין!
הטבה לגולשי האתר:
14 ימי ניסיון ו-25% הנחה לחודשיים