חיפוש

כמה זמן לוקח לקדם אתר בגוגל?

לא עובר יום בלי שמופנית אלי השאלה הזאת. כמעט כל מתעניין חדש בשירות של קידום אתרים אורגני במנועי החיפוש, היה שמח לדעת, אם אפשר גם ברזולוציה של שעות מדוייקות, כמה זמן ייקח לו לראות את עמודי האתר בדפי תוצאות החיפוש, עבור השאילתות החשובות לו.

ובכן, אם ארצה להיות זהיר מספיק, אקח טווח ביטחון סביר, ואז התשובה לשאלה כמה זמן לוקח לקדם אתר בגוגל תהיה, בקירוב, 5 שניות עד 35 שנה. אבל אם ארשה לעצמי מרווח טעות כלשהו, אציין, שעל פי הניסיון שצברתי, אתרים הפועלים בסביבת תחרות נמוכה, ללא בעיות היסטוריות שכוללות עונשים ידניים, פריצות לאתר וכו' יכולים להיות מקודמים לעמוד הראשון בביטוי המפתח המרכזיים בפרק זמן של חצי שנה ואפילו פחות. בתחומים תחרותיים, לעומת זאת, הסיפור שונה לגמרי, ושם, בהעדר תקציבים ראויים, ייתכן שלא תוכלו לעולם לקדם אתר לעמוד הראשון, ואם כן תצליחו, זה עלול לקחת פרק זמן של שנים.

בין לבין, קיים, אתם ודאי מבינים, מנעד רחב של משכי זמן עבור פרויקטים של קידום אתרים, והם נבדלים בינהם בעיקר בנקודת הפתיחה: האם לאתר קיימת היסטוריית קידום, האם נענש בעבר, מה עשו המתחרים שלו בשנים האחרונות, ולא פחות חשוב, איזה ערך מוסף הוא מציע.

יכול מאוד להיות שאם אתם מקדמים אתרים יפנה אליכם יום אחד לקוח, שמנהל אתר אינטרנט למופת. הוא מצוייד בפרופיל קישורים איכותי, מספק חווית שימוש מצויינת לגולשים, ביצע אופטימיזציה להצגת האתר במנועי החיפוש, צבר ותק, ניסיון וביקורות חיוביות מן הגולשים ועוד. אלא שהמטא טייטל שבו השתמש עבור הביטוי המרכזי פשוט נוסחה באופן לא נכון, לא מוכר. לא משכנע.

במקרים כאלה, שינוי מינורי שייקח לכם לא יותר מחמש שניות, ואינדוקס של העמוד מחדש, יוכלו לשפר את מיקום האתר עבור הביטוי המדובר ממקום 9 למקום 4 בלי כל מאמץ. כן. זה עד כדי כך פשוט.

במקרים אחרים, תוכלו לעבור גהנום עלי אדמות לפני שתצליחו להזיז עמוד באתר אפילו מקום אחד בדף תוצאות החיפוש. רמת התחרות, פעילות המתחרים והתקציב המוגבל, פשוט לא יאפשרו לכם כל דרך מעשית לקדם את האתר, גם לא בטווח של שנים רבות.

עכשיו, כשהצגתי את שני הצדדים של הסקאלה, בואו ננסה להיכנס יותר לעומק, ולהבין מדוע קידום אתרים אורגני הוא פעולה שלוקחת זמן, וגם לא סביר שבעתיד הקרוב, תתאפשר בפרק זמן קצר יותר.

לוקח זמן לשכנע את גוגל שמדובר בתוכן איכותי יותר

כל מי שמקדם אתרים נוהג לשנן את הסיסמה, שתוכן הוא אחד הפקטורים המשפיעים ביותר על איכות עבודת הקידום, ובלעדיו אתר לא באמת יכול להתקדם לאורך זמן בצורה אורגנית. כן. יופי. אבל מהו, למעשה, תוכן איכותי? איך מכונה יכולה לקרוא תוכן ולהחליט האם הוא איכותי יותר מתוכן אחר? זוהי משימה שלא בטוח שגם אדם בשר ודם יכול לבצע כל כך בקלות. חישבו על זה: האם תוכן איכותי הוא בהכרח תוכן ארוך יותר? האם תוכן איכותי הוא תוכן מעמיק יותר? קריא יותר? מצחיק יותר? מפנה למקורות מוסמכים? מדלל בפרטים לא חשובים? שקל לסרוק אותו בקלות ולהבין היטב כבר מן הכותרות מה אנחנו צפויים לקבל מקריאת המאמר?

ובכן, אנחנו לא באמת יודעים כיצד גוגל מנתח תוכן על מנת לקבוע אם הוא איכותי. אולם ייתכן בהחלט, שגוגל לא מסתפק רק בסריקת התוכן עצמו ודירוג שלו באמצעות פרמטרים שנקבעו מראש, אלא גם ממתין להתנהלות הגולשים הצורכים את התוכן. כמה מהם נטשו את הדף כבר לאחר שניה או שתיים? כמה מהם קראו אמנם את התוכן עד סופו, אולם המשיכו בחזרה למנוע החיפוש ומשם לתוצאה הבאה? כמה מהגולשים גללו את הדף עד סופו? כמה מאלו שגללו עשו זאת בקצה קריאה וכמה בקצב סריקה?

יש, כמובן, עוד שאלות רבות אחרות שאפשר להעלות בכל הנוגע לתוכן באתר, אולם הפואנטה היא אחרת: כדי לבצע מדידה מדויקת יותר, שמערבת לא רק פרמטרים המתייחסים לתוכן, אלא גם כאלו המתייחסים לאיכות האינטרקציה של הגולשים עם התוכן, דרוש זמן, דרושות הזדמנויות שמהן ניתן ללמוד על שביעות הרצון של הגולשים, ואולי במקביל גם דרושות הזדמנויות מהן ניתן ללמוד על אי שביעות רצון מן התוכן של המתחרים.

 

לוקח זמן לשכנע את גוגל שמדובר באתר בעל סמכות

מיהי דמות סמכותית בחיים שלנו, כולנו יודעים לזהות. מורה עומד מאחורי שולחן ובסמוך ללוח בניגוד ליתר התלמידים אשר ישובים מאחורי שולחנות וכסאות נמוכים יותר. מפקד בצבא עונד דרגות בכירות על הכתף. מנכ"ל של חברה מצוייד בחליפה ועניבה. "באזרחות", מה שנקרא, קל לזהות גורמי סמכות ולתת להם את הכבוד הראוי.

לא זה המצב כאשר מדובר באתרי אינטרנט ומנועי חיפוש. הדרך של מנוע החיפוש למדוד סמכות של אתר, לצד מדדים שונים כמו איכות העיצוב, הלוגו, כמות הגולשים המגיעים באופן ישיר לאתר ועוד, היא בעיקר באמצעות קישורים חיצוניים. ככל שכמות האתרים המפנים לאתר היא גדולה יותר, כך פוטנציאל הסמכות שלו גדול יותר. מדוע פוטנציאל סמכות ולא סמכות? בעיקר משום שלא כל הקישורים שווים בערכם.

כדי שקישור יהיה בעל האפקט הגדול ביותר על הסמכות של האתר אליו יוצא הקישור, הוא נדרש להיות במקורו מאתר סמכותי, רלוונטי, וכזה שמנוע החיפוש היה מצפה לראות קישור ממנו לאתר המדובר. ועוד משהו קטן: קישור, מן הסתם, אמור, לפי ההנחיות של גוגל, להתקבל באופן טבעי.

פרופיל קישורים טבעי אמיתי, הוא כזה שנוצר לאורך זמן. זאת ועוד, כדי שמנוע החיפוש יוכל לזהות מגמה של התפתחות פרופיל הקישורים של אתר מסויים, ולא להתרשם שמדובר בבוסט חד פעמי שבוצע באמצעים מלאכותיים, הוא זקוק לזמן. לא מעט זמן.

זוהי הסיבה השניה לכך שקידום אתרים אורגני במנועי החיפוש השונים הוא תהליך ממושך.

 

לוקח זמן לשכנע את גוגל שחווית השימוש באתר טובה

לגוגל ישנן דרכים משלו על מנת לקבוע את איכות הבניה של אתר מסויים, אולם בכל הקשור לחווית משתמש, הוא זקוק, תחזיקו חזק – למשתמשים עצמם 🙂

כדי ללמוד על החוויה שמספק האתר לגולשים בו מנוע החיפוש זקוק לזמן. מדוע? משום שמנוע החיפוש ממתין לתנועה טבעית שתיכנס לאתר, והוא צריך שיהיו בידיו מספרים גדולים ומשמעותיים של גולשים שיעידו בהתנהגותם על איכות האתר.

אחרת, כל אחד יוכל להשפיע על מדדי חווית השימוש באתר באמצעות הזרמה מבוקרת ולא גדולה של גולשים, כבר בשלבים הראשונים של התפתחות האתר.

לכן, מנוע החיפוש ממתין לתנועה טבעית וגדולה של גולשים, לאורך זמן, ומודד, בין היתר, את זמני השהיה שלהם באתר, את כמות הצפיות בדפים לביקור, את שיעור הנטישה של גולשים מן האתר, את הניווט בין הדפים השונים, את אחוז החזרה לתוצאה הבאה בדף תוצאות החיפוש, ועוד ועוד.

 

לוקח זמן לשכנע את מנוע החיפוש שהאתר מספק מענה לפניות גולשים

אחד הפרמטרים שככל הנראה משפיע על קידום אתרים לאורך זמן, הוא איכות המענה שמספק בית העסק שעומד מאחורי האתר, לפניות של מתעניינים, תלונות של לקוחות, וביקורות של גולשים. מנוע החיפוש של גוגל, ככל הנראה, מבקש להבין מהו שיעור התלונות על בית העסק מבין כלל הפונים אליו, כמה מהן מוצדקות, מהי הגישה שבה נוקט בית העסק לצורך הטיפול בתלונות ועוד.

בסופו של יום, גוגל הוא גוף עסקי, בעל אינטרס מובהק. הוא היה רוצה להציג לגולש את תוצאת החיפוש שתספק לו את המענה הטוב ביותר, מתוך תקוה שכך יגדיל הגולש את המון במנוע החיפוש ויחזור אליו בעתיד.

כדי שזה יקרה, צריך, כאמור, מנוע החיפוש להבין באמצעים הקיימים לרשותו, מהי איכות המענה שמספק בית העסק לתלונות לקוחות. מדידה כזאת יכולה לארוך זמן. ראשית, משום שתהליכים כאלו, של תלונות לקוחות והטיפול בהן, הם תהליכים מתמשכים, ושנית, לא תמיד מצטברת בפרק זמן נתון מסה קריטית של תלונות או ביקורות שליליות על העסק, אשר יכולות לשפוך אור על תהליכי הטיפול והתמיכה של מי שעומד מאחוריו.

 

לוקח זמן לצבור ותק 🙂

נכון. גוגל אינה מודה בפה מלא שותק הוא פקטור מרכזי באופן שבו היא מדרגת עמודי אתרים בדפי תוצאות החיפוש. אולם מהסתכלות כוללת על אתרים שממוקמים במקומות גבוהים בדפי תוצאות החיפוש בתחומים תחרותיים, ניתן ללמוד כי גוגל נוטה לדרג במקומות גבוהים אתרים ותיקים.

יש שיגידו שבמקרה הזה, מתבלבלים מנתחי האלגוריתמים של גוגל, בין סיבה לתוצאה. ייתכן שדווקא לאתרים בעלי ותק היה מספיק זמן כדי לבצע את כלל הפעילות הנדרשת על מנת לקדם את האתר.

זה לא חשוב לענייננו. הנקודה שאני מנסה להדגיש היא שההבדל בין ותק של עשר שנים לאחת עשרה שנים, לא דומה להבדל בין ותק של חודשיים ובין ותק של שנה וחודשיים

אתר צעיר ללא היסטוריה, גם אם יבצע את כל מה שדרוש ממנו בצורה מושלמת, לא יכול להחשף לכלל ההזדמנויות בפרק זמן כה מועט, שבאמצעותן יוכל להוכיח למנוע החיפוש שהוא מייצג תוצאה איכותית. כפי שציינתי קודם, דוגמאות טובות לכך יכולות להיות: מענה לביקורות גולשים, בניית פרופיל קישורים בצורה טבעית, וחווית הגלישה של לקוחות פוטנציאליים באתר.

 

לסיכום

אם אתם נמצאים בעיצומו של תהליך קידום אורגני לאתר בבעלותכם, עושים הכל על פי העצות הטובות ביותר שאתם מקבלים מקולגות בתחום, ולא רואים תוצאות באופן מיידי – העזרו בסבלנות. לא הכל בשליטתכם. גוגל זקוק להזדמנויות שונות שבהן הוא יוכל להתרשם מן האיכות שמספק האתר שאתם מקדמים לאורחים במנוע החיפוש שלו. ומאחר שהזדמנויות כאלו אינן נקרות בכל יום ובתדירות גבוהה, וגם אינן נתונות לשליטתכם, לא בצורה טבעית על כל פנים, קידום אתרים אורגני פשוט לוקח זמן.

למנוע החיפוש של גוגל דרוש זמן כדי להתרשם שאיכות התוכן, מהימנות פרופיל הקישורים, המענה לביקורות גולשים, ותגובת הגולשים לחווית המשתמש שמציע האתר – כולם תואמים את הסטנדרטים שהציב גוגל לאתרים בנישה המדוברת.

משך הזמן הדרוש לקידום האתר תלוי, בין היתר, ברמת התחרות המאפיינת את הסביבה בה האתר פועל.

ישנן לא מעט פעולות שתוכלו לנקוט על מנת להאיץ את קידום האתר בצורה מושכלת, מידתית ובטוחה. לרשימת הרעיונות המלאה היכנסו למאמר השלם.

בהחלט. אם מנוע החיפוש יתרשם שאתם מבצעים מניפולציות שמפרות את הכללים שלו כדי לקדם את האתר בדפי תוצאות החיפוש, הוא עלול לבחור להשית על עמודי האתר שלכם עונש ידני. כדי להימנע מעונשים כאלו ולקבל את כלל המידע הדרוש, היכנסו למאמר.

כמה זמן לוקח לקדם אתר בגוגל
שלחו לחבר קישור למאמר, הוא חייב לקרוא אותו!
שלחו לחבר קישור למאמר
הוא חייב לקרוא אותו!
עשהאל דרייר
עשהאל דרייר

מנכ"ל חברת קידום אתרים ואפיליאצייה המונה כ-125 עובדים ומאות לקוחות בפריסה עולמית, מייסד דיגיפארם - חנות אונליין להזמנת תכנים וקישורים עבור אנשי SEO, מייסד רובולינק - אפליקצייה לבדיקת מיקומים חינם לאנדרואיד ולאייפון, מוביל את קבוצת אנשי ה-SEO הגדולה בישראל בפייסבוק ובווטסאפ.

מאמרים נוספים מומלצים לקריאה עבורך:

המדריך המלא להקמת אתרי לידים

בואו נשים את הדברים על השולחן: אין מי מאיתנו שלא מחפש דרכים קלות, יחסית, וחוקיות, כמובן, לייצר כסף. גם אם לא מדובר בהכנסה שניתן להסתמך

כדאי להשקיע ב-SEO בזמן מלחמה?

מדינת ישראל נמצאת במלחמה (נכון להיום – 6.11.23). אני כותב את זה בגוף ראשון כמי שלוקח בה חלק פעיל. אין ספק שמלחמה היא עניין מורכב

בדיקת מהירות אחסון אתרים קלאודוויז
עשהאל דרייר
היי כאן עשהאל ואני רוצה להמליץ לך באופן אישי לפתוח שרת בקלאודוויז ולהנות מאתרים מהירים, תמיכה 24/7 וממשק נוח. אני מאחסן למעלה מ-400 אתרים בעצמי וממליץ בחום ובלב שלם, לאחר מספר שנות ניסיון
תוכנת מעקב הדירוגים הטובה בעולם!
בואו לעקוב אחרי מיקומים של כל אתר, מכל מקום בעולם, כולל הפרדה בין מיקומי דסקטופ ומובייל, תנועה, תיעוד עבודה ואפילו תוכלו לשלוח ללקוחות שלכם לינק לדשבורד שמתעדכן אונליין!
הטבה לגולשי האתר:
14 ימי ניסיון ו-25% הנחה לחודשיים