חיפוש

7 טיפים לקידום אורגני בפייסבוק לדפים ולקבוצות

כל בעל עסק פעיל, שבשנים האחרונות ניהל לפחות חלק מן האסטרטגיה הדיגיטלית שלו ברשתות החברתיות, מודע למגמה שהלכה והחריפה עם השנים: על מנת לקבל חשיפה ראויה בפייסבוק, נדרש בית העסק להשקיע בקידום ממומן, ולנהל קמפיין פרסומי אקטיבי. אם פעם, יכול היה בית העסק פשוט לפרסם תכנים חדשים מעת לעת, ולדעת שחלק ניכר מקהל היעד יקבל את המסרים, הרי שכיום, חשיפה אורגנית וטבעית כזאת היא משהו שקשה מאוד לקבל. ובכל זאת, מה ניתן לעשות על מנת למקסם את החשיפה לקהל היעד אשר עושה שימוש בפייסבוק באמצעים אורגניים בלבד? מהן הפעולות שכדאי לכל בית עסק פעיל בפייסבוק לנקוט, על מנת להגיע לקהל יעד נרחב ככל האפשר, בלי להשקיע ולו שקל אחד בקידום התוכן שלו? הנה כמה טיפים שאני מאמין שיעזרו לכם לעשות סדר בדברים.

נתחו מה עבד טוב בעבר

אם הייתה לכם התנסות טובה עם פייסבוק בעבר, ואחד או יותר מן הפוסטים שפרסמתם הצליח במיוחד, זה מקום מצויין להתחיל ממנו. נסו להבין מה עבד טוב כל כך בפרסום שביצעתם בעבר. האם הדהמתם את קהל היעד שלכם עם סרטון מקורי שלא נראה כמותו? האם ריגשתם עד דמעות באמצעות סיפור קורע לב? אולי דווקא גרמתם לקהל היעד לצחוק, להשתתף בתחרות, לאתגר את החברים? אולי בכלל הפעלתם אצלו את רגש העצבות וגרמתם לו להגיב ולשתף כדי להשתחרר מנקיפות המצפון המלוות אותו?

כאשר אתם מנסים לתכנן מה יעבוד בעתיד, כדאי יהיה שתפנו כמה דקות, כדי להבין מה, למעשה, עבד טוב בעבר.

 

פעלו בשם העמוד בתגובה לפוסטים אחרים, אבל אל תספימו

אם אתם מנהלים דף פייסבוק עבור העסק ומעוניינים בתנועה אורגנית לדף הפייסבוק הזה, אחת הפעולות שבהן תוכלו לנקוט היא לפעול בשם הדף בכל מקום שבו התוכן יהיה רלוונטי. זה אומר, למעשה, שהדף עצמו ממש – כדאי שיהיה חבר בקבוצות הפייסבוק הרלוונטיות, וזה גם אומר שהדף עצמו ממש – כדאי שיגיב, ישיב לשאלות גולשים, יספק ערך מוסף, וכל זאת בלי לעבור את הגבול ולהפוך שיח פורה ומפרה לאקט שיווקי שקןף שיהרוס את כל המשאבים שהושקעו.

אם תפעלו בשם הדף, תוכלו לקדם במקביל שני מהלכים: הראשון הוא מיתוג לעסק כמומחה בתחומו, והשני הוא תזכורת לכך שהעסק קיים. כל זאת, כמובן, ובהתאם למה שאנחנו עוסקים בו, ללא הוצאה כספית.

 

שלבו תכנים על זמניים

עוד דרך מצויינת לגרום לדף הפייסבוק שלם לעבוד עבורכם, הוא לפרסם פוסטים שנונים מענה לשאלות פופולריות, ושאינן תלויות בזמן. לדוגמה, אם אתם פיזיותרפיסטים המתמחים בספורט, תוכלו לפרסם טיפים מועילים לחיזוק שרירי הליבה שיגנו על הגוף של המתאמנים מעומס פציעות במהלך ריצה. העצות האלו לא צפויות להשתנות באופן דרמטי בעשרים ואפילו בשלושים השנה הקרובות, ולכן פרסום פוסט כזה יכול להוות יתרון של ממש, שכן גולשים חדשים שיחפשו מידע בנושא יציפו את התודעה שלו מחדש.

 

שלבו סרטונים באסטרטגיית התוכן שלכם

אם אתם מעוניינים לקדם את העסק שלכם בפייסבוק, אל תחשבו מה טוב עבורכם. חישבו מה טוב עבור פייסבוק. פייסבוק מעוניינת להפוך לאתר הסרטונים הגדול בעולם והיא מתחרה ביוטיוב באופן גלוי. האינטרס שלה הוא שאתם, כמנהלי דפים וקבוצות, תעלו סרטונים איכותיים לרשת.

זאת הסיבה, שהשקעה בצילום סרטון איכותי לעסק יכולה להחזיר את עצמה בצורה אורגנית: פייסבוק תעניק חשיפה מוגברת לסרטוני וידאו גם ללא השקעה של שקל בפרסום.

 

שתפו פעולה עם עמודים אחרים

כמו בחיים עצמם, גם בפייסבוק עצמה – שיתופי פעולה, כשהם מבוצעים בצורה הוגנת ומאוזנת, יכולים לתרום לשני הצדדים. שיתופי פעולה אינם מסתכמים בלייקים הדדיים, אלא ביצירת ערך של ממש עבור השותף, בהפניה של הגולשים מדף אחד לאחר על מנת להרחיב את עולם התוכן שלהם כשאפשר, וביצירת ערך מוסף אמיתי לגולש. המהדרין אפילו מבצעים עסקות חבילה ומציעים ללקוח שירותי ערך מוסף באמצעות העסק עם השירותים המשלימים אליו חברו.

 

אל תזמינו חברים לא רלוונטיים לאהוב את הדף

חלק מן המדריכים שתקראו, ינסו לשכנע אתכם שדרך פעולה לגיטימית תהיה להפיץ את הבשורה של העסק גם בפרופיל הפרטי, ולהזמין כמה שיותר חברים לדף הפייסבוק שאתם מנהלים.

אני מתנגד לכך נמרצות.

לדעתי, גולש שמצטרף לקבוצה או לדף, אולם לא צורך את התכנים שבה, לא מגלה מעורבות, ואף שולח לפייסבוק איתותים על כך שהנושאים בקבוצה לא ממש מעניינים אותו, גורם יותר נזק מתועלת לקבוצה או לדף.

עדיף להזמין פחות חברים לקבוצה או לדף שתם מנהלים, אולם להקפיד על איכות ההתאמה של החברים לנושא שבו עוסק הדף או הקבוצה. בעיקרון, המטרה שלכם צריכה להיות יצירה של אינטרקציות חיוביות של גולשים עם הדף, וכן לבזבז כמה שפחות משאבי פייסבוק על פרסום תכנים לקהל היעד הלא נכון. זיכרו, שהמטרה שלכם היא לקדם את התוכן שלכם בצורה אורגנית, ובשל השחיפה המועטה (ביחס לקידום ממומן) שאתם צפויים לקבל, כל לקוח מבחינתכם הוא חשוב.

 

הפיצו את הבשורה במקומות פופולריים כמו קבוצות

חשוב יהיה לבצע את הפעולה הזאת בזהירות, על מנת לא להחשד באופן מיידי כספאמרים. אם אתם חברים בקבוצה שנראה לכם שהדף העסקי שלכם יכול לספק לה ערך מוסף, עשו זאת בעדינות. לימדו את כללי הקבוצה, התרשמו מן השיח המתנהל בקבוצה, תירמו בעצמכם לדיון באמצעות תוכן משמעותי ובעל ערך מוסף, ורק לאחר שביצעתם את כל הצעדים האלו, הקפידו להציע לגולשים, וגם אז רק אם מותר על פי כללי הקבוצה, להצטרף לדף שאתם מנהלים.

 

עשו שימוש בויזואליזציה

בשנים האחרונות, פייסבוק נוטה לקדם פוסטים ויזואליים, כאלו שלצד הטקסט נעשה בהם שימוש בתמונה איכותית, אינפוגרפיקה מעניינת ועוד, הרבה יותר מפוסטים המכילים טקסט בלבד. הסיבות לכך הן רבות ומגוונות: פייסבוק רוצה שהפיד שלכם יראה מעניין, שהתמונות ימשכו את תשומת הלב שלכם, היא רוצה למנוע נטישה של גולשים, היא רוצה לספק ערך מוסף מהיר וקליט ועוד.

אם אתם מעוניינים לקדם פוסטים שלכם בצורה אורגנית בדף העסקי או בקבוצה בה אתם חברים, לא סביר שתוכלו לעשות זאת, בלי תוכן ויזואלי איכותי. לכן, כחלק מן האסטרטגיה של קידום אורגני בפייסבוק, הקפידו ליצור גם תכנים שהם ויזואליים ומושכים את העין.

 

בדלו את הדף או הקבוצה באמצעות הצעת ערך ייחודית

רוצים לקדם את הדף או הקבוצה שאתם מנהלים בצורה אורגנית? עשו שזה יהיה כדאי לא רק לכם, אלא גם לגולשים שמבקרים אתכם. צרו הצעת ערך ייחודית שתעניק ערך מוסף אמיתי לגולשים שבאים לבקר אתכם: הנחה ברכישת מוצר או שירות, חשיפה מוקדמת להשקה של מוצר או שירות חדש, תמיכה ליווי אישי של הגולש גם לאחר הרכישה ועוד.

אם אתם רוצים שאנשים יקדישו מזמנם על מנת לתרום לדיון ולשיח בקבוצה או דף שאתם מנהלים, עליכם יהיה להחזיר להם עם ערך אמיתי.

 

לסיכום

למרות שבשנים האחרונות החשיפה האורגנית של דפי פייסבוק הלכה ופחתה, ועסק שמעוניין להגיע אל חלק משמעותי של קהל היעד שלו, נדרש לפתוח את הכיסים ולממן קמפיין, הרי שיש לא מעט צעדים בהם יכול לנקוט בית עסק, על מנת לשפר את הנראות האורגנית של העסק בפייסבוק.

בתוך כך, כדאי יהיה לעסק להקפיד לפעול בם הדף מעת לעת במקומות הרלוונטיים, להעניק הצעת ערך אמיתית לגולשים שיבקרו בו, לעשות שימוש בויזואליזציה כדי למשוך את תשומת לב הגולשים, לשת, פעולה עם דפים אחרים, וליצור אסטרטגיית תוכן שמבוססת, לפחות בחלקה, על סרטונים איכותיים.

קידום אורגני של דפים וקבוצות בפייסבוק מתייחס לפעולות הננקטות על מנת להגדיל את החשיפה שלהם מבלי להשקיע תקציב בקידום ממומן.

ישנן לא מעט פעולות שבהן תוכלו לנקוט על מנת לשפר את הביצועים האורגניים של דפים וקבוצות בפייסבוק, ובין היתר, יצירת סרטונים איכותיים, ניתוח של הפעולות שעבדו בעבר, יצירת ערך מוסף אמיתי לגולשים, שימוש במשחקים ותחרויות ועוד.

בהחלט, פייסבוק מעודדת תכנים ויזואלים שמגוונים את הדרך שבה נראה הפיד של הגולש ומספקת לתכנים כאלו חשיפה גדולה יותר.

היכנסו למאמר השלם שיסביר לכם כיצד תוכלו לקדם תכנים שונים ברשת החברתית הגדולה בעולם מבלי להשקיע כסף מיותר בקידום.

7 טיפים לקידום אורגני בפייסבוק לדפים ולקבוצות
שלחו לחבר קישור למאמר, הוא חייב לקרוא אותו!
שלחו לחבר קישור למאמר
הוא חייב לקרוא אותו!
עשהאל דרייר
עשהאל דרייר

מנכ"ל חברת קידום אתרים ואפיליאצייה המונה כ-125 עובדים ומאות לקוחות בפריסה עולמית, מייסד דיגיפארם - חנות אונליין להזמנת תכנים וקישורים עבור אנשי SEO, מייסד רובולינק - אפליקצייה לבדיקת מיקומים חינם לאנדרואיד ולאייפון, מוביל את קבוצת אנשי ה-SEO הגדולה בישראל בפייסבוק ובווטסאפ.

מאמרים נוספים מומלצים לקריאה עבורך:

המדריך המלא להקמת אתרי לידים

בואו נשים את הדברים על השולחן: אין מי מאיתנו שלא מחפש דרכים קלות, יחסית, וחוקיות, כמובן, לייצר כסף. גם אם לא מדובר בהכנסה שניתן להסתמך

כדאי להשקיע ב-SEO בזמן מלחמה?

מדינת ישראל נמצאת במלחמה (נכון להיום – 6.11.23). אני כותב את זה בגוף ראשון כמי שלוקח בה חלק פעיל. אין ספק שמלחמה היא עניין מורכב

בדיקת מהירות אחסון אתרים קלאודוויז
עשהאל דרייר
היי כאן עשהאל ואני רוצה להמליץ לך באופן אישי לפתוח שרת בקלאודוויז ולהנות מאתרים מהירים, תמיכה 24/7 וממשק נוח. אני מאחסן למעלה מ-400 אתרים בעצמי וממליץ בחום ובלב שלם, לאחר מספר שנות ניסיון
תוכנת מעקב הדירוגים הטובה בעולם!
בואו לעקוב אחרי מיקומים של כל אתר, מכל מקום בעולם, כולל הפרדה בין מיקומי דסקטופ ומובייל, תנועה, תיעוד עבודה ואפילו תוכלו לשלוח ללקוחות שלכם לינק לדשבורד שמתעדכן אונליין!
הטבה לגולשי האתר:
14 ימי ניסיון ו-25% הנחה לחודשיים