חיפוש

10 טיפים לעבודה מול כותבי תוכן

נתחיל אולי מהסוף: אם תבחרו להזמין תוכן מדיגיפארם, מותג התוכן הגדול בישראל, לא ממש תצטרכו טיפים לעבודה מול כותבי תוכן, בעיקר משום שאנחנו בדיגיפארם נדאג לכל מה שאתם צריכים כדי לדעת שאתם מקבלים את התוצר הטוב ביותר.

כל מי שעוסק בקידום אתרים אורגני יודע שכתיבת תוכן היא חלק בלתי נפרד מאסטרטגיית הקידום. תוכן איכותי מושך גולשים לאתר, משאיר אותם זמן רב באתר, ומשפיע על מדדים חשובים נוספים כמו שיעור הנטישה של גולשים, מספר הצפיות בדפים לביקור, ומספר הצפיות הכולל בדפים.

מקדם אתרים שרוצה להתרכז במכירות ובטיפול בנושאים מורכבים, שגם יכניסו לו לא מעט כסף, לא יוכל להקדיש את זמנו ליצירה או כתיבה של תוכן. כתיבת תוכן היא מחד משימה שצורכת זמן וריכוז, ומאידך ניתנת לביצוע במיקור חוץ על ידי כותבי תוכן פרילנסרים המציעים את שירותיהם ברשת. לכן, לא מעט מקדמי אתרים עושים שימוש בשירותיהם של כותבי תוכן על מנת להשאיר את הפוקוס שלהם במשימות הקריטיות של עבודת הקידום.

כאשר אתם ניגשים להתקשרות מול כותב תוכן כזה או אחר, עליכם יהיה להבין האם כתיבת התוכן מתייחסת למאמרי SEO כלליים (עבודה שכמעט כל כותב תוכן יכול לבצע בקלות יחסית, ושהתעריפים המשולמים בעבורה הם נמוכים באופן יחסי) או שמדובר במאמרי עומק מקצועיים ורלוונטיים לנישה שבה עוסקים (אז הדברים מתחילים קצת להסתבך).

אז מה חשוב לבדוק לפני שמסכימים על תחילת עבודה משותפת עם כותב תוכן? הנה עשרה טיפים שיסייעו לכם לבצע זאת בצורה חכמה יותר. אבל לפני כן, חשוב יהיה לנו לומר לכם, שגם אתם יכולים לחסוך מעצמכם את כאב הראש של הפיקוח, הבקרה והניהול של כותבי התוכן שלכם. מהיום, אין סיבה להישאר מאחור. באמצעות הרשמה למערכת דיגיפארם, וכלו ליהנות משירותי כתיבת תוכן מתקדמים, ולהשיאר רגועים שכל מה שתקראו כאן בהמשך, מטופל כבר עבורכם. בהצלחה.

טיפ מספר 1: התחילו בקטן

לא משנה כמה יעיד על עצמו כותב התוכן שהוא בעל ניסיון, יציג לכם דוגמאות לכתיבה ויפנה אתכם לממליצים שונים – עד שלא תתנסו בעבודה מול כותב התוכן, לא תדעו האם ההתקשרות הזאת טובה לכם. ישנם לא מעט פרמטרים הקשורים בעבודה מול כותב התוכן שלא תוכלו להעריך אותם טרם ההתקשרות: איך כותב התוכן מגיב להערות ולתיקונים נדרשים? האם כותב התוכן גמיש מבחינת לוחות הזמנים וזמין לכם לביצוע הגהות נדרשות? עד כמה האופי של כותב התוכן נוח לעבודה משותפת ואינטנסיבית.

מאחר שלא תוכלו להעריך את הפרמטרים האלו עוד לפני תחילת תהליך הכתיבה, מומלץ יהיה, כאמור, להתחיל ממסה קטנה של מאמרים לכתיבה, ולהרחיב את הכמות ככל שאתם מרגישים בטוחים בהתקשרות הזאת.

 

טיפ מספר 2: סכמו עם כותב התוכן על לוחות זמנים מוגדרים

לפרויקטים בתחום הכתיבה ישנה נטיה להימרח ולהימשך אם לא מסכימים על לוחות זמנים ברורים. בקשו מכותב התוכן בעצמו להציב את לוחות הזמנים לכתיבת המאמרים. כך תקבלו מסגרת ששני הצדדים מחוייבים לה. מאחר שכתיבה דורשת ריכוז ותנאים סביבתיים מתאימים, כותבי תוכן נוטים לפעמים לבחור באופציה הקלה ולדחות את מועד הכתיבה. מסגרת לוחות זמנים כמתואר תוכל לסייע בידכם לוודא, כי העבודה תתבצע בפרק זמן סביר.

 

טיפ מספר 3: החמיאו לכותב התוכן

על אף שמרבית כותבי תוכן בנישות השונות עושים זאת שלא לשם שמיים ומקבלים שכר על עבודתם, מילה טובה שתזרקו פה ושם תוכל רק להועיל. אין ספק שמילים טובות שמביעות הערכה על העבודה, ונאמרות או נכתבות בתדירות סבירה, יכולות להוות זריקת מוטיבציה לפעילות שהיא, איך לומר, לעיתים משמימה ומונוטונית.

 

טיפ מספר 4: הקפידו על איכות, במיוחד בתחילת ההתקשרות

מתקשרים מול כותב תוכן צעיר? הסטנדרטים שתקבעו כבר בתחילת העבודה יהפכו להיות הקווים המנחים שלכם גם ביתר זמן ההתקשרות. נצלו את תחילת ההתקשרות לתיאום ציפיות מבחינת איכות הכתיבה, השמירה על כללי התחביר והשחבור ומבנה המאמרים. ציינו בפני כותב התוכן את הטעויות העיקריות שאתם מבקשים להימנע מהן: ריווח לא נכון, הצמדת סימני פיסוק לכיוון שגוי, אי הקפדה על כותרות וכותרות משנה מותאמות ועוד.

 

טיפ מספר 5: אל תגזימו עם דרישות האיכות

עם כל הכבוד למשוב שעליכם לספק לכותב התוכן, לפחות בתחילת ההתקשרות, שימרו על פרופורציות נכונות. להעיר לכותב תוכן מסוג מאמרי SEO שה"א הידיעה לפני עי"ן בקמץ צריכה להיות מנוקדת בסגול, בשל דיסימילציה (היבדלות), וכל זאת מבלי שהטקסט בכלל מנוקד – זאת הגזמה פראית. אם תגזימו עם דרישות האיכות שלכם, אף כותב תוכן לא יסכים לעבוד מולכם. יש משהו פסיכולוגי שעושה את ההבדל בין יצירה של תוכן חדש, ותיקון תוכן קיים. נסו לשמור על איזון מתאים בין השניים.

 

טיפ מספר 6: בחרו כותב תוכן לפי תחום ההתמחות שלו

אין טעם לנסות ולשלב כותב תוכן מקצועי בתחום השיווק הדיגיטלי, בפרויקט מאמרים מתחום האופנה והטקסטיל. כמות המשאבים שתצטרכו להשקיע בטיוב התכנים שיועברו אליכם אינה מצדיקה את ההתקשרות הזאת. הקפידו להתאים את המשימות לכותב התוכן הנכון.

 

טיפ מספר 7: תנו לכותב התוכן לבחור תכנים כשזה אפשרי

פניה אל כותב תוכן יכולה להתבצע על מנת לבקש כתיבת מאמרים בנושאים ספיציפיים ומוגדרים, או על מנת שכותב התוכן יכתוב על פי שיקול דעתו מאמרים מקצועיים בנישה המדוברת. אם אתם פועלים בתחום שלא מחייב פרסום מאמרים ספיציפיים, תנו לכותב התוכן להחליט על מה הוא כותב. זוהי המתודה המוצלחת ביותר לקבל תוכן איכותי. מטבע הדברים, כותב תוכן שכותב על תכנים שהוא מכיר היטב, מייצר תוצרים איכותיים יותר, עבודתו מתבצעת בצורה חלקה יותר, והוא מתוסכל הרבה פחות מאשר עיסוק בנושאים "שוברי שיניים".

 

טיפ מספר 8: בקשו דוגמאות כתיבה

אין כמו מראה עיניים. עיון במאמרים קודמים שיצר כותב התוכן יוכל ללמד אתכם לא מעט: כיצד הוא מתנסח? האם הסגנון שלו רהוט? האם הוא שומר על כללי התחביר והלשון? מהי רמת העומק אליה הוא מסוגל לרדת? דוגמאות כתיבה שיספק לכם כותב התוכן הן בהחלט בקרה הכרחית טרם ההתקשרות מולו.

 

טיפ מספר 9: בידקו האם התוכן שנכתב עבורכם משוכפל

נקדים ונאמר כבר כאן: אם תגלו שהתוכן שמספק לכם כותב התוכן אינו מקורי, והוא משוכפל, הפסיקו מיד את ההתקשרות עימו. תוכן משוכפל יכול לייצר לכם נזק מיידי. מנועי החיפוש, ובפרט גוגל, אינם אוהבים להציג לגולש תוכן לא מקורי. מעבר לכך, ישנם כאן היבטים מוסריים ואתיים שיכולים לשפוך אור על אופיו של כותב התוכן, ויכולים בהמשך להעיב על ההתקשרות ביניכם.

 

טיפ מספר 10: בצעו דיפרנציאציה בין תחומים שונים

כתיבת מאמרי SEO כלליים אינה דומה לכתיבת מאמרים משפטיים שמייצרים סיכון לבעל האתר. לימדו להקפיד הקפדה יתרה היכן שצריך, ולשחרר היכן שאפשר. אחרת, תמצאו עצמכם עסוקים כל היום בהערות ושכתובים של תכנים, והרי מראש, ההתקשרות שביצעתם מול כותבי תוכן נועדה לחסוך לכם בזמן ומשאבים, נכון? לכן, הקפידו להבדיל בין עיקר לטפל, והשקיעו את המשאבים שלכם בצורה חכמה, והיכן שהם באמת נדרשים.

 

לסיכום

כותבי תוכן הם נכס אמיתי שנדרש בכל פרויקט קידום אורגני של אתרים. חשוב מאוד לבצע את הבדיקות המתאימות טרם ההתקשרות מול כותב תוכן בצורה קפדנית, אך חשוב יהיה לא פחות, להבדיל בהתקשרות הזאת, בין העיקר ובין הטפל.

תוכן איכותי המפורסם באופן תדיר הוא תנאי הכרחי בכל פרויקט קידום אתרים. כדי להצליח ולייצר תוכן כזה שמנוע החיפוש יאהב, כדאי יהיה לכם להתקשר עם כותב תוכן מקצועי שיחסוך לכם זמן ויפנה אתכם לפעולות קריטיות בתהליך הקידום.

לצד דוגמאות כתיבה וההתמחות של כותב התוכן בתחום המדובר, כדאי יהיה לוודא שיש לכותב התוכן את הזמינות לייצר עבורכם תכנים בהספק המבוקש, וכן שקצב ואיכות הכתיבה שלו יכולים לתת לכם מענה.

מתחילים בקטן. שום המלצות או דוגמאות כתיבה לא יכולות להחליף את ההתנסות הבינאישית בינכם ובין כותב התוכן. אצלנו תוכלו למצוא מגוון רב של כותבי תוכן בכל התחומים. היכנסו, צרו קשר, ונחזור אליכם באופן מיידי.

ודאי. חלק מן התחומים דורשים התקשרות מול כותב תוכן בעל ניסיון, אחרים דורשים תואר אקדמי בתחום הנסקר, ישנם תחומים כלליים שאינם דורשים למידה מעמיקה ואילו בתחומים אחרים צריכה להתבצע עבודת מחקר ממושכת לפני הכתיבה.

10 טיפים לעבודה מול כותבי תוכן
שלחו לחבר קישור למאמר, הוא חייב לקרוא אותו!
שלחו לחבר קישור למאמר
הוא חייב לקרוא אותו!
עשהאל דרייר
עשהאל דרייר

מנכ"ל חברת קידום אתרים ואפיליאצייה המונה כ-125 עובדים ומאות לקוחות בפריסה עולמית, מייסד דיגיפארם - חנות אונליין להזמנת תכנים וקישורים עבור אנשי SEO, מייסד רובולינק - אפליקצייה לבדיקת מיקומים חינם לאנדרואיד ולאייפון, מוביל את קבוצת אנשי ה-SEO הגדולה בישראל בפייסבוק ובווטסאפ.

מאמרים נוספים מומלצים לקריאה עבורך:

המדריך המלא להקמת אתרי לידים

בואו נשים את הדברים על השולחן: אין מי מאיתנו שלא מחפש דרכים קלות, יחסית, וחוקיות, כמובן, לייצר כסף. גם אם לא מדובר בהכנסה שניתן להסתמך

כדאי להשקיע ב-SEO בזמן מלחמה?

מדינת ישראל נמצאת במלחמה (נכון להיום – 6.11.23). אני כותב את זה בגוף ראשון כמי שלוקח בה חלק פעיל. אין ספק שמלחמה היא עניין מורכב

בדיקת מהירות אחסון אתרים קלאודוויז
עשהאל דרייר
היי כאן עשהאל ואני רוצה להמליץ לך באופן אישי לפתוח שרת בקלאודוויז ולהנות מאתרים מהירים, תמיכה 24/7 וממשק נוח. אני מאחסן למעלה מ-400 אתרים בעצמי וממליץ בחום ובלב שלם, לאחר מספר שנות ניסיון
תוכנת מעקב הדירוגים הטובה בעולם!
בואו לעקוב אחרי מיקומים של כל אתר, מכל מקום בעולם, כולל הפרדה בין מיקומי דסקטופ ומובייל, תנועה, תיעוד עבודה ואפילו תוכלו לשלוח ללקוחות שלכם לינק לדשבורד שמתעדכן אונליין!
הטבה לגולשי האתר:
14 ימי ניסיון ו-25% הנחה לחודשיים