חיפוש

חיפושים מגניבים שאפשר לעשות בגוגל

גוגל הוא מנוע החיפוש הפופולרי בעולם. רוב רובם של האנשים המחוברים לרשת האינטרנט עושים בו שימוש יום יומי. אנחנו מחפשים בגוגל מוצרים שבהם אנחנו מתעניינים, שירותים שונים שאנחנו צורכים, מקומות שבהם אנחנו רוצים לבקר, שאלות שאנו מעוניינים לקבל עליהן תשובות וכמובן שהיריעה עוד רחבה. עם זאת, רוב האנשים אינם מכירים את הפונקציות המתקדמות שמספק לנו מנוע החיפוש של גוגל. האפשרויות האלו יכולות להקל עלינו את החיים בצורה משמעותית, להפחית את זמן החיפוש, ולהנגיש עבורנו את המידע בפשטות ובקלות. אז הנה כמה אפשרויות שלא ידעתם שגוגל מציע לכם (נתחיל מן האופציות השימושיות ולאט לאט נגיע לדברים הזויים 🙂

שימוש באופרטור filetype

באמצעות האופרטור filetype נוכל לאחזר תוצאות חיפוש בפורמט מסויים, למשל pdf או docx ואפילו pptx.

כך מריצים את הפקודה:

filetype

 

שימוש במרכאות

אנחנו נרצה לעשות שימוש במרכאות כאשר נבקש למצוא דפי אינטרנט שבהם נמצא הביטוי במדויק. התחביר הוא פשוט: פתחו מרכאות, הקלידו את הביטוי, סגרו מרכאות. ככה זה נראה:

מהו מנוע חיפוש ואיך הוא עובד

 

שימוש באופרטור +

מנוע החיפוש של גוגל נוטה להשמיט (בעיקר באנגלית) מילות יחס או קישור. מטרתו של האופרטור + היא להבטיח קיום של המילה בתוצאות החיפוש. הנה דוגמה לחיפוש ללא האופרטור +:

עשהאל דרייר זמן שהייה

 

והנה אותה דוגמה לחיפוש שכולל שימוש באופרטור +:

עשהאל דרייר + זמן + שהייה

 

שימוש באופרטור –

לעיתים נרצה לבצע חיפוש שבו נרצה להבטיח שאחת או יותר מן המילים לא תופיע בתוצאות החיפוש. כדי להשיג מטרה זאת נשתמש באופרטור "-", כמו בדוגמה הבאה:

אופורטור מינוס

כאן אנחנו מחפשים, למעשה, אולם אירועים שלא כולל בתוצאות החיפוש גם את המילה גן.

 

שימוש באופרטור define

הפקודה define תסייע לנו למצוא הגדרה מילונית, ככל שהיא קיימת בידי גוגל, למונח החיפוש. הנה דוגמה לתוצאת חיפוש כזאת:

define

 

שימוש באופרטור OR

האופרטור OR מייצג תוצאת חיפוש שעונה על אחד מן הקריטריונים שהוצבו בשאילתא. את האופרטור OR מסמנים באמצעות המילה "OR" או הסימן "|". הנה דוגמה:

or

 

שימוש באופרטור ~

האופרטור ~ יסייע לנו בציון חיפוש אחר ביטויים דומים לאלו שלפניהם מופיע האופרטור. לדוגמה, אם אנחנו מעוניינים לחפש ביטויים הדומים למילה "נישואין", נחפש ונקבל:

נישואין

 

שימוש באופרטור link:

שימוש באופרטור link יאפשר לכם למצוא אתרים המקשרים לכתובת נתונה. עם זאת, אין כאן כל מקום לשמחה וצהלה: רשימת האתרים המקשרים בטח לא תהיה שלמה ובטח לא מקיפה כמו זאת שיכולים לספק לכם כלי זיהוי וניתוח קישורים.

הנה דוגמה:

Oporator link

 

שימוש בסוגריים

שימוש בסוגריים יאפשר לנו להוסיף תנאי מורכב לשאילתא. למשל, חיפוש ביטוי מסוים ועוד אחד מן הביטויים המופיעים בתוך הסוגריים. הנה דוגמא:

כוכב לכת יאיר כדור הארץ

 

שימוש באופרטור cache

האופרטור הזה יאפשר לכם למצוא את הגרסה המאונדקסת בשרתי גוגל של דפים בכתובת אתר מסוימת. כך תוכלו, למשל, לדעת, מתי בפעם האחרונה גוגל ביקר באתר שלכם, והחליט לאנדקס את העמוד הספיציפי אחריו אתם עוקבים.

כך מריצים את הפקודה:

Cache:www.w3c.org.il

וזו התוצאה:

cache

מרגש. עוברים לחיפוש הבא.

 

שימוש בפקודה site

הפקודה site מאפשרת לנו לאחזר את הדפים המאונדקסים במנוע החיפוש של כתובת אתר מסויימת (כולל המטא טייטל והמטא דיסקריפשיין שהוגדרו להם). אם מוסיפים לפקודה גם ביטוי בסופה, היא תחזיר את כל העמודים המאונדקסים באתר שמכילים את הביטוי. הנה דוגמה מן האתר שלי:

site:

 

שימוש באופרטור *

האופרטור * ישמש אותנו כשנרצה שגוגל ישלים עבורנו מילים שאנחנו לא מכירים. שימוש נפוץ באופרטור הזה הוא בחיפוש אחר שירים מוכרים. הנה דוגמה:

שימוש באופורטור כוכבית

 

שימוש באופרטור info

בפקודה info נעשה שימוש לכשנבקש לאחזר עמודים המכילים מידע אודות עמוד מסויים. לדוגמה:

Info:cnn.com

 

שימוש באופרטור related

אנחנו נעשה שימוש באופרטור related לכשנבקש למצוא דפים שדומים במהותם לעמוד ספיציפי, שציינו בשאילתת החיפוש.

התחביר של השימוש באופרטור הזה פשוט. הנה דוגמה להרצה כזאת:

Related:cnn.com

 

שימוש באופרטורים מסוג in

נוכל לחפש עמודים המכילים את ביטוי המפתח במיקומים ספיציפיים: בכותרת, בכתובת הדף או בטקסט עוגן כלשהן. בהתאמה, נשתמש בפקודות intitle, inurl, inanchor. כמו כן, ניתן לעשות שימוש בפקודות intext ו – inblogtitle כדי לקבל תוצאות רלוונטיות לסוג החיפושים הזה.

 

כלי עזר בחיפוש

גוגל מספקת לגולשים הנעזרים במנוע החיפוש אוסף של כלים שאמורים להפוך את החיים שלהם לפשוטים הרבה יותר. חיפוש ביטוי חשבוני יוכל להחזיר את התוצאה שלו. חיפוש מספר בתוספת הביטוי in binary תחזיר את הערך של המספר בבסיס הספירה 2. In octaly תחזיר את ערך המספר, אלא שהפעם בבסיס הספירה 8 וכך הלאה.

כמו כן, בתחום ההמראות והנחיתות, מזג האויר, מניות ועוד – גוגל תנסה להחזיר את תוצאות החיפוש הרלוונטיות כבר בדף תוצאות החיפוש עצמו, כך שלא תצטרכו להיכנס באופן יזום אל האתרים השונים כדי לצרוך את התוכן.

 

חיפושים מצחיקים

חפשו the answer to life the universe and everything וראו דף החיפוש יציג בפניכם מחשבון שיהיה כתוב בו the answer to life the universe and everything = 42.

 

חפשו askew וצפו כיצד מתעקם לו דף החיפוש.

 

חפשו do a barrel roll וצפו כיצד דף החיפוש מסתובב.

 

חפשו the loneliest number ותראו כיצד דף החיפוש יציג בפניכם מחשבון שיהיה כתוב בו the lonliest number = 1.

 

לסיכום

מנוע החיפוש של גוגל הינו כלי רב עוצמה. שימוש בפונקציות המתקדמות שלו יוכל לסייע לכם לשפר באופן משמעותי את הדרך שבה אתם צורכים מידע.

ניתן לבצע במנוע החיפוש הגדול בעולם, לצד החיפושים המוכרים, גם שאילתות חיפוש המאפשרות לנו לדייק את תוצאות החיפוש ולהפוך אותן רלוונטיות יותר עבורנו.

אופרטורים הינם פעולות שאנו מפעילים על שאילתות החיפוש על מנת לדייק את השאילתא. ישנם מגוון רחב של אופרטורים ולכל אחד תפקיד ייחודי משלו.

ודאי. מתחת לרוב השאילתות האפשריות המדריך מציג את התחביר לביצוע השאילתא ואת התוצאה שהתקבלה, על מנת להמחיש את דרך ביצוע השאילתא.

יש לא מעט חיפושים ממש מגניבים שאפשר לבצע במנוע החיפוש של גוגל. הכנו לכם כמה הפתעות בפנים. היכנסו כעת וגלו מהן.

חיפושים מגניבים שאפשר לעשות בגוגל
שלחו לחבר קישור למאמר, הוא חייב לקרוא אותו!
שלחו לחבר קישור למאמר
הוא חייב לקרוא אותו!
עשהאל דרייר
עשהאל דרייר

מנכ"ל חברת קידום אתרים ואפיליאצייה המונה כ-125 עובדים ומאות לקוחות בפריסה עולמית, מייסד דיגיפארם - חנות אונליין להזמנת תכנים וקישורים עבור אנשי SEO, מייסד רובולינק - אפליקצייה לבדיקת מיקומים חינם לאנדרואיד ולאייפון, מוביל את קבוצת אנשי ה-SEO הגדולה בישראל בפייסבוק ובווטסאפ.

מאמרים נוספים מומלצים לקריאה עבורך:

המדריך המלא להקמת אתרי לידים

בואו נשים את הדברים על השולחן: אין מי מאיתנו שלא מחפש דרכים קלות, יחסית, וחוקיות, כמובן, לייצר כסף. גם אם לא מדובר בהכנסה שניתן להסתמך

כדאי להשקיע ב-SEO בזמן מלחמה?

מדינת ישראל נמצאת במלחמה (נכון להיום – 6.11.23). אני כותב את זה בגוף ראשון כמי שלוקח בה חלק פעיל. אין ספק שמלחמה היא עניין מורכב

בדיקת מהירות אחסון אתרים קלאודוויז
עשהאל דרייר
היי כאן עשהאל ואני רוצה להמליץ לך באופן אישי לפתוח שרת בקלאודוויז ולהנות מאתרים מהירים, תמיכה 24/7 וממשק נוח. אני מאחסן למעלה מ-400 אתרים בעצמי וממליץ בחום ובלב שלם, לאחר מספר שנות ניסיון
תוכנת מעקב הדירוגים הטובה בעולם!
בואו לעקוב אחרי מיקומים של כל אתר, מכל מקום בעולם, כולל הפרדה בין מיקומי דסקטופ ומובייל, תנועה, תיעוד עבודה ואפילו תוכלו לשלוח ללקוחות שלכם לינק לדשבורד שמתעדכן אונליין!
הטבה לגולשי האתר:
14 ימי ניסיון ו-25% הנחה לחודשיים