חיפוש

חוזה קידום אתרים לדוגמא להורדה ו12 דברים שכדאי להכיר

אם אתם מקדמי אתרים אשר מספקים שירות ללקוחות בתחום הקידום האורגני, תרצו בודאי להגן על עצמכם בחוזה שיסדיר את תחומי האחריות שלכם. אם אתם לקוחות אשר מתקשרים מול חברה או פרילנסר לצורך קידום האתר שלכם, תירצו בודאי לעגן בחוזה את התחייבויות הספק ולוודא שקיימת עבורכם דרך למדוד ולהשפיע על קצב ההתקדמות של האתר. כדי להבטיח ששני הצדדים להסכם מיישרים קו ופועלים לאור הסכמות משותפות, יש צורך בחתימה של חוזה רשמי, שיכלול התייחסות לכלל הנקודות שיש בהן פוטנציאל לקיום אי הבנות או מחלוקות עתידיות בין הלקוח ובין חברת הקידום. אז לאילו נושאים צריך להתייחס חוזה קידום אתרים? המשיכו לקרוא.

מצ"ב חוזה קידום אתרים לדוגמא.

תכולת העבודה

חוזה קידום אתרים צריך לכלול התייחסות פרטנית לשירותים שאותם יספק מקדם האתרים ללקוח. תחום קידום האתרים האורגני כולל אינספור פעולות שניתן לבצע לצורך קידום האתר, ולא מעשי יהיה לדרוש כי המקדם יפעל בכל הערוצים הדרושים בפרק זמן קצר יחסית. לכן, חוזה קידום אתרים טוב יפרט היטב מהם השירותים שמצופה מן המקדם לספק, וככל האפשר גם ימנה אותם בצורה כמותית (כתיבת 5 מאמרי קידום, בניית 5 מאמרים חיצוניים, ביצוע אופטימיזציה ל- 10 עמודים באתר וכו').

 

מה מובטח ללקוח?

מאחר שמחד בתחום קידום האתרים האורגני לא ניתן להבטיח תוצאות באופן חד משמעי, ומאידך הלקוח זקוק לאיזושהי מסגרת שאותה יוכל למדוד ולהסיק ממנה האם תהליך הקידום מצליח, חוזה קידום אתרים שכתוב היטב צריך להסדיר את הנושא באופן יצירתי. למשל, במקום להבטיח שביטויי מפתח מסויימים יגיעו לשלישיה הראשונה בתוצאות החיפוש, אפשר להבטיח שחמישה מתוך עשרה ביטויים יגיעו לשלישיה הראשונה. כמו כן, חוזה קידום אתרים לא חייב להיצמד דווקא למיקומים של ביטויי מפתח (גם ככה רמת השליטה על התוצאות היא נמוכה למדי). אפשר בהחלט להסכים שהמדד המבוקש הוא דווקא הגדלת התנועה האורגנית לאתר, הגדלת ההכנסות מן האפיק האורגני, הגדלת כמות הגולשים החדשים שמגיעים לאתר ועוד.

 

מכירת קישורים מול השכרת קישורים

חוזה קידום אתרים טוב צריך לפרט, בין היתר, האם קישורים שנבנו במסגרת טיוב פרופיל הקישורים של הלקוח מסופקים לו לצמיתות, או שמא רק לתקופת ההתקשרות. האינטרס של הלקוח הוא, כמובן, לקבל את הקישורים ללא הגבלה של זמן, אולם ישנם מקרים, בהם הלקוח פועל בנישה ספיציפית, שבה קישורים מסויימים מסופקים לו על ידי צד שלישי, שמוכן לעשות זאת כל עוד נמשכת ההתקשרות עם הלקוח והוא מתוגמל על כך. יש לשים לב שהחוזה מפרט היטב כיצד מטופלת הסוגיה הזאת.

 

התחייבות לפרק זמן מינימלי של התקשרות

לא מעט מקדמי אתרים וחברות המספקות שירותי קידום מתנים את תחילת ההתקשרות בהתחייבות של הלקוח להתקשרות למשך פרק זמן מינימלי כלשהו. ההתניה הזאת מתבצעת על מנת להקצות את המשאבים המתאימים לצורך הפרויקט (לפעמים מקדם האתרים נדרש לבצע מחקר, ולייצר קשרים שונים לצורך החלפת קישורים, פעולות שמחזירות את עצמן רק לאחר מספר חודשים של קידום), וכן לבחון את רצינות הלקוח טרם ההתקשרות.

חוזה קידום אתרים צריך לפרט היטב האם ישנה התחייבות של הלקוח לפרק זמן מינימלי של התקשרות, ומהם תנאי היציאה מן החוזה, במידה ואיננו רוצה להמשיך בהתקשרות כזאת. אגב – אצלנו, אין כל התחייבות לפרק זמן כלשהו מצד הלקוח.

 

דיווח ושקיפות

אחד הנושאים הקריטיים שחייב להשתקף גם בחוזה לקידום אתרים הוא נושא הדיווח של הספק על התקדמות הפרויקט. החוזה צריך להסדיר את האמצעים, התדירות ואופן הגישה למידע על התקדמות הפרויקט, ולציין במפורש תאריכים ומועדים רלוונטיים. נושא השקיפות הוא כל כך קריטי, עד שהוא יכול להיות גורם משמעותי בהחלטה של הלקוח לסיים התקשרות.

 

תמיכה וזמינות של הספק

כדאי מאוד שהחוזה יכלול גם התייחסות לדרכים ולמועדים שבהם ניתן ליצור קשר עם ספק הקידום. האם מוגדרים אנשי קשר ספיציפיים? מהן שעות הזמינות שלהם? מהי תצורת ההתקשרות? האם מדובר ביצירת קשר טלפוני או התכתבות במייל? האם הספק זמין לשאלות באופן מיידי או עושה שימוש בשירות השארת הודעות? מהו פרק הזמן שבו מתחייב הספק לחזור לפניית הלקוח?

 

מה נדרש מן הלקוח לטובת עבודת הקידום?

בחלק גדול מפרויקטי הקידום האורגני ללקוח יש חלק משמעותי מאוד בתהליך. בסופו של יום, הלקוח מכיר את עולם התוכן שאותו מנסים לקדם בצורה הטובה ביותר, והוא מהווה את הסמכות המקצועית בעניין. חלק מפרויקטי הקידום ידרשו מן הלקוח כתיבה של תכנים עבור האתר המקודם עצמו, בתדירות ובעומק הנדרשים. כדאי מאוד שחוזה קידום אתרים יסדיר את הדרישות האלו מן הלקוח, משום שלקוח שלא עומד בדרישות ולא משתף פעולה, עלול לפגוע בצורה משמעותית בתהליך הקידום.

 

נגישות למערכת ניהול האתר

לצורך עבודת הקידום ידרש מקדם האתרים לבצע פעולות אופטימיזציה שונות לאתר, ולערוך חלק מן התוכן המצוי באתר. לשם כך, ידרש מקדם האתרים לגישה שתאפשר לו עריכת תכנים במערכת ניהול התוכן של האתר. חוזה קידום אתרים יתאר את הדרישה הזאת כדרישת סף, שכן בהעדר קיום שלה עבודת הקידום עלולה להיפגע.

 

נגישות אנשי מקצוע נוספים לצורך קידום האתר

לעיתים, ללקוח לא יהיו הידע והמיומנות על מנת לבצע פעולות נדרשות באתר (כמו החלפה של חברת האחסון, התקנת תעודת SSL באתר ועוד). חשוב יהיה שחוזה קידום האתרים יפרט על מי חלה האחריות לביצוע פעולות אלו.

 

פעולות מורשות

חוזה קידום אתרים צריך להסדיר מול הלקוח אילו פעולות מורשה המקדם לבצע באתר ואילו אסור לו לבצע. בחוזה צריכה להיות מפורטת מידת ההתערבות האפשרית של המקדם בתוכן ובעיצוב האתר (שבעקיפין, כמובן, גם משפיע על הקידום).

 

אחריות לנזק שנגרם לצד שלישי כתוצאה מתהליך הקידום

תהליך קידום אתרים אורגני מערב את פעילותם של גורמים שונים ובהם קבלני משנה כמו כותבי תוכן. אלו עלולים לייצר סיכונים שונים (כמו העתקת תוכן והפרת זכויות יוצרים) אשר יכולים לפגוע בצורה משמעותית בכיס של מקדם האתרים או מנהל האתר. חוזה קידום אתרים צריך להסדיר את הסוגיה הזאת, ולקבוע מי לוקח אחריות על הנזקים האפשריים השונים לצד שלישי.

 

תנאי התשלום

לבסוף, ויש שיגידו שדווקא בהתחלה, חשוב יהיה שהנושא הטכני הזה יוסדר: מהם תנאי התשלום לצורך ההתקשרות? האם משולמות מקדמות? האם התשלום משתנה מחודש לחודש בהתאם לתכולת העבודה או נשאר קבוע? מן הסתם, חוזה קידום אתרים יפרט היטב את אופן ותנאי התשלום.

 

לסיכום

אם אתם ספקים בתחום של קידום אתרים אורגני ואם אתם לקוחות שמבקשים להתקשר מול ספק כזה, הכירו את הסוגיות העיקריות שצריכות להיות מוסדרות בחוזה קידום אתרים, שיגן עליכם וימנע מחלוקות בהמשך.

במהלך עבודת הקידום עלולות לצוץ מעת לעת סוגיות שונות באשר לעמידתו של אחד מן הצדדים בהתחייבויות שלו. חוזה קידום אתרים נועד להסדיר את הסוגיות האלו.

כלקוח, חשוב יהיה שתבין היטב מהי התכולה אליה מתחייב המקדם, כיצד תמדדו את הצלחת התהליך, מהו מודל התשלום, האם הקישורים נמכרים לך או מושכרים לך, וכמה זמן צפוי להימשך תהליך הקידום.

עליך יהיה לבדוק שהוסדרת ההתחייבויות של הלקוח לספק תכנים ולהיות זמין בעת הצורך לשאלות הבהרה באשר לתוכן.

היכנסו כעת למאמר השלם ותוכלו לקבל פירוט של סוגיות רבות עליהן צריך לתת את הדעת בעת סגירת החוזה.

חוזה קידום אתרים לדוגמא להורדה ו12 דברים שכדאי להכיר
שלחו לחבר קישור למאמר, הוא חייב לקרוא אותו!
שלחו לחבר קישור למאמר
הוא חייב לקרוא אותו!
עשהאל דרייר
עשהאל דרייר

מנכ"ל חברת קידום אתרים ואפיליאצייה המונה כ-125 עובדים ומאות לקוחות בפריסה עולמית, מייסד דיגיפארם - חנות אונליין להזמנת תכנים וקישורים עבור אנשי SEO, מייסד רובולינק - אפליקצייה לבדיקת מיקומים חינם לאנדרואיד ולאייפון, מוביל את קבוצת אנשי ה-SEO הגדולה בישראל בפייסבוק ובווטסאפ.

מאמרים נוספים מומלצים לקריאה עבורך:

המדריך המלא להקמת אתרי לידים

בואו נשים את הדברים על השולחן: אין מי מאיתנו שלא מחפש דרכים קלות, יחסית, וחוקיות, כמובן, לייצר כסף. גם אם לא מדובר בהכנסה שניתן להסתמך

כדאי להשקיע ב-SEO בזמן מלחמה?

מדינת ישראל נמצאת במלחמה (נכון להיום – 6.11.23). אני כותב את זה בגוף ראשון כמי שלוקח בה חלק פעיל. אין ספק שמלחמה היא עניין מורכב

בדיקת מהירות אחסון אתרים קלאודוויז
עשהאל דרייר
היי כאן עשהאל ואני רוצה להמליץ לך באופן אישי לפתוח שרת בקלאודוויז ולהנות מאתרים מהירים, תמיכה 24/7 וממשק נוח. אני מאחסן למעלה מ-400 אתרים בעצמי וממליץ בחום ובלב שלם, לאחר מספר שנות ניסיון
תוכנת מעקב הדירוגים הטובה בעולם!
בואו לעקוב אחרי מיקומים של כל אתר, מכל מקום בעולם, כולל הפרדה בין מיקומי דסקטופ ומובייל, תנועה, תיעוד עבודה ואפילו תוכלו לשלוח ללקוחות שלכם לינק לדשבורד שמתעדכן אונליין!
הטבה לגולשי האתר:
14 ימי ניסיון ו-25% הנחה לחודשיים