חיפוש

למה כדאי להשקיע בשיווק דווקא בזמן משבר הקורונה?

בואו נשים את הדברים על השולחן: האינסטינקט הראשוני והטבעי של כל בעל עסק בעידן משבר הקורונה הוא לצמצם בהוצאות ככל שניתן, בטח אלו שאינן כרחיות, עד יעבור זעם. ולמען הסר ספק, מדובר באינסטינקט בריא, שפוי, שיכול לעשות את ההבדל בין עסק שיצליח לשרוד את המשבר לעסק שיקרוס.

מצד שני, על כל עסק חלה החובה, לא הזכות, לנסות ולאתר כל העת הזדמנויות חדשות לצמיחה, בטח ובטח כאשר המשק נמצא בקריסה ואי ודאות כללית אופפת את המגזר העסקי. עסק שלא ידאג לעצמו היום, ולא יבצע את ההתאמות הנדרשות במערכי השיווק והמכירה שלו, לא ישרוד את יום המחר.

אבל, כמו שכבר למדתם להכיר אותי, אני לא אוהב להלאות את קהל הגולשים באתר שלי עם סיסמאות שחוקות. לכן, ריכזתי כאן עבורכם את כל הסיבות שבגללן כדי יהיה לכם לשקול השקעה בעסק שלכם דווקא בימים אלו.

מן הראוי יהיה לציין דבר חשוב: לא כל עסק נופל להגדרות שתיכף אפרט כאן. הצורך בביצוע בחינה מדוקדקת של ההשקעה בשיווק קיים בכל סוג של עסק, כל הזמן.

ובכל זאת, מדוע אני חושב שכדאי, לפחות לחלק מן העסקים, להשקיע בשיווק דווקא בעת הזאת? הישארו איתי.

עסקים יכולים למצוא הזדמנויות עסקיות טובות ומחירים אטרקטיביים מן הספקים בתחום הדיגיטל

אם לעסק שלכם יש אופק עסקי, אתם לא שקועים בהתחייבויות הקשורות בשכירות ובהעסקת עובדים, ופועלים בעיקר בדיגיטל, יכול מאוד להיות שזהו הזמן המתאים ביותר עבורכם להשקיע בשיווק. אלו יכולות להיות הודעות ממומנות שתוצגנה במנועי החיפוש (קידום ממומן בגוגל), קמפיינים ברשתות החברתיות (פרסום בפייסבוק), קידום אורגני לעסק באמצעות השקעה בתוכן וקישורים ועוד.

בהתאם לכללים של שוק חופשי, גם בנישה הזאת לביקוש ולהיצע יש השפעה ישירה על המחירים. במקום שבו יש פחות ביקוש, וההיצע נשאר באותו היקף, המחירים לרוב יורדים.

אם אתם יודעים שבמועד כזה או אחר במהלך השנה תצטרכו להשקיע את הכסף הזה ברכישת תוכן איכותי, בבניית קישורים מעולים, בביצוע אופטימיזציה לדפי האתר שלכם, בקידום הנכסים הדיגיטליים ברשתות החברתיות ועוד – למה שלא תמקסמו את התמורה שאתם צפויים לקבל על סכום ההשקעה הזה?

 

להרבה עסקים יש זמן פנוי לעסוק בנושא

שגרת היום יום בעסקים כמעט שלא מאפשרת לבעל עסק קטן לעצור, לחשוב, לתכנן, ליישם, לטייב, למדוד ולהגיב בכל הקשור למימוש אסטרטגיית השיווק הדיגיטלי שלו. אולם תקופת משבר הקורונה בהחלט מספקת את הזמן הדרוש הזה.

מכאן שעומדות לכל עסק שתי אפשרויות בעת הזאת: להיכנס לדיכאון, לספור בכל יום את הכסף שהפסיד, להכניס את עצמו לווייב שלילי, או דווקא לפתוח את העיניים, לנצל את הזמן שהתפנה בעסק, ולתכנן ולעצב אותו מחדש.

אם תנצלו את הזמן שהתפנה לכם בעסק לתכנון ועיצוב מחדש של אסטרטגיית התוכן של העסק שלכם, תיבנו עבורו פרופיל קישורים בצורה איכותית ומבוקרת, תתאימו את דפי האתר שלכם לנראות אופטימלית במנועי החיפוש, תוכלו ודאי להשיג הרבה יותר מאשר אם תנצלו את הזמן אך ורק לצורך שקיעה במחשבות שליליות.

 

השקיעו כעת כדי לראות את התוצאות כאשר המשבר יסתיים

כל מי שעסק או עוסק בשיווק דיגיטלי יודע שתהליכי שיווק הם תהליכים מתמשכים, שדורשים לא מעט סבלנות ואורך רוח. לכן, אם תיישמו את הפעילויות השיווקיות הדרושות היום, תוכלו ליהנות מן התוצאות שלהן בדיוק עם סיום המשבר.

תהליך קידום אורגני של אתרים, למשל, תלוי בלא מעט פרמטרים חיצוניים שמשפיעים על איכות הדירוגים של עמודי האתר. מנהל אתר יכול להטמיע בו תוכן רב וערכי, לשפר את חווית המשתמש, לבצע אופטימיזציה של עמודי האתר למנועי החיפוש השונים ולפעול לשיפור מתמיד של תשתיות האתר.

אולם בכל הקשור למדדים חיצוניים – דרוש זמן כדי לשכנע את מנוע החיפוש שהם טובים ביחס למתחרים: עקביות הקצב של בניית פרופיל הקישורים של האתר, ביקורות גולשים המתייחסות לאתר, תגובות הגולשים ברשתות החברתיות, שיתופים וסיגנלים חברתיים חשובים אחרים, זמן השהיה באתר, שיעור הנטישה – כל אלו ניתן למדוד רק לאורך זמן, במהלך תקופה מוגדרת.

זאת הסיבה, שאם אתם רוצים לראות תוצאות עם סיום המשבר ולהזניק את המכירות קדימה ברגע שהדבר יתאפשר, אתם צריכים להשקיע בתשתיות השיווק של העסק, כבר היום.

 

במקום שאין אנשים, השתדל להיות איש

אם נדבר רגע באופן פילוסופי על שיווק, הרי ששיווק נועד בבסיסו להגביר את המודעות הכללית למותג שאתם מנהלים, ובאופן ספיציפי לפתרונות שונים שאתם מציעים, על פני המודעות שלהם לפתרונות שמציעים המתחרים שלכם.

בתוך ים המסרים השיווקיים ששוטפים כל אחד מאיתנו בחיי היום יום, קל מאוד ללכת לאיבוד.

גם אם המסרים השיווקיים שלכם מנוסחים היטב, בניתם תשתית לתפארת, אתם מספקים מערך שירות ותמיכה איכותי ביותר, והמוצרים והשירותים שלכם הם ברמה אחרת – פעילות המתחרים יכולה לטשטש אתכם במפת השירותים והספקים האפשרים, בתחום שבו אתם פועלים.

אולם כעת, כאשר חלק מן העסקים נמנעים מהשקעה ביצירת מסרים שיווקיים, ואחרים מקבלים את המציאות החדשה ומבינים כי יאלצו לסגור את העסק, כעת, זהו בדיוק הזמן לפעול. על רקע השקט השיווקי המסרים שלכם יהדהדו חזק יותר ורחוק יותר.

 

הזדמנות טובה לחנך צרכנים מחדש

לכולנו ישנם הרגלים מסויימים שקשה לנו מאוד לשנות. עד שמישהו מכריח אותנו לעשות זאת.

התפרצות נגיף הקורונה שינתה לא מעט מן ההרגלים הללו, ובפרט יצרה סיטואציה חדשה שבה לקוחות עוברים לערוצים הדיגיטליים בהעדר ערוצים פיסיים נגישים.

למשל, לקוחות שנהגו לקנות עד היום בגדים אך ורק בחנויות בגדים, מוצאים את עצמם רוכשים ביגוד ברשת. הצורך בבגדים חדשים לא קטן עם התפרצות נגיף הקורונה, ואת הביקוש הזה צריך לספק.

בפני עסק, שעד היום לא היה כל סיכוי שיצליח לשכנע את לקוחותיו לעבור בהיקפים משמעותיים לרכישה באמצעות אתר האינטרנט, נפתחו הזדמנויות חדשות. יתרה מזאת, חינוך הצרכנים לעבודה בערוצים הדיגיטליים יכולה בכלל להעשות – על ידי המתחרים שלכם!

זאת הסיבה, שיותר ויותר עסקים נפנים כיום לחנך את קהל הלקוחות שלהם לצרוך את השירותים שהם היו רגילים לצרוך בסניפים פיסיים, הפעם באמצעות אתר האינטרנט של העסק. כדי לעשות זאת, הם נדרשים להשקיע דווקא בעת הזאת, כשהקשב של קהל הלקוחות מוכוון לנושא הדיגיטל, בתשתיות הטכנולוגיות של העסק, ובפרט בשיווק הדיגיטלי שלו.

וביום שבו השוק והמתחרים שלכם מעלים את המודעות של קהל היעד שלכם לקיום שירותי און ליין שגם אתם יכולים לספק, כדאי מאוד יהיה שתהיו שם גם אתם. ההשקעה בקידום האורגני של האתר שלכם יכולה לקבל תנופה אמיתית דווקא מן המתחרים שלכם. צייני כבר בעבר: לקוח שרכש בפעם הראשונה בגדים מחנות און ליין וראה שהתהליך בהחלט ישים ואף מוצלח, ירכוש בפעם הבאה מחנות בגדים אחרת. כל התפקיד שלכם מסתכם, כאמור, בפשוט להיות שם.

 

ביום שהכל יגמר יהיה חלון צפוף מאוד שבו כולם יצטרכו לשווק

סביר יהיה להניח, כי במועד מוקדם או מאוחר, תמצא האנושות דרך להתמודד עם התפרצות נגיף הקורונה. כשזה יקרה, כולם ירצו לחזור למשחק, ובגדול. עסקים ירצו לפצות את עצמם על ההפסדים הרבים שהיו מנת חלקם בתקופות בהן קהל הלקוחות לא צרך את השירותים שלהם בהיקפים שבשגרה.

וכשזה יקרה, רמת הביקוש לפלטפורמות הפרסום השונות תהיה גבוהה במיוחד, כמו גם הביקוש לאנשי מקצוע בתחום. כשהביקוש עולה גם המחירים עולים, וזמן המסך – יורד בהתאמה.

זו הסיבה שאם לעסק ישנה יכולת אופרטיבית לבצע את ההשקעה בשיווק היום, הוא יכול לצאת בסופו של דבר מרווח מכל העניין.

 

יש עסקים שזה בדיוק הזמן שלהם לשווק

ובתוך כל המצב הזה, חשוב יהיה לזכור שלא כל בתי העסק נפגעו כתוצאה מהתפשטות נגיף הקורונה. מרכולים שכונתיים ולא צפופים הגדילו את המחזורים שלהם בעשרות אחוזים, בשל ההצטיידות של האזרחים לקראת המשבר.

מוכרי אלכוג'יל מחייכים כל הדרך אל הבנק.

כך גם מוכרי המדחומים, הכפפות למינהן ומסתבר שגם מוכרי היין, שניתפס כאלכוהול משפחתי שאפשר לשתות בסביבה המשפחתית.

מכונות תספורת עפות היום כמו נייר טואלט בשל העדר האופק של מציאת תור לספר.

גם חדרי הכושר הסגורים האיצו את המכירות, הפעם של מכשירי הכושר הביתיים.

לוח הזמנים של חברות לבניית אתרים נהיו צפופים יותר מתמיד.

חברות שילוח הפכו להיות פופולריות יותר מתמיד ואף העלו מחירים.

ככה נראה גרף הכניסות של חברת משלוחים שאנחנו מקדמים:

גרף כניסות אתר משלוחים

 

זאת הסיבה שכדאי יהיה לכם לבחון את עצמכם: האם נגיף הקורונה באמת הזיק לעסק שלכם בצורה בלתי הפיכה, או שהוא דווקא מהוה הזדמנות אמיתית לגדילה ולצמיחה של העסק?

 

לסיכום

בנסיבות מסויימות, ולאחר ניתוח מעמיק של הצרכים של העסק וכמות התקציב שהוא מסוגל לייעד לנושא בתקופה הקרובה, הייתי ממליץ להרבה עסקים לשקול בחיוב השקעה בתשתיות השיווק של העסק דווקא בימים אלה: עסקים שישקיעו כעת בשיווק יוכלו ליהנות ממחירים טובים יותר בתחום השיווק והקידום, יש להם את הזמן הדרוש לשבת, לחשוב ולתכנן את פעילות השיווק שלהם מחדש, השקעה כזאת היום תוביל לתוצאות עם סיום המשבר, ותאפשר השגת בולטות על פני המתחרים שלא משקיעים בתקופה הזאת, מדובר בתקופה בה ניתן ואפשר לחנך צרכנים מחדש לביצוע התקשרות דווקא באמצעים דיגיטליים, וביום שאחרי שהנגיף ישכך – יהיה צפוף, מאוד צפוף בעולם הפרסום הדיגיטלי.

למה כדאי להשקיע בשיווק דווקא בזמן משבר הקורונה_
שלחו לחבר קישור למאמר, הוא חייב לקרוא אותו!
שלחו לחבר קישור למאמר
הוא חייב לקרוא אותו!
עשהאל דרייר
עשהאל דרייר

מנכ"ל חברת קידום אתרים ואפיליאצייה המונה כ-125 עובדים ומאות לקוחות בפריסה עולמית, מייסד דיגיפארם - חנות אונליין להזמנת תכנים וקישורים עבור אנשי SEO, מייסד רובולינק - אפליקצייה לבדיקת מיקומים חינם לאנדרואיד ולאייפון, מוביל את קבוצת אנשי ה-SEO הגדולה בישראל בפייסבוק ובווטסאפ.

מאמרים נוספים מומלצים לקריאה עבורך:

המדריך המלא להקמת אתרי לידים

בואו נשים את הדברים על השולחן: אין מי מאיתנו שלא מחפש דרכים קלות, יחסית, וחוקיות, כמובן, לייצר כסף. גם אם לא מדובר בהכנסה שניתן להסתמך

כדאי להשקיע ב-SEO בזמן מלחמה?

מדינת ישראל נמצאת במלחמה (נכון להיום – 6.11.23). אני כותב את זה בגוף ראשון כמי שלוקח בה חלק פעיל. אין ספק שמלחמה היא עניין מורכב

בדיקת מהירות אחסון אתרים קלאודוויז
עשהאל דרייר
היי כאן עשהאל ואני רוצה להמליץ לך באופן אישי לפתוח שרת בקלאודוויז ולהנות מאתרים מהירים, תמיכה 24/7 וממשק נוח. אני מאחסן למעלה מ-400 אתרים בעצמי וממליץ בחום ובלב שלם, לאחר מספר שנות ניסיון
תוכנת מעקב הדירוגים הטובה בעולם!
בואו לעקוב אחרי מיקומים של כל אתר, מכל מקום בעולם, כולל הפרדה בין מיקומי דסקטופ ומובייל, תנועה, תיעוד עבודה ואפילו תוכלו לשלוח ללקוחות שלכם לינק לדשבורד שמתעדכן אונליין!
הטבה לגולשי האתר:
14 ימי ניסיון ו-25% הנחה לחודשיים