חיפוש

הכל על הטרול

כמעט כל עסק אינטרנטי מכיר את התופעה הזאת מקרוב: גולש או גולשת אשר מצטרפים לקבוצת דיון בניהולו של העסק, ומתחילים לחרחר ריב ומדון, להסית, לסכסך, ולשאול שאלות קנטרניות שברור שלא נשאלו מתוך רצון לרכוש בסופו של דבר את המוצר או השירות.

מעבר לבזבוז המשאבים שגורם לו הטרול, שכן בעל העסק נדרש לפנות מזמנו על מנת להשיב על שאלות או על טענות ומענות, הוא מייצר גם אוירה לא נינוחה בעסק ולעיתים אף עלול להוציא את הרוח מן המפרשים של בעל העסק. זוהי בדיוק המטרה של הטרול.

במאמר הזה ננסה להבין אילו כלים עומדים לרשותנו לצורך מלחמה בטרולים והרחקתם מן הנכסים הדיגיטליים שלנו, וגם אילו כלים עומדים לרשותנו על מנת לנצל את המצב הזה, דווקא לטובתנו.

אז בואו נתחיל.

איך אפשר להרחיק טרול מדיון בקבוצה שאנחנו מנהלים?

ישנן כמה וכמה דרכים שבהן תוכלו למנוע מטרול לגרום נזק משמעותי בדיון שאתם מנהלים:

 

לחייב את הטרול ברישום לפורום תוך שימוש בכתובת דואר אלקטרוני

שיטת הפעולה הזאת תאפשר לכם לאמת את הזהות הטכנולוגית שבה עושה שימוש הטרול, לחסום אותה, ולהקשות עליה פתיחה של משתמש חדש בפורום עם כתובת דואר אלקטרוני זהה. שיטה זו אמנם לא תוכל למנוע מטרול מקצועי להמשיך ולהטריד את המשתמשים בפורום, אולם היא בהחלט עשויה לגרום לכך שמבחינת עלות תועלת, פעולה כזאת פשוט לא תשתלם לו.

 

לעשות שימוש בכלים לאימות זהותו של הטרול

לא מעט פעמים עושה הטרול שימוש בזהות בדויה, שהופכת את ההסתתרות מאחורי המסך והמקלדת למאוד נוחה. כלים מתקדמים שנמצאים בשימוש מנהלי פורומים וקבוצות מאפשרים חשיפת זהותו האמיתית של הטרול. פעולה כזאת עשויה להביך את הטרול, לשמוט את הקרקע היציבה שמספקת לו ההסתרה של הזהות האינטרנטית שלו, ולגרום לו למלט את עצמו מן הדיון בקבוצה.

 

לחייב אישור של מנהל הפורום טרם פרסום כל הודעה בפורום

זוהי מתודה שיכולה לנטרל את הטרול כמעט לחלוטין, שכן אם מנהל הפורום יזהה התנהגות המאפיינת טרול ברשת, הוא ימנע מלאשר את התגובות והפרסומים שלה בקבוצה. עם זאת, דרך פעולה כזאת דורשת משאבים לא מעטים ממנהל הפורום, ויכולה גם לפגום בשטף השיח המתנהל בקבוצה.

 

לפנות אל מחלקת ה – Abuse של ספק האינטרנט של הטרול

באמצעות פניה סדורה ומנומקת, מלווה בתיעוד מתאים אל ספקית האינטרנט של הטרול, ייתכן ותוכלו להשית על הטרול סנקציות שונות, שימנעו ממנו את היכולת להמשיך ולחבל בפעילות העסקית שלכם, באמצעות שלהוב והסתה של קהל הלקוחות שלכם נגדכם.

 

להגיש תביעה משפטית נגד הטרול

אם התנהלותו של הטרול עולה לכדי עבירה פלילית, תוכלו להגיש נגדו תביעה פלילית או אזרחית. בצורה כזו, תבטיחו שפעילותו של הטרול תיבחן בעיניים מקצועיות בתחום המשפט, ובמקרה שימצא שפעל לא כשורה, יבוא על עונשו.

 

איך תנצלו את פעילות הטרול לטובתכם?

עם כל הכבוד למלחמה בטרול ולניסיון להרחיק אותו מבמת הדיונים העסקיים שלכם, ניצול כוחו של הטרול לטובתכם הוא הפעולה האפקטיבית ביותר שתוכלו לעשות. אם בחרתם באפשרות הזאת, כלומר לרתום את פעילותו של הטרול כדי לקדם את העסק שלכם, נסו לקחת בחשבון את התובנות הבאות:

 

תוצאות המלחמה בטרול ידועות מראש

לעולם לא תצליחו לשכנע טרול בצדקת דרככם. הטרול פועל ממניעים שונים, בעיקר כדי לייצר נזק. הוא לא פועל מתוך תודעה שתאפשר לכם לשכנע אותו במשהו. לכן, המלחמה מול הטרול אבודה מראש. ככל שתקדימו להבין זאת, כך ייטב.

 

כאשר אתם נלחמים בטרול, לקוחות צופים בכם מן הצד

עליכם יהיה להבין, שבמלחמה מול טרול כזה אתם מקבלים הזדמנות נדירה להראות לקהל הלקוחות הפוטנציאלי שלכם, כיצד אתם מתנהלים בעסק: האם אתם מתלהמים בקלות? האם אתם קשובים ללקוח גם כשהוא עילג? כשהוא לא יודע להסביר את עצמו? כשהשאלות שלו מטופשות? כשהוא מזלזל בכם?

לקוחות היו רוצים לדעת כיצד תגיבו אם חלילה ההתקשרות ביניכם תעלה על שרטון. הם מעוניינים שתראו להם כיצד אתם מגיבים לבקשת לקוח להחליף מוצר תקול, או לבטל רכישה עליה הלקוח התחרט.

טרול שפועל כנגד העסק שלכם הוא, כאמור, הזדמנות מצויינת להפגין את הכישורים שלכם בנושא.

 

הגיבו להסלמה בצורה מתונה

ככל שהשיחה מול הטרול תימשך, כך התוכן שלכם יהיה ויראלי יותר. אחד מן הפרמטרים שמשמשים רשתות חברתיות להחליט אילו מן הפוסטים יוצגו לקהל רחב יותר של מתעניינים, הוא הסיגנלים החברתיים שלהם: כמה תגובות, שיתופים, תיוגים ולייקים יש לפוסט.

לכן, כאשר אתם עוברים עם הטרול ממצב של אפס למאה, אתם מפספסים שלבי ביניים של תגובות והסלמה, שדווקא היו יכולים לייצר עבורכם במה חשובה.

נסו להגיב במתינות גם לפניות החצופות ביותר של הטרול,וכך תוכלו להגביר את האפקטיביות של הקמפיין התדמיתי, שקיבלתם לגמרי בחינם.

טרול הוא גולש או גולשת אשר מצטרפים לקבוצת דיון בניהולו של העסק, ומתחילים לחרחר ריב ומדון, להסית, לסכסך, ולשאול שאלות קנטרניות שברור שלא נשאלו מתוך רצון לרכוש בסופו של דבר את המוצר או השירות.

ישנם אמצעים שונים שבהם תוכלו לנקוט כדי להרחיק טרול: לחייב רישום מראש של המשתמשים, לזהות את המשתשים טרם התגובה, לאשר כל תגובה באופן ידני, ולפנות למחלקה הייעודית של ספק האינטרנט בתלונה.

משתמשים אחרים שרואים כיצד אתם מגיבים למי שברור לכולם שהגיע כדי להטריל, יוכלו להתרשם מן הנימוס, האסרטיביות וגם ההוגנות שלכם ולהשתכנע שאתם העסק המתאים איתו הם מעוניינים להתקשר.

היכנסו כעת למאמר המלא ולימדו כיצד להפוך את הלימון הזה ללימונדה.

הכל על הטרול
שלחו לחבר קישור למאמר, הוא חייב לקרוא אותו!
שלחו לחבר קישור למאמר
הוא חייב לקרוא אותו!
עשהאל דרייר
עשהאל דרייר

מנכ"ל חברת קידום אתרים ואפיליאצייה המונה כ-125 עובדים ומאות לקוחות בפריסה עולמית, מייסד דיגיפארם - חנות אונליין להזמנת תכנים וקישורים עבור אנשי SEO, מייסד רובולינק - אפליקצייה לבדיקת מיקומים חינם לאנדרואיד ולאייפון, מוביל את קבוצת אנשי ה-SEO הגדולה בישראל בפייסבוק ובווטסאפ.

מאמרים נוספים מומלצים לקריאה עבורך:

המדריך המלא להקמת אתרי לידים

בואו נשים את הדברים על השולחן: אין מי מאיתנו שלא מחפש דרכים קלות, יחסית, וחוקיות, כמובן, לייצר כסף. גם אם לא מדובר בהכנסה שניתן להסתמך

כדאי להשקיע ב-SEO בזמן מלחמה?

מדינת ישראל נמצאת במלחמה (נכון להיום – 6.11.23). אני כותב את זה בגוף ראשון כמי שלוקח בה חלק פעיל. אין ספק שמלחמה היא עניין מורכב

בדיקת מהירות אחסון אתרים קלאודוויז
עשהאל דרייר
היי כאן עשהאל ואני רוצה להמליץ לך באופן אישי לפתוח שרת בקלאודוויז ולהנות מאתרים מהירים, תמיכה 24/7 וממשק נוח. אני מאחסן למעלה מ-400 אתרים בעצמי וממליץ בחום ובלב שלם, לאחר מספר שנות ניסיון
תוכנת מעקב הדירוגים הטובה בעולם!
בואו לעקוב אחרי מיקומים של כל אתר, מכל מקום בעולם, כולל הפרדה בין מיקומי דסקטופ ומובייל, תנועה, תיעוד עבודה ואפילו תוכלו לשלוח ללקוחות שלכם לינק לדשבורד שמתעדכן אונליין!
הטבה לגולשי האתר:
14 ימי ניסיון ו-25% הנחה לחודשיים