חיפוש

החלפת קישורים – כל החסרונות והאלטרנטיבות

כל מי שעושה את הצעדים הראשונים שלו בעולם קידום האתרים יודע עד כמה חשובים קישורים חיצוניים לסיכוי לקדם את האתר בנישות שבהן פועלים גם עסקים אחרים (אם אתם לא יודעים את זה, כתבתי מדריך בנושא קישורים שמרחיב על כך). מי שטורח וקורא קצת חומר תיאורטי, יכול להתרשם, שעל הנייר, יש המון דרכים להשיג קישורים לאתר, והאפשרויות השונות האלו יכולות לאפשר גם בניה של קישורים טובים ורלוונטיים בלי להכניס את היד לכיס.

הבעיה עם התיאוריות האלו מתרחשת בדרך כלל כשהן נאלצות להיפגש עם המציאות. אומר זאת כבר עכשיו: החלפת קישורים עובדת היטב ויכולה בהחלט לעזור לכם לקדם את האתר. הבעיה היא כמו תמיד, כמות ההשקעה, הזמן והמשאבים הנדרשת, וגם מהי האלטרנטיבה שעומדת לרשותכם, או במילים אחרות – האם הייתם יכולים לנצל את הזמן כדי לעשות משהו מועיל יותר לטובת קידום האתר.

את המאמר הזה אני רוצה להקדיש כדי לעזור למי שעושה את צעדיו הראשוניים להבין מה המחיר שהוא יכול לשלם אם יבחר להשקיע חלק גדול מתהליך הקידום בביצוע החלפות של קישורים.

בואו נתחיל – הנה 7 חסרונות של החלפת קישורים שכדאי לכל מקדם צעיר להכיר:

חיסרון מספר 1: תהליך ההחלפה הוא מורכב וקשה לבצע אותו בהיקפים גדולים

עסקת החלפת קישורים היא לא עסקה טריוויאלית.

גם כשהדברים נראים פשוטים הם הרבה יותר מורכבים בפועל.

הסיבה לכך היא שבעסקת החלפת קישורים תקינה (כלומר, לא עסקת החלפת קישורים הדדית שבה שני אתרים מחליפים קישורים זה עם זה) מעורבים לפחות שלושה גורמים: אתר א' מוציא קישור לאתר ב' ומקבל קישור מאתר ג'.

כדי שעסקה כזאת תצא אל הפועל, צריך שלכל בעלי האינטרס יהיה כדאי לבצע אותה.

פעמים רבות, זה לא ממש המצב.

בזמן שלבעל אתר אחד עסקה כזו תהיה כדאית מאוד, לבעל אתר שני היא תהיה הרבה פחות כדאית.

מה שיכול להקל מעט על עניין החלפת הקישורים הוא אם לצד אחד יש יותר מנכס אחד עליו יש לו שליטה והוא יכול להבטיח קישורים יוצאים ממנו. בכל מקרה, זה לא תמיד המצב.

עכשיו, צריך להבין שגם אם יש הסכמה על מיהם האתרים המקשרים, כאן רק התחיל עניין המשא ומתן.

בהמשך צריכים הצדדים להסכים ביניהם מאיפה בטקסט יצא הקישור, מה יהיה אורך המאמר, האם נדרש לשלב תמונה, האם מותר לשלב את שם המותג בטקסט, האם נדרשות כותרות משנה ועוד אלף ואחת החלטות נוספות.

האם זה אומר שעסקת החלפת קישורים היא בלתי אפשרית? ממש לא. בהחלט ניתן לבצע עסקה כזאת ואפילו ליהנות מן הקישורים המתקבלים בעקבותיה, אבל קשה מאוד יהיה לבצע סקיילינג של התהליך הזה ולבצע עשרות רבות של החלפות, בלי להשקיע את כל המשאבים של המקדם בסיפור הזה.

 

חיסרון מספר 2: לא תמיד הצד השני מכיר את התהליך

כדי להסביר את החיסרון הזה אצטרך להדגים את העניין באמצעות היתרון שברכישת קישורים. כאשר אתם פונים לבצע רכישה של קישור, הכל אמור לתקתק. מוכר הקישור כבר מיומן ויודע מה לעשות, ההזנה של התוכן היא קלה ופשוטה עבורו, וגם הדאגה שהקישור יקבל את המאפיינים הדרושים, את טקסט העוגן שביקשתם, וימוקם נכון – היא חלק מן העניין.

לעומת זאת, כאשר אתם מבצעים החלפה של קישור, אתם לא יודעים מי באמת עומד מאחורי האתר. לפעמים הוא בכלל לא יבין מה אתם רוצים ממנו, לפעמים הוא יטמיע את הקישור, אבל בצורה לא נכונה, בפעמים אחרות מערכת ניהול התוכן באתר תדרוס את ההגדרות והוא יוגדר כקישור nofollow ועוד ועוד.

 

חיסרון מספר 3: קישור שקיבלתם בהחלפה עלול להיות מוסר

חיסרון נוסף שחשוב לתת עליו את הדעת בעת ביצוע החלפה של קישורים הוא שבמקרים רבים הקישור שיוצא אליכם יכול להיות מוסר. יש כל מיני עסקנים באינטרנט, שנוהגים להסיר את הקישורים שהם מוציאים למרות ההבטחה שהם ישארו שם לתמיד – בעיקר כדי להקל על פרופיל הקישורים היוצאים מן האתר.

כשאתם קונים קישורים אתם עושים זאת בדרך כלל ממי שזה העסק שלו. אין לו שום אינטרס לפגוע במוניטין של העסק על ידי פעולות כמו הסרה של קישורים בניגוד לסיכום המוקדם.

בכל מקרה, מומלץ בחוץ להשתמש בכלי כלשהו שיעקוב אחר הקישורים שקיבלנו מהחלפת הקישורים, כך שתגיע התראה ברגע שהקישור יוסר. זאפו זו דוגמא מצוינת לכלי המציע שירות מהסוג הזה.

 

חיסרון מספר 4: על מנת לבצע החלפה אתם צריכים נכס שממנו תוכלו להוציא קישור

אולי הדבר החשוב ביותר שעליו עדיין לא דיברנו עד עכשיו: החלפת קישור היא אפשרית בעיקר כאשר יש לכם משהו לתת בתמורה. אם אין לכם אוסף של נכסים דיגיטליים שמהם תוכלו להוציא קישורים לאתרים רלוונטיים, כל סיפור החלפת הקישורים הופך להיות לא רלוונטי מבחינתכם.

 

חיסרון מספר 5: הרבה פעמים אין התאמה בצרכים של שני הצדדים

אני חוזר לרגע לעניין הזה של האינטרסים של שני הצדדים. כמו בימי סחר החליפין, גם השיטה של החלפת קישורים היא טובה בעיקר כאשר הנכסים שיש לכל אחד מן הצדדים מתאימים לצורך של הצד השני. אם, למשל, יש לכם אתר בתחום התיירות ואתר בתחום האירועים כדי להוציא מהם קישורים, ובעל האתר או מקדם האתרים שממנו אתם מעוניינים לקבל קישור זקוק לקישור בתחום הצימרים – אתם בבעיה.

לפעמים זה נראה, שכדי שעסקת החלפת קישורים תצליח צריכים להסתדר כמה וכמה כוכבים בשמיים.

 

חיסרון מספר 6: תהליך החלפת קישורים אורך זמן רב ביחס לאלטרנטיבות

עוד בעיה שמאפיינת את תהליך החלפת הקישורים היא שעסקה כזו צורכת זמן רב של מקדם האתרים. מעבר לענייני המשא ומתן וההסכמות השונות, צריך מקדם האתרים לדגום את בעל האתר שאמור להוציא אליו קישור, לנטר באופן שוטף את קיום הקישור, להוציא מאמר לכתיבה, להטמיע מאמר שהועבר אליו לצורך ביצוע ההחלפה באחד מן הנכסים שלו, לשלוח מייל עם הקישור המיועד ועוד.

כל זה אולי לוקח כמה דקות עבודה נטו, אבל בברוטו, ובמיוחד כאשר מדובר בהיקפים גדולים של החלפת קישורים, מדובר בזמן לא מבוטל.

 

חיסרון מספר 7: אתם עלולים להתבקש להטמיע תוכן שלא מתאים לאופי האתר שלכם

חיסרון אחרון שעליו אני רוצה לדבר בהקשר הזה של החלפת קישורים הוא העובדה שאתם נדרשים, במהלך החלפת קישורים, להטמיע באחד מן האתרים עליהם יש לכם או למי מן הלקוחות שלכם בעלות, מאמרים עם קישורים יוצאים, שלא תמיד מאוד מתאימים לאופי של האתר ולצביון שלו. חישבו על זה: השקעתם לא מעט בהקמה של האתר, באסטרטגיית התוכן, בעיצוב שלו ובכל הגימורים הקטנים. האתר הוא הבייבי שלכם – ופתאום מגיע מישהו זר, עם שפה שונה משלכם, עם צרכים שונים משלכם, ומטמיע באתר שלכם מעין גוף זר. לא נעים, נכון?

 

אוקיי, מה האלטרנטיבות?

אז אחרי שהצלחתי אולי לבאס כמה וכמה מכם שרצו להשקיע זמן ומשאבים בביצוע החלפות קישורים, בואו נדבר על האלטרנטיבות: קישורים הרי צריך לבנות. השאלה היא בעצם איך בדיוק.

אז התשובה היא שיש המון שיטות לבניית קישורים.

אני לא מתכוון בפוסט הזה לנסות ולפרט את כל השיטות האלו, כי זה נושא גדול בפני עצמו וראוי לפוסט אחר. מה שאני כן רוצה לעשות הוא לסקור מתודות מרכזיות ולדבר בשורה אחת על האתגרים המרכזיים שצריכים לעניין כל מי שהולך להשקיע בשיטות האלה. הנה, מתחילים:

 

רישום לאינדקסים

ברחבי הרשת פזורים אינדקסים שיאפשרו לכם לרשום את האתר שאותו אתם מעוניינים לאזכר, וכמובן גם את כתובתו, מה שיאפשר לכם יצירת קישור. בכל הקשור לאינדקסים כדאי יהיה לשים לב לשתי נקודות. הראשונה היא האם נדרש אישור של מי מבעלי האינדקס לעצם הרישום. אם אישור כזה איננו נדרש, סביר יהיה להניח שהאינדקס הזה כבר מוספאם למוות ולא שווה הרבה.

הנקודה השניה שכדאי יהיה להתייחס אליה בהקשר הזה של רישום לאינדקסים היא האם האינדקס הוא אינדקס כללי או אינדקס נישתי.

אם האינדקס הוא אינדקס כללי, הוא יוסיף לכם, בסבירות גבוהה, פחות ערך מאשר אינדקס נישתי שמתמחה בדיוק בתחום בו האתר שלכם פעיל ורלוונטי.

חלק מן האינדקסים יאפשרו לכם רישום בתשלום וחלק רישום לאחר אישור ובחינם. בכל תחום קיימים חוקים משלו בעניין הזה.

איך מאתרים את האינדקסים האלו? מחפשים בגוגל.

 

הקמת אתרי תמיכה

הקמת אתרי תמיכה תאפשר לכם שליטה מלאה על האתרים שמייצרים עבורכם כוח קישורים. הבעיה בהקמת אתרי תמיכה היא שהסיפור הזה לא זול במיוחד.

כלומר, אם אתם כבר מוכנים להשקיע בהרמה של אתרים רלוונטים, עיצוב שלהם, הזנת תוכן איכותי וקידום שלהם כדי לייצר לעצמכם פרופיל קישורים, למה שלא תפנו לרכישה של קישורים? זה ייצא לכם יותר זול והרבה יותר אפקטיבי.

בכל אופן, אם החלטתם להקים אתרי תמיכה ולו כמה בודדים, הנה מדריך מעולה בנושא הקמת אתרי תמיכה.

 

קישורי פורומים

גם בשנת 2021 יש ביננו כאלה שמנסים לבנות את פרופיל הקישורים לאתר שלהם, בין היתר תוך הסתמכות על קישורים שהם שותלים בדיונים עקרים בפורומים כאלו ואחרים.

אני חושב שמיותר יהיה להסביר עד כמה השיטה הזאת לא אפקטיבית, ובמקרים מסוימים, בהיקפים גדולים במיוחד, יכולה אולי אפילו ליצור נזק לאתר בטווח הארוך.

 

ניצול קישורים שבורים באתרים רלוונטיים

שיטה נוספת לבנייה של פרופיל קישורים רלוונטי הוא מציאה של קישורים שבורים באתרים רלוונטים שפועלים בנישה שלכם (לא בעיה לעשות את זה באמצעות סקרימינג פרוג), ואז פניה אל בעל האתר עם תוכן רלוונטי שיוכל להחליף את התוכן הישן שהוסר, עם קישור לאתר שלכם כמובן.

הבעיה עם השיטה הזאת היא שהיא דורשת לא מעט מאמץ, זמן וגם מזל, ובטח ובטח שלא מבטיחה לכם דבר. אל תצפו שכל בעלי האתרים שתפנו אליהם יעריכו את המחווה שלכם כביכול, וימהרו לקשר אליכם ללא תמורה.

 

רכישה של קישורים

רכישה של קישורים היא האופציה עליה אני ממליץ כדי לבנות פרופיל קישורים לאתר.

גילוי נאות: אני מספק שירותי בניית קישורים לאתרים ואף מתפרנס מזה. עם זאת, אני באמת סבור שמדובר בפתרון מצויין, בטח ובטח לעסקים קטנים ובינוניים, שלא מעוניינים לבזבז את הזמן שלהם בשיטוט בפורומים שונים וקבוצות החלפת קישורים, לא רוצים להתחיל ולנטר כל קישור שאי פעם קיבלו לאתר, ולא רוצים להטמיע בנכסים שלהם תוכן שהוא לא טבעי עבור קהל היעד של האתר.

רכישה של קישורים היא תהליך מהיר, שעובד מול גורם מיומן שזה המקצוע שלו ויש לו אינטרס לתפעל את העסקה כמה שיותר מהר על מנת למכור את הקישור הבא שלו. רכישה של קישורים מאפשרת לכם גם לקבל קישורים מאתרים איכותיים במיוחד, דבר שלא הייתם יכולים לבצע באמצעות החלפה, במיוחד אם אתם רק בתחילת הדרך.

לאחרונה השקנו מערכת להזמנת קישורים אונליין, עם אלגוריתם חכם, מזמין אתכם לנסות אותה.

 

מדריך קניית קישורים מהמערכת המתקדמת בעולם מבית עשהאל דרייר בע"מ:


אז בהצלחה לכולנו עם העניין הזה של החלפות קישורים, כן?

החלפת קישורים - כל החסרונות והאלטרנטיבות
שלחו לחבר קישור למאמר, הוא חייב לקרוא אותו!
שלחו לחבר קישור למאמר
הוא חייב לקרוא אותו!
עשהאל דרייר
עשהאל דרייר

מנכ"ל חברת קידום אתרים ואפיליאצייה המונה כ-125 עובדים ומאות לקוחות בפריסה עולמית, מייסד דיגיפארם - חנות אונליין להזמנת תכנים וקישורים עבור אנשי SEO, מייסד רובולינק - אפליקצייה לבדיקת מיקומים חינם לאנדרואיד ולאייפון, מוביל את קבוצת אנשי ה-SEO הגדולה בישראל בפייסבוק ובווטסאפ.

מאמרים נוספים מומלצים לקריאה עבורך:

בדיקת מהירות אחסון אתרים קלאודוויז
עשהאל דרייר
היי כאן עשהאל ואני רוצה להמליץ לך באופן אישי לפתוח שרת בקלאודוויז ולהנות מאתרים מהירים, תמיכה 24/7 וממשק נוח. אני מאחסן למעלה מ-400 אתרים בעצמי וממליץ בחום ובלב שלם, לאחר מספר שנות ניסיון
תוכנת מעקב הדירוגים הטובה בעולם!
בואו לעקוב אחרי מיקומים של כל אתר, מכל מקום בעולם, כולל הפרדה בין מיקומי דסקטופ ומובייל, תנועה, תיעוד עבודה ואפילו תוכלו לשלוח ללקוחות שלכם לינק לדשבורד שמתעדכן אונליין!
הטבה לגולשי האתר:
14 ימי ניסיון ו-25% הנחה לחודשיים