הדרכת סמכות, אמינות, מקצועיות וניסיון (E-E-A-T) | עשהאל

 

כמקדמי אתרים, מרוב שאנחנו עסוקים בעבודת ה-SEO השוטפת שלנו אנחנו לעיתים לא מבינים ב-100% מדוע לקוחות שלנו, שאנחנו משקיעים בהם כל כך הרבה בעבודת הקידום, לא מתקדמים כמו שצריך או אפילו יורדים במיקומים?

כדי לענות על השאלה, ניקח לדוגמא את האתר של עו"ד ליאת פייגל, המתמחה בתחום של דיני עבודה.

האתר שלה בתקופה האחרונה חווה ירידה במיקומים.

כשגוללים באתר, ניתן לראות שאכן קיים הרבה תוכן, נראה שעשינו בו עבודה טובה, אז מדוע האתר לא מתקדם?

לפעמים אנחנו צריכים לעצור את העבודה, להישען לאחור ולהיזכר ביסודות – איך באמת אלגוריתם הדירוג של גוגל עובד?

 

ישנם 4 קריטריונים מרכזיים, שעל פיהם גוגל מדרג וממקם את האתרים והם:

  1. סמכות (Authoritativeness)
  2. אמינות (Trustworthiness)
  3. מקצועיות (Expertise)
  4. ניסיון (Experience)

כמובן שישנם פרמטרים נוספים שמשפיעים על הדירוג, אך אלו בהחלט 4 פרמטרים מרכזיים ועליהם נדבר היום.

 

 

נחזור לדוגמא של עו"ד ליאת פייגל ומשם ניישם את 4 הקריטריונים:

1. סמכות

זה לא משהו שאתה לוקח, אלא זה משהו שאתה מקבל.

למשל:

  • האקדמיה מסמיכה אותך להיות רופא בישראל
  • הרבנות מסמיכה אותך להיות רב
  • הצבא מסמיך אותך להיות מפקד

וכדומה.

החלק של הסמכות – אמרו עליי, מינו אותי, אני היו"ר, יש לי תעודת הכשרה וכדומה.

כל אלה, מראים שיש לי סמכות מסוימת.

בנוסף, קישורים יכולים לתת סמכות.

לדוגמא: כאשר אני מעלה לאתר חיצוני מאמר שמדבר על 10 חוקים בדיני עבודה שכל עובד צריך להכיר, על אחד מהחוקים שנציין בכתבה נרשום "כפי שנאמר באתר של עו"ד ליאת פייגל, עובד זכאי לדמי הבראה".

זה קישור שמחזק את הסמכות של ליאת פייגל.

זה מראה שמקור חיצוני מכיר בכך שליאת היא עורכת דין ואף בוחר לצטט אותה / לשלוח אליה למידע נוסף בנושא.

אם אנחנו חזקים ב-SEO, אנו נצטרך להבין מהי מטרת כל קישור ואיזה פרמטר הקישור בא לחזק.

אין קישור ללא כתובת ומטרה ברורה.

– כשאנחנו ניגשים לטפל באתר, נטפל קודם בפרמטרים החלשים ולא בפרמטרים בהם האתר כבר מצטיין.

במקרה של ליאת, אנו נרצה לחזק את הביטוי עורך דין דיני עבודה.

ביטוי זה לא מתקדם כי כנראה שאחד מארבעת הקריטריונים המרכזיים שציינו, המשפיעים על הדירוג, לא מתקיים ולכן, נמצא מה לא מתקיים כמו שצריך באתר.

– תעודות והסמכות יכולות בהחלט לשפר את סמכות האתר. איך נעשה את ההוכחה בצורה טובה יותר? נשים את ההסמכות והתעודות בחלק העליון של העמוד ((Above The Fold).

באתר של ליאת, האם ניתן לראות שיש לה סמכות מבלי לגלול את האתר?

רשום עו"ד – סמכות.

כמו כן, איזו תמונה משדרת חזות של עו"ד דיני עבודה?

נסתכל בגוגל תמונות, נראה איזה תמונות ראשונות גוגל מציג כשמחפשים "עו"ד דיני עבודה" וככה נבין כיצד גוגל סבור שנראה עו"ד לענייני עבודה ונבצע התאמה לתמונה של ליאת שהעלנו לאתר שלה בחלק העליון.

חשוב: אי אפשר לעשות SEO בצורה מעולה מבלי לטעות בדרך וכן גם לאבד לקוחות.

רק ככה – לומדים. לקוח דורשני זה לקוח שיקח את רמת ה-SEO שלנו לשמיים.

2. ביקורות – ביקורות בגוגל על העסק, משפרות את הסמכות.

אצל ליאת למשל: ביקורת שאומרת – "עו"ד ליאת פייגל עזרה לי מאוד" זו ביקורת שתשפר את הסמכות שכן צד ג' קורא לה עו"ד וזה מעולה.

3. המילה גישור – צריך להוכיח שליאת אכן מגשרת, לא מספיק רק לציין את זה.

הוכחה יכולה לבוא לידי ביטוי למשל ע"י העלאת תעודת הסמכה ואולי גם אזכורים של סיפורים כאלו ואחרים שמראים שהיא מגשרת, בין אם זה סיפורים שעולים לאתר שלה ובין אם זה סיפורים שמתפרסמים באתרים אחרים ברשת ומאזכרים אותה.

4. מקצועיות – כל ריבועי התמונות עם תחומי ההתמחות והמשפט שמופיע לפני: "להתחיל הליך משפטי באופן מיטבי כבר מהצעד הראשון".

במילים אחרות מקצועיות זה כל התוכן המקצועי שקיים באתר ומחוצה לו ונכתב ע"י עורכת הדין.

כמו כן, לא מספיק רק לכתוב תכנים, צריך לוודא שאנחנו מחדשים לאלגוריתם של גוגל בין אם זה בטקסטים ובין אם זה בתמונות וסרטונים מקוריים וכדומה.

-ישנו משפט שהולך ככה: "להתחיל תהליך משפטי מיטבי כבר מהרגע הראשון", היה עדיף לשים ציטוט / צילום מסך מכתבה ב-The marker למשל שיעיד עליה שהיא באמת מקצועית במה שהיא עושה ולא שהיא תכתוב את זה על עצמה באתר שלה.

גם התמונות שמוצגות בריבועים, כדאי להחליפן לתמונות מהמשרד של ליאת או מביהמ"ש וזה יגדיל את האמינות והסמכות, שימוש בתמונות ממאגרים חופשיים זה לא סממן חיובי עבור גוגל.

הערה: אתרים פחות יפים, לעיתים יתקדמו בצורה טובה יותר מאשר אתרים מעוצבים ולמה? כשהאתר נראה יפה, זה אומר שאתה נעזר באנשי מקצוע ואילו באתר שהוא פחות יפה, זה מוכיח לגוגל שיש מישהו שנכנס לאתר כמעט בכל יום ומוסיף מה שצריך כשאין לו הבנה בעיצוב.

זה משפר את האמינות כי בעל העסק הוא זה שעושה בעצמו וברוב המקרים האלו השינויים יהיו ממש ברמה היומית ולעיתים יותר מפעם אחת.

קצב עדכון התכנים באתר הוא גם כן אחד מהפרמטרים שגוגל מדרג על פיהם את האתרים.

-לא תמיד נצליח לשים את 4 הקריטריונים בחלק העליון של הדף ולכן נשלח את המשתמש למקומות שימשיכו את ההסבר ל 4 הקריטריונים.

למשל: אם אני רושם שעורכת הדין היא נוטריון, שווה לשים איזה קישור פנימי או כל סממן שיכול לעזור לגולש לדעת ב-100% שהיא באמת נוטריון ולא רק מעידה על עצמה כך.

צריך לשפר את ההוכחה של מי זאת ליאת פייגל.

לעומת זאת, בדף הבית של האתר שלי – התמונה ברורה ואיכותית.

נרשם בהירו כי החברה מונה 125 עובדים (אפשר לשים קישור פנימי לדף של העובדים).

 

דרך דף הבית – ניתן לראות כל מה שהחברה עושה. בדף של הצוות, ניתן לראות תמונה של כל אחד מהעובדים ואפילו יהיה מעולה לשים לכל עובד דף משלו.

 

הדף תוצאות מהשטח – מחזק את הסמכות של הסוכנות.

 

אמינות – כל לקוחות החברה שמוצגים, המחירון שמוצג – משקף אמינות, בנוסף ישנן מספר גלריות של תמונות אותנטיות שגם כן מחזקות את האמינות.

 

סרטון שמציג את העסק זה דבר מעולה שאפשר להכניס לאתר בשביל לחזק את האמינות, כולל צילום ממש מהרחוב שמראה איך מגיעים פיזית למשרד.

 

מהי סמכות שמוצגת בצורה לא טובה?

כדי שנבין מהי סמכות שמוצגת בצורה לא טובה, נסתכל על אתר נוסף, של עו"ד אביב הראל.

באתר של עו"ד אביב הראל, נכתב בהירו: "עורך דין גירושין וענייני משפחה – עו"ד ונוטריון אביב הראל".

אם נכתב שאני עו"ד, האם עליי להוכיח זאת? בוודאי שכן.

אם רשום שאני נוטריון, האם עליי להוכיח זאת? בטח שכן.

לכן, באתר זה יש להוכיח כי אביב הראל הוא עו"ד ונוטריון. כיצד נוכיח זאת בהירו?

נוסיף קישור פנימי לתעודת הנוטריון ולתעודת העו"ד.

– האתר של אביב הראל התחיל לרדת במיקומים לאחרונה. הירידה החלה כאשר הכנסנו את המילה "נוטריון" לטייטל של דף הבית מבלי שהוכחנו זאת. בכך, נפלנו בסמכות.

 

בהמשך הגלילה באתר, נראה שאכן בעמוד אודות, מופיעות התעודות הדרושות לשם ההוכחה של עריכת הדין ושל הנוטריון.

רק בעוד כמה חודשים יקח לגוגל לאמת את העמוד ולדרג אותו גבוה, דרך עמוד זה.

 

-נמשיך עם האתר של עו"ד אביב הראל ונראה לאיזה תחום הוא משתייך. אנו רואים "עורך דין גירושין וענייני משפחה".

כאשר בן אדם הולך להתגרש, האם מעניין אותו שעורך הדין שהוא לוקח, יהיה גם נוטריון? לא.

לכן, את המילה נוטריון נכניס באודות ולא ב H1 של דף הבית.

אותו אדם המחפש עו"ד לגירושין, יחפש את עורך הדין הכי סמכותי, הכי מקצועי, הכי אמין והכי מנוסה.

ככל שהאתר שלנו יהיה נישתי יותר סביב נושא אחד, כך הסיכוי שלנו להתברג במקום ה 1 יגדל.

תחומי ההתמחות – בהמשך האתר, מופיעים לנו תחומי ההתמחות מתחת ל H1. אותם התחומים מופיעים בוי.

אדם שמגיע להתגרש, האם הוא מגיע במצב רוח טוב? התשובה היא לא ולכן, נימנע מלשים וי בתחומי ההתמחות, עדיף למצוא אייקון אחר מתאים יותר.

 

כמו כן, כל תחום שנכתב, מה הוא מייצג? למשל "גירושין" – מה זה?

איזה שירות ניתן בגירושין?

השירותים שהמשרד מספק צריכים להיות מוצגים בעברית פשוטה כמו למשל "מלווה את תהליך הגירושין שלך מאחורי הקלעים ובפרונט, בביהמ"ש מקצה לקצה".

במקום "הורות ומשמורת" – נרשום "יכול לסייע בהשגת משמורות טובות יותר עם הילדים".

נחזור ל-4 הקריטריונים המרכזיים שגוגל על פיהם מדרג את האתרים, כיצד נכניס אותם באופן שכולם יכנסו באתר של אביב הראל?

נרשום בצורה הבאה:

  • סמכות – עורך דין גירושין אביב הראל – ועוד משפט נוסף שיעזור לנו עם אחד מהקריטריונים האחרים (אמינות, מקצועיות, ניסיון).
  • אמינות – האייקון של חותם האמינות והשם של אביב הראל, שניהם מייצגים אמינות.
  • מקצועיות – אין משהו שמוכיח את המקצועיות למעט התוכן המקצועי שקיים באתר.
  • ניסיון – נכתב כי אביב הראל בעל ניסיון של מעל 25 שנה. צריך להוכיח זאת.גוגל לא מוכן לדרג אתר במקום ה 1 אם הוא מכיל הבטחה או עובדה כלשהי שלגוגל אין באמת דרך לאמת אותה ולכן חשוב שכשאנחנו כותבים נתונים כלשהם באתר שלנו – שתהיה להם הוכחה כזו או אחרת בין אם זה מתוך האתר שלנו ובין אם זה באמצעות קישורים ואזכורים.

 

אתר נוסף – אושר לוי איתור נזילות

גם עליו נסתכל ונבחין בכיתוב – 100% הצלחה בדף הבית.

אין דבר כזה 100% הצלחה.

זה כמו אתרים שרושמים 24/7.

צריך להוכיח שהשירות הוא אכן 24/7.

אם בכל זאת החלטנו לרשום 24/7, נרשום – מוזמנים להתקשר בשעה 2:00, בשעה 4:00 וכו'.

נוכיח שאכן אנחנו זמינים בכל שעות היממה, איך? נעלה תמונות לאתר שבהן נכתוב – יום א' בשעה 4:00 או בכל שעה אחרת ביממה.

בקיצור, צריך להוכיח את הנתונים שאנחנו רושמים.

 

אמינות – ביקורות, כתבות שעשו על העסק

לדוגמה: נלך לאתר של סיירת החוקרים הפרטיים.

מה הבעיה באמינות? מי זה החוקר הפרטי המוסמך? האם באמת התוכן נכתב על ידו? לא! וזה פוגע באמינות האתר.

 

איך גוגל יודע שהאתר לא אמין? כי יש באתר עמודים שבכלל לא מדברים על חקירות פרטיות וגם בהם רשום שהתוכן נכתב ע"י חוקר פרטי מוסמך.

כיצד נתקן? נוריד את נכתב ע"י חוקר פרטי מוסמך ונכתוב במקום – נכתב ע"י מערכת סיירת החוקרים הפרטיים בישראל.

– עוד בעיה באתר – 24/7 – יש הוכחה לכך?

500 + מקרים שטופלו – יש הוכחה? אפילו נביא עשרה מקרים, זו כבר תהיה הוכחה כלשהי.

 

2. אמינות – באתר של ליאת פייגל

האם האתר נחשב אמין? יש חותם וביקורות – אך האם זה מספיק?

התמונות של הקטגוריות – מזה אומר? האם הן לחיצות? מה צריך לעשות איתן?

משתמש שלא מבין – מה זה אומר לו הביטוי "התעמרות בעבודה"? כלום. לכן, חייבת להיות כותרת שבה נכתוב: "איך אנחנו יכולים לעזור לך?", נשים רק כפתורי לחיצה בלי תמונות.

 

למשל:

  • זכויות עובדים – נשאל האם אתה שכיר? האם זכויותיך נפגעו? לחץ כאן.
  • זכויות מעסיקים – נשאל האם אתה מעסיק עובדים? צריך ליווי של עו"ד לחברה? לחץ כאן.
  • פיטורים – נשאל האם פוטרת מסיבה שבעיניך אינה חוקית? לחץ כאן.
  • תאונת עבודה – עברת תאונת עבודה? לחץ כאן.

 

בטייטל חשוב שהביטוי שעליו אנחנו רוצים להיות מדורגים יופיע. לעומת זאת בעמוד עצמו, עדיף לדבר בשפה שבני אדם מבינים ולא סתם לדחוף מילות מפתח.

נסכם, בנושא האמינות, ישנם כל כך הרבה דברים שאפשר לעשות.

ונזכור כי ישנם דברים שאנחנו עושים שפוגעים באמינות כמו: 100% הצלחה, מתחייבים ל…, 100% שביעות רצון, אלא אם הוכחנו שאנחנו כן כאלה ושיש לנו 100% שביעות רצון.

– יש יוצאים מהכלל כמו בנק הפועלים המעיד על עצמו שהוא "הבנק הגדול במדינה" – למה מותר לו? כי יש לו כבר את הסמכות, יש לו מיליוני חיפושים חודשיים.

– באיזה מקום באתר הכי חשוב שנשדר אמינות? בפוטר.

בפוטר ניתן לראות עד כמה האתר אמין, למשל איפה העסק יושב, כמה אנשים עובדים שם, עמודים כלליים כמו דרושים המעידים כי זהו עסק אמיתי, האם העסק נראה רציני, האם יש עמוד מדיניות פרטיות, עמוד נגישות המסביר כיצד ניתן להיכנס לעסק לבעלי מוגבלויות (הכניסה היא מכאן ואז כאן, או אפילו סרטון המסביר את הכניסה לעסק) – זו רמת אמינות גבוהה.

– שאלה: חשבוניות שמועלות לאתר, איזה קריטריון הן מחזקות? אמינות וניסיון. זה מראה כי באמת יש לקוחות שקונים.

הערה: יותר חשוב לא ליפול באמינות מאשר להתחיל לשדר אמינות ברמה מוגזמת.

בנוסף, ניתן להוסיף את העסק לאיזי / לדפי זהב ואינדקסים נוספים כדי לשפר את האמינות.

 

3. מקצועיות – כמה חידשתי לאלוגריתם.

אם למשל כתבנו מאמר, אך לא חידשנו כלום לאלוגריתם של גוגל, לא הוכחנו מקצועיות.

מקצועיות היא כמה חידשנו לאלגוריתם של גוגל בעולם התוכן שאנו שואפים להיות בו מספר 1.

המלצה: לפני ששולחים נושא לכתיבה, שווה לחייג ללקוח, לשאול אותו האם הוא יכול לכתוב לנו מהן 5 הנקודות המרכזיות והחשובות ביותר מבחינתו ועל בסיס נסיונו האישי באותו נושא ואותן להעביר לכותבת התוכן על מנת שהיא תשתמש ותשלב את הנקודות במאמר.

במקום שרק נשכתב ממקורות קיימים (שזה ההפך מלחדש לאלגוריתם), נקבל התייחסות אמיתית לנק' ספציפיות שהלקוח נתן לנו.

חשוב שאנחנו נכתיב את השיחה עם הלקוח ונדאג שהוא באמת ישתף פעולה.

דוגמא: ללקוח יש ניסיון של 15 שנה, נגיד לו – תוכיח לי. לדוגמה: ספר לי סיפור שקרה בשנת 2009 כחלק מעבודתך המקצועית.

סיפור כזה שנכניס למאמר יוכיח שאכן יש ללקוח ניסיון של 15 שנה.

דוגמא נוספת, במקום לכתוב "15 שניות ניסיון" עדיף לכתוב: התיק הראשון שלי היה בשנת 2009, בשנת 2023 סיימתי לטפל בתיק ה-1,000.

חובת ההוכחה היא עלינו, אנחנו חייבים לוודא בכמה מקומות באתר שיש לנו הוכחות לעובדות שאנחנו מציגים.

בניסיון: בעיקר באתרים של עו"ד, נראה פס"ד, הצלחות, עבודות שהעו"ד ביצע ועוד דברים שניתן להוכיח דרכם שהעו"ד הוא הרבה זמן בתחום.

אצל ליאת פייגל נעשה זאת ואילו לבנק הפועלים לא כי כבר יש לו את הסמכות.

הסמכות מנצחת את כל הקריטריונים והיא הפרמטר החשוב ביותר.

עוד דוגמא: למה פרפקט הדברות מתקדם בגוגל בקצב מטורף לגמרי? כי הוא מחדש כל הזמן. מביא תמונות חדשות מעבודות על בסיס יומי ועוד ועוד.

 

– שאלה למחשבה: לקוחה שיש לה אתר סחר גדול של מוצרים ומעולם לא עשתה SEO אך נמצאת במיקומים מדהימים, איך זה יכול להיות?

מאוד פשוט – מדובר במותג שמכיל אלפי מוצרים ייחודיים עם תמונות מקוריות וסרטונים ועוד ועוד ורק עצם קיום התוכן הייחודי הזה שלא קיים במקומות אחרים – משפר את הסמכות דרמטית ומשאיר גז למתחרים, גם אם הטייטלים לא טובים ולא מושקעת עבודה SEO כלשהי.

כמובן שאם הלקוחה תשלב שירותי SEO, היא תגיע אפילו עוד יותר רחוק.

לכן:

  • נבקש מהלקוח תמונות מקוריות, סרטונים ייחודיים ועוד.
  • נדגיש כי תוכן זה לא רק טקסט, אלא גם תמונות, סרטונים ועוד.
  • שיאים באתר – עוזר לניסיון, לאמינות ולמקצועיות.
  • פסקי דין באתר של עורך דין – מצויין.

 

אתר נוסף לדוגמא: אתרו של עו"ד אלעד שאול ושות'.

 

האתר נחשב טוב, מדוע? כי מוצגות עובדות נכונות עליו.

  • מדורג בין המובילים בישראל – יש הוכחה.
  • יוצא הפרקליטות והשב"כ – מופיע בטייטל וזה מייחד אותו מכולם.
  • ייצוג לקוחות נורמטיבים בלבד – כדאי להסביר מהו לקוח נורמטיבי באמצעות קישור פנימי. זה גם מייחד אותו מכולם.
  • בעמוד שירותים – מופיע "צווארון לבן" – שווה להסביר מזה המושג הזה.
  • באודות – מופיע כל עו"ד בתמונה וכל אחד מהם עם קישור לעמוד אישי משלו.
  • יש המלצות באתר.

 

מושג בשם קריאות: כמה נוח לקרוא את הטקסט. צריך לתעדף את הקריאות על פני העיצוב.

מה זה טקסט שהוא בקריאות לא מספיק טובה?

בעמוד זכויות מעסיקים – העמוד צריך להיראות כמו עמוד שירות, אך הוא מוצג כעמוד מידע.

למה לא לכתוב – המשרד שלנו מתמחה בזכויות מעסיקים ואז להוסיף קריאה לפעולה?

בנוסף, שווה פשוט להסביר איך אנחנו יכולים לעזור לבנאדם שקורא ופחות לתת מידע אין סופי.

עמוד שירות באתר – לא אמור להיראות כמו עמוד מאמר.

 

לעומת זאת, באתר של עו"ד כפיר דיין – תביעת רשלנות רפואית ואובדן כושר עבודה, בעמוד אובדן כושר עבודה – העמוד מופיע עם תמונות רלוונטיות, סרטונים מיוטיוב, תעודות, פס"ד ועוד.

זהו עמוד שירות ולא עמוד מידע.

אנו צריכים לשאוף להגיע לרמה הזו כמו אצל האתר של עו"ד כפיר דיין בכל האתרים שאנחנו מקדמים!

 

המלצה: במקום שנגיד ללקוח יש לך 5 מאמרים חודשיים ועוד 5 קישורים, אפשר להגיד לו שבחודש הקרוב אנחנו נעלה 2 מאמרים ונשפר 3 עמודי תוכן. אותם העמודים של התוכן, נהפוך אותם מעמודי מידע לעמודי שירות.

נזכור שתמיד צריך לשאוף לירח ומקסימום ננחת בין הכוכבים.

לסיכום, מקצועיות היא בעיקר התוכן המקצועי שאנחנו מעלים לאתר, כמה הוא מקיף ומחדש לאלגוריתם של גוגל. גם מאמר מקצועי שלנו שפורסם באתר אחר ומאזכר או מקשר אלינו וכמובן שהמאמר מחדש לאלגוריתם ולא סתם חוזר על כל מה שהוא כבר יודע – זו מקצועיות.

שלחו לחבר קישור למאמר, הוא חייב לקרוא אותו!
שלחו לחבר קישור למאמר
הוא חייב לקרוא אותו!
תמונה של עשהאל דרייר
עשהאל דרייר

עשהאל דרייר, יזם ומוביל את קהילת מקדמי האתרים הגדולה בישראל, בעל סוכנות לשיווק דיגיטלי המתמחה בקידום עורכי דין ומייסד דיגיפארם – מערכת מהפכנית להזמנת תכנים וקישורים אונליין.

מאמרים נוספים מומלצים לקריאה עבורך:

עשהאל מצביע על טופס
שנבדוק אם אנחנו מתאימים לשיווק העסק שלך?

פרטי התקשרות:

(מבטיחים לפנק☕️)