הדליפה הגדולה מגוגל והמסקנות המתבקשות

קהילת ה – SEO רותחת.

על פי מה שמסתמן, העולם חווה בימים אלו את דלף המידע המשמעותי ביותר מגוגל בשנים האחרונות.

מייק קינג וראנד פישקין – דמויות משמעותיות בקהילת ה-SEO הבינלאומית, חושפים מידע פנימי של גוגל הנוגע ליותר מ 14000 RANKING FEATURES (לא סתם עברתי כאן לאנגלית. הם לא קוראים להם פרמטרים לדירוג, אלא תכונות דירוג – ובעברית זה פשוט נשמע זוועה).

מטבע הדברים, לא אוכל לעבור כאן על כל נתון אפשרי, מה גם שלא היה לי די זמן כדי לנתח את המידע לעומק.

ובכל זאת, אנסה להתייחס לכמה היילייטס עיקריים, שמפילים כמה וכמה אסימונים למי שקידם פרויקט או שניים בתחום ה-SEO בשנים האחרונות.

 

אבל לפני כן, מה המוטיבציה שלנו?

בתחום ה – SEO פועלים מקדמים, בדרך כלל, על סמך השערות.

מתקיים כאן משחק תמידי של חתול ועכבר מול גוגל, ולכן, אף פעם לא ברור למי מהדוברים של גוגל ניתן להאמין ובאיזו שעה של היום.

עכשיו, העולם הזה של השערות לגבי פקטורי דירוג של גוגל, גוזר בסופו של יום, עולם של משאבים: אם אנחנו מאמינים שיש לזמן שהיה ממושך באתר השפעה חיובית על הקידום של האתר, אנחנו נמצא איך להשקיע את המשאבים כדי להשאיר את הגולש באתר.

לעומת זאת, אם זה לחלוטין לא משהו שגוגל מתעניינת בו, חבל על הזמן עם בזבוז מיותר של משאבים לטובת הנושא.

לכן, ברגע שמישהו מהקהילה מצליח לאושש או לסתור פקטור דירוג של גוגל בסבירות גבוהה, זה אירוע שתמיד מעניין את הקהילה.

 

אילו תובנות אפשר כבר עכשיו לייצר מהחשיפה הגדולה?

במשך השנים, דוברים שונים מטעמה של גוגל הכחישו השערות שונות שרווחו בקהילה לגבי קיומם של פקטורים לדירוג. זה קרה כאשר הם נשאלו על ההשפעה של סמכות הדומיין על היכולת לדרג, על זמן שהיה באתר, על שיעור ההקלקות, ועוד.

והפעם, כך עולה לפחות מן הפוסט שפרסם מייק קינג, אפשר כבר לקבוע ברמה גבוהה של ודאות שהנושאים האלו נמצאים על המפה של גוגל, וגם אם הם לא מהווים פקטור דירוג ישיר, הם לכל הפחות נלקחים בחשבון.

אז הנה כמה תובנות (שכאמור, לא נבדקו על ידי לעומק) שעולות מהמסכים שדלפו:

  • ישנם 14014 תכונות דירוג (כבר אמרתי שאני לא אוהב את הביטוי הזה?) עם 2596 מודלים שתועדו בדוקומנטציה של ה API.
  • יש דבר כזה שנקרא Domain Authority. קיומו של נתון כזה הוכחש בעבר מספר פעמים, אבל המסמכים שדלפו מראים בבירור שגוגל מתייחסת לציון משוקלל שכזה ביחס לדומיין. אגב, לא נמצא כל תיעוד לאופן שבו גוגל מחשבת את סמכות הדומיין הזה.
  • גוגל עושה שימוש בנתוני הקלקות של המשתמשים כדי לשפר את האופן שבו היא מדרגת את תוצאות החיפוש. למרות הכחשות חוזרות ונשנות של אנשים מטעמה, מסתבר שגוגל כן משקללת את שיעורי ההקלקה כדי להחליט אילו תוצאות חיפוש להציג לגולש.
  • ארגז החול הוא אמיתי. במשך שנים התווכחו מקדמי אתרים האם תיאוריית ארגז החול – תיאוריה שגורסת כי אתרים מוספמים או חדשים מוכנסים לארגז חול וירטואלי, וכל הם נמצאים שם הם לא יכולים להתקדם באמת במנוע החיפוש, היא נכונה או לא. כעת, חשיפת המסמכים מגוגל העולמית לא מותיר מקום לספק – ארגז החול הוא אמיתי ושריר וקיים, גם אם לא לגמרי ברור איך הוא עובד ועד כמה הוא באמת זמני ביחס לאתר שנמצא בו.
  • גוגל עושה שימוש בכרום ובאפליקציות ושירותים נוספים מטעמה כדי לאסוף מידע שיכול לשמש אותה לדירוג של אתרים במנוע החיפוש. לא בטוח שמישהו מאיתנו באמת מופתע לגבי זה, אבל אם עד היום מדובר היה בעיקר בהשערה, הרי שכיום זה רכיב שיש עליו הסכמה רחבה.
  • לזהות יוצרי התוכן ולאיכותם ישנה חשיבות בעיני גוגל וזהו לכל הדעות, אם לא פקטור דירוג, אז בטח ובטח תכונת דירוג.
  • גוגל מורידה את ציון האיכות שהיא נותנת לדפי אינטרנט, כאשר מתרחשים אירועים שונים, כמו התאמה לא איכותית של טקסט עוגן למונח החיפוש, שימוש בשמות דומיין מדוייקים מידי, ביקורות גולשים לא טובות, אתרים הקשורים לעולמות תוכן של הימורים ופורנו, ועוד. עוד עולה, כי ככל שהעמוד מתיימר להיות גלובלי יותר ופחות מותאם ללוקיישיין ספציפי, הסיכוי שלו לזכות להורדה בדיקוג גבוה יותר.
  • לקישורים יש עדיין משמעות גדולה מאוד בתהליך הדירוג של אתרים, ובפרט לקשר האיכותי שבא לידי ביטוי באמצעות בחירת טקסט העוגן והדפים המקשרים והמקושרים.
  • לא נמצאה התייחסות אמיתית במסמכים שדלפו לעולם ההתכחשות לקישורים (Disavvow).
  • כתבתי כבר בעבר על WayBack Machine – ובכן, גוגל ככל הנראה לא עושה שימוש ביותר מ 20 גרסאות של הדף אחורה.
  • עד כמה ניתן לבטוח ולסמוך על דף הבית? גוגל ככל הנראה עושה במדד הזה שימוש כאשר היא מעריכה את איכות הקישורים בין שני אתרים שונים.
  • לגודל הפונט המוטמע באתר יש משמעות לדירוג!
  • לקישורים פנימיים ישנה פחות חשיבות – אחת משמות הפונקציות בהן עושה גוגל שימוש רומזת על כך שלפחות במקרים מסוימים, גוגל לא מייחסת חשיבות לקישורים פנימיים.
  • תוכן קצר מוערך על ידי גוגל בהתאם למידת החדשנות והמקוריות שלו. זאת הסיבה, אגב, שתוכן רזה הוא לא תמיד שם כולל לתוכן קצר.
  • מיקום מילות המפתח לדירוג ראשונות הוא עדיין מהלך חכם – כך עולה מן הסקירה של המסמכים שדלפו.
  • תאריכים הם בעלי משמעות גדולה בהחלטה של גוגל כיצד לדרג עמודים עבור ביטויי מפתח מסוימים.
  • גוגל שומרת פרטים אודות רישום הדומיין – כך שגם לנתונים אלו ישנה בסבירות גבוהה השפעה על הדירוגים בהמשך.
  • הסטנדרט YMYL עליו הרחבתי כאן בבלוג לא מעט – מקבל משקל ייחודי ומשמעותי בהחלטה של גוגל כיצד לדרג אתרים.

 

מה עשינו בדיגיפארם כשנחשפנו לתובנות האלו?

בתחום הזה של קידום אתרים, אנחנו כל הזמן שואלים את עצמנו שאלות.

האם מה שאנחנו עושים הוא נכון? האם הוא יחזיק לאורך זמן? האם אנחנו יכולים להסתכל ללקוחות שלנו בעיניים ולהגיד שאנחנו עושים את הטוב ביותר עבורם ככל שאנחנו מבינים?

אז בחנו את האסטרטגיה שלנו לעומק והגענו למסקנות הבאות:

מסקנה ראשונה: מסתבר שתוכן איכותי הוא חשוב.

זאת, לגמרי באופן לא מפתיע, האסטרטגיה שלנו בשנים האחרונות. כל המהות של דיגיפארם בנויה על כותבי תוכן אנושיים, איכותיים, שמדורגים באופן שוטף על ידי הלקוחות שלהם, ושמביאים איתם ערך ייחודי, משהו מקורי, אחר, שלא קיים בכל אתר אחר ברשת, משהו מחדש, מביא בשורה אמיתית.

כותבי התוכן שלנו עוברים הכשרות באופן שוטף, נמדדים, ומתועדפים בהתאם לשביעות הרצון של הלקוחות שלנו. אין כאן משחקים: כותב לא טוב, לא ישאר אצלנו לאורך זמן, וכותב טוב במיוחד – ייצר עוד ועוד פניות ספציפיות מלקוחות מרוצים חוזרים.

אלו המספרים.

זאת הסטטיסטיקה.

אנחנו לא ממציאים דבר.

למעבר למערכת הזמנת התכנים של דיגיפארם >>>

 

מסקנה שניה: מסתבר שקישורים חשובים ומהווים פקטור דירוג משמעותי

בדיגיפארם תוכלו ליהנות מקישורים איכותיים ומתוחזקים באופן שוטף.

מה זאת אומרת מתוחזקים באופן שוטף?

זה אומר שאנחנו לא מקימים אתרי תמיכה, משנים להם את הלוגו ומתחילים לייצא מהם קישורים.

בדיוק להפך.

אנחנו נותנים לאתרים שלנו להיבנות לאורך זמן, להיות מדורגים על מילות מפתח חשובות, לייצר טראפיק אורגני, לעורר עניין, סמכות ורק אז אנחנו מוציאים מהם קישורים.

וכפי שזה נראה כעת, גם היום, שנים רבות אחרי שהוקמה גוגל ושינתה את פני החיפוש, לקישורים איכותיים ישנו משקל חשוב בדירוג של אתרים שונים במנוע החיפוש.

למעבר למערכת הזמנת הקישורים של דיגיפארם >>>

 

מסקנה שלישית: מסתבר שקליקים כן נחשבים

לכל מי שהיה ספק לגבי היכולת של השירות שלנו, קליקיפארם, לחולל שינוי ממשי בתהליך הקידום של האתר, אנחנו מצטערים להודיע אבל עכשיו זה כבר ממש ממוסמך: קליקים ותנועת גולשים לאתר, זמן שהיה ואינטראקציה של הגולשים עם האתר הם לגמרי פקטורים שצריך לקחת בחשבון.

 

מסקנה רביעית: מסתבר שדף הבית הוא חשוב מאוד לקידום

כבר שנים שאני מדבר בכנסים שלי על Above The Fold, חשיבותו של דף הבית ובניה של היררכיה נכונה באתר.

כחלק משירותי הייעוץ והקידום שאנחנו מספקים ללקוחותינו, זהו מיקוד עיקרי בכל פרויקט קידום.

אם כבר הצלחתם לנחש, ההדלפה הגדולה רק חיזקה אצלנו בדיגיפארם את התחושה שאנחנו עושים את הדבר הנכון: מקדשים את האיכות, לא מזניחים את הכמות, משקיעים בעיקר, לא מבזבזים זמן על הטפל.

 

לסיכום

שורה של מסמכים שדלפו מגוגל מוכיחה בסבירות גבוהה למדי את קיומם של פקטורי דירוג שעד היום נחשבו בגד השערות בלבד בקרב הקהילה. מי שהימר בשנים האחרונות על איכות על חשבון קלות וכמות – ככל הנראה עשה בשכל.

שלחו לחבר קישור למאמר, הוא חייב לקרוא אותו!
שלחו לחבר קישור למאמר
הוא חייב לקרוא אותו!
תמונה של עשהאל דרייר
עשהאל דרייר

מנכ"ל חברת עשהאל קידום אתרים, מייסד דיגיפארם - חנות אונליין להזמנת תכנים וקישורים עבור אנשי SEO, מוביל את קבוצת אנשי ה-SEO הגדולה בישראל בפייסבוק ובווטסאפ.

מאמרים נוספים מומלצים לקריאה עבורך:

19 דברים שלא בטוח שידעתם על גוגל

עובדות מעניינות על גוגל 1. סרגיי ברין ולארי פייג' (המייסדים של גוגל) נפגשו לגמרי במקרה. לאחר התואר הראשון, לארי פייג' התלבט באיזו אוניברסיטה להמשיך לתואר

העדכון החדש של גוגל – Core Web Vitals

בקהילת מקדמי האתרים מתקיים ויכוח במשך שנים לגבי החשיבות של מהירות הטעינה של אתרים לקידום האורגני של האתר. יהיו מי שיגידו שכל כלי מדידה למהירות

בדיקת מהירות אחסון אתרים קלאודוויז
עשהאל דרייר
היי כאן עשהאל ואני רוצה להמליץ לך באופן אישי לפתוח שרת בקלאודוויז ולהנות מאתרים מהירים, תמיכה 24/7 וממשק נוח. אני מאחסן למעלה מ-400 אתרים בעצמי וממליץ בחום ובלב שלם, לאחר מספר שנות ניסיון