חיפוש

מה כדאי לבדוק לפני התקשרות עם חברה לקידום אתרים?

מי שמצוי בסצנה של תחום קידום האתרים האורגני שמע ודאי את כל הסיפורים האפשריים: לקוחות לא מרוצים שלא הבינו מה המקדם עשה בפועל במהלך תקופת ההתקשרות, מקדמים מתוסכלים מלקוחות שלא שיתפו פעולה בכתיבת תוכן איכותי לאתר, חברות קידום שהכניסו סעיפים דרקוניים בחוזה, וגם פרילנסרים שנאלצו להסביר ללקוח מדוע השינוי האלגוריתמי שביצעה חברת גוגל הוא לא משהו שהייתה לו השפעה אפשרית עליו. אין ספק שבתחום כמו קידום אתרים אורגני, שבו קשה מאוד להבטיח הבטחות מראש, לא פשוט למדוד את תוצאות תהליך הקידום, וגם נקודת המבט של לקוחות שונים איננה זהה, ההתלבטות של לקוח טרם ההתקשרות עם חברת קידום אתרים היא חלק מובנה ואף מתמשך לאורך כל התקופה הרלוונטית. מה, אם כן, כדאי לבדוק לפני חתימה על הסכם או הסכמה לקבלת שירותים באמצעות מייל? המשיכו לקרוא.

כיצד מודדים את הצלחת הפרויקט?

חשוב יהיה מאוד להסכים עם המקדם או החברה שמספקת לכם בתור לקוחות את שירותי הקידום, מה ייחשב להצלחה של פרויקט הקידום: האם עליה במיקומים של ביטויי מפתח שתגדירו מראש? האם עליה ממוצעת ומשוקללת של מיקומים בביטוי המפתח באופן כללי? האם הגדלת התנועה האורגנית לאתר? האם הגדלת ההכנסות מן הלקוחות המגיעים לאתר דרך ערוץ החיפוש? האם הגדלת הרווחיות מן התנועה האורגנית?

אופציה אפשרית היא גם שילוב של כמה מן המרכיבים שהוזכרו כאן, או אפילו הכללה שלהם. למשל, המקדם והלקוח יוכלו לקבוע כי עליה של 5 מתוך 8 ביטויים שהוגדרו לאורך תקופה תחשב להצלחה.

 

מה ההתחייבות של הלקוח כלפי המקדם?

בחלק לא מבוטל מן ההתקשרויות נדרש הלקוח לשתף פעולה עם פעילות המקדם על מנת להוביל להצלחת הפרויקט. למשל, לקוח נדרש לפנות מזמנו על מנת לייצר תוכן ולהטמיעו באתר, להיות זמין בטלפון או במייל לשאלות שונות של המקדם, לספק תמונות או ביוגרפיה לעמוד האודות ועוד. בכל התקשרות מול חברת קידום אתרים נסו לודא שאתם מבינים היטב מהן הדרישות מכם, הלקוחות.

 

מה תהיה תכולת העבודה של המקדם?

הפעילות שנדרש מקדם אתרים לבצע על מנת להשיג תוצאות טובות בתהליך קידום אורגני היא אינסופית. חשוב יהיה להסכים מראש מהם החלקים שבהם מטפל מקדם האתרים: האם הוא אחראי על בניית הקישורים הנכנסים לאתר? האם הוא מבצע אופטימיזציה באתר? האם הוא כותב תוכן לאתר? האם תינתן לו גישה לשרת האחסון? האם הוא מורשה להתקין או להסיר תוספים?

 

משך הקיום של תוצרי עבודת הקידום

חלק בלתי נפרד מעבודת הקידום יהיה, בסבירות גבוהה, בניית פרופיל קישורים איכותי לאתר. חשוב יהיה להבין כי הקישורים המתקבלים במהלך הקידום ישארו גם לאחר השלמת ההתקשרות. לכאורה, זהו דבר מובן מאליו, אולם במקרים רבים מבצע המקדם התקשרות מול צד שלישי, שבה הוא שוכר את הקישורים האמורים, למשך זמן ההתקשרות. במצב דברים זה, הציפיה שהמקדם ימשיך לממן את הקישורים השכורים גם לאחר שתמה ההתקשרות, היא לא סבירה.

 

שקיפות ודיווח

זהו חלק מרכזי עליו נופלות לא מעט התקשרויות בין לקוחות למקדמי אתרים. דירשו לקבל דוח חודשי מן המקדם שבו תוכלו לקבל פירוט לגבי הפעולות שהתבצעו. הדוח צריך לכלול הכל: פעילות אופטימיזציה שבוצעה באתר, קישורים שהתקבלו, היבטים טכניים שטופלו באתר, ייעוץ שקיבלתם ועוד.

 

ניסיון מוכח

לפני שאתם מתקשרים עם חברה לקידום אתרים, חשוב יהיה להבין שלחברה יש ניסיון מוכח. מהו ניסיון מוכח? שורה של אתרים מובילים בנישות שלהם שקודמו על ידי החברה. כדי להוכיח את ההצלחה של תהליך הקידום נדרשים שני מרכיבים: הראשון – רשימה של ביטויי מפתח תחרותיים שעבורם האתר המקודם מדורג גבוה במנועי החיפוש, והשני – הוכחה שאכן החברה היא זאת שביצעה את תהליך הקידום האורגני של האתר המדובר.

 

גיבוי אנושי

נסיבות החיים יכולות להיות, במקרים רבים, לא צפויות. אירועים מתרחשים, תקלות קורות, ואין דרך למנוע זאת. כאשר אתם מתקשרים מול חברה לקידום אתרים, נסו להבין שהיא תוכל להמשיך ולספק לכם את השירות גם במקרה שבו יעדר ראש הצוות שמנהל את פרויקט הקידום של האתר שלכם.

 

ממליצים

בקשו מן החברה להפנות אתכם אל ממליצים. פנו אל הממליצים. אל תתביישו. שאלו שאלות נוקבות וקשות. בהרבה מן המקרים, גם אם הממליצים יעריפו שבחים על החברה, האמת, גם אם בשוליים, תצא לאור.

 

לסיכום

בהתקשרות מול חברה לקידום אתרים ישנה לא מעט אי ודאות וחוסר שליטה על התהליך. לכן, עגנו בהסכם ההתקשרות מול החברה את הבקרות הנדרשות מבחינתכם, על מנת לוודא שהתהליך יהיה מוצלח ואפקטיבי.

חשוב יהיה מאוד להסכים עם המקדם או החברה שמספקת לכם בתור לקוחות את שירותי הקידום, מה ייחשב להצלחה של פרויקט הקידום: עליה במיקומים של ביטויי מפתח שתגדירו מראש, עליה ממוצעת ומשוקללת של מיקומים בביטוי המפתח באופן כללי, הגדלת התנועה האורגנית לאתר, הגדלת ההכנסות מן הלקוחות המגיעים לאתר דרך ערוץ החיפוש, או הגדלת הרווחיות מן התנועה האורגנית.

כמובן. ייתכן שתידרש על ידי המקדם, לפנות מזמנך על מנת לייצר תוכן ולהטמיעו באתר, להיות זמין בטלפון או במייל לשאלות שונות של המקדם, לספק תמונות או ביוגרפיה לעמוד האודות ועוד.

בהחלט. במסגרת זאת, יתכן שתירצו שהספק יפיק עבורכם דוח חודשי שבו תוכלו לקבל פירוט לגבי הפעולות שהתבצעו. הדוח צריך לכלול הכל: פעילות אופטימיזציה שבוצעה באתר, קישורים שהתקבלו, היבטים טכניים שטופלו באתר, ייעוץ שקיבלתם ועוד.

כמובן. במאמר המלא אנו מפרטים על כלל ההיבטים שתצטרכו להקדיש להם תשומת לב טרם ההתקשרות.

מה כדאי לבדוק לפני התקשרות עם חברה לקידום אתרים
שלחו לחבר קישור למאמר, הוא חייב לקרוא אותו!
שלחו לחבר קישור למאמר
הוא חייב לקרוא אותו!
עשהאל דרייר
עשהאל דרייר

מנכ"ל חברת קידום אתרים ואפיליאצייה המונה כ-125 עובדים ומאות לקוחות בפריסה עולמית, מייסד דיגיפארם - חנות אונליין להזמנת תכנים וקישורים עבור אנשי SEO, מייסד רובולינק - אפליקצייה לבדיקת מיקומים חינם לאנדרואיד ולאייפון, מוביל את קבוצת אנשי ה-SEO הגדולה בישראל בפייסבוק ובווטסאפ.

מאמרים נוספים מומלצים לקריאה עבורך:

המדריך המלא להקמת אתרי לידים

בואו נשים את הדברים על השולחן: אין מי מאיתנו שלא מחפש דרכים קלות, יחסית, וחוקיות, כמובן, לייצר כסף. גם אם לא מדובר בהכנסה שניתן להסתמך

כדאי להשקיע ב-SEO בזמן מלחמה?

מדינת ישראל נמצאת במלחמה (נכון להיום – 6.11.23). אני כותב את זה בגוף ראשון כמי שלוקח בה חלק פעיל. אין ספק שמלחמה היא עניין מורכב

בדיקת מהירות אחסון אתרים קלאודוויז
עשהאל דרייר
היי כאן עשהאל ואני רוצה להמליץ לך באופן אישי לפתוח שרת בקלאודוויז ולהנות מאתרים מהירים, תמיכה 24/7 וממשק נוח. אני מאחסן למעלה מ-400 אתרים בעצמי וממליץ בחום ובלב שלם, לאחר מספר שנות ניסיון
תוכנת מעקב הדירוגים הטובה בעולם!
בואו לעקוב אחרי מיקומים של כל אתר, מכל מקום בעולם, כולל הפרדה בין מיקומי דסקטופ ומובייל, תנועה, תיעוד עבודה ואפילו תוכלו לשלוח ללקוחות שלכם לינק לדשבורד שמתעדכן אונליין!
הטבה לגולשי האתר:
14 ימי ניסיון ו-25% הנחה לחודשיים