חיפוש

תופעת "ארגז החול": מיתוס או תופעה שכדאי להכיר

קובי-אגאי

מאמר זה תורגם מאנגלית לעברית ע"י האחד והיחיד קובי אגאי, הבעלים של חברה לפיתוח חנויות מג'נטו וירטואליות. למעבר לפוסט המקורי.

המושג "ארגז החול" בגוגל (Google Sandbox) הוא בעצם תופעה שמקדמים רבים נתקלו בה במהלך תהליכי קידום אתרים רבים והחליטו להעניק לה את השם הזה. היא בעצם מתייחסת למסנן לכאורה שמונע דירוג של אתרים חדשים בתוצאות המובילות של Google כל עוד הן צעירים. תחשוב על זה כעל תקופת מבחן – גם אם אתה עושה הכל נכון, האתר שלך לא יקבל דירוג הגון עד שהוא יסיים את תקופת הצעירות הזו.

Google Sandbox מעולם לא אושרה באופן רשמי על ידי Google. אבל מקדמי אתרים רבים בטוחים בקיומה, הם רואים אפקטי sandbox כאשר הם עושים עבודת קידום במטרה לקדם אתרים חדשים.

אז מהי האמת? האם Google Sandbox קיים ב- 2019? אם כן, כיצד מונעים מ- Google לבצע "ארגז חול" על האתר החדש שלך? זה בכלל אפשרי?

כדי לענות על שאלות אלה, הגעתי אל כמה מקדמי אתרים במטרה לשמוע את דעתם על ארגז החול של Google ב -2019, על סמך ניסיונם עם אתרים חדשים.

הקרדיט מגיע לאנשים הבאים:

ביל Sebald, הבעלים של Greenlane סוכנות השיווק הדיגיטלי

אדוארד שטורם, מנהל שיווק @ World of Ether, בעבר מומחה SEO ב iProspect

אריק זקס, מנכ"ל SEO ומנכ"ל קבוצת זקס שיווקית

אנדי קרסטודינה, מייסדת אורביט מדיה (אנדי היה נרגש במיוחד בנושא זה, הוא עבד על 1000 + פרויקטים באתר מעל 18 שנים והיה הרבה לשתף).

אז בואו נתחיל…

ארגז החול של גוגל: היסטוריה קצרה

בשנת 2004, מנהלי אתרים ואנשי מקצוע שעוסקים בקידום אורגני הבחינו כי האתרים החדשים שהם השיקו לא דורגו היטב ב- Google בחודשים הראשונים, למרות מאמצי ה- SEO שלהם.

אתרים חדשים שהם בנו כן אונדקסו על ידי Google באופן חוקי, אך לא דורגו אפילו עבור מילות מפתח וביטויים בתחרות נמוכה יחסית, אך במנועי חיפוש אחרים דוגמת בינג ויאהו – הם היו מדורגים גבוהה מאוד.

תופעת "ארגז חול" זו נמשכה בין מספר שבועות למספר חודשים מתוך השערה ש- Google רוצה להציג תוכן סמכותי ואיכותי למשתמשים שלה, ואינה סומכת על אתרים חדשים, האמת? בסך הכל זה הגיוני.

רנד פישקין, מייסד שותף מייסד ב SEOmoz, למשל, האמין כי SEOmoz חוותה את תופעת ארגז החול במשך 9 חודשים, למרות שפרופיל הקישורים היה טבעי ומגוון בצורה נהדרת.

בנוסף, טען שכיום SEOmoz לא חווה את תופעת ארגז החול, ומציין שהוא לא לבד. אנשים רבים גם כן הצליחו להימלט מהתופעה. רנד חווה את דעתו ואומר שפרופיל הקישורים שמכיל 12,000 קישורים טבעיים השתלם וככל הנראה הוא הטריגר שבגללו הם לא חווים את התופעה.

הייתה אפילו תיאוריה כי ארגז החול של גוגל דוחף אנשים להוציא כסף על PPC (קידום ממומן).

ב- 2014 ארגז החול של Google זכה לגל נוסף של עניין, כאשר בעלי אתרים ומקדמי אתרים שוב ראו שהאתרים החדשים שלהם אינם מדורגים, בקנה מידה גדול. בעיקר דנו על זה קבוצות ה- Black Hat וטענו שהתופעה היא ככל הנראה תוצאה של עוד אנטי ספאם מטעם Google.

 

האם יש תקופת ארגז חול בשנת 2018 ואם כן, כמה זמן זה נמשך?

למרות שאני אישית נפגשתי עם אנשים שקידמו אתרים ותיקים והגיעו לדירוגים גבוהים בתוך חודש אחד, מקדמים רבים מאמינים שיש משהו שמונע מאתר אינטרנט חדש להגיע למיקומים גבוהים.

הרבה מומחי SEO אפילו ציינו את זה בין גורמי הדירוג של אתר בעיני Google.

 

בואו נלמד כמה דעות של מומחי SEO. הנה מה ששאלתי אותם:

  1. בעבודה שלך, האם אתה מרגיש את ההשפעה של ארגז החול של Google (או מה שנראה דומה לה) באתרים חדשים?
  2. כמה זמן לוקח בדרך כלל לצאת מארגז החול?

התשובות שקיבלתי:

ביל Sebald, הבעלים Greenlane

  1. אתר חדש, בין אם זה סטארט-אפ או אתר קטן בתחום מסויים, 'נאבק' להשיג חשיפה עד שהוא מוכיח את חשיבותו ל- Google.
  2. אם היציאה מארגז החול פירושה להתברג במיקומי הדף הראשון, התשובה תלויה בזמן שנדרש לאופטימיזציה לעומת התחרותיות של האתרים הקיימים. זה יכול להיות ימים, חודשים או שנים. אבל אם לצאת מתוך תופעת ארגז החול פירושה להתאנדקס, זה לא צריך לקחת יותר מכמה ימים (אלא אם כן משהו לא בסדר).

אדוארד שטורם, מנהל השיווק של World of Ether

  1. בעוד אני מסכים שאין דבר כזה תופעת ארגז החול, יש בהחלט אלגוריתמים דמויי ארגז החול שתפקידם לוודא שרק מקדמי אתרים איכותיים יקבלו את הדירוגים והמיקומים הגבוהים.
  2. אני מאמין "בחוק החודש ה13" עבור אתרים חדשים שאינם מקבלים הרבה אזכורים. עבור אתרים אלו, כשהאלגוריתם רואה שהאתר קיים כבר מעל לשנה, התוצאות נוטות להשתפר.

אריק זקס, מנכ"ל קבוצת השיווק זקס

  1. כן בהחלט. אני מאמין לחלוטין כי כל הדומיינים החדשים חווים "תקופת הוכחה" לפני שהם זוכים להתברג במיקומים גבוהים בתוצאות החיפוש בגוגל.
  2. זה תלוי בכל כך הרבה גורמים שונים. זה בהחלט לא יכול להיות גישת "שגר ושכח". ככל שמשקיעים בעבודת הקידום יותר (תוכן, קישורים, רשתות חברתיות וכו') כך האתר יתאנדקס במהירות, בסביבות 4-6 שבועות.

אנדי קרסטודינה, מייסד-שותף באורביט מדיה

  1. בגלל הדרך שבה אלגוריתם החיפוש עובד, להרבה דומיינים יש חסרון גדול. אין להם DR) DOMAIN RATING) גבוה מספיק כדי להתחרות במתחרים. הם עשויים להתאנדקס ולהתברג רק במילות המפתח של המותג עצמו, אבל לא מעבר לכך. בדיוק כמו שלא תבקש עצה מתינוק שזה עתה נולד, אתר אינטרנט חדש הוא לא משהו ש- Google רואה בו אמין, גם אם אין "ארגז חול" מובנה בתוך האלגוריתם.
  2. קל לאנדקס אתרים חדשים אבל קשה להשיג מיקומים גבוהים. כולנו צריכים להגדיר את הציפיות בזהירות.

 

ככה תאנדקס את האתר שלך במהירות

סרוק את האתר: הגדר את האתר (נכס) ב Google Search Console ולחץ על "אחזר כמו גוגל", תוך מספר שעות האתר יתאנדקס.

בדיקת אינדוקס: חפש את כתובת האתר שלך ב- Google, אתה אמור לראות את האתר מאונדקס בגוגל תוך יום-יומיים.

דירוג המותג: אלא אם שם המותג שלך משותף להרבה עסקים אחרים, אתה אמור לראות את דירוג האתר שלך עבור מילת המפתח כבר שבוע לאחר האינדוקס הראשוני.

דירוג עבור תחרות נמוכה, משפטי זנב ארוך: במיוחד אם הם משמשים ככותרת וכותרת עמוד עבור דף שמספק מידע שתורם לגולש, תוך חודש אתה תראה תוצאות.

דירוג עבור תחרות גבוהה, נפח ביטויים גבוה: אם תעבוד קשה וחכם, תוכל להגיע לתוצאות תוך 3-5 שנים. לעולם אל תוותר! זה שווה את זה.

 

מדוע תיאוריית ארגז החול הגיונית?

התשובה פשוטה:

ככל שגוגל מונעת מאתרים חדשים להתברג גבוה כך גוגל יודעת להעריך את איכות האתר ומצליחה להילחם בתופעת אתרי הספאם.

אתר בן שבוע פתאום מתחיל להתברג במהירות במילת מפתח תחרותית, ומצליח לעקוף אתרים שממוקמים בתוצאות הראשונות כבר שנים, זה לא חשוד?

חוץ מזה, כולנו יודעים כי קישורים נכנסים (אותם ניתן לרכוש כאן) הם אחד הגורמים החשובים ביותר בדירוג בגוגל. וזה מאוד לא סביר כי דפים באתר אינטרנט חדש יצברו פרופיל קישורים חזק בתוך כמה שבועות.

בנוסף, מקדמי אתרים רבים סבורים כי Google מתייחסת להתנהגות המשתמשים באלגוריתמי הדירוג שלהם, באמצעות שיעורי קליקים, זמן שהייה וערכים אחרים, שאותם הם יכולים לאסוף ולנתח.

 

ישנה תיאוריית SEO נפוצה הידועה בשם "תקופת ירח הדבש".

גוגל יכולה לדרג תוכן חדש גבוה יותר בתוצאות החיפוש לפרק זמן קצר כדי להבין אם זה מספק את הכוונה של המשתמשים על ידי התבוננות בהתנהגות שלהם, האם הם שהו מספיק זמן בדף? (סימן שהתוכן עניין את הגולש וגרם לערך מוסף).

 

הנה דוגמה מושלמת:

אתה רואה את הקפיצה שהחץ מצביעה עליה? סביר להניח שזו תופעת "תקופת ירח הדבש".

אז מה גוגל אומרים? האם מכחישים את תופעת ארגז החול?

כמובן שהם מכחישים ?

האם גוגל באמת שונא אתרים חדשים תגובת גוגל

הנה התשובה של ג'ון מילר לשאלה על האפקט של ארגז חול מה- Hangout האחרון של Webmaster, שהופץ ב -23 בפברואר 2018.

ג 'ון Mueller, אנליסט Trends ב- Google

לגבי תופעת ארגז החול, אנחנו אין לנו את תופעת ארגז החול המסורתית שמקדמי האתרים נוטים לדבר עליה בשנים האחרונות. יש לנו מספר אלגוריתמים שעשויים להיראות דומים, אבל אלה הם בעצם רק אלגוריתמים שמנסים להבין איך האתר משתלב עם שאר האתרים ומנסה להתברג במילות מפתח מסוימות. זה תמיד טיפה טריקי כשיש אתר אינטרנט חדש ואנחנו לא ממש יודעים איפה אנחנו צריכים למקם אותו.

באשר לחשיבות גיל הדומיין, הנה מה שמאט קאטס, לשעבר ראש Web Spam Google אמר בשנת 2010.

התשובה שלי היא לא לדאוג כל כך הרבה. ההבדל בין דומיין בן שישה חודשים לעומת דומיין בן שנה הוא באמת לא כל כך גדול. כל עוד היית בסביבה (מאונדקס) לפחות כמה חודשים, אתה אמור להיות מסוגל להופיע בתוצאות החיפוש.

תכלס? זה נשמע לי כמו הוכחה לקיום תופעת ארגז החול. הם פשוט לא קוראים לזה "ארגז החול"!

 

מה מונע מאתר חדש להתברג בתוצאות החיפוש?

מומחיות, סמכותיות ואמינות של אתר אינטרנט הוא אחד המאפיינים האיכותיים ביותר עבור Google. נוסף על כך, ישנם קישורים נכנסים ועוד גורמים רבים. זה מאוד לא סביר כי אתר אינטרנט חדש ירוויח את האמון של גוגל בתוך חודש-חודשיים.

הנה רשימה של גורמים שעשויים למנוע דירוג של אתר חדש:

  1. חוסר תוכן

ייתכן ש- Google לא תראה מספיק דפים באתר שלך כדי להבין את הרלוונטיות שלה. הם עשויים להזדקק לנתונים נוספים כדי להחליט מה לעשות עם האתר שלך ואילו מילות מפתח אב (קטגוריות) האתר משוייך (משפטים, רופאים, מוכרי תשמישי קדושה וכו').

  1. ניטור משתמש גרוע

כפי שכבר הזכרתי, מקדמי אתרים רבים בטוחים כי שיעור הקליקים, שיעור היציאה מדף, וכן זמני השהייה הם בין הגורמים לדירוג. עד ש- Google תעבד נתונים התנהגותיים יותר עבור האתר שלך ותשווה אותו לאתרים אחרים, היא עשויה לדחות את הדירוג עבור מילות מפתח תחרותיות.

  1. אין קישורים נכנסים מאתרים איכותיים

קישורים נכנסים הם אחד משלושת הפרמטרים החשובים בעיני גוגל כדי להתברג גבוה. אם לתוכן שלך יש פרופיל קישורים חלש אז למה שגוגל ידרג את האתר שלך על פני אתרים עם קישורים נכנסים חזקים?

המחקר שלנו על גורמי הדירוג הראה קשר חזק בין מספר הדומיינים המפנים והדירוגים.

גרף

אתה יכול לבנות לא מעט קישורים נכנסים בחודש אחד בלבד לאתר שלך, אבל אם הם לא באיכות גבוהה – גוגל פשוט יתעלם מהם.

בנוסף, קצב גדילת פרופיל קישורים נכנסים מהיר ושימוש באנקורים לא נכונים עשוי להוביל אותך לענישה מטעם גוגל.

  1. תעשיה ותחרות

שאלה נוספת ששאלתי את מקדמי האתרים, היא:

"האם הדברים שונים על פני נישות שונות, רמות תחרות שונות, סוגי תוכן שונים?"

ביל Sebald, הבעלים Greenlane

בהחלט. Google מדרג אתרים בתחומים שונים לפי פרמטרים שונים, אין שיטה אחת לפיה גוגל מדרג את כל האתרים.

אדוארד שטורם, מנהל שיווק ב World of Ether

התופעות דמוי ארגז החול בהחלט שונות על פני תחומים שונים. אתרים רפואיים ומשפטיים, למשל, נוטים לדרוש יותר קישורים נכנסים ואיכותיים כדי להתמקם בתוצאות החיפוש הראשונות. זה הגיוני בסה"כ כי באתרים אלה יש השפעה גדולה על חייהם של הגולשים, מכיוון שהתוכן שלהם צריך להילקח ברצינות.

זו היתה השאלה היחידה שבה היה לאריק זקס דעה הפוכה מאלו של עמיתיו. אריק לא הבחין בכל הבדל משמעותי על פני נישות שונות ורמות תחרות שונות. ארגז חול היה מבחינתו בכל מקום.

 

כיצד ניתן למנוע או לצמצם את תקופת ארגז חול?

והשאלה האחרונה למומחים הייתה:

"אתה חושב שביכולתך למנוע את "תקופת ההמתנה" בעזרת שימוש בתוכן איכותי ובניית לינקים כובע לבן?

ביל Sebald, הבעלים Greenlane

מניסיוני, כן. תסתכל על Sparktoro.com כדוגמה.

למעלה אנו רואים צילום מסך של פרופיל הקישורים של הדומיין Sparktoro.com

דוגמא מצוינת ממנוע החיפוש גוגל

ובצילום המסך מעלה ניתן לראות את מספר מילות המפתח האורגניות ותנועת החיפוש, זה נראה מאוד מרשים!

אבל במבט מקרוב, Sparktoro אינה מדורגת בשום מילות מפתח שיש להן נפח חיפוש גדול בטופ 10 (למעט מילות מפתח המותג).

מונחי חיפוש קידום

אדוארד שטורם, מנהל שיווק ב World of Ether

לבסוף, אני יודע בוודאות כי ניתן לעקוף את השפעות ארגז החול. אם האתר טיפה ויראלי והוא מקבל כמה מאות עד כמה אלפי ביקורים ייחודיים מדי יום, כמה אזכורים ברשתות החברתיות וקישורים נכנסים אמיתיים, האתר יילקח ברצינות ע"י Google. ראיתי את זה קורה פעמיים עד כה עם אתרים חדשים, בסופו של דבר הם דורגו במקומות הראשונים בתוצאות החיפוש.

אריק זקס, מנכ"ל קבוצת זקס

אני לא מאמין שאתה יכול לחלוטין למנוע את זה אבל אני מאמין שאתה יכול לזרז את התהליך (ראה את התשובה הקודמת שלי)

אנדי קרסטודינה, שותף מייסד באורביט מדיה

בהחלט, למעשה, השקת מותג חדש ואתר אינטרנט חדש הוא הזדמנות מעולה לעשות יחסי ציבור ולבנות את פרופיל הקישורים. הנה כמה דברים שיכולים לעזור לדירוג האתר מהר יותר:

  1. פרסום מאמרים בבלוגים באותו התחום.
  2. ראיין 'משפיען' רלוונטי והפוך את הראיון לפוסט הראשון בבלוג שלך.
  3. בקש מחברים שיש להם רשימות דיוור להוסיף את האתר שלך לתחתית המייל.
  4. ארח אירוע והזמן משפיענים מקומיים לעשות וידאו קצר לייב ולפרסם את זה ברשתות החברתיות.
  5. פרסם מחקר חדש של מחקר מקורי ופרסם אותו באתר החדש שלך, ולאחר מכן פנה אל podcasters (בעלי תכניות קוליות) כדי לשאול אם הם רוצים לדבר במהלך התכניות שלהם על המחקר שפרסמת.

 

לסיכום

אז סקרנו די בהרחבה אודות תופעת "ארגז החול" שקרויה בעגה המקצועית Sandbox בקרב מקדמי האתרים, מנינו לא מעט מקדמים אתרים בעלי שם עולמי שטוענים שהתופעה קיימת וחלקם טוענים שהתופעה לא קיימת אלא קיימות תופעות דומות.

בנוסף, ציינו דרכים רבות מאוד שמאפשרות לקצר את זמן ההמתנה או בכלל להמנע מהתופעה.
אני מקווה מאוד שמאמר זה עזר לכם להבין מהי התופעה ומהם דרכי הטיפול בה, עשו שימוש מושכל – בהצלחה!

תופעת ארגז החול היא כינוי לתאוריה על פיה גוגל נוטה שלא לדרג גבוה אתרים חדשים, עד שהם מסיימים את תקופת המבחן שלהם.

על פי הסברה של רבים מאנשי קידום האתרים המובילים בעולם, תופעת ארגז החול עדיין קיימת.

דירוג נמוך של אתרים חדשים יכול לנבוע ממספר סיבות, ובהן תוכן מועט, פרופיל קישורים דל, נתונים חלקיים אודות מעורבות משתמשים באתר ועוד.

היכנסו כעת למאמר וגלו מה אומרים בכירים בתעשיית ה – SEO ובגוגל על תופעת ארגז החול.

תופעת ארגז החול - מיתוס או תופעה שכדאי להכיר
שלחו לחבר קישור למאמר, הוא חייב לקרוא אותו!
שלחו לחבר קישור למאמר
הוא חייב לקרוא אותו!
עשהאל דרייר
עשהאל דרייר

מנכ"ל חברת קידום אתרים ואפיליאצייה המונה כ-125 עובדים ומאות לקוחות בפריסה עולמית, מייסד דיגיפארם - חנות אונליין להזמנת תכנים וקישורים עבור אנשי SEO, מייסד רובולינק - אפליקצייה לבדיקת מיקומים חינם לאנדרואיד ולאייפון, מוביל את קבוצת אנשי ה-SEO הגדולה בישראל בפייסבוק ובווטסאפ.

מאמרים נוספים מומלצים לקריאה עבורך:

המדריך המלא להקמת אתרי לידים

בואו נשים את הדברים על השולחן: אין מי מאיתנו שלא מחפש דרכים קלות, יחסית, וחוקיות, כמובן, לייצר כסף. גם אם לא מדובר בהכנסה שניתן להסתמך

כדאי להשקיע ב-SEO בזמן מלחמה?

מדינת ישראל נמצאת במלחמה (נכון להיום – 6.11.23). אני כותב את זה בגוף ראשון כמי שלוקח בה חלק פעיל. אין ספק שמלחמה היא עניין מורכב

בדיקת מהירות אחסון אתרים קלאודוויז
עשהאל דרייר
היי כאן עשהאל ואני רוצה להמליץ לך באופן אישי לפתוח שרת בקלאודוויז ולהנות מאתרים מהירים, תמיכה 24/7 וממשק נוח. אני מאחסן למעלה מ-400 אתרים בעצמי וממליץ בחום ובלב שלם, לאחר מספר שנות ניסיון
תוכנת מעקב הדירוגים הטובה בעולם!
בואו לעקוב אחרי מיקומים של כל אתר, מכל מקום בעולם, כולל הפרדה בין מיקומי דסקטופ ומובייל, תנועה, תיעוד עבודה ואפילו תוכלו לשלוח ללקוחות שלכם לינק לדשבורד שמתעדכן אונליין!
הטבה לגולשי האתר:
14 ימי ניסיון ו-25% הנחה לחודשיים