טוב אז יש כמה וכמה שיטות להציג כוכבים בתוצאות החיפוש בגוגל, במדריך הזה אני אציג 2 שיטות מרכזיות ופשוטות במיוחד, הראשונה ללא צורך בהתקנת תוסף והשניה בעזרת תוסף.
רגע אחד לפני שאנחנו ניגשים לתכל'ס, בואו נראה איך תוצאה עם כוכבים נראית:
חשוב לציין – סכמות לא מוצגות על דפי בית לעולם ולכן אין טעם להתפלא שזה יעבוד על כל הדפים באתר למעט דף הבית.
אז הדרך הראשונה (והפשוטה יותר מבין ה-2) היא להוסיף אלמנט HTML לפוטר של האתר שלנו (או לדף ספציפי) עם קוד שיגרום לכוכבים להיות מוצגים.
לפני שאני מציג את הקוד חשוב להגיד – הכלל החשוב ביותר הוא שסכמה צריכה להיות מוצגת גם ויזואלית באתר, היא חייבת להתבסס על משהו!
לדוגמה: אפשר להציג את ציון הביקורות שלנו מהמפה שלנו בגוגל, ככה למשל:
או אפילו להשתמש בווידג'ט של הדירוג הדיפולטיבי שיש באלמנטור, שייצג את הדירוג שלנו, העיקר שיהיה משהו ויזאולי שמציג את הדירוג.
ואז הסכמה היא רק הדרך לדבר עם גוגל ולבקש ממנו שיציג את הנתון הזה כבר בתוצאות החיפוש.
ככל שהנתון יוצג ויזואלית בצורה אמינה יותר, כך הסיכוי שנראה כוכבים בתוצאות החיפוש בגוגל ושהם יחזיקו לאורך זמן – גדל.
אז במקרה שלנו, דאגתי להטמיע את דירוג המפה של העסק בגוגל בפוטר של האתר ואז זה אומר שיש חיווי ויזואלי של הכוכבים לאורך כל האתר, ואז הוספתי אלמנט HTML שמכיל את הנתונים הבאים:
<script type="application/ld+json">
{
"@context": "https://schema.org/",
"@type": "Product",
"name": "עשהאל: חברת קידום אתרים",
"sku": "1030",
"aggregateRating": {
"@type": "AggregateRating",
"ratingValue": "5",
"bestRating": "5",
"worstRating": "1",
"ratingCount": "57"
}
}
</script>
זה קוד שגם אתם יכולים להשתמש בו באתר שלכם, רק לשנות את שם העסק לשם העסק שלכם – במקום "עשהאל: חברת קידום אתרים" רצוי לשים את שם העסק שלכם. אם הדירוג מבוסס על דירוג המפה של העסק בגוגל – כדאי להקפיד ששם העסק בסכמה יהיה זהה ב-100% לשם העסק במפה.
בנוסף, צריך להכניס את הדירוג הסופי שיש כיום למפה או למקור עליו אתם מסתמכים בסכמה, תחת ratingValue בקוד של הסכמה.
כמו כן, צריך להכניס את מספר המדרגים תחת ratingCount.
וזה הכל, פשוט מטמיעים את הקוד הזה כאלמנט HTML בפוטר או בדף שבו רוצים שהקוד יוצג והקסם יקרה מעצמו.
לאחר ההטמעה, כדאי ללכת לכלי בדיקת הסכמות של גוגל, להכניס את כתובת הדף ולהריץ בדיקה, אנחנו רוצים לראות משהו כזה:
זה הכל, כל מה שנותר זה להמתין בסבלנות עד שגוגל יסרוק את העמודים ולאט לאט אנחנו נראה שהכוכבים מתווספים אל תוצאות החיפוש שלנו בגוגל.
הדרך השניה להציג כוכבים בתוצאות החיפוש של גוגל היא באמצעות תוסף.
מאחר ויש כל מיני הגדרות שצריך להגדיר והתהליך עם התוסף הוא קצת יותר מורכב וארוך, במקום לכתוב ולכתוב הכנתי פשוט סרטון, זה כנראה יהיה הרבה יותר ברור.
אגב, אם שואלים אותי, שווה ללכת על השיטה הראשונה.
אם בכל זאת רוצים ללכת על השיטה השניה או אפילו רק ללמוד אותה כדי לדעת שהיא קיימת, כדאי לצפות בסרטון ההסבר הבא, בהצלחה:
האם יש סיכון להטמיע כוכבים בתוצאות החיפוש של האתר שלנו בגוגל?
אז קודם כל ברמה הכי יבשה ובסיסית התשובה היא כן. זה לא לפי הספר. הסכמה שאנחנו משתמשים ב-2 השיטות היא סכמה מסוג "מוצר" ובפועל, אנחנו לא באמת מציגים את הסכמה בדף מוצר. מצד שני, אני יכול להגיד שבפרקטיקה זו שיטה שעובדת לאורך כל העשור שאני בתחום ואיך נאמר – "הכלבים נובחים והשיירה עוברת"…
מי שחושב שזה מסוכן מסיבה כלשהי – שפשוט לא יעשה את זה.
חלק מלעשות קידום אתרים אורגני זה גם לדעת לקחת סיכונים מחושבים.
למה שבכלל נרצה שיופיעו כוכבי דירוג תחת התוצאות שלנו?
במילה אחת – CTR.
ובכמה מילים: אנחנו רוצים להתבלט עד כמה שניתן בדף תוצאות החיפוש של גוגל ואם יש אפשרות להוסיף עוד שטח לתוצאה שלנו ויותר מזה – שהתוצאה שלנו תבלוט במיוחד בזכות כוכבים מרשימים ויפים, כולל חיווי של מספר המדרגים וכו' – כנראה שכדאי לקחת את האפשרות הזו ב-2 ידיים!
ועכשיו תורכם – עם יד על הלב, איזו תוצאה הכי בולטת מבין ה-3 הבאות?
כוכבי דירוג הם אייקונים המצורפים לתוצאת החיפוש ומציינים, לכאורה, את רמת שביעות הרצון של גולשים מן העמוד.
כוכבי דירוג משפרים את הנראות של תוצאת החיפוש, מבליטים אותה, ומגדילים את שיעורי ההקלקה של גולשים, פקטור שעשוי להשפיע לטובה על קידום האתר.
היכנסו כעת למאמר המלא ותוכלו לצפות בסרטון שיסביר לכם כיצד לשלב את כוכבי הדירוג בדפי החיפוש.
במאמר המלא באתר אני מסביר היטב את דעתי בנושא. היכנסו כעת ותוכלו להבין מה כדאי יהיה לכם לעשות.