חיפוש

איך לבקש מגוגל להסיר עמוד ספציפי של אתר שבבעלותנו

בקצרה: ניתן לבקש מגוגל להסיר עמוד ספציפי של אתר שבבעלותנו ב-2 דרכים: זמנית ומיידית – ע"י שליחת בקשה דרך ה-Search Console. קבועה – ע"י מחיקת העמוד וסטטוס קוד 410.

בהרחבה: החיים לא תמיד ורודים כשעוסקים בניהול של אתר אינטרנט.

יש לא מעט מצבים שבהם אנחנו, כבעלי אתרים, נדרשים להסיר תוכן מן האתר. זה יכול להיות תוכן שאנחנו בעצמנו יצרנו והעלנו לאתר ויכול להיות תוכן שגולשים ומבקרים באתר השאירו לנו באמצעות כל מיני מנגנונים (למשל, תגובות לפוסטים).

אלא שהסרת תוכן מהאתר חייבת להתבצע במקביל להסרת התוכן הנ"ל מהאינדקס של גוגל.

הדרך הזאת מתאפשרת באמצעות הכלי להסרת דפים מתוצאות החיפוש של גוגל.

בהקשר הזה, חשוב יהיה להבדיל בין שני מקרים שונים: הסרה זמנית ודחופה של של דפים מן האינדקס של גוגל, והסרה קבועה של אותם דפים מן האינדקס.

הסרה זמנית של דפים מן האינדקס של גוגל

בניגוד להסרת דפים מן האינדקס לצמיתות, שצריכה להתבצע באופן מסודר, ועליה נפרט בהמשך, הסרה זמנית של דפים מן הקונסול, היא פעולה שמבצעים בשני תרחישים עיקריים:

  1. אתם מעוניינים להסיר דף מן האינדקס של גוגל, דף שכמובן מנוהל בקונסול, ואתם מעוניינים לעשות זאת במהירות בגלל סיבה כזו או אחרת.
  2. הסרתם את התוכן מן האתר שבבעלותכם, וכעת אתם מעוניינים לשקף זאת גם באינדקס של גוגל, על מנת להימנע ממצב בו תוצאת החיפוש ממשיכה להיות מוצגת לגולשים אשר מבצעים שאילתא רלוונטית, דבר אשר עלול להוביל אותם לדף 404.

 

איך מבצעים הסרה זמנית של דף מן האינדקס של גוגל?

ראשית, נכנסים לקישור הבא.

לאחר מכן, בוחרים את הנכס הרלוונטי שממנו אתם מבקשים לבצע את ההסרה.

בחירת הנכס להסרת כתובות זמניות

בוחרים בכרטיסיה "הסרות זמניות", לוחצים על בקשה חדשה, ומזינים את כתובת ה – url הרלוונטית.

משם, לוחצים על הכפתור "הבא" ומשלימים את התהליך. סטטוס הבקשה יוצג לכם בסמוך לכותרת הבקשה.

הגשת בקשה להסרת כתובת

 

מתי לא כדאי לעשות שימוש בהסרה זמנית של דפים מן האינדקס של גוגל?

גוגל מפרטת את המקרים בהם הסרה זמנית של דף מן האינדקס של גוגל אינה מומלצת. ראשית, כאשר הדפים מנוהלים בנכס שאינו בבעלותכם, לא תוכלו לשלוח בקשת הסרה זמנית כזו, מן הסתם.

שנית, אם אתם מעוניינים להסיר את כתובת העמוד מן האינדקס, אולם באופן סופי, עליכם יהיה לעשות שימוש בממשק שיועד לכך.

אם עליכם להסיר את כתובת הדף ממנועי חיפוש אחרים (תאמינו או לא, עדיין יש כאלו) – לא זו הכתובת עבורכם. באמצעות כלי ההסרה הזמנית של גוגל תוכלו להסיר עמודים רק מן האינדקס של גוגל.

בנוסף, הטיפול בדפים שהתיישנו ואינם רלוונטים, אינו אמור להתבצע תוך שימוש בכלי ההסרה, משום שזה מיועד למקרים דחופים. ההמלצה של גוגל במקרה הזה היא לבצע הפניות 301 או סטטוס קוד 410 – בהתאם לסיטואציה, ולתת למנוע החיפוש להבין לבד שהצורך בדפים האלו התייתר.

זאת ועוד, אם חשבון הקונסול שלכם מתריע על שגיאות סריקה, אין צורך לבקש הסרה זמנית של עמודים אלו. גוגל תטפל בכך באופן עצמאי.

כמו כן, אם האתר נפרץ, ואתם מעוניינים לחסום כתובות חדשות שהאקרים יצרו באתר, השתמשו בכלי לחסימת כתובות url ולא בכלי ההסרה הזמני.

 

הסרה קבועה של דפים מן האינדקס של גוגל

ההסרה הזמנית, זו שדיברנו עליה עד עכשיו, היא פעולה שמסירה את הדפים מן האינדקס של גוגל למשך חצי שנה בלבד. אם אתם מעוניינים להסיר באופן קבוע את הדפים הרלוונטיים, תוכלו לפעול על פי השלבים הבאים:

  1. דואגים שהעמוד יחזיר סטטוס קוד 410
  2. לא מאפשרים גישה של גולשים לתוכן הזה (הסרת קישורים פנימיים לעמוד הנ"ל מתוך האתר)
  3. מסמנים לגוגל באמצעות תגית noindex כי אין להמשיך ולאנדקס את העמוד
  4. לאחר שהעמוד ירד מהאינדקס של גוגל, מסירים אותו לגמרי מהאתר

 

ועוד מילה לסיום

רבים ממקדמי האתרים עוסקים רוב הזמן בניסיון לייצר תוכן חדש, מעניין ומסקרן, שימשוך גולשים לאתר, ישאיר אותם באתר הרבה זמן, יניע אותם לפעולה, יקטין את שיעור הנטישה ועוד ועוד. הפעולות הללו כמובן מבורכות. תוכן הוא אחד הפקטורים המשמעותיים ביותר, שיש להם את ההשפעה הנרחבת ביותר על הסיכוי לקדם את האתר. בלי תוכן איכותי, אין באמת סיבה לגולשים להגיע אל האתר. ויחד עם זאת, לצד הוספת תוכן איכותי, חשוב לזכור שגם הסרה של תוכן שאינו רלוונטי, תוכן שמפר זכויות יוצרים, תוכן דל שאין בו ערך מוסף ועוד – היא פעולה חשובה מאוד לקידום האתר, בין היתר, משום שהיא משפיעה באופן ישיר על חווית המשתמש של הגולש.

אז בפעם הבאה שאתם מתחילים בתהליך קידום של אתר קיים, שאלו את עצמכם לא רק אילו תכנים כדאי להוסיף לאתר הזה, אלא גם אילו תכנים, כדאי לשקול להסיר ממנו.

איך לבקש מגוגל להסיר עמוד ספציפי של אתר שבבעלותנו
שלחו לחבר קישור למאמר, הוא חייב לקרוא אותו!
שלחו לחבר קישור למאמר
הוא חייב לקרוא אותו!
עשהאל דרייר
עשהאל דרייר

מנכ"ל חברת קידום אתרים ואפיליאצייה המונה כ-125 עובדים ומאות לקוחות בפריסה עולמית, מייסד דיגיפארם - חנות אונליין להזמנת תכנים וקישורים עבור אנשי SEO, מייסד רובולינק - אפליקצייה לבדיקת מיקומים חינם לאנדרואיד ולאייפון, מוביל את קבוצת אנשי ה-SEO הגדולה בישראל בפייסבוק ובווטסאפ.

מאמרים נוספים מומלצים לקריאה עבורך:

המדריך המלא להקמת אתרי לידים

בואו נשים את הדברים על השולחן: אין מי מאיתנו שלא מחפש דרכים קלות, יחסית, וחוקיות, כמובן, לייצר כסף. גם אם לא מדובר בהכנסה שניתן להסתמך

כדאי להשקיע ב-SEO בזמן מלחמה?

מדינת ישראל נמצאת במלחמה (נכון להיום – 6.11.23). אני כותב את זה בגוף ראשון כמי שלוקח בה חלק פעיל. אין ספק שמלחמה היא עניין מורכב

בדיקת מהירות אחסון אתרים קלאודוויז
עשהאל דרייר
היי כאן עשהאל ואני רוצה להמליץ לך באופן אישי לפתוח שרת בקלאודוויז ולהנות מאתרים מהירים, תמיכה 24/7 וממשק נוח. אני מאחסן למעלה מ-400 אתרים בעצמי וממליץ בחום ובלב שלם, לאחר מספר שנות ניסיון
תוכנת מעקב הדירוגים הטובה בעולם!
בואו לעקוב אחרי מיקומים של כל אתר, מכל מקום בעולם, כולל הפרדה בין מיקומי דסקטופ ומובייל, תנועה, תיעוד עבודה ואפילו תוכלו לשלוח ללקוחות שלכם לינק לדשבורד שמתעדכן אונליין!
הטבה לגולשי האתר:
14 ימי ניסיון ו-25% הנחה לחודשיים