חיפוש

רוצים לדעת האם סוכנות הקידום שלכם רצינית? תשאלו את גוגל

כל מי שקצת מתמצא בקידום אורגני יודע שחברת גוגל מפעילה מכונות עוצמתיות במיוחד כדי לסרוק, לאנדקס, לדרג ולהציג תוצאות חיפוש רלוונטיות לגולשים שעושים שימוש במנוע החיפוש שלה.

אלא שהסתמכות על פעולת מכונה בלבד, משוכללת ככל שתהיה, יכולה להיות בעייתית במיוחד, בטח ובטח אם מדובר בנושאים, שאילתות ותחומים שעבורם יש לגוגל פחות מידע על חיפושים קודמים שבוצעו בהם.

צריך להבין שלגוגל, מי שמהווה את המקור העיקרי למידע שאמור לתת מענה לחיפושים של גולשים, יש אחריות על המידע שהיא בוחרת להציג לגולשים.

בתחומים שקשורים בחיי אדם או בהשפעה אפשרית על נכסים פיננסיים משמעותיים של גולשים, גוגל נזהרת במיוחדת. כתבתי כבר בעבר על YMYL ראשי התיבות של Your Money or Your Life, שם כולל שמתייחס לתחומים האלו.

הדגש שגוגל נותנת למהימנות המידע שנמצא ברשת, יצר עם השנים את מתודולוגיית E-A-T – ראשי התיבות של Expertise Authoritativeness and Trustworthiness – והרעיון מאחורי התפיסה הזאת אומר שגוגל הייתה מעדיפה לדרג אתרים שהם ברי סמכות בתחומם, מהימנים ומקצוענים וזאת על מנת לשרת את קהל היעד שלה בצורה טובה יותר, מה שיגרום להם לתת אמון גדול יותר במנוע החיפוש שלה.

בשנים האחרונות גוגל אף הרחיבה את המתודולוגיה הזאת, כאשר היא בחרה לשקלל בדירוג האתרים השונים לא רק את המהימנות, הסמכות והמקצועיות של מידע המצוי באתר, אלא גם את הסמכות, המקצועיות והמהימנות של כותבי התוכן ויוצרי התוכן של האתר.

אוקיי. אז יש לנו מצד אחד ערכים כמו מהימנות, מקצועיות וסמכות שגוגל מקדשת, בטח ובטח בנושאים רגישים מאוד, ומצד שני, מכונה אוטומטית ועצמאית, שעושה שימוש באלגוריתם מורכב ביותר, אשר נתון כל העת למתקפות ומניפולציות של נסיינים, מקדמי אתרים וסתם טרולים, ובין לבין, גוגל צריכה לדאוג שהאלגוריתמים שלה עובדים בצורה ראויה. עולם קשה, כבר אמרנו? מה עושים?

התשובה היא, כמובן, מגייסים אנשים.

אותם מעריכים אנושים שגוגל מגייסת אמורים לאתגר את האלגוריתמים שלה.

על פי הפרסומים, למעריכים האנושיים אין את היכולת להשפיע באופן ישיר על פרמטר זה או אחר של מנוע החיפוש, אלא בעיקר לייצר מידע שיסייע ליצור תמונה באשר לאיכות תוצאות האלגוריתם וההתאמה שלהן למציאות.

גוגל מציידת את המעריכים האנושיים שלה בהנחיות מסודרות, כיצד עליהם להעריך איכות של אתר אינטרנט. מבין כלל השאלות, הנושאים וההיבטים שצריכים המעריכים להתייחס אליהם, אספנו 12 במספר, שיעזרו לנו הפעם במשימה חשובה במיוחד.

במקום להעריך איכות של אתרים, נעשה הפעם שימוש בפרמטרים האלו, כדי להעריך את האיכות של סוכנות קידום האתרים שלכם. נשמע מעניין? עוד לא התחלנו…

הנה כמה היבטים שכדאי יהיה לכם לשקול לפני התקשרות עם חברת קידום אתרים, ואשר לקוחים מן ההנחיות שמעבירה גוגל למעריכים האנושיים שלוקחים חלק באתגור האלגוריתמים שלה:

ותק וניסיון

עד כמה סוכנות קידום האתרים שאיתה אתם רוצים להתקשר היא בעלת ותק וניסיון בשוק? יתרה מכך, כמה ניסיון צברה הסוכנות הזאת, בנישה הספציפית שבה אתם רוצים להתקדם? זה בסדר גמור, כמובן, להתחיל מאיפשהו, וסוכנות בלי ניסיון כלל בקידום אתרים סביר שתציע לכם שירותים מוזלים, אך אם אתם בוחרים לקדם אתר בסביבה תחרותית במיוחד, או אם יש לכם צרכים מיוחדים כמו הגשת בקשה להתכחשות מקישורים סוררים, אתם לא תירצו להפקיר את האתר בידיים לא מנוסות, נכון? לרוב, ניתן יהיה לדעת כמה שנים הסוכנות קיימת, על בסיס המידע בדף אודות שלה.

 

מיומנות והכשרה

השאלה השניה שכדאי לכם לשאול את עצמכם לפני התקשרות כזו עם סוכנות לקידום אתרים היא האם כלל האנשים שמולם תעבדו באופן שוטף, ולא רק נציג המכירות, המנכ"ל, הסמנכ"ל הרלוונטי וכו' עברו ועדיין עוברים את ההכשרות, ההשתלמויות, והכנסים הרלוונטיים והמקצועיים בתחום. בתחום דינמי ומתפתח כמו קידום אורגני של אתרים, מי שלא ממשיך להתפתח לא רק שדורך במקום, אלא בפועל אף יכול להחזיר את הלקוח אחורה, בגלל שימוש בטקטיקות בלתי רלוונטיות שיוצרות יותר נזק מתועלת.

 

נוכחות בקהילה

שאלו את עצמכם עד כמה הסוכנות לקידום אתרים נוכחת בקהילת קידום האתרים. בסופו של יום, אנחנו חיים בעולם קטן, ורוב בעלי המקצוע בתחום חיים, נושמים ומסתובבים באותו מקום. כשכך הם פני הדברים, באופן טבעי חלק מן השחקנים הופכים להיות שחקנים ראשיים, ואילו אחרים הופכים להיות שחקני משנה, או ניצבים. ייתכן בהחלט שזהו שיקול שינה אתכם בהתקשרות מול סוכנות לקידום אתרים: אולי תירצו סוכנות שיש לה נוכחות אקטיבית בשוק, ושהיא פעילה בו באופן שוטף.

 

מוניטין

עוד נושא שכדאי יהיה לכם לבדוק טרם ההתקשרות הוא מהו המוניטין שיצר לסוכנות קידום האתרים שלכם בקהילה. אנשים, בסופו של יום מדברים, וכשהם מאוכזבים, הם דואגים שידעו מכך. אם הסוכנות שמולה אתם רוצים להתקשר מצליחה לשמר מוניטין חיובי ורציני גם בסביבת תחרות קשה כמו תחום קידום האתרים, אין ספק שהיא עושה משהו נכון מאוד, וכדאי יהיה לכם לשקול ברצינות התקשרות מולה.

טיפ: חפשו בגוגל את שם הסוכנות, ותתחילו לעבור על התוצאות של הדפים הראשונים.

 

פרסים או פרסומים מיוחדים

רגע לפני שאתם מגחכים לעצמכם, ונפנים לכתוב תגובה בסגנון שפרסים חברות לא מקבלות, הן קונות, אני אציין שאני לא מתכוון לאותם פרסי חסות שחברות צריכות בסך הכל לשלם עליהם. אני מתכוון לפרסים, ציוני דרך, כתבות משמעותיות, אזכורים במקומות אסטרטגיים וכל מה שיכול להעיד על רמת סמכות גבוהה של הסוכנות שלכם בנישה. אם הדבר הזה חשוב לכם, בהחלט כדאי יהיה לכם לקחת בחשבון את הפרמטר הזה.

 

מעורבות

עולם תוכן נוסף שכדאי יהיה להתייחס אליו הוא השאלה עד כמה הסוכנות לקידום אתרים מולה אתם שוקלים להתקשר גם משפיעה על השוק שבו היא עובדת. הכוונה היא לשיטות עבודה, יצירת שיתופי פעולה, קביעת סטנדרטים, יצירת מודל לחיקוי ועוד.

 

הלימה להנחיות גוגל

עוד שיקול בהיבט הזה שכדאי יהיה לכם לקחת בחשבון הוא עד כמה הסוכנות לקידום אתרים איתה אתם עובדים, פועלת במתודולוגיית כובע לבן, נשמעת להנחיות של גוגל, אינה מסכנת את הלקוחות שלה והספקים שלה, ושומרת על יציבות ביצועית איכותית, לאורך זמן.

 

ביצועים

עם ביצועים, כמובן, קשה מאוד להתווכח. אם הסוכנות לקידום מולה אתם עומדים להתקשר יודעת להציג ביצועים איכותיים במיוחד, ולייצר תוצאות בסביבה תחרותית – הדבר בהחלט יכול להוות שיקול משמעותי מבחינתכם בבחירה שלה כסוכנות שתסייע לכם לייצר תוצאות איכותיות. חפשו את תיק העבודות של אותה סוכנות, עברו עליו בכובד ראש ואל תהססו ליצור קשר עם אחת מהחברות המופיעות בתיק העבודות, על מנת לקבל את דעתם על אותה חברה.

 

קהל היעד

יש פתגם עתיק שאומר "אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה". אז אולי לא צריך להיסחף, ובין מקדמי אתרים לבעלי אתרים רק לעיתים נדירות נרקמות חברויות משמעותיות, אבל בכל הקשור לקהל הלקוחות של עסק – הוא בהחלט יכול להעיד על טיבו של העסק.

אם סוכנות קידום האתרים שלכם עובדת עם המותגים הגדולים והרציניים ביותר בשוק, זהו ללא ספק סממן שיכול להעיד עד כמה היא נחשבת לברת סמכא בנישת קידום האתרים.

 

שירות

קריטריון נוסף שכדאי יהיה לבחון בכל הקשור לסוכנות קידום אתרים הוא מידת השירותיות שלה. מן הסתם, תירצו להתקשר מול סוכנות קידום שיש לה תודעת שירות גבוהה, שהיא מודעת לחשיבות של שירות טוב, שמצייר התמדה של הלקוח בפרויקט – לקבלת התוצאות עצמן, ושהיא פועלת לא מתוך נוכלות וקומבינות, אלא מתוך שקיפות אמיתית ורצון לייצר ערך מוסף עבור הלקוח.

 

תהליך הגיוס של לקוחות חדשים

ההיבט האחרון שארצה לסקור כאן הוא תהליך ה – Onboarding של הלקוחות – או במילים אחרות, הדרך שבה הסוכנות לקידום אתרים מגייסת לקוחות חדשים. בהקשר הזה, כדאי יהיה להבין עד כמה משקיעה אותה סוכנות בהבהרת תנאי ההתקשרות, אילו התחייבויות היא לוקחת על עצמה, עד כמה היא שקופה, אתית סבלנית לשאול פוטנציאליות של לקוחות, מייחדת זמן ותשומת לב לפרטים הקטנים בהתקשרות ועוד.

 

לסיכום

ההנחיות של גוגל לצוות המעריכים האנושיים שלה, יכולות לסייע לכם גם במשימה שונה לגמרי: בחירת סוכנות קידום האתרים, מולה תירצו להתקשר. אז רגע לפני שאתם מוסרים את פרטי כרטיס האשראי, ויוצאים לדרך חדשה רצופת אי ודאות, כדאי יהיה לכם לעבור שוב על הפוסט הזה…

רוצים לדעת האם סוכנות הקידום שלכם רצינית_ תשאלו את גוגל
שלחו לחבר קישור למאמר, הוא חייב לקרוא אותו!
שלחו לחבר קישור למאמר
הוא חייב לקרוא אותו!
עשהאל דרייר
עשהאל דרייר

מנכ"ל חברת קידום אתרים ואפיליאצייה המונה כ-125 עובדים ומאות לקוחות בפריסה עולמית, מייסד דיגיפארם - חנות אונליין להזמנת תכנים וקישורים עבור אנשי SEO, מייסד רובולינק - אפליקצייה לבדיקת מיקומים חינם לאנדרואיד ולאייפון, מוביל את קבוצת אנשי ה-SEO הגדולה בישראל בפייסבוק ובווטסאפ.

מאמרים נוספים מומלצים לקריאה עבורך:

המדריך המלא להקמת אתרי לידים

בואו נשים את הדברים על השולחן: אין מי מאיתנו שלא מחפש דרכים קלות, יחסית, וחוקיות, כמובן, לייצר כסף. גם אם לא מדובר בהכנסה שניתן להסתמך

כדאי להשקיע ב-SEO בזמן מלחמה?

מדינת ישראל נמצאת במלחמה (נכון להיום – 6.11.23). אני כותב את זה בגוף ראשון כמי שלוקח בה חלק פעיל. אין ספק שמלחמה היא עניין מורכב

בדיקת מהירות אחסון אתרים קלאודוויז
עשהאל דרייר
היי כאן עשהאל ואני רוצה להמליץ לך באופן אישי לפתוח שרת בקלאודוויז ולהנות מאתרים מהירים, תמיכה 24/7 וממשק נוח. אני מאחסן למעלה מ-400 אתרים בעצמי וממליץ בחום ובלב שלם, לאחר מספר שנות ניסיון
תוכנת מעקב הדירוגים הטובה בעולם!
בואו לעקוב אחרי מיקומים של כל אתר, מכל מקום בעולם, כולל הפרדה בין מיקומי דסקטופ ומובייל, תנועה, תיעוד עבודה ואפילו תוכלו לשלוח ללקוחות שלכם לינק לדשבורד שמתעדכן אונליין!
הטבה לגולשי האתר:
14 ימי ניסיון ו-25% הנחה לחודשיים