חיפוש

איך לגרום לגוגל להציג את הדף הרצוי לביטוי כלשהו?

לא פעם, במהלך הפעילות השוטפת של קידום אתרים ע"י מקדמי אתרים ומנהלי אתרים, הם נתקלים בתופעה מוזרה: עבור שאילתא שמבצע גולש במנוע החיפוש של גוגל, מתקבלת אמנם תוצאה שמובילה לאתר, אך לא לעמוד "הנכון". על התופעה הזאת, שנקראת קניבליזציה של ביטויי מפתח כתבתי במאמר הזה. היום, אנחנו הולכים לדבר על פתרונות מעשיים לתופעה הזאת.

עקרון העבודה הבסיסי

כדי להסביר לגוגל בנימוס שמנוע החיפוש שלה מציג את הדף הלא רצוי עבור שאילתא שמבצע הגולש, נשמור על עקרון עבודה אחד: נבצע אופטימיזציה לעמוד שאותו מעוניינים לדרג ודה-אופטימיזציה לעמוד שאותו לא מעוניינים שמנוע החיפוש ידרג עבור השאילתא. איך נעשה זאת? באמצעות טיפול בשלושה מישורים עיקריים: פעולות ברמת העמוד, פעולות ברמת האתר, ופעולות מחוץ לאתר.

 

פעולות ברמת העמוד

כדי לדאוג לכך שגוגל יחשוב, כי ראוי יותר לדרג את העמוד שבו אנחנו מעוניינים, עלינו יהיה לבצע אופטימיזציה לעמוד. הנה הפעולות העיקריות ברמת העמוד שנרצה לבצע:

 

טיוב כותרות

בדיוק כפי שאנחנו מבצעים במהלך אופטימיזציה, שהינה חלק מתהליך קידום, גם כאן נשקיע משאבים בטיוב הכותרות: נוודא שהעמוד שנרצה לדרג מכיל את מילות המפתח הרלוונטיות ובמקביל נסיר את מילות המפתח מן הכותרות בעמוד הפחות רלוונטי. נדאג לכך שהכותרת בעמוד הנבחר תהיה מוצלחת במיוחד ואילו בעמוד הלא נבחר – מוצלחת הרבה פחות. אגב, עוד על כיצד כותבים כותרות מנצחות, תוכלו לקרוא במאמר איך להפוך לקופירייטר של כותרות ב2 דקות.

 

טיוב התוכן

משימה נוספת שנשקיע בה בעת ביצוע אופטימיזציה היא טיוב וסידור התוכן בשני העמודים. בעמוד שנרצה שידורג נדאג לתוכן איכותי, ארוך, בעל ערך מוסף, ואשר מכיל את מילות המפתח הרלוונטיות לדירוג. נשאף שהתוכן יהיה מעניין ומושך, ושישאיר את הגולש הרבה זמן (עוד על איך משפיע זמן השהיה באתר על קידום האתר אפשר לקרוא כאן). בעמוד שלא נרצה שידרוג נדאג שהתוכן יהיה אמנם איכותי, אולם הרבה פחות מן העמוד הנבחר.

 

אופטימיזציה לתמונות

כחלק מן הפעילות שלנו על שני העמודים, נרצה לדאוג לכך שהתמונות בעמוד שאותו נבחר לקדם תהיינה מכווצות ואיכותיות, וכן שתגיות האלט, שם התמונה, ושם קובץ התמונה יהיו מטוייבים. מן הסתם, נקפיד פחות על אופטימיזציה כזאת לתמונות בעמוד שלא נרצה לדרג.

 

סידור ה – Headings

כדאי יהיה שרמת ההיררכיה של הכותרות בעמוד שנרצה לתייג תהיה תואמת להמלצות: כותרת H1 עבור הכותרת הראשית, כותרות H2 עבור הכותרות המשניות באתר, כותרות H3 לתת כותרות השמנה וביניהן פסקאות שונות (P). בעמוד שלא נרצה לדרג נקפיד פחות על היררכית כותרות מתאימה, למדריך המלא לאופטימיזציית כותרות לחצו כאן.

 

פעולות ברמת האתר

על מנת לדאוג לכך שמנוע החיפוש של גוגל יבין באיזה דף אנחנו מעוניינים להיות מדורגים, חלק מן הפעולות שנבצע תתקיימנה באמת האתר עצמו. הנה הפעולות שמומלץ יהיה לבצע:

 

קישור פנימי מעמוד הבית

כאשר אנחנו בוחרים להוציא מעמוד הבית שלנו קישור פנימי לעמוד כלשהו באתר, אנחנו בעצם מאותתים למנוע החיפוש שדף היעד הוא דף חשוב לנו, שאם לא כן, לא היינו טורחים על הוצאת קישור אליו באמצעות מיקום כל כך מרכזי באתר.

אם כך, מה שנרצה לעשות הוא לדאוג לכך שעמוד הבית שלנו יקשר לעמוד שאותו נרצה לדרג. זאת ועוד, טקסט העוגן שבו נרצה לעשות שימוש הוא הביטוי המדויק שעבורו אנחנו מעוניינים שהעמוד הרלוונטי יופיע בתוצאות החיפוש.

במקביל, אם קיים קישור פנימי מדף הבית לעמוד שאותו לא נרצה לדרג בעבור ביטוי המפתח, נדאג להסיר אותו.

 

קישור מהפוטר

הפוטר, אותו שטח מצומצם בתחתית האתר הוא אחד המקומות שמאפשרים לנו לסמן למנוע החיפוש מהם העמודים החשובים ביותר באתר. לכן, אחת הפעולות שתוכלו לבצע היא להוציא קישור מן הפוטר לעמוד אותו תירצו לדרג בעבור ביטוי המפתח, וכמובן, במקביל, להסיר קישור כזה, במידה שקיים, עבור העמוד שאותו לא מעוניינים לדרג.

 

היררכיה באתר

בתורת קידום האתרים, להיררכיה המתארת את מבנה האתר ישנה חשיבות עצומה. מנוע החיפוש של גוגל מייחס חשיבות גדולה יותר לדפים שנמצאים במעלה ההיררכיה. לכן, בבואכם לשפר את הסיכויים שדף מסויים ידורג עבור שאילתת חיפוש על פני דף אחר, דאגו לכך שהדף הנבחר ימצא, ככל האפשר, ברמת היררכיה גבוהה מזו של הדף שבו אתם לא מעוניינים להופיע בתוצאות החיפוש.

 

סידור התפריט הראשי באתר

התפריט הראשי באתר הוא, כמובן, אמצעי עזר חשוב ביותר לניווט בין עמודים עיקריים באתר. אם העמוד שבו אתם מעוניינים להיות מדורגים מתאים לכף, נסו לשלב אותו בתפריט הראשי. במקביל, הסירו את העמוד שאתם לא מעוניינים לדרג מן התפריט הראשי, במידה והוא קיים בו.

 

הטמעת קישור פנימי מהעמוד שאנחנו לא עוניינים לדרג, לזה שכן

הוספת קישור פנימי לעמוד שלא מעוניינים לדרג, כך שיוביל אל העמוד שאותו כן מעוניינים לדרג, תסייע גם היא לאותת למנוע החיפוש מי מבין שני העמודים רלוונטי יותר לשאילתת החיפוש שביצע הגולש.

 

טיוב תגיות מטא

תגיות המטא, ובפרט תגיות המטא טייטל והמטא דיסקריפשיין, הן, למעשה ההמלצה שלנו למנוע החיפוש כיצד להציג את הכותרת והתיאור של עמוד באתר שלנו עבור שאילתא שביצע הגולש. לתגיות המטא ישנה חשיבות עצומה ביכולת לדרג גבוה עמודים באתר, וכן השפעה לא מבוטלת על שיעור ההקלקות של הגולשים.

לכן, כחלק מתהליך האופטימיזציה של העמוד הנבחר, שפרו את תגיות המטא טייטל והמטא דיסקריפשיין שלו, כך שתהיינה משכנעות ויגרמו לגולש להקליק עליהן. במקביל, בצעו דה-אופטימיזציה לתגיות המטא של העמוד שלא תרצו לדרג עבור שאילתת החיפוש של הגולש. עוד על שיעור ההקלקות של הגולשים תוכלו לקרוא במאמר שכתבתי על CTR.

 

הפניית 301

בעקרון, זוהי הפעולה שכדאי יהיה לבצע רק אם אף אחת מן הפעולות עד כה לא הצליחה לגרום למנוע החיפוש להבין איזה משני העמודים אנחנו מעוניינים לדרג עבור שאילתה שביצע הגולש. אם באמת כלו כל הקיצים, שלבו הפניית 301 מן העמוד שאותו לא תהיו מעוניינים לדרג, אל העמוד הנבחר.

 

פעולות מחוץ לאתר

כאן נתמקד בפרופיל הקישורים החיצוני לאתר. מן הסתם, אנחנו נרצה לחזק את העמוד הנבחר באמצעות קישורים סמכותיים וחזקים, חלק מהם עם ביטוי המפתח שעליו נרצה להיות מדורגים. בשלב זה, נפעל להרחבת הסמכות של העמוד הנבחר באמצעות קישורים מהימנים נוספים.

 

לסיכום

אם גם באתר שלכם מתרחש הפלא המוזר הזה שבו גוגל מחליטה עבורכם איזה עמוד צריך להיות מדורג עבור ביטוי חיפוש מסוים, עיזרו לה להבין שהיא טעתה ובגדול. לשם כך התמקדו בביצוע שלושה סוגי פעולות עיקריים: פעולות שונות ברמת העמוד, פעולות שונות ברמת האתר ופעולות מחוץ לאתר.

הסיבה המרכזית לכך שגוגל בוחר להציג עמוד אחר מזה שהתכוונת אליו היא העדר אופטימיזציה מספקת של העמוד המבוקש ואופטימיזציית יתר של העמוד שאינך מעוניין לדרג על הביטוי.

הפתרון לתופעה הזאת הינו ביצוע אופטימיזציה לעמוד שאותו מבקשים לדרג וביצוע דהאופטימיזציה לעמוד שמבקשים שלא לדרג.

תהליך האופטימיזציה כולל הן פעולות ברמת העמוד, כמו טיוב התוכן, הכותרות, התמונות, ההיררכיה והקישורים הפנימיים והן מחוץ לעמוד באמצעות קישורים חיצוניים.

היכנס כעת למאמר המלא ותוכל לקבל תוכנית מסודרת כיצד לפעול לתיקון התקלה.

איך לגרום לגוגל להציג את הדף הרצוי לביטוי כלשהו
שלחו לחבר קישור למאמר, הוא חייב לקרוא אותו!
שלחו לחבר קישור למאמר
הוא חייב לקרוא אותו!
עשהאל דרייר
עשהאל דרייר

מנכ"ל חברת קידום אתרים ואפיליאצייה המונה כ-125 עובדים ומאות לקוחות בפריסה עולמית, מייסד דיגיפארם - חנות אונליין להזמנת תכנים וקישורים עבור אנשי SEO, מייסד רובולינק - אפליקצייה לבדיקת מיקומים חינם לאנדרואיד ולאייפון, מוביל את קבוצת אנשי ה-SEO הגדולה בישראל בפייסבוק ובווטסאפ.

מאמרים נוספים מומלצים לקריאה עבורך:

המדריך המלא להקמת אתרי לידים

בואו נשים את הדברים על השולחן: אין מי מאיתנו שלא מחפש דרכים קלות, יחסית, וחוקיות, כמובן, לייצר כסף. גם אם לא מדובר בהכנסה שניתן להסתמך

כדאי להשקיע ב-SEO בזמן מלחמה?

מדינת ישראל נמצאת במלחמה (נכון להיום – 6.11.23). אני כותב את זה בגוף ראשון כמי שלוקח בה חלק פעיל. אין ספק שמלחמה היא עניין מורכב

בדיקת מהירות אחסון אתרים קלאודוויז
עשהאל דרייר
היי כאן עשהאל ואני רוצה להמליץ לך באופן אישי לפתוח שרת בקלאודוויז ולהנות מאתרים מהירים, תמיכה 24/7 וממשק נוח. אני מאחסן למעלה מ-400 אתרים בעצמי וממליץ בחום ובלב שלם, לאחר מספר שנות ניסיון
תוכנת מעקב הדירוגים הטובה בעולם!
בואו לעקוב אחרי מיקומים של כל אתר, מכל מקום בעולם, כולל הפרדה בין מיקומי דסקטופ ומובייל, תנועה, תיעוד עבודה ואפילו תוכלו לשלוח ללקוחות שלכם לינק לדשבורד שמתעדכן אונליין!
הטבה לגולשי האתר:
14 ימי ניסיון ו-25% הנחה לחודשיים