חיפוש

איך לבנות לעצמך מוניטין ברשת

כשאתם שומעים על חברה או מוצר מעניינים או אפילו על אדם שאתם לא מכירים, מה הדבר הראשון שאתם עושים? רוב הסיכויים שהתשובה היא שאתם פותחים גוגל ומקלידים את השם כדי לחפש מידע רלוונטי. זו כבר הפכה לפעולה כה אוטומטית עבור רוב האנשים, ממש טבע שני שלנו לחפש הכל בגוגל. לכן אם אתם בעלי עסק או מקדמים מותג כלשהו, אתם חייבים לייצר מוניטין ברשת – כדי שהאנשים המחפשים אתכם ימצאו את מה שאתם רוצים שהם ימצאו. בדיוק בגלל זה הכנו מדריך איך לבנות לעצמכם מוניטין ברשת.

צעד ראשון ופשוט מאוד אם אתם רוצים לקבל מושג לגבי המוניטין הנוכחי שלכם במרחב האינטרנטי-דיגיטלי הוא לבצע חיפוש שלכם בגוגל. של השם שלכם, של שם החברה שלכם, של המותג שלכם או כל שם / מושג רלוונטי אחר הנוגע ישירות לפעילות שלכם. לעיתים חיפוש כזה לא יעלה שום דבר מהותי ואז תגלו שבעצם אין לכם ממש מוניטין ברשת. אך לעיתים חיפוש כזה יעלה תוצאות שליליות או מבלבלות עבור הגולשים, מה שהלכה למעשה משמעותו מוניטין שלילי שלבטח יפגע בתוצאות ובביצועים שלכם במרחב הדיגיטלי.

יישום של ההמלצות שלנו כאן לגבי בניית מוניטין ברשת תגרום בסופו של דבר שתוצאות החיפוש האלו יעלו תוצאות חיוביות המקדמות אתכם, במגוון פלטפורמות ונכסים דיגיטליים – כאשר הכוונה היא כמובן לאנשים, חברות וארגונים עם זיקה עסקית או כזו המחייבת מיתוג וחשיפה חיוביים בפני הציבור.

פורטפוליו של נכסים דיגיטליים

אחד ממונחי ה"Buzz Words" הגדולים ביותר באינטרנט כיום הוא נכסים דיגיטליים. זה גם נכון בכל הנוגע למהלכי בנייה של מוניטין חיובי ברשת. כדי שיהיה לכם מוניטין ברשת, רצוי חיובי כמובן, וכדי שאנשים ימצאו מידע לגביכם כאשר הם מחפשים אותו – אתם צריכים לבנות ולייצר לעצמכם פורטפוליו של נכסים דיגיטליים הקשורים ישירות אליכם ואשר "עובדים" בשבילכם במגוון היבטים דיגיטליים, כולל פיתוח ושיפור מוניטין אינטרנטי.

נכסים דיגיטליים הם שם כולל לערוצים אינטרנטיים שבהם אתם יכולים להציג לציבור הגולשים מידע וערך לגבי עצמכם ולגבי פעילותכם. דוגמאות מובילות לנכסים דיגיטליים שבהחלט יתרמו לבניית המוניטין הדיגיטלי שלכם הן:

  • אתר אינטרנט מעוצב, מקודם ומתוחזק מבחינת תכנים וערך. אם מבנה ותכנים המתאימים למהות הפעילות שלכם.
דוגמא של עמוד בית מעוצב טוב
דוגמא של עמוד בית מעוצב טוב
  • נהלו חלק בלוג באתר וכתבו מאמרים מקצועיים מעולים ומושקעים לגבי תחום הפעילות שלכם. תכני בלוג הנותנים מענה לשאילתות חיפוש של משתמשים ומספקים ערך אמיתי לאותם משתמשים.
דוגמא של בלוג באתר
דוגמא של בלוג באתר
  • חשבונות פעילים ויעילים במדיה חברתית – פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם וכיוצא באלו בהתאם למהות פעילותכם.
דוגמא של עמוד עסקי בפייסבוק
דוגמא של עמוד עסקי בפייסבוק
  • הקמת קבוצה / קהילה בפייסבוק – למתן מידע, סיוע וערך למשתמשים ולאו דווקא לשיווק ישירות שלכם ופעילותכם העסקית.
דוגמא של קבוצה בפייסבוק
דוגמא של קבוצה בפייסבוק
  • כתיבת מאמרים אורחים באתרים רלוונטיים ומוערכים – גם לבניית מוניטין של סמכות ואמינות וגם עוזר להשגת קישור נכנס לאתר שלכם וכך משפר את ה-SEO לאתר. (כמו זה למשל)
  • להפיק או להתארח בפודקאסט הקשור לתחום פעילותכם.
דוגמא של פודקאסט
דוגמא של פודקאסט
  • הקמה ותפעול של ערוץ יוטיוב עם תכני וידאו מעולים ומקצועיים.
דוגמא של ערוץ יוטיוב - ניהול מוניטין
דוגמא של ערוץ יוטיוב – ניהול מוניטין
  • רכישת כתבות במדיומים דיגיטליים איכותיים ושונים. כתבות אודותיכם או אשר מזכירות את פעילותכם.

 

כמובן שאין חובה להקים מיד את כל הנכסים הדיגיטליים שפירטנו כאן בדוגמאות ובהחלט אפשר ורצוי להתמקד בכמה מהם בלבד בתור התחלה, בדגש על הערוצים שיניבו לכם הכי הרבה תוצאות מבחינת מוניטין, מיתוג, קידום הפעילות שלכם וחשיפה לקהלי היעד הנכונים.

 

לא לשכוח לבצע מעקב ובקרה על המוניטין האינטרנטי שלכם

החלק הכי חשוב במענה לשאלה איך לבנות מוניטין ברשת הוא כמובן לבצע מהלכים ממשיים ורלוונטיים בשטח, כדי לייצר נכסים דיגיטליים ונוכחות דיגיטלית איכותית אשר יובילו לשיפור במוניטין שלכם באינטרנט. אך חשוב לא לשכוח שאתם צריכים גם למדוד את השינויים ואת ההצלחות שלכם, כדי לדעת מה לא עובד ומצריך אופטימיזציה וגם מה כן עובד ומצריך המשך השקעת משאבים לשיפור התוצאות.

יש היום מגוון כלים טכנולוגיים יעילים המאפשרים ניטור של הנוכחות האינטרנטית שלכם וכפועל יוצא מכך גם של המוניטין הדיגיטלי שלכם. דברים שכדאי למדוד ולעקוב אחריהם כדי לראות האם המאמצים שלכם נושאים פרי כוללים למשל:

  • מדידת נפח וכמות האזכורים שלכם ברשת – למדוד את השם שלכם (השם האישי שלכם או שם המותג כמובן) כמו שמודדים מילת מפתח לקמפיין חיפוש ממומן או לצרכי מהלכי SEO.
  • הגדרת מערכת התרעות והודעות לגבי שינויים בנוכחות הדיגיטלית שלכם – כדי שתוכלו להגיב מהר ויעיל יותר.
  • מעקב אחר הסנטימנט סביב השם/המותג שלכם, בעזרת כלי ניטור מדיה מתאים ואפקטיבי. כך תוכלו לדעת האם הסנטימנט והשיח סביבכם במרחבי הרשת חיובי או שלילי ברובו ולהגיב בהתאם עם השינויים והצעדים הנדרשים.
  • מדידת החשיפה שלכם במדיה חברתית. אתם רוצים לדעת מה ההשפעה של קמפיין בניית מוניטין המותג שלכם, דרך יעילה ושימושית לבדוק זאת היא למדוד את החשיפה המשוערכת במדיה החברתית.

 

והכי חשוב – הגיבו לכל בקשה, דעה או תגובה

אינטראקציות עם הגולשים והמשתמשים שלכם הן כלי מעולה לבניית מוניטין חיובי ברשת. לכן הקפידו לענות על מקסימום הודעות, בקשות, ביקורות ותגובות של גולשים לגביכם ולגבי המותג שלכם – גם בתגובות באתר שלכם (פתחו את האפשרות להגיב לפוסטים שלכם!) וגם בתגובות וביקורות במדיומים אחרים כמו מדיה חברתית, אתרי ביקורות, פורומים וכיוצא באלו.

ע"י גיבוש דרך פעולה כזו, המקדמת תגובה עניינית ומקצועית לגולשים ומקדמת בברכה אינטראקציות עם הגולשים – כולל כאשר הביקורת או הדעה שלילית – אתם מראים ללקוחות הפוטנציאליים שלכם שהעסק שלכם נגיש, קשוב לציבור ומתייחס לאנשים בכבוד. אז נכון, זה יכול להיות מתיש וצורך משאבים להגיב לכל דבר קטן המאזכר אתכם, אך התרומה של זה לבניית מוניטין אינטרנטי חיובי היא מהותית וגדולה.

 

כותב המאמר: אור פיאלקוב

אור פיאלקוב, בן 37, מייסד ומנכ”ל חברת פיאלקוב דיגיטל, חברה המתמחה בפרסום בפייסבוק ומגוון ערוצים נוספים. מומחה בשיווק דיגיטלי, מעביר סדנאות והרצאות בנושא שיווק בעזרת כלים מתקדמים לחברות וליחידים. הבעלים של EasyCloud – חברת אחסון אתרים בענן. חברה שמנגישה את עולם אחסון אתרים בענן בעזרת Cloudways לכל אחד. דרך חברות אחסון הענן הגדולות בעולם עם ממשק נוח, אבטחת אתרים מקסימלית ומחיר מעולה.

איך לבנות לעצמך מוניטין ברשת
שלחו לחבר קישור למאמר, הוא חייב לקרוא אותו!
שלחו לחבר קישור למאמר
הוא חייב לקרוא אותו!
עשהאל דרייר
עשהאל דרייר

מנכ"ל חברת קידום אתרים ואפיליאצייה המונה כ-125 עובדים ומאות לקוחות בפריסה עולמית, מייסד דיגיפארם - חנות אונליין להזמנת תכנים וקישורים עבור אנשי SEO, מייסד רובולינק - אפליקצייה לבדיקת מיקומים חינם לאנדרואיד ולאייפון, מוביל את קבוצת אנשי ה-SEO הגדולה בישראל בפייסבוק ובווטסאפ.

מאמרים נוספים מומלצים לקריאה עבורך:

המדריך המלא להקמת אתרי לידים

בואו נשים את הדברים על השולחן: אין מי מאיתנו שלא מחפש דרכים קלות, יחסית, וחוקיות, כמובן, לייצר כסף. גם אם לא מדובר בהכנסה שניתן להסתמך

כדאי להשקיע ב-SEO בזמן מלחמה?

מדינת ישראל נמצאת במלחמה (נכון להיום – 6.11.23). אני כותב את זה בגוף ראשון כמי שלוקח בה חלק פעיל. אין ספק שמלחמה היא עניין מורכב

בדיקת מהירות אחסון אתרים קלאודוויז
עשהאל דרייר
היי כאן עשהאל ואני רוצה להמליץ לך באופן אישי לפתוח שרת בקלאודוויז ולהנות מאתרים מהירים, תמיכה 24/7 וממשק נוח. אני מאחסן למעלה מ-400 אתרים בעצמי וממליץ בחום ובלב שלם, לאחר מספר שנות ניסיון
תוכנת מעקב הדירוגים הטובה בעולם!
בואו לעקוב אחרי מיקומים של כל אתר, מכל מקום בעולם, כולל הפרדה בין מיקומי דסקטופ ומובייל, תנועה, תיעוד עבודה ואפילו תוכלו לשלוח ללקוחות שלכם לינק לדשבורד שמתעדכן אונליין!
הטבה לגולשי האתר:
14 ימי ניסיון ו-25% הנחה לחודשיים