חיפוש

איך לבנות דפי נחיתה כמו שועלים

דפי נחיתה הינם כלי שיווקי מעולה שמאפשר לבעלי עסק להעביר מסר חד, ממוקד וישיר ללקוחות במטרה לשכנע אותם לבצע פעולה כלשהי. פעולה כזאת יכולה להיות השארת ליד באמצעות טופס המוטמע בדף הנחיתה, יצירת קשר טלפוני או אפילו הורדה של מדריך שיסייע ללקוח הפוטנציאלי להבין את הערך שיוכל לקבל מהתקשרות עתידית.

לפני שנבין כיצד צריך לבנות דף נחיתה טוב, מאילו רכיבים הוא בנוי, איך בודקים את האפקטיביות של דף הנחיתה, וגם נראה דוגמאות לדפים מוצלחים יותר ודפים מוצלחים פחות – לפני כל זה, בואו ננסה להבין לשם מה בכלל דרוש דף נחיתה.

למה אני צריך דפי נחיתה? יש לי אתר.

לכאורה, בית עסק שטוען כי הוא אינו זקוק לדפי נחיתה עבור השירותים שהוא מציע כי כלל המידע נמצא באתר, צודק באופן מסוים. הגולשים יכולים בהחלט לנווט בין דפי האתר, לקרוא על כלל היתרונות שבית העסק מספק בשירותים השונים שהוא מציע, לבחור את השירותים שרלוונטיים אליהם, לנווט שוב אל טופס צור הקשר, להשאיר פרטים, לציין מדוע פנו אל אל בית העסק (הרי הבעלים של בית העסק לא מכיר את המסע שעברו באתר), ולהמתין שבית העסק יחזור אליהם.

 

המציאות, מה לעשות, עובדת קצת אחרת. הלקוחות לא עובדים בשביל בית העסק שאיתו בחרו להתקשר. ההפך הוא נכון. לקוח שיבין כי על מנת להתקשר עם בית העסק הוא צריך לעבוד קשה, קשה מידי, יעבור עד מהרה לשיטוט באתר הבא המוצג בתוצאות החיפוש. פעולה כזאת, של יציאה מן האתר חזרה אל דף תוצאות החיפוש והמשך אל האתר הבא המוצג בתוצאות, עלולה בנוסף לגרום לפגיעה בקידום אתרים האורגני של האתר במנועי החיפוש.

 

מהם העקרונות שצריכים להוביל אותנו בבניית דף נחיתה מוצלח?

אז החלטתם שאתם בונים דף נחיתה עבור השירותים או המוצרים שאתם מנסים למכור. איך תעשו זאת נכון? בפרקים הבאים יוצגו כאן דפי נחיתה מוצלחים יותר ודפי נחיתה איומים ונוראיים. אנחנו ננתח אותם וננסה להבין אילו לקחים אפשר ללמוד מן הבניה של דפי הנחיתה האלו. אולם, כעת, נציג את העקרונות הכלליים לפיהם צריך להיות בנוי דף נחיתה טוב.

 

מיקוד מסרים

דף נחיתה טוב צריך להעביר מסר אחד בולט. עליו להתמקד בשירות אחד בלבד שמספק בית העסק. בלי מידע מיותר. בלי דוגמאות לא רלוונטיות. חד. ברור. זה לא הזמן לספר לגולש על שירותים נוספים שאתם מציעים. זה לא הזמן לשלוח את הגולש לקרוא בהרחבה על יתרונות שירותים דומים לאלו שאתם מציעים. זה המאני טיים. הזמן להמרות.

 

מיקוד קהל יעד

דף נחיתה טוב מיועד לפלח גולשים ממוקד ומפולח. כשזה קורה, יכול דף הנחיתה לעשות שימוש במסרים מעולם התוכן של הגולש. לא לכתוב בצורה עמומה. לא לנסות לייעד את המסר למספר קהלים רלוונטים וכך לפגוע במדיוק של המסרים. לדבר בגובה העיניים.

 

פשטות

מטרתו של דף נחיתה היא להמיר את הלקוח. לגרום לו לבצע פעולה מסויימת מוגדרת מראש. עודף מידע עלול לבלבל את הגולש. הקפידו על שילוב של כפתור אחד בלבד בדף הנחיתה. שימרו על עיצוב נעים ונקי. עיצוב כזה צריך לכלול ריווח מתאים בין פסקאות. אל תעשו שימוש במגוון רחב מאוד של צבעים. הקפידו שכפתור ההנעה לפעולה יהיה הבולט ביותר. עיזרו לגולש למצוא מה בדיוק הוא נדרש לבצע בדף הנחיתה, בצורה המהירה ביותר.

 

הנעה לפעולה

דף נחיתה טוב צריך, בסופו של דבר, להניע את הגולש לבצע פעולה מסויימת. הפעולה הזאת כאמור, יכולה להיות השארת פרטי קשר, יצירת קשר טלפוני, הצטרפות לרשימת תפוצה, הורדה של מדריך, ועוד. דף נחיתה שבו הגולש רק צורך מידע אבל לא נדרש לקבל כל החלטה או לבצע פעולה הוא דף נחיתה שלא בנוי נכון ולא מממש את יעדו.

 

התאמה למובייל

טעות קריטית שמבצעים עסקים רבים היא העדר התאמה של דפי הנחיתה למובייל. החשיבות של התאמה למובייל בעידן הדיגיטלי היא ידועה ומוכרת. אולם החשיבות של התאמה למובייל של דפי נחיתה היא עצומה. מדוע? משום שאנחנו מבקשים מן הלקוח לבצע פעולה. איך יכול לקוח למלא טופס הזמנה באמצעות המכשיר הנייד, אם הוא אינו מותאם למובייל? המעבר בין שדות הקלט, הלחיצה על כפתור ביצוע הפעולה, וצריכת התוכן והכותרות – כולם חייבים לשרת את הלקוח גם כאשר הוא עושה שימוש במכשירי מובייל שונים.

 

מהם המרכיבים השונים של דף נחיתה?

אחרי שהבנו את חשיבותו של דף הנחיתה, וגם את העקרונות המרכזיים שאמורים להנחות אותנו כיצד לבנות אותו נכון, נפנה למיפוי המרכיבים השונים הקיימים בדף נחיתה, וננסה להבין כיצד נוכל לשפר אותם ולגרום להם לממש את ייעודם: עוד ועוד המרות.

 

כותרת ראשית

לכותרת הראשית של דף הנחיתה חשיבות עצומה. כאן נכנסים מיטב הקופירייטרים לתמונה. כותרת ראשית מוצלחת יכולה לסקרן את הגולש, להפתיע אותו, להצחיק אותו או לרגש אותו, ובעיקר, לגרום לו להמשיך לגלול ולצרוך את התוכן של דף הנחיתה.

 

תמונה או וידאו המציגים את המוצר או השירות

בחלק הזה יקבל הגולש המחשה למה הוא עתיד לקבל. בחלק הזה יש מקום רב לביצוע בדיקות כדאיות שונות על מנת להתאים את התמונות או הסרטונים המוצלחים ביותר לקהל היעד. כמו כן, בחלק הזה מבוצעות לא מעט טעויות אותן נציג בהמשך המאמר.

 

טופס

הרכיב שבלעדיו לדף נחיתה לא הייתה משמעות. טופס הינו הרכיב שמאפשר לגולשים להשאיר פרטים לצורך התקשרות מאוחרת עם בעל העסק.

 

קריאה לפעולה

בדרך כלל, יהיה מדובר בכפתור שלחיצה עליו תגרום לביצוע הפעולה שביקש מנהל דף הנחיתה להשיג: למשל, שליחת פרטי הקשר שמילא הגולש בטופס.

 

יתרונות המוצר או השירות

בחלק הזה יפורט המידע שאמור לשכנע את הגולש להתקשר עם בעל העסק.

 

עדויות ומספרים רלוונטיים

כאן ישולבו תמונות, סמלי לוגו ציטוטים ומספרים הנוגעים ללקוחות מרוצים שכבר התקשרו עם בית העסק.

 

ביצוע A/B Testings

לבניה מוצלחת של דף נחיתה אין מתכון מדויק. מה שעובד עבור נישה אחת לאו דווקא יעבוד עבור נישה אחרת. לעיתים שימוש בטופס עם שדות רבים למילוי יכול לשדר רצינות ואמינות, ולעיתים הוא יכול סתם להתיש את הגולשים ולגרום לנטישה.

 

הדרך לקבל פידבק אמיתי לגבי איכות דף הנחיתה היא באמצעות ביצוע A/B Testing לדף. מהו A/B Testing לדף נחיתה? זוהי מתודה שבמסגרתה יוצרים מספר העתקים של דף הנחיתה, מודדים את התגובה של הגולשים אל גרסאות העותקים השונות, ואז מחליטים איזו גירסה עדיפה.

 

נהוג לבצע A/B Testing באמצעות בידוד משתנה יחיד, יצירת שתי גרסאות עבורו, החלטה איזו גירסה היא מוצלחת יותר, ואז מעבר למשתנה הבא אותו מעוניינים לבודד.

 

הנה כמה מן הבדיקות שניתן לבצע באמצעות A/B Testing לדף נחיתה:

איכות הכותרת

האם עדיף לעשות שימוש בכותרת קצרה או ארוכה? האם כדאי לעשות שימוש בכותרת מצחיקה או כותרת מפתיעה? האם הכותרת צריכה לפנות אל קהל כללי או אל פלח ממוקד?

בניית דפי נחיתה באנר
A/B Test

 

צבע הכפתור

על צבע הרקע של הכפתור וצבע הכפתור עצמו אפשר לכתוב ספרים שלמים. במבחן מהסוג הזה תוכלו להבין אילו שילובי צבעים מניעים יותר את הגולשים לפעולה.

צבע הכפתור

 

מיקום הטופס בדף הנחיתה

מתי כדאי למקם את הטופס? בראשית הדף או לאחר כלל התוכן המוצג בדף? האם כדאי לשלב מספר טפסים שונים בדף הנחיתה? האם הטופס צריך להופיע מימין לתמונת ההמחשה או משמאל אליה?

מיקום הטופס בדף הנחיתה

 

מספר שדות הקלט

האם טופס ההרשמה צריך לכלול מעט או הרבה שדות? אילו שדות לכלול? האם לבקש את מספר הטלפון של הלקוח גם כאשר הוא לא נחוץ? מה יעבוד טוב יותר- שדה אחד עבור השם המלא או שדה עבור שם משפחה ושדה עבור שם פרטי?

מספר שדות הקלט

 

תמונה או סרטון

באמצעות מבחני A/B ניתן לבדוק מה עובד טוב יותר: תמונה או סרטון? סרטון קצר או ארוך? תמונה גנרית או תמונה ריאליסטית? התמונה הבאה מייצגת את המחקר המעמיק שביצעו מנהלי הקמפיין של ברק אובמה, נשיא ארצות הברית לשעבר:

תמונה או סרטון

 

אורך דף הנחיתה

מה עדיף? דף ארוך ומפורט או דף קצר וקולע? מסרים מלווים בנימוקים עשירי תוכן או משפטים קצרים וממוקדים?

אורך דף הנחיתה

 

קריאה לפעולה

באילו מילים כדאי להשתמש בתוכן הקריאה לפעולה? האם כדאי לעשות שימוש בגוף ראשון או בגוף שני? ביחיד או ברבים?

קריאה לפעולה

 

טעויות נפוצות בניהול דפי נחיתה

אין סוף לכמות הטעויות שעושים ארגונים וחברות שונות, גדולים וקטנים כאחד, במימוש של דפי נחיתה. נמנה כאן כמה מן הטעויות המרכזיות:

 

שימוש בתמונות גנריות

כל מי שעבד בארגון שמע את הבדיחה שמצגת תמונות אחת יכלה להתאים לכלל הפרויקטים בארגון. כל כך הרבה פעמים מוצגות שוב ושוב אותן תמונות ממאגרי התמונות הפזורים ברשת, עד שכל ניסיון להלהיב את הגולשים באמצעותן הופך לניסיון סרק. נסו להשתמש בתמונות מקוריות ורעננות, כאלו שלא ראיתם מעולם בשום פרסומת או דף נחיתה אחר, מעבירים מסר מיוחד, וגורמים לגולש להשתהות עליהן למשך יותר משניה אחת. הנה דוגמה לתמונה שודאי ראיתם עשרות אלפי פעמים בהרצאה כזו או אחרת שלקחתם בה חלק בנושא ביטקויין.

שימוש בתמונות גנריות

 

שימוש בתמונות חסרות משמעות

כמה פעמים בחיים ראיתם את התמונה הזאת, או תמונה שממש דומה לה?

שימוש בתמונות חסרות משמעות

 

מה, בעצם, תמונה כזאת אמורה להביע? מי מחזיק ככה את הטלפון הנייד שלו? וגם האובייקטים השונים שמוקרנים כביכול מן המכשיר הנייד אל האויר בתצורה של הולגרמה – מה בדיוק עושים איתם? כדור הארץ נראה קטן יחסית, מה שלא יאפשר בחירה נוחה ואפקטיבית של מיקום למשלוח, למשל. בקיצור, אם אתם לא רוצים לקוחות מבולבלים – אל תשתמשו בתמונות שאין להן כל משמעות.

 

שימוש בכותרות מתחכמות מידי

כותרת של דף נחיתה חייבת להיות מנוסחת בצורה ברורה וחד משמעית. זה לא הזמן להתחכמות, שנונה ככל שתהיה. זה לא הזמן לגרום לגולש להרהר מה בעצם המסר שניסיתם להעביר. היו ישירים, ממוקדים ומכווני מטרה בניסוח של כותרות דפי הנחיתה שלכם.

 

שימוש במעט מידי שדות קלט בטופס ההרשמה

נכון, ככל שמספר השדות שנדרש גולש למלא קטן יותר, כך הסיכוי שהוא ישלים את הפעולה גדול יותר, בטח ובטח אם מדובר בגולש שמגיע לדף הנחיתה באמצעות מכשיר מובייל. אולם, כאשר מדובר בניסיון לשכנע גולש להתקשר מול עסק בעסקה רצינית ומשמעותית, שתשפיע על מצבו הכלכלי או הבריאותי, הרי שטופס שמכיל שדה אחד, של כתובת מייל למשל, יכול להראות ספאמי ולא מקצועי בעליל. בחרו את מספר השדות בטופס בצורה שתאפשר לכם לשוות מימד של אמינות ולגרום לגולש לדעת שרכישה מולכם היא בטוחה.

 

יותר מידי תוכן בדף הנחיתה

מרגע שתעמיסו על הגולש עודף של מידע שאינו נחוץ לצורך קבלת ההחלטה על רכישה אפשרית, תקטינו באופן משמעותי את אחוזי ההמרה. מאחר שדף נחיתה נועד להיות דף ממוקד, ספקו אך ורק את המידע שנחוץ לגולש על מנת לקבל החלטה, ואל תפתו אותו לקרוא תוכן אחר, לא רלוונטי, שרק יסיח את דעתו.

 

יותר מידי אפשרויות פעולה

דף נחיתה צריך להוביל את הגולש לבצע פעולה אחת. אם תתנו לגולש ללחוץ על כפתור לשליחת פרטים, וגם ללחוץ על קישור על מנת לצפות בדוגמאות, ואולי לעשות שימוש בקישור נוסף כדי לקרוא חומר רקע, אתם תגיעו למצב שבו אחוזי הנטישה של דף הנחיתה גבוהים במיוחד. דף נחיתה צריך להיות בנוי בצורה של משפך, ולמקד את הגולש במרכיב אחד בלבד.

 

דוגמאות לדפי נחיתה איומים ונוראיים

הנה דוגמה לדף איום ונורא כזה, שלא הקפיד להיות ממוקד ולהעביר מסר מרכזי אחד ללקוחות. בדף הזה, לא קל לגולש להבין מה בדיוק הוא נדרש לעשות. עודף המידע יכול לבלבל מאוד את הגולש. העיצוב לא נעים, ואפילו מלחיץ משהו. הקטגוריות עצמן מוטמעות באמצעות פונט בגודל קטן שלא מאפשר לגולש להתמקד בהן מבלי לקבל כאב ראש רציני למדי. בקיצור, דף נחיתה שלא צפוי להמיר גולשים ברמה המצופה ממנו.:

דוגמאות לדפי נחיתה איומים ונוראיים

 

מעוניינים בעוד דוגמה של דף נחיתה שבנוי בצורה לא נכונה? ובכן, הפעם העיצוב דווקא נקי ונעים לעין, אולם מספר המסרים והאפשרויות המוצגות ללקוח גדול למדי. הנה הוא לפניכם:

דוגמאות לדפי נחיתה איומים ונוראיים

 

אנחנו יכולים לראות שהבנק לא סגור על אילו לקוחות מגיעים לדף הזה ובאילו שירותים הם מעוניינים. במקום לייצר מספר דפי נחיתה, ולייחד אותם לפי נושאים, מציע כאן הבנק הכל מהכל וקרוב לודאי שמפספס לא מעט מקהל היעד שלו.

 

דוגמאות לדפי נחיתה מוצלחים

ללא מילים. ככה מוכרים זרי פרחים:

דפי נחיתה מוצלחים

 

עוד דוגמה לדף נחיתה מוצלח במיוחד, שכל מטרתו לאסוף פרטי קשר, אפשר למצוא כאן:

דפי נחיתה מוצלחים

 

מדובר בעיצוב נקי ונעים מאוד לעין, תוך שימוש בצבעים מרגיעים, וכפתור קריאה לפעולה בולט.

 

לסיכום

דף נחיתה, בניגוד לדף הבית של האתר, הוא דף ממוקד במוצר או שירות מאוד מסויים שמספק בית העסק ותפקידו הוא להמיר את הלקוח ולגרום לו לבצע פעולה מוגדרת מראש: השארת פרטים ליצירת קשר עתידי, התקשרות מול בעל העסק, הורדה של מדריך ועוד.

דף נחיתה בנוי ממספר רכיבים כמו כותרת הדף, טופס הרישום, כפתור הקריאה לפעולה, תמונה או סרטון, עדויות של לקוחות ועוד. באמצעות מבחני A/B אפשר לבחון את האפקטיביות של גרסאות שונות של דפי הנחיתה, ולהחליט מהי הגרסה ששימוש בה יביא למספר ההמרות הגדול ביותר.

דף נחיתה הוא העמוד שאליו מגיע הגולש בעקבות קמפיין פרסומי שאנו מנהלים. לרוב, מדובר יהיה בעמוד אינטרנט שממוקד בנושא בו גילה הגולש עניין, ולא יכיל מידע נוסף.

דף נחיתה מיועד להמיר את הגולש, כלומר לגרום לגולש המגיע אליו לבצע פעולה כלשהי, שאותה בית העסק מעוניין שהלקוח הפוטנציאלי יבצע.

דפי נחיתה שונים מיועדים להניע את הגולש לבצע פעולות שונות: השארת פרטי קשר, הצטרפות לדף אוהדים, יצירת קשר טלפוני, ביצוע רכישה, הצטרפות למנוי לניוזלטר ועוד.

ישנן אינספור פעולות בהן תוכלו לנקוט כדי לשפר את הביצועים של דף הנחיתה שאתם מנהלים. היכנסו עכשיו ואמצו לפחות 3 פעולות כאלו כדי להזניק את העסק קדימה.

איך לבנות דפי נחיתה כמו שועלים
שלחו לחבר קישור למאמר, הוא חייב לקרוא אותו!
שלחו לחבר קישור למאמר
הוא חייב לקרוא אותו!
עשהאל דרייר
עשהאל דרייר

מנכ"ל חברת קידום אתרים ואפיליאצייה המונה כ-125 עובדים ומאות לקוחות בפריסה עולמית, מייסד דיגיפארם - חנות אונליין להזמנת תכנים וקישורים עבור אנשי SEO, מייסד רובולינק - אפליקצייה לבדיקת מיקומים חינם לאנדרואיד ולאייפון, מוביל את קבוצת אנשי ה-SEO הגדולה בישראל בפייסבוק ובווטסאפ.

מאמרים נוספים מומלצים לקריאה עבורך:

המדריך המלא להקמת אתרי לידים

בואו נשים את הדברים על השולחן: אין מי מאיתנו שלא מחפש דרכים קלות, יחסית, וחוקיות, כמובן, לייצר כסף. גם אם לא מדובר בהכנסה שניתן להסתמך

כדאי להשקיע ב-SEO בזמן מלחמה?

מדינת ישראל נמצאת במלחמה (נכון להיום – 6.11.23). אני כותב את זה בגוף ראשון כמי שלוקח בה חלק פעיל. אין ספק שמלחמה היא עניין מורכב

בדיקת מהירות אחסון אתרים קלאודוויז
עשהאל דרייר
היי כאן עשהאל ואני רוצה להמליץ לך באופן אישי לפתוח שרת בקלאודוויז ולהנות מאתרים מהירים, תמיכה 24/7 וממשק נוח. אני מאחסן למעלה מ-400 אתרים בעצמי וממליץ בחום ובלב שלם, לאחר מספר שנות ניסיון
תוכנת מעקב הדירוגים הטובה בעולם!
בואו לעקוב אחרי מיקומים של כל אתר, מכל מקום בעולם, כולל הפרדה בין מיקומי דסקטופ ומובייל, תנועה, תיעוד עבודה ואפילו תוכלו לשלוח ללקוחות שלכם לינק לדשבורד שמתעדכן אונליין!
הטבה לגולשי האתר:
14 ימי ניסיון ו-25% הנחה לחודשיים