חיפוש

איך לבנות אתר שקל לקדם בגוגל

איתי ורצ'יק

מאת: איתי ורצ'יק

כולנו יודעים היום שלאתרים יש פוטנציאל רווחי טוב. אפשר לאסוף באמצעותם לידים, לשווק עסק 24/7, להקים חנות וירטואלית ולמכור וליצור תדמית לא רעה בכלל. אבל כדי להגיע לתוצאות טובות באמת, יש צורך לעמוד על הדופק ולקדם את האתר. אחרי הכול, אם אנחנו רוצים שישימו לב אלינו, כדאי להופיע בתוצאות הראשונות.

קשה באימונים, קל בקידום

בניית אתרים אינה עניין פשוט. כי לפני שאנחנו זוכים לקידום קל יחסית בעולם התחרותי של האתרים, חשוב לבחון כמה נקודות לעומק:

  • לא תמיד רואים תוצאות מידיות – ככה זה בתהליך קידום אתרים אורגני. לפעמים אינכם יודעים מי עבד על האתר לפניכם או שמסיבה כלשהי, אינכם מצליחים להגיע לתוצאות הראשונות. במקרה זה אין סיבה להתייאש. בחנו שוב את כלי הקידום העומדים לרשותכם וקבעו מהי האסטרטגיה שלכם במקרה זה.
  • לא מקדמים את האתר על חשבון האיכות – כאשר אתם מקדמים אתר, חווית המשתמש צריכה לעמוד לנגד רוחכם. אתם צריכים לעשות הכול כדי שהגולש ירגיש בנוח לגלוש באתרכם. נושא זה אינו יכול לבוא על חשבון איכות האתר.
  • מקדמים לטווח הארוך – על מנת לקדם אתר כראוי, יש צורך לחשוב לטווח הארוך. אין די בהשגת תוצאות מידיות. אם אתם רוצים להקים אתר שקל יותר לקדם בגוגל, כדאי לתכנן תכנית פעולה מסודרת וברורה כדי שתוכלו לפעול לפיה ולשמור על האתר בתוצאות הראשונות.
  • לומדים כל הזמן – כדי לשלוט בתחום של קידום אתרים ולבנות אתר שקל לקדם, חשוב ללמוד בכל עת על אמצעי הקידום המתחדשים.
  • עובדים מסודר – כדאי לתעד את כל הפעולות שעשיתם באתר, על מנת שתוכלו לבדוק מה עובד ומה לא, ואילו פעולות כדאי עוד לשפר. אז אל תחסכו בפתיחת קובצי מעקב באקסל, קובצי וורד או כל מה שאתם צריכים לצורך התיעוד.

מה כדאי להביא בחשבון בעת בניית אתרים

כמו כל דבר בחיים, גם בניית אתרים דורשת מיומנות. חשוב להקפיד על פעולות חשובות במטרה לבנות אתר שיקודם בגוגל בקלות.

חוקרים את מילות המפתח

אחד הדברים הראשונים שיש לעשות בעת בניית אתרים הוא לבצע מחקר מילות מפתח. כדי לדעת אילו מילות מפתח הולכות הכי טוב בתחום שאתם מקדמים, תוכלו להשתמש בגוגל אדוורדס. זהו כלי מיוחד שבאמצעותו קיימת אפשרות לבדוק את רמת התחרותיות בין מילות המפתח השונות ולבחור מתוכן את מילות המפתח הרלוונטיות ביותר.

מתאימים את התוכן לאתר

לאחר שביצענו חקר מילות מפתח, יש צורך לדאוג לתוכן באתר. התוכן הוא אחד הדברים החשובים ביותר לקידום ובניית אתרים. בזכותו ניתן לשלב את מילות המפתח באופן טבעי, אך זה עוד לא הכול. גוגל מעדיפה לקדם אתרים הכוללים תוכן איכותי המציע ערך מוסף לגולש. כך שאם אתם חיים ונושמים את התחום שבו אתם עוסקים, כדאי להכניס תכנים איכותיים. כמובן, התכנים שלכם צריכים להתאים לקהל היעד. כך, אתר המציע מוצרי טיפוח לנשים צריך לדבר בלשון נקבה, בעוד אתר המציע מכשירים אלקטרוניים צריך לדבר לכולם. כמו כן, כדאי להקפיד על אורך תכנים נכון, כך שמצד אחד לא יהיו באתר תכנים ארוכים שילאו את הקוראים, ומצד שני על התכנים לספק מידע איכותי ושימושי לגולשים.

דבר חשוב נוסך שיש להקפיד בעת כתיבת התכנים הוא הכותרות הראשיות וכותרות המשנה (למדריך הכותרות המלא). חשוב להתאים את הכותרות האלה למנוע החיפוש, וכדי לגרום לגולש להמשיך ולקרוא את התכנים שלכם, מומלץ להוסיף כותרות מעניינות כמו "5 טיפים מנצחים לניקוי הבית לפני פסח".

בונים היררכיה באתר

אם אתם מעוניינים בכמה שיותר צפיות באתר שלכם, כדאי לבנות היררכיה ברורה. וזה אומר שהגולש צריך לדעת בכל רגע נתון היכן הוא נמצא. מקמו באתר סרגל קטגוריות ברורות וסאב קטגוריות, כך שהגולש יוכל לבחור את הקטגוריה המתאימה לו. כמו כן, על מנת להגדיל את המכירות, כדאי להוסיף משפטי הנעה לפעולה וכפתור ברור המוביל לרכישה.

סרטון אחד שווה לאלף קידומים

עיצוב האתר תורם לתדמית שלו וגם לקידום. אתר הכולל תמונות ועיצובים שונים מושך אליו גולשים. כאשר גוגל מבחינה במספר הכניסות הרב, היא מתעדפת את האתר. אבל זה עוד לא הכול. די בהשקעה משמעותית בסרטון תדמית טוב או בסרטון הדרכה כדי לקדם את האתר. תוכלו אף ליצור ערוץ יוטיוב, לקשר אותו לאתר ולפרסם מדיי פעם סרטונים איכותיים.

בניית קישורים לאתרים חיצוניים

אם האתר שלכם מקושר לאתר חיצוני, גוגל רואה בו אתר איכותי. לא תמיד קל להשיג קישוריים חיצוניים, אך אתם יכולים להתחיל בלהציע לאתרים אחרים העוסקים בתחום הזהה לזה שלכם, להוציא את הקישורים שלכם. מעבר לכך, ניתן להשתמש בטקטיקות אחרות. למשל, קיימים אתרי אינדקס ואתרי מאמרים שאליהם ניתן לקשר את האתר. כמו כן, נצלו את העובדה שיש לכם עמוד עסקי בפייסבוק (ואם עדיין לא פתחתם, אז כדאי לפתוח בדחיפות), על מנת לקשר אליו את האתר.

דבר נוסף שאתם יכולים לעשות הוא לפתוח בלוג באתר אחר ולקשר אליו את האתר או לפרסם מאמר אורח עם הפרטים שלכם וכתובת האתר. הדבר יתרום לקידום אתרים איכותי וקל.

קידום אורגני של אתר אינטרנט אינו משימה פשוטה. יש לקחת בחשבון שהתהליך עלול להתמשך, יצריך למידה שוטפת, ובכל מקרה, לא כדאי שתהליך הקידום יבוא על חשבון איכות התוכן באתר.

מחקר מילות מפתח יכול לסייע לנו למקד את מאמצי הקידום בביטויי חיפוש שרמת התחרות עליהם היא סבירה, והם יכולים להניב לאתר תנועה איכותית של גולשים שיוכלו להפוך ללקוחות.

את מילות המפתח החשובות יש לשלב בתפריטים, בכותרות, בכותרות המשנה, בתגיות המטא, בתוכן המאמרים ועוד.

בהחלט. היכנסו כעת למאמר המלא ולימדו כיצד לבנות היררכיה לאתר שתסייע לכם בתהליך הקידום.

איך לבנות אתר שקל לקדם בגוגל
שלחו לחבר קישור למאמר, הוא חייב לקרוא אותו!
שלחו לחבר קישור למאמר
הוא חייב לקרוא אותו!
עשהאל דרייר
עשהאל דרייר

מנכ"ל חברת קידום אתרים ואפיליאצייה המונה כ-125 עובדים ומאות לקוחות בפריסה עולמית, מייסד דיגיפארם - חנות אונליין להזמנת תכנים וקישורים עבור אנשי SEO, מייסד רובולינק - אפליקצייה לבדיקת מיקומים חינם לאנדרואיד ולאייפון, מוביל את קבוצת אנשי ה-SEO הגדולה בישראל בפייסבוק ובווטסאפ.

מאמרים נוספים מומלצים לקריאה עבורך:

המדריך המלא להקמת אתרי לידים

בואו נשים את הדברים על השולחן: אין מי מאיתנו שלא מחפש דרכים קלות, יחסית, וחוקיות, כמובן, לייצר כסף. גם אם לא מדובר בהכנסה שניתן להסתמך

כדאי להשקיע ב-SEO בזמן מלחמה?

מדינת ישראל נמצאת במלחמה (נכון להיום – 6.11.23). אני כותב את זה בגוף ראשון כמי שלוקח בה חלק פעיל. אין ספק שמלחמה היא עניין מורכב

בדיקת מהירות אחסון אתרים קלאודוויז
עשהאל דרייר
היי כאן עשהאל ואני רוצה להמליץ לך באופן אישי לפתוח שרת בקלאודוויז ולהנות מאתרים מהירים, תמיכה 24/7 וממשק נוח. אני מאחסן למעלה מ-400 אתרים בעצמי וממליץ בחום ובלב שלם, לאחר מספר שנות ניסיון
תוכנת מעקב הדירוגים הטובה בעולם!
בואו לעקוב אחרי מיקומים של כל אתר, מכל מקום בעולם, כולל הפרדה בין מיקומי דסקטופ ומובייל, תנועה, תיעוד עבודה ואפילו תוכלו לשלוח ללקוחות שלכם לינק לדשבורד שמתעדכן אונליין!
הטבה לגולשי האתר:
14 ימי ניסיון ו-25% הנחה לחודשיים