חיפוש

איך לבחור משרד פרסום דיגיטלי שיתאים לעסק שלך – המדריך המלא

עולם השיווק הדיגיטלי יכול להיראות עצום וכאוטי עבור מרבית בעלי העסקים.

מה שהתחיל כחיפוש מהיר אחר סיוע שיווקי יכול להפוך ללא ידיעה למשימה גוזלת זמן ומרתיעה.

כל בעל עסק רוצה למצוא סוכנות שיווק דיגיטלית המספקת את התוצאות הטובות ביותר שכסף יכול לקנות.

עם זאת, מציאת סוכנות דיגיטל יכולה להיות קשה, לאור העלייה המהירה במספר משרדי הפרסום הדיגיטליים בישראל.

מציאת הכפפה הנכונה שמתאימה ליד המטפורית של העסק שלכם הינה הכרחית אם ברצונכם להשיג גם נוכחות דיגיטלית מרשימה וגם החזר השקעה (ROI) אטרקטיבי על הכסף שהושקע במסעות הפרסום שלכם.

עם זאת, עסקים צריכים לזכור כמה גורמים לפני שהם בוחרים חברת שיווק דיגיטלית. הבעיה היא שקיימות אינספור סוכנויות דיגיטליות שניתן לבחור מתוכן.

אז על פי מה אמור בעל עסק להחליט עם איזה משרד פרסום דיגיטלי נכון לו לעבוד? המדריך שלפניכם יסייע לכם להבטיח שלא תבחרו במשרד פרסום דיגיטלי שאינו מתאים לכם ותפסידו זמן וכסף. בואו נצלול פנימה!

מה זה שיווק דיגיטלי ולמה אני צריך את זה?

שיווק דיגיטלי הוא פרסום המבוצע דרך ערוצי שיווק דיגיטליים. ערוצים כמו: מדיה חברתית, אפליקציות סלולריות, אימיילים, יישומי אינטרנט, מנועי חיפוש, אתרי אינטרנט או כל ערוץ דיגיטלי אחר.

או במילים פשוטות יותר – שיווק דיגיטלי הוא כל סוג של מהלך שיווקי המתבצע באמצעות מכשירים אלקטרוניים.

כיום קיימות מגוון של דרכים לשווק את העסק שלך באינטרנט: החל משיווק אורגני במדיה חברתית או במנועי חיפוש, דרך קמפיינים ממומנים בגוגל או בפייסבוק, שיווק בדואר אלקטרוני (Email Marketing), שיווק מבוסס תוכן ועוד.

כבר אין עוררין על כך שחלק בלתי מבוטל מהפעילות השיווקית של עסקים מתנהלת דרך האינטרנט.

הצרכנים נמצאים שם, המפרסמים הגדולים כבר שם, המתחרים שלך גם הם שם, וזה אומר דבר אחד: אם אתה לא שם – אתה לא קיים.

 

באיזה סוג של שיווק דיגיטלי כדאי לי להשקיע?

בחירת ערוץ השיווק הדיגיטלי המתאים לעסק שלך תלויה בראש ובראשונה בקהל היעד שלך.

לדוגמה, אם אתה ממקד את מאמצי השיווק שלך בקהל של מנהלים עסקיים, ייתכן שתרצה להשתמש בפלטפורמה של לינקדאין (Linkedin).

לחילופין, אם אתה מכוון לאנשים צעירים יותר, אז Snapchat  ו- Instagram או טיקטוק, הם המקומות הנכונים להיות בהם.

ועם למעלה מ – 2.6 מיליארד משתמשים פעילים בחודש בפייסבוק, המבלים בממוצע 41 דקות מזמנם בכל יום ברשת החברתית הזו, כמעט כל עסק יכול לראות את ההחזר על ההשקעה במודעות פייסבוק.

אך לפני הכל – כאמור, עליך לזהות את קהל היעד אליו אתה מעוניין לפנות ולבנות אסטרטגיה שיווקית מתאימה.

 

אבל איך מפנים זמן לשיווק דיגיטלי?

סוכנויות שיווק דיגיטליות יכולות לפתור את האתגר הכרוך במתודת השיווק הנכונה עבורך, ולהותיר לך להתמקד בעבודה שאתה עושה הכי טוב – ניהול העסק שלך. עם זאת, בחירת סוכנות השיווק הדיגיטלית הטובה ביותר לצרכים העסקיים שלך, אינה משימה קטנה כלל ועיקר.

זאת משום שהיא דורשת מבעל העסק לזהות ולהכיר היטב את קהל היעד שלו ולהגדיר באופן מדויק את יעדיו העסקיים.

 

האם אני חייב לשכור את שירותיו של משרד פרסום דיגיטלי כדי לשווק את העסק שלי באינטרנט?

אין הכרח מן הסתם. כמו כל אספקט הנוגע לניהול העסק שלך – גם את הפעילות השיווקית תוכל לבחור לנהל במו ידיך.

עם זאת, חשוב שתהיה מודע לכך שעולם השיווק הדיגיטלי הוא זירה דינאמית שמשתנה במהירות מסחררת. יתרה מכך, מדובר בעולם ומלואו שההתנהלות בו מצריכה היכרות מעמיקה עם המדיות הדיגיטליות השונות – החל ממנועי החיפוש והאופן בו הם פועלים, דרך הרשתות החברתיות לסוגיהן, ועד מערכות הפרסום הממומן בפלטפורמות השונות.

 

מדוע עדיף לי לעבוד עם משרד פרסום דיגיטלי?

כאמור, תחום השיווק הדיגיטלי הוא תחום מורכב שצבירת מומחיות בו מצריכה ניסיון רב שנים ומעקב יומיומי אחר השינויים התדירים אשר בערוצי השיווק אונליין. מכיוון שישנן טקטיקות שיווק חדשות שצצות מדי יום, זה יכול להיות קשה ליזמים עסוקים להישאר מעודכנים בכל הטרנדים החדשים בעולם השיווק הדיגיטלי, להבין את הדרכים הטובות ביותר להשתמש בפלטפורמות שונות ולהפוך למאסטרים בכל תחומי השיווק הדיגיטלי.

זה המקום בו שכירת סוכנות פרסום דיגיטלי יכולה לעזור לעסק שלך.

 

מה היתרון בשימוש בסוכנות דיגיטל לטובת קידום העסק שלך באינטרנט?

כמו בכל פן של ההתנהלות העסקית שלך, שכירת צוות מומחים לניהול ההיבטים הטכניים יותר של אסטרטגיית השיווק שלך מאפשרת לך להתמקד בתחומים אחרים בעסק שאתה מבין בהם באמת, נהנה לעסוק בהם ומנהל אותם הכי טוב, במקום לבזבז שבועות או חודשים בניסיון למצוא את האדם הנכון להעסיק ולהכשיר.

בהמשך המדריך שלפניך, נדון בסוגיה כיצד ניתן להעריך את התאמתם של משרדי פרסום דיגיטליים לצורכי העסק שלך, נסביר אילו שאלות מכוונות כדאי לך לשאול בהקשר זה, ונדריך אותך איך להחליט אם עדיף לך לעבוד עם סוכנות פרסום מקוונת או לנהל את השיווק הדיגיטלי באמצעות מחלקת השיווק בתוך החברה שלך.

 

מה סוכנויות פרסום דיגיטליות עושות בעצם?

בשורה התחתונה, סוכנויות שיווק באינטרנט עוזרות לך להשיג יותר מכירות על ידי מינוף טקטיקות שיווק שונות כדי למשוך את הלקוח האידיאלי שלך לעסק שלך, ולשפר את הנוכחות שלך באינטרנט. השירותים שהסוכנויות הללו מציעות הם רבים ומגוונים, אך באופן כללי ניתן לצפות לקבל מסוכנות שיווק באינטרנט שירותים מהסוגים הבאים:

 

  1. מחקר שוק (Market Research)

לפני שאתה אפילו חושב על אילו ערוצי שיווק להתמקד, עליך להבין את שוק היעד שלך מבפנים החוצה. אם לך אין מושג מיהו קהל היעד שלך וכיצד נכון לפנות אליו, הרי שחברת קידום מעולה צריכה להיות מסוגלת לבצע עבורך מחקר שוק כדי להבין כיצד לשרת אותך ואת העסק שלך בצורה הטובה ביותר.

אם מישהו ינסה למכור לך פרסום בגישת וואן סייז – היינו, פתרון אחד שמתאים לכולם, זה כנראה סימן לכך שמדובר בשרלטן שאינו מבין שיווק דיגיטלי מהו או שיווק לעסקים באופן כללי. משרד פרסום דיגיטלי מצופה להתאים את אסטרטגיית השיווק לצרכיו הפרטניים של כל לקוח ולקוח.

 

  1. מודעות גוגל (Google Ads)

מודעות גוגל הן דרך נהדרת ללכוד את תשומת ליבם של לקוחות פוטנציאליים ברגע שהם נעשים מודעים לכך שיש להם בעיה או צורך.

בניגוד לפרסום רגיל שנחשב לפולשני, שיווק ברשת מוצג לאנשים המחפשים פתרון לבעייתם. רוב האנשים פונים לגוגל כדי למצוא תשובה לנושאים שמעסיקים אותם או לבעיות שלהם, ולכן השקת קמפיין מודעות בגוגל, שמתמקד בנושאים שמעניינים את הקהל שלך, יכולה להיות רווחית ביותר.

 

  1. קידום אתרים (SEO)

העלאת המאמרים שלך למיקום גבוה בתוצאות החיפוש במנועי החיפוש השונים וגוגל בראשם, לא נוגעת רק בבניית "מודעות למותג" או בהגדלת מספר הצפיות בעמוד. יש בזה יותר מזה.

בכך שתביא את התוכן שלך להתברג במיקום גבוה בתוצאות החיפוש, תוכל לתפוס לקוחות פוטנציאליים בשלב המושלם במסע הלקוח (Buyer's Journey) שלהם – ממש ברגע שבו הם מבינים שיש להם צורך מסוים וכי הם זקוקים לפתרון שהעסק שלך מציע!

אמנם קיימות בשוק חברות קידום אתרים אשר מתמחות ב – SEO באופן ספציפי, אך רוב חברות השיווק הדיגיטאלי מציעות שירות זה כחלק מסל המוצרים שלהן.

 

  1. פרסום בפייסבוק (Facebook Ads)

סוכנויות דיגיטל רבות מציעות ניהול פרסום ממומן PPC הכולל גם מודעות פייסבוק. יכולות מיקוד הקהלים של פייסבוק בשילוב עם בסיס המשתמשים המסיבי של הפלטפורמה, הופכות את מערכת הפרסום של פייסבוק לערוץ שיווקי נהדר עבור כל עסק שמעוניין לראות החזר השקעה (ROI) נאה.

את מודעות הממומנות של פייסבוק אתה יכול לטרגט לפי מין, רמת השכלה, הכנסה, מיקום גיאוגרפי, תחומי עניין, סטטוס משפחתי או זוגי, ואפילו אירועי חיים גדולים כמו ימי הולדת, התחלת עבודה חדשה, לידת תינוק חדש או סיום לימודים אקדמיים.

 

  1. פרסום וידאו (Video Advertising)

סרטוני יוטיוב (YouTube) זוכים ליותר צפיות מאנשים בגילאי 18 עד 49 מאשר עשרת תכניות הטלוויזיה המובילות בארה"ב. הקהל המסיבי של יוטיוב בשילוב מעורבות מוגברת של הגולשים (מה שנקרא בעגה האינטרנטית Engagement ובעברית אינגייג'מנט) – אשר מגיעה עם שיווק בוידאו, הופך גם מודעות וידאו למקום נהדר לראות בו החזר השקעה.

ניתן למקד מודעות וידאו על פי מאפיינים דמוגרפיים, דפוסי שימוש בפלטפורמה (online behavior), מיקום, תחומי עניין, ערוצי יוטיוב ועוד.

 

  1. שיווק סלולרי (Mobile Marketing)

כ – 90% מן החיפושים במובייל מובילים לפעולה, ומעל 50% מהחיפושים במכשירים ניידים מובילים ספציפית לפעולת רכישה. כאשר החיפוש שמבוצע קשור לעסק מקומי, המספר הזה אפילו גבוה יותר: 75% מהחיפושים המקומיים בנייד מובילים לרכישות לא מקוונות, ומונחי החיפוש ממכשירים ניידים מעידים גם על כוונה גבוהה לרכוש.

יש מגוון אפשרויות שעומדות לרשותן של סוכנויות פרסום בכל הנוגע לפרסום במובייל, כגון מודעות YouTube לנייד, פרסום בתוך האפליקציה, הודעות דחיפה (Push Notifications) וקמפיינים להגברת ההתקנות של אפליקציות בנייד.

 

  1. שיווק באמצעות תוכן (Content marketing)

שיווק מבוסס תוכן הוא הדלק שבנה עסקים מצליחים רבים בעולם. חברות רבות מאמינות שיצירת תכנים שיווקיים עוסקת רק בכתיבה של פוסטים שבועיים בבלוג והעלאתם אל אתר האינטרנט של העסק. אבל אלה שאינם מסתפקים רק בטראפיק ולייקים אלא מעוניינים גם למכור בסוף היום – מבינים שזה קצת יותר מורכב מזה.

שירותים שסוכנויות פרסום דיגיטליות עשויות להציע במסגרת שיווק דרך תוכן כוללים יצירת פוסטים בבלוגים, יצירת אינפוגרפיקה, כתיבת מאמרי SEO, ניתוח תוכן וקידום בערוצי המדיה החברתית.

 

  1. שיווק בדואר אלקטרוני (Email Marketing)

אולי תופתעו לקרוא זאת, אבל אימיילים עדיין מייצרים את מירב ההחזר על ההשקעה עבור המשווקים, אפילו עם כל הרשתות החברתיות החדשות אשר צצות סביבנו. למעשה, בממוצע, עבור כל הוצאה של $ 1, שיווק בדוא"ל מניב 38 דולר בתמורה.

משרדי פרסום דיגיטליים וחברות קידום אתרים, עשויים להציע שירותים כמו בניית רשימות תפוצה, שליחת ניוזלטרים ומיילים שיווקיים, ביצוע פילוח (סגמנטציה) ו / או יצירת אוטומציות על פי מסעות לקוח (Customer Journey) ועוד.

 

  1. עיצוב אתרים

בנוסף ליכולתם של משרדי פרסום דיגיטליים לסייע לך לדייק את האסטרטגיות הדיגיטליות שלך, סוכנויות מסוימות מציעות גם שירותי עיצוב אתרים. אמנם בדרך כלל בניית אתרים לא נחשבת כפעולה שיווקית בפני עצמה, אולם שיפור העיצוב והפונקציונליות של אתר האינטרנט של העסק שלך, יכולים לבדל אותך מהמתחרים שלך, לשפר את האמון מול הלקוחות שלך ולעזור לך לקבל יותר חשיפה.

בסופו של יום, יש סוגיה אחת עיקרית שקובעת אם האתר שלך מייצר מכירות או לא, והיא: האם המבקרים באתר שלך נוקטים בפעולה שאתה רוצה שהם יבצעו? כדי שההנעה לפעולה (Call to Action) באתרך תוביל להמרות, אתה זקוק לחוויית משתמש מדויקת באתר (UX),  לצד עיצוב טפסים ורכיבים אחרים אשר תומך בהגדלת כמות הלידים וההמרות שלך.

השירותים שסוכנות פרסום מציעה בדרך כלל בתחום זה עשויים לכלול ניתוח נתיבי המרה (conversion path analysis), ובשמו האחר: המשפך השיווקי (ובאנגלית: Conversion Funnel), שיפור יחס המרה (CRO), זיהוי מדדי המרה, איסוף וניתוח דאטה של המבקרים באתר ו / או באפליקציה של החברה, ואופטימיזציה להמרות עצמן. סוכנויות פרסום מסוימות מתמחות בעיצוב אתרים יותר מאחרות, אך באופן כללי, אלו הם סוגי השירותים שהן מציעות בדרך כלל.

 

מהן השאלות שכל עסק חייב לשאול לפני שהוא בוחר משרד פרסום דיגיטלי?

לפני שתוכלו לבחור את סוכנות השיווק הדיגיטלית הנכונה עבורכם עם השירותים המתאימים לעסק הספציפי שלכם, עליכם לשאול את עצמכם כמה שאלות:

 

  1. מהן הדרישות השיווקיות של החברה שלך?

השלב הראשון בבחירת משרד פרסום דיגיטלי מוביל הוא להבין את הדרישות השיווקיות של החברה שלך. האם אתה זקוק לשירות של עיצוב אתרים? קידום ממומן (PPC)? קידום אתרים אורגני (SEO)? שיווק באמצעות תוכן? אנליזה? בהקשר זה חשוב גם להתבונן היטב על הצוות שלך ולהעריך – האם אתה / הם יכולים באמת לגבש אסטרטגיה שיווקית, להוציא אותה אל הפועל ולבצע אופטימיזציה כנדרש, על מנת להוציא ממאמצי השיווק של העסק שלך את המירב?

אם כבר קיימת מחלקת שיווק בתוך הארגון שלך, האם מבין המהלכים השיווקיים שאתה שואף ליזום יש כאלו שמחלקת השיווק שלך תהיה פנויה ומיומנת להוביל? מהן הטקטיקות השיווקיות שאתה יודע שאתה צריך לאמץ אך טרם הצלחת להטמיע? שאלות מסוג זה ישפכו מעט אור על סוג המהלכים השיווקיים שאתה יכול וצריך להעביר לטיפול של משרד פרסום כדי לקבל תוצאות משמעותיות יותר.

 

  1. כיצד משרד הפרסום אליו פנית משווק את עצמו?

אם סוכנות פרסום יודעת לייצר לעצמה תוצאות שיווקיות, זה כנראה סימן טוב לכך שהיא תוכל לעשות זאת גם עבור העסק שלך. למשל, אם אתה שוקל לשכור את שירותיו של משרד פרסום לטובת ניהול בלוג עבור העסק שלך, חשוב לבדוק האם משרד הפרסום הזה מנהל בלוג משל עצמו, ולסקור את התכנים שעולים שם ורמתם.

אם אתה חושב לשכור אותם לטובת קידום במדיה חברתית, כדאי לבדוק איך הם מנהלים את חשבונות המדיה החברתית שלהם. אם אתה רוצה להעסיק אותם למטרת קידום אתרים, עליך לבחון איך הם מדורגים במנועי חיפוש כשאתה מחפש מונחים הקשורים בענף ה – SEO.

אתה יכול לאמת את הפרטים האלה בעצמך, וגם לבקש מהסוכנות להראות לך דוגמאות הנוגעות לקידום המותג שלה, כמובן.

המלצות של לקוחות אחרים של משרד הפרסום אשר מופיעות בעמוד הפייסבוק שלו או הדף העסקי שלו בגוגל, הן גם סימן טוב, אך מומלץ תמיד לבקש לשוחח באופן אישי עם ממליצים ולא לסמוך רק על הביקורות שמופיעות אונליין.

אם חברת השיווק לא טורחת להשקיע בקידום המותג שלה עצמה, זה יכול להיות דגל אדום שמעיד על כך שמשרד הפרסום שאתם בוחנים לא באמת מסוגל להביא תוצאות בתחום השיווקי.

 

  1. מהם מדדי הביצוע המרכזיים (KPIs) שמנחים את עבודת משרד הפרסום?

מרבית העסקים עוקבים אחר נתונים שעשויים להיראות כאילו הם חשובים אך אין להם קשר אמיתי ליצירת הכנסות לעסק. אלו מכונים בלעז Vanity metrics.

לדוגמה, מספר הלייקים שאתה מקבל על פוסט יכול להיחשב כמדד מסוג זה, מכיוון שהוא לא תמיד מתרגם ישירות למכירות.

הדבר האחרון שאתה רוצה הוא שסוכנות פרסום תגבה ממך ריטיינר גבוה בכל חודש רק כדי להביא יותר לייקים לפוסטים שלך בפייסבוק, אך ללא עלייה במכירות. זה מחזיר אותנו לשאלה: איך הם מתכוונים למדוד את ההצלחה של מאמצי הפרסום שלך? האם הם בוחנים את המדדים שבודקים הלכה למעשה את  החזר ההשקעה (ROI) של הקמפיינים שלך?

 

להלן כמה KPIs או מדדים חשובים בשיווק דיגיטלי:

  • מספר המבקרים הייחודים – Unique Visitors:

בהנחה ומשפך השיווק שלך בנוי היטב, ניתן למצוא קורלציה ישירה בין הגדלת התנועה לאתר האינטרנט של העסק ובין גידול בהמרות. גם אם אינכם בטוחים בדיוק מי שוק היעד שלכם, יצירת תנועה מאסיבית לאתר שלכם ומדידת האינטראקציה של הגולשים עם האתר שלכם יכולה להיות דרך מהירה להבין זאת.

 

  • זמן השהייה באתר (Time Spent on Site):

מספר הדקות שגולשים מבלים באתר שלך הוא נתון שמראה עד כמה התוכן שלך מעניין ורלוונטי. אם התוכן שלך רלוונטי מאוד לנושא הספציפי שמעניין את המבקר באתר שלך, אז הוא או היא יבלו זמן רב יחסית באתר שלך. אם לא, כנראה שהתוכן שלך צריך להיות ממוקד יותר.

האלגוריתם של גוגל אוהב להשתמש במדד זה בעת דירוג תוכן בחיפוש מכיוון שהוא מראה עד כמה האתר או הבלוג שלך נותנים ערך לקורא שחיפש אחר מילות המפתח שלך.

ישנם גורמים אחרים אשר עשויים להשפיע על משך הזמן שהגולשים מבלים באתר שלך, כגון מהירות האתר (PageSpeed).

אתה יכול לעקוב אחר הזמן הממוצע שהגולשים מבלים באתר שלך ב – Google Analytics בעזרת מדד שנקרא Avg. Session Duration.

 

  • מקור תנועה (Traffic Source):

חשוב לגלות אילו ערוצי שיווק מביאים משתמשים לאתר שלך. לדוגמה, אם אתה מגלה שרוב התנועה שלך עוברת דרך מאמר מסוים שמדורג גבוה בחיפוש, תרצה לייצר יותר תוכן הדומה למאמר הזה. בנוסף לכל זה, חשוב למדוד איזה סוג תנועה אתה מקבל. האם מרבית המבקרים שלך מגיעים דרך הפניות מאתרים אחרים? האם אתה מקבל את מרבית התנועה שלך מקמפיינים ספציפיים? האם אתה מקבל תנועה אורגנית מחיפושים?

 

  • אחוז נטישה (Bounce Rate):

אחוז נטישה הוא נתון שמציג את אחוז המבקרים שעוזבים את האתר שלך בסמוך למועד כניסתם אליו. אחוז נטישה גבוה יכול להעיד כי התוכן באתר שלך אינו רלוונטי או בעל ערך עבור סוג האנשים שמגיע אליו. כדי לשפר את זה, עליך להבין את הסיבה שבגינה מישהו בחר להכנס אל הדף שלך, כמו גם את ההתאמה בין הקופי במודעות שלך למה שמופיע בדף הנחיתה שהן מובילות אליו.

 

  • עלות לקליק (Cost Per Click):

עלות לקליק או בקיצור – CPC, היא מודל רכישה של מודעות בתשלום בהן אתה משלם בכל פעם שמישהו לוחץ על המודעה שלך. עלות גבוהה לקליק יכולה להצביע על כך שהמודעה שלך אינה ממוטבת היטב עבור קהל היעד שלך, תלוי בפלטפורמת המודעה בה אתה משתמש.

 

  • שיעור קליקים (Click Through Rate):

שיעור קליקים או בקיצור – CTR, מודד את מספר הפעמים שלחצו על המודעה שלך לעומת מספר החשיפות (באנגלית: impressions) שהיא קיבלה. זה עוזר לנתח עד כמה הקופי של המודעה שלך מדויק ומתאים לקהל היעד.

שיעור קליקים נמוך יכול להעיד על כך שאתה צריך להבין טוב יותר את קהל היעד שלך ולבחון כותרות שונות, טקסט שיווקי (קופי) אחר, תמונות / סרטון אחרים או אפילו הצעה שיווקית אחרת לחלוטין.

 

  1. לאילו תוצאות משרד הפרסום מתחייב אם בכלל?

כשאתה בענף שיש לו רף כניסה נמוך, בהכרח תצטרך להתמודד עם אנשים שטוענים שהם יודעים מה הם עושים, אך למעשה אין להם מושג. שיווק הוא אחת מאותן תעשיות. יש המון סוכנויות שיווק ומשווקי אינטרנט פרילנסרים שמבטיחים עולם ומלואו ללקוחות רק כדי לסגור עסקאות, אך חסרים את כח האדם והכישורים לעמוד במילתם.

במקרים הגרועים ביותר, הם ממשיכים לגבות מכם כסף מדי חודש ואומרים שייקח זמן רב לראות תוצאות מקידום אורגני, למרות שהם יודעים שמעשיהם לעולם לא יניבו את התוצאות הרצויות ללקוח.

כלל האצבע בהקשר זה הוא שסוכנויות פרסום לא יכולות ולא אמורות להתחייב על תוצאות ספציפיות הנוגעות למכירות, להכנסות ולהחזר השקעה בצד הלקוח, מכיוון שיש פשוט יותר מדי גורמים, הספציפיים לכל חברה, העלולים לגרום ל – ROI להיות שונה מלקוח ללקוח.

לדוגמה, בהחלט יתכן שעסק מסוים יבצע את כל המהלכים הנכונים בכל מה שקשור לשיווק שלו, אך ייקח זמן רב יחסית עד שיוכל לראות תוצאות, אם הוא פועל בשוק תחרותי או רוויי יחסית.

 

אתה יכול לסנן סוכנויות פרסום לא אמינות או לא מקצועיות על ידי כך שתשאל את המשרדים שאתה שוקל לעבוד מולם את השאלות הבאות:

  • מה הופך אתכם לשונים ממשרדי הפרסום המתחרים?
  • מהן האסטרטגיות הדיגיטליות שלכם להשגת תוצאות?
  • איך אתם הולכים לסייע לי ביצירת תוכן?

 

תשובה של משרד פרסום אמין ורציני עשויה להיות משהו כזה:

"ראשית נתחיל ביצירת גאנט תוכן. זוהי רשימה של כותרות עשירות במילות מפתח אשר נותנות לנו מסגרת לסוגי התוכן שאנו רוצים לייצר.

באופן אידיאלי, התוכן אמור להגיע מתוך הארגון שלך, אבל אם אין לך את המשאבים, אנו יכולים לעזור לך לשכור את שירותיהם של כותבי תוכן מקצועיים שיש להם ניסיון בענף שלך.

כך או כך, אנו נבקש ממומחי ה – SEO שלנו לבדוק ולבצע אופטימיזציה של התוכן עבורך, לפני שהוא מתפרסם באתר האינטרנט שלך.

בנוסף, אנו יכולים למנף את התוכן שאתה כבר מייצר (המסמכים הפורמליים של החברה, סיפורי הצלחה של החברה ולקוחותיה, וובינרים, מיילים, מצגות מכירה וכו'). את התכנים הללו ניתן לתמלל, לארגן ולייעל כדי למשוך אל הנכסים הדיגיטליים שלך תנועה רלוונטית ממנועי החיפוש".

 

  1. כמה עולה חבילת הפרסום שסוכנות השיווק הדיגיטלי מציעה לך?

אתה יכול לסנן בקלות סוכנויות פרסום באיכות נמוכה על פי מחיר שהן גובות. עסקים רבים רוצים לחסוך כסף, ולכן מחיר הוא בדרך כלל הדבר הראשון שהם שואלים לגביו. עם זאת, אחד הדגלים האדומים הנפוצים ביותר שיש להיזהר בהם בעת ששוכרים את שירותיה של סוכנות שיווק בדיגיטל הוא מחירים נמוכים משמעותית ממחירי השוק.

מקדם אתרים מקצועי באמת לעולם לא ינסה לשבור את השוק עם קידום במחירי רצפה. הוא יודע מה הוא שווה ואיזה ערך הוא מסוגל להביא ללקוחות שלו.

אם אתה מחפש הנחות בכל מחיר, רוב הסיכויים שתמצא שירות קידום אתרים שמעגל פינות ויפגע באתר שלך ובמוניטין של העסק שלך בטווח הרחוק. היזהר במיוחד מהעסקת סוכנויות קידום אתרים או שיווק דיגיטלי שגובים גרושים. אתה נוטה לקבל את מה שאתה משלם עליו.

בקצרה, אם אתה מוצא סוכנות שגובה מחירים נמוכים בצורה חשודה, רוב הסיכויים שהעבודה איתה גם תניב עבורך תוצאות באיכות נמוכה. חשוב על זה מנקודת המבט של מקדם האתרים:
אם סוכנות מתמחרת את עצמה נמוך מדי, הרי ששולי הרווח שלה יהיו נמוכים ביותר.

בגלל זה, יש פחות סיכוי שאותו נותן שירות יעשה מאמץ  מיוחד עבור העסק שלך מכיוון שאין לו תמריץ אמיתי. סוכנויות שגובות מחירים גבוהים יותר נוטות להתייחס ללקוחותיהן בנדיבות רבה יותר מכיוון שהן יכולות להרשות לעצמן לעשות זאת. לסיכום, קידום הנוכחות הדיגיטלית של המותג שלך הוא לא המקום לחסוך בו.

 

האם כדאי לך לנהל את מערך השיווק הדיגיטלי שלך מתוך הארגון או לתת למשרד פרסום דיגיטלי לנהל אותו עבורך?

אם אתה מנהל עסק קטן או בינוני (SMB), רוב הסיכויים שאתה שואל את עצמך את השאלה הזו.

האם אתה צריך לשכור סוכנות שיווק בדיגיטל או להעסיק איש שיווק אצלך בעסק? כדי לענות על השאלה הזו, עלינו להבין קודם כל מה נדרש כדי להפעיל קמפיין שיווקי מוצלח.

להלן רשימה כללית של הכישורים, המשאבים והידע שנדרשים לניהול קמפיינים אפקטיבי:

 

  • הבנה

לפני שתוכל לנהל קמפיין שיווקי מצליח, אתה צריך לקבל תובנה מעמיקה לגבי התנהגות הלקוחות שלך. רוב המסרים השיווקיים נשמעים ללקוחות גנריים מכיוון שרוב החברות לא מפנות את הזמן הנחוץ כדי להבין באמת את הלקוחות שלהן ואת הרקע שמאחורי הבעיות או הצרכים האישיים שלהם. כדי להבין את קהל היעד שלך יהיה עליך לזהות ולהגדיר את הפרסונה הצרכנית (buyer persona) אליה אתה מכוון את מאמצי השיווק שלך

 

  • ניהול תהליכים

על מנת שתוכל להרחיב את הפעילות השיווקית שלך ככל שהעסק שלך גדל, נדרש תיעוד נאות של המערכות, התהליכים והאוטומציות הנדרשים להשלמת משימה שיווקית מסוג מסוים. המשמעות של זה היא שתצטרך לגבש מנגנון שיווק מובנה שינחה אותך בכל מהלך שיווקי שתבצע  – החל מיצירת פוסט בבלוג, השקת קמפיין יחסי ציבור, הרצה של קמפיין ממומן בערוצי המדיה החברתית או מודעות ממומנות בגוגל וכו'.

 

  • כלים

קמפיינים של שיווק תוכני (Inbound Marketing) כוללים שימוש במגוון כלים שיווקיים. לדוגמה, יתכן שתזדקק לפלטפורמה לשיווק במייל (כמו MailChimp / SilverPop / Hubspot / Braze), כלי מעקב ואנליזה (כמו Google Analytics), כלי תקשורת פנים ארגונית כמו Slack ועוד. כלים אלה עוזרים לך לבצע את משימות המפתח שלך ולהגיע ליעדים המרקטיאליים שלך בצורה יעילה יותר.

 

  • עקביות

אחת המיומנויות החשובות ביותר בכל הנוגע לשיווק באמצעות תוכן, היא סבלנות. בדרך כלל, תוצאות משמעותיות משיווק תוכני ניתן לראות רק לאחר מספר חודשים, וכמה מהחברות המצליחות ביותר במשק משקיעות באופן עקבי במהלך שנים רבות כדי למצב את המותג שלהן כיצרן תוכן שמספק ערך לגולשים.

 

  • איכות

קל לכתוב פוסטים לבלוג בנושאים אקראיים, אך האם אתה יכול לכתוב תוכן איכותי שקהל היעד הספציפי שלך היה אוהב לקרוא? האם אתה באמת מספק משהו בעל ערך לקוראים שלך? האם המאמרים שלך ראויים להישמר בתור סימניה בדפדפן שלהם (Bookmark), לשיתוף במייל או במדיה החברתית? האם הסרטונים שלך מצולמים באופן מקצועי ומספקים קישורים לכל מה שאתה מדבר עליו? זה מה שמפריד בין בלוגים סבירים לבין בלוגים מעולים באמת.

 

  • ניסיון

לבסוף, עליך לוודא שיש לך ניסיון מסוים בתכנון והפעלת מסעות פרסום מבוססי תוכן.

בשורה התחתונה, לעמוד בקריטריונים השונים הנדרשים לניהול קמפיינים אפקטיבי, כפי שמנינו לעיל, לוקח זמן. לא קל לפרסם תוכן באיכות גבוהה באופן עקבי או לתעד תהליכי עבודה באופן מקצועי ומפורט כדי ליצור תשתית יציבה לניהול יעיל של מערך הפרסום המקוון שלך ברמה פנים ארגונית.

עבודה מול משרד פרסום דיגיטלי יכול לעזור לך לחסוך מעצמך ומהצוות שלך את האתגר התמידי הכרוך בלהשאר מעודכנים בכל הטרנדים השיווקיים והאסטרטגיות הדיגיטליות החדשות בשוק. לעניות דעתנו עדיף לתת למומחים להישאר עם האצבע על הדופק בכל מה שנוגע לשיווק דיגיטלי, במקום לייצר לעצמך הסחת דעת קבועה מהדברים החשובים האחרים שאתה צריך לעשות עבור העסק שלך והלקוחות שלך (כמו לסגור עסקאות או להשיג משקיעים).

 

מה היתרון בעבודה עם משרד פרסום דיגיטלי?

אם אתה שוכר סוכנות דיגיטל בשירות מלא, תקבל צוות מומחים מיומן ורב נסיון, שינהל את הקמפיינים שלך בכלים ובערוצים היעילים ביותר עבור העסק שלך. משרד הפרסום כבר ידאג לעשות הכל עבורך, החל מבניית האסטרטגיה השיווקית, דרך הקמת הקמפיינים המקוונים שלך ועד שלב האופטימיזציה.

סוכנויות פרסום מסוימות מספקות גם שירותי ייעוץ שבהם אתה מקבל תכנית שיווק (מה שנקרא בשפה המקצועית: marketing roadmap) אותה אתה מיישם בעצמך עבור העסק שלך. אולם בעבודה צמודה עם משרד דיגיטל לא תצטרך לדאוג מהרכבת צוות התוכן והשיווק שלך. למעשה, יהיו לך יותר אנשים שיעבדו עבורך כדי להשיג תוצאות, שיכולות לעזור להאיץ את הצמיחה של העסק שלך.

 

האם יש חסרונות לעבודה מול משרד פרסום דיגיטלי לעומת מחלקת שיווק בתוך הארגון שלי?

החיסרון העיקרי בעבודה מול משרד פרסום דיגיטלי לעומת ניהול השיווק הדיגיטלי בתוך הארגון שלך, הוא שלא תוכל לפקח על כל פרט ופרט במה שהסוכנות עושה באופן יומיומי עבור החברה שלך. בגלל זה, קיים סיכון שהקשר עם משרד הפרסום המקוון לא יצלח, וזו הסיבה שחשוב לבחור סוכנות שמטפלת בך לא רק בתור ישות עסקית, אלא רואה בך גם לקוח שראוי ליחס אישי וליווי צמוד.

זוהי הדרך היחידה להבטיח שהקשר שלך עם משרד הפרסום הדיגיטלי שלך יהיה מוצלח. מכיוון שיזמים רבים נוטים להשתוקק לשליטה, להעביר את המפתחות לניהול מערך השיווק של העסק שלך לידיו של משרד פרסום, עשוי להיות קשה יותר ממה שזה נשמע עבור אנשים מסוימים.

כמו כן, למרות שאתה עשוי לחשוב שההוצאה של שכירת סוכנות פרסום דיגיטלית היא עוד חסרון, לעתים קרובות זה יכול להיות יקר יותר להעסיק ולהכשיר צוות פנימי בחברה שלך כדי למלא תפקידים נחוצים בתחום השיווק הדיגיטלי, במיוחד אם אתה נדרש להעסיק מומחה מדיה חברתית בשכר קבוע, אחד עבור קמפיינים ממומנים, מנהל תוכן, כותב תוכן או קופירייטר, מעצב, איש SEO המתמחה בקידום אורגני, אנליסט ועוד.

גיוס של עובדים חדשים פירושו שאתה משקיע לא רק סכומים גדולים יותר על משכורות והטבות, אלא גם זמן רב, בהכשרת עובדים בערוצי השיווק והתהליכים הספציפיים לארגון שלך.

 

איך למצוא משרד פרסום דיגיטלי מומלץ?

כשאתה מתחיל לחפש סוכנות דיגיטל שתנהל את מאמצי השיווק שלך באינטרנט, הנה כמה דברים שכדאי לך לזכור:

  1. הגדר את דרישות השיווק שלך לפני שתתחיל לחפש.
  2. בדוק כיצד הסוכנות מנהלת את עסקיה, והבין אילו מדדים (KPIs) מנחים את עבודתה.
  3. וודא שהם לא מבטיחים הבטחות סרק או מתחייבים לתוצאות לא סבירות.
  4. זכור כי אתה נוטה לקבל את מה שאתה משלם עליו. עמלות נמוכות פירושן לרוב שירות לקוי.
  5. חפש סוכנות פרסום שתוכל לקבל המלצות אישיות עליה מלקוחות מרוצים.

 

מה חובה לזכור כשניגשים לבחור משרד פרסום דיגיטלי?

בבחירת סוכנות שיווק דיגיטלית, עליך לדעת:

  • מה סוכנויות שיווק דיגיטליות עושות
  • מהן השאלות הנכונות שיש לשאול כדי לקבוע אם איש המקצוע או הסוכנות יענו על הצרכים השיווקיים שלך.
  • מה הפתרון המתאים יותר עבור העסק שלך – להעזר בסוכנות פרסום או להקים מחלקת פרסום בתוך הארגון שלך.
  • לאילו תוצאות אתה יכול לצפות על ידי עיון בסיפורי ההצלחה (קייס סטאדיז) של הסוכנות.

 

ארוך מדי, לא קראתי – אפשר את גרסת האמ;לק למדריך הזה?

ודאי. אז על קצה המזלג: לפני שתחליט אם כדאי לך לשכור סוכנות לשיווק דיגיטלי או לבצע את השיווק שלך באופן אישי, וודא שאתה מבין מה כרוך בהשקת קמפיינים שיווקיים מצליחים.

הנה הצ'קליסט שיעזור לך להגיע להחלטה:

  1. חקור את קהל היעד שלך לעומק.
  2. מצא את הכלים שאתה צריך להשתמש בהם כדי לשמור על תהליך שיווקי יעיל.
  3. שמור על עקביות במאמצי השיווק שלך, ודע שתצטרך לחכות מספר חודשים כדי לראות תוצאות.
  4. הפק תוכן באיכות גבוהה שיהיה שימושי עבור הקהל שלך.
  5. וודא שלאדם שמנהל עבורך את הקמפיינים יש ניסיון מעשי בניהול קמפיינים מבוססי תוכן, שהחזירו את ההשקעה.

אם יש לך ספק לגבי היכולת שלך לייצר החזר השקעה (ROI) מקמפיין דיגיטלי, יתכן שיהיה לך קל יותר לשכור סוכנות דיגיטל שתדאג להכל בשבילך. סוכנויות שיווק דיגיטליות יכולות לטפל במערכות, בתהליכים ובאוטומציות שנדרשים לניהול קמפיינים באינטרנט מקצה לקצה. יש להם תהליכי עבודה מובנים שלפיהם הם מתנהלים כאשר הם יוצרים פוסטים בבלוג, מנהלים קמפיינים בסושיאל וכו'.

 

בשורה התחתונה: מה משרד פרסום דיגיטלי יכול לעשות עבור העסק שלך?

סוכנות הפרסום הנכונה יכולה לייצר הכנסות של מיליוני דולרים עבור העסק שלך, להעניק לך שקט נפשי על ידי טיפול בכל הנושאים השיווקיים עבורך, ולאפשר לך להימנע מעלות הקמת צוות שיווק פנים ארגוני. ככה, אתה יכול למקד את הזמן, האנרגיה והמשאבים שלך הארגון שלך בתחומים בהם אתם מתמחים, ולשכלל את מה שאתה כבר יודע לעשות הכי טוב, במקום לדאוג לנוכחות המקוונת שלך.

בחירת משרד פרסום דיגיטלי
שלחו לחבר קישור למאמר, הוא חייב לקרוא אותו!
שלחו לחבר קישור למאמר
הוא חייב לקרוא אותו!
עשהאל דרייר
עשהאל דרייר

מנכ"ל חברת קידום אתרים ואפיליאצייה המונה כ-125 עובדים ומאות לקוחות בפריסה עולמית, מייסד דיגיפארם - חנות אונליין להזמנת תכנים וקישורים עבור אנשי SEO, מייסד רובולינק - אפליקצייה לבדיקת מיקומים חינם לאנדרואיד ולאייפון, מוביל את קבוצת אנשי ה-SEO הגדולה בישראל בפייסבוק ובווטסאפ.

מאמרים נוספים מומלצים לקריאה עבורך:

המדריך המלא להקמת אתרי לידים

בואו נשים את הדברים על השולחן: אין מי מאיתנו שלא מחפש דרכים קלות, יחסית, וחוקיות, כמובן, לייצר כסף. גם אם לא מדובר בהכנסה שניתן להסתמך

כדאי להשקיע ב-SEO בזמן מלחמה?

מדינת ישראל נמצאת במלחמה (נכון להיום – 6.11.23). אני כותב את זה בגוף ראשון כמי שלוקח בה חלק פעיל. אין ספק שמלחמה היא עניין מורכב

בדיקת מהירות אחסון אתרים קלאודוויז
עשהאל דרייר
היי כאן עשהאל ואני רוצה להמליץ לך באופן אישי לפתוח שרת בקלאודוויז ולהנות מאתרים מהירים, תמיכה 24/7 וממשק נוח. אני מאחסן למעלה מ-400 אתרים בעצמי וממליץ בחום ובלב שלם, לאחר מספר שנות ניסיון
תוכנת מעקב הדירוגים הטובה בעולם!
בואו לעקוב אחרי מיקומים של כל אתר, מכל מקום בעולם, כולל הפרדה בין מיקומי דסקטופ ומובייל, תנועה, תיעוד עבודה ואפילו תוכלו לשלוח ללקוחות שלכם לינק לדשבורד שמתעדכן אונליין!
הטבה לגולשי האתר:
14 ימי ניסיון ו-25% הנחה לחודשיים