חיפוש

איך לבדוק ענישה ידנית לדומיין

4 דרכים לבדיקת ענישה ידנית על דומיין

אז מצאנו דומיין שנראה לנו טוב: הוא היה אתר לגיטימי ולא שימש כPBN בעבר (נבדוק זאת באמצעות Archive), יש לו לינקים נכנסים טובים, הוא מתאים לנו מבחינת הנישה ואנחנו ממש רוצים לרכוש אותו, אבל רגע! אם לאותו דומיין יש ענישה ידנית מגוגל – הערך שלו יורד משמעותית מבחינת SEO (קידום אתרים), שלא נאמר יורד ל0 ולכן כדאי לאתר את הענישה לפני שבונים על הדומיין אתר ומשקיעים כפי שקרה לי בעבר מספר פעמים.

 

אז איך עושים את הבדיקה?

בתור התחלה פשוט הולכים לגוגל (אפשר לעשות את זה לפני שרוכשים את הדומיין) ומריצים פקודת SITE על הדומיין, למשל: site:www.newdomain.co.il

במידה ויש דף מאונקדס (גם דף 1 מספיק) סימן שאין ענישה ידנית על הדומיין. במידה ואין אף תוצאה, צריך לעבור לשלב השני – בדיקה דרך שירות קיצור הכתובות של גוגל. (אגב, זה שאין אף תוצאה מאונדקסת לא בהכרח אומר שיש ענישה ידנית). מה שכן – אם אין אינדוקס סימן שהדומיין לא באוויר כבר הרבה זמן, מה שאומר שכדאי לבנות את האתר החדש ולחכות לפחות חודשיים עד להוצאת לינקים לאתרי כסף.

לעומת זאת – אם יש אינדוקס מלא – ברוב המקרים זה עניין של ימים בודדים עד שיהיה ניתן להוציא לינקים מאותו PBN).

אם כבר הזכרתי את תזמון הוצאת הלינקים – חשוב מאוד שלא להוציא לינקים עד שהאתר לא "בשל" לכך. מה זה אומר? ישנם כל מיני כללי אצבע ששמעתי כמו זה שצריך להמתין 36 ימים בדיוק עד להוצאת לינקים מPBN.

אני אישית לא מאמין בזמנים מוגדרים שמתאימים לכל הדומיינים בעולם. מה שאני עושה זה – אני מרים אתר חדש על הדומיין, וכל כמה ימים מריץ פקודת SITE בגוגל. ברגע שאני רואה שכל הדפים שכבר לא קיימים הוסרו מהאינקס + כל הדפים החדשים שיצרתי לאתר נמצאים באינדקס – זה הסימן שאפשר להוציא לינקים אל אתרי הכסף.

 

בא נחזור רגע למצב שבו בדקנו בגוגל אם יש אינדוקס של עמוד כלשהו וגילינו שלא. אז מה עכשיו?

הולכים אל: https://goo.gl

ושם מנסים לעשות קיצור ללינק דרך השירות של גוגל. הרבה פעמים אם תנסו לקצר כתובת שיש עליה ענישה ידנית – גוגל יגיד לכם שהוא לא מוכן כי הדומיין בענישה. זו עוד דרך נחמדה לדעת האם ישנה ענישה ידנית על הדומיין או שהוא נקי.

אופציה נוספת שכדאי להכיר: להדביק את כתובת הדומיין בפייסבוק בצ'אט עם מישהו או בפוסט ולראות האם הכתובת חסומה או לא. שימו לב שזה רק אינדיקציה ולא מדע מדויק מאחר ופייסבוק זה לא גוגל, יצא לי לראות אתרים שחסומים בפייסבוק אך בגוגל הם מככבים, ובכל זאת לדעתי זו שיטה שכדאי להכיר שהיא קיימת למקרה הצורך.

במידה ולא הצלחנו באף דרך אחרת, נפנה אל הקונסול שבניגוד לשאר הדרכים, הוא ייתן לנו תשובה חד משמעית:

מחברים את הדומיין לקונסול (מאמתים בעלות). שימו לב שצריך לפתוח משתמש gmail חדש לצורך העניין, לא להשתמש בכרום, להשתמש בVPN וכו' בכדי שלא יישארו סימנים לגוגל שהאתר תמיכה קשור לאתרי הכסף שלכם שכנראה נמצאים תחת חשבון הGMAIL שלכם.

אז נכנסים לקונסול, ולאחר מכן בתפריט בצד ימין מתחת ל"תנועת חיפוש" יש אופציה שנקראת "פעולות ידניות". לוחצים עליה וכאן או שיהיה רשום "לא נמצאו פעולות ידניות נגד ספאם באינטרנט", או שיהיה שם הסבר שהדומיין קיבל עונש ידני + הסיבה.

בעיניי ב99% מהמקרים לא שווה לנסות להציל דומיין ולשלוח לגוגל בקשה שהאתר תוקן, זה המון כאב ראש וזמן ובחלק מהמקרים גם לא עובד ולכן ברוב המקרים מומלץ פשוט לדלג לדומיין הבא. (השירות של גוגל בכל מה שקשור אל קידום אתרים אורגני לא בשיאו).

אז זהו! את האמת שיש עוד מסך 1 ממש מעניין בקונסול שאפשר ללמוד ממנו מלא מלא, אשתדל להרים גם עליו איזה פוסט כזה או אחר.

אם אתם מכירים דרך אחרת לבדוק ענישה ידנית, אם יש לכם איך להוסיף על הנכתב, או שיש לכם שאלה כלשהי – אל תתביישו, תשאלו!

בהצלחה!

בדיקה של קיום עונש ידני על אתר לפני רכישה של הדומיין וניסיון להקים עליו אתר, יכולה לחסוך הרבה עוגמת נפש, שתתרחש כאשר האתר לא יצליח להתקדם.

ישנן מספר בדיקות פשוטות שניתן לבצע כדי לבדוק קיום ענישה ידנית על הדומיין. אחת מהן היא הרצת הפקודה site: שמחזירה את כלל העמודים המאונדקסים של האתר.

כן. מדובר בטריק נחמד. שירות הקיצורים של גוגל יכול להודיע לכם על קיום ענישה על דומיין במידה שתירצו לקצר קישור ששייך לדומיין שיש עליו ענישה.

אם אף אחת מן השיטות לא עזרה לכם, והדומיין נמצא בבעלותכם, תוכלו לעשות שימוש בקונסול של גוגל כדי להבין האם קיימת ענישה על הדומיין.

איך לבדוק ענישה ידנית לדומיין
שלחו לחבר קישור למאמר, הוא חייב לקרוא אותו!
שלחו לחבר קישור למאמר
הוא חייב לקרוא אותו!
עשהאל דרייר
עשהאל דרייר

מנכ"ל חברת קידום אתרים ואפיליאצייה המונה כ-125 עובדים ומאות לקוחות בפריסה עולמית, מייסד דיגיפארם - חנות אונליין להזמנת תכנים וקישורים עבור אנשי SEO, מייסד רובולינק - אפליקצייה לבדיקת מיקומים חינם לאנדרואיד ולאייפון, מוביל את קבוצת אנשי ה-SEO הגדולה בישראל בפייסבוק ובווטסאפ.

מאמרים נוספים מומלצים לקריאה עבורך:

המדריך המלא להקמת אתרי לידים

בואו נשים את הדברים על השולחן: אין מי מאיתנו שלא מחפש דרכים קלות, יחסית, וחוקיות, כמובן, לייצר כסף. גם אם לא מדובר בהכנסה שניתן להסתמך

כדאי להשקיע ב-SEO בזמן מלחמה?

מדינת ישראל נמצאת במלחמה (נכון להיום – 6.11.23). אני כותב את זה בגוף ראשון כמי שלוקח בה חלק פעיל. אין ספק שמלחמה היא עניין מורכב

בדיקת מהירות אחסון אתרים קלאודוויז
עשהאל דרייר
היי כאן עשהאל ואני רוצה להמליץ לך באופן אישי לפתוח שרת בקלאודוויז ולהנות מאתרים מהירים, תמיכה 24/7 וממשק נוח. אני מאחסן למעלה מ-400 אתרים בעצמי וממליץ בחום ובלב שלם, לאחר מספר שנות ניסיון
תוכנת מעקב הדירוגים הטובה בעולם!
בואו לעקוב אחרי מיקומים של כל אתר, מכל מקום בעולם, כולל הפרדה בין מיקומי דסקטופ ומובייל, תנועה, תיעוד עבודה ואפילו תוכלו לשלוח ללקוחות שלכם לינק לדשבורד שמתעדכן אונליין!
הטבה לגולשי האתר:
14 ימי ניסיון ו-25% הנחה לחודשיים