חיפוש

איך לדעת האם קישור הוא חזק ואיכותי בעזרת 6 שאלות פשוטות

בין אם אתם מתלבטים אם לקנות קישור מסוים, ובין אם קניתם כבר קישור והוא התפרסם ואתם רוצים לוודא שקיבלתם קישור טוב, המדריך הבא רלוונטי עבורכם!

במדריך זה נלמד איך ע"י מספר בדיקות פשוטות, נוכל לקבוע עד כמה הקישור שקיבלנו הינו קישור חזק ואיכותי (אם בכלל).

הנה כמה שאלות מכוונות שיעזרו להחליט עד כמה הקישור שקיבלנו חזק

האם מדובר בדומיין וותיק, כזה שגוגל כבר מכיר ומעריך?

כל אתר ברשת יושב על כתובת דומיין (לדוגמא: inpa.co.il), חלק מהדומיינים הינם חדשים שנרכשו לראשונה וחלק מהדומיינים וותיקים ובעלי כוח והיו בעבר של ארגון פעיל אחר שהפסיק לפעול ונרכש בשנית ע"י מישהו.

לדוגמא: ניקח את האתר "צלם עכשיו" שכתובת הדומיין שלו הינה: https://inpa.co.il.

הדומיין הנ"ל הינו דומיין וותיק, לא חדש. איך אני יודע? כי בדקתי ב-archve.org. ככה זה נראה:

בדיקת דומיין archive

ניתן לראות שהדומיין היה פעיל לראשונה ב-2012, סיים את פעילותו ב-2016 וחזר לפעילות (על ידי, מודה באשמה) בסוף 2020.

אפשר ממש ללחוץ על כל נקודה בזמן ולראות איך האתר היה נראה באותה נקודה (לא עובד ב-100% מהפעמים, אבל אם תמצאו נקודה בצבע כחול, הסיכוי שזה יעבוד יגדל).

הנה דוגמא לאיך האתר היה נראה ב-5/3/2016:

איך האתר היה נראה פעם

 

כפי שניתן לראות, האתר היה של האגודה הישראלית לצילום טבע. מה שמוביל אותי לנקודה נוספת חשובה לא פחות: רלוונטיות.

האם האתר כיום, שמר על הקשר שלו לעבר? אם למשל האתר בתצורתו הנוכחית הפך לאתר ספורט, ובעבר הוא היה אתר של האגודה לצילום – הכוח שלו ירד. זה לא אומר שהוא יהפוך לחלש אם ישנה את הנושא שלו, זה כן אומר שאתר ששמר על הנישה שלו והיה בעבר אתר צילום וגם כיום משמש כאתר צילום – הוא אתר אידיאלי שאתם רוצים לקבל ממנו קישור, ואם הוא קשור לנישה של האתר שלכם (תחום האירועים) – תחטפו קישור ממנו!

אילו לינקים מקבל הדומיין בהווה?

האם עצם זה שדומיין הוא וותיק, מספיק כדי להחליט ששווה לקנות ממנו קישור? ממש לא! אם הדומיין לא מקבל קישורים, או שהיה מקבל קישורים בעבר אבל הם נמחקו וכיום כבר לא פעילים – קישור ממנו לא שווה כמעט כלום. לכן, חשוב לוודא שהאתר ממנו אנחנו קונים קישור, מקבל קישורים איכותיים שפעילים עד עצם היום הזה!

איך בודקים את פרופיל הקישורים של האתר? ישנם מספר כלים כאלו ואחרים המאפשרים לנו לקבל חיווי אלו קישורים כל אתר מקבל, אף אחד מהכלים לא מצליח לאתר 100% מהקישורים, ועדיין הם מספיק טובים כדי לעזור לנו לקבל החלטה.

הכלי Ahrefs הוא ללא ספק הכלי המוביל בעולם לטובת בדיקת פרופיל קישורים, אין לו גרסה חינמית אבל הוא שווה כל אגורה ואני ממליץ עליו בחום. למעשה, הוא כמעט הכלי היחידי שמקדם אתרים באמת צריך. אני מגדיר אותו ככלי חובה לכל מקדם אתרים.

הכלי, בדומה לשאר הכלים הדומים לו (כמו majestic למשל), נותן ציון איכות שנקרא DR.

האם ניתן להסתמך על DR? ממש לא! מדובר על ציון משוער בלבד מבית Ahrefs ואין לו כל קשר לגוגל.

כבר ייצא לי לראות אתרים פח זבל עם DR 50 (שזה נחשב גבוה) ואתרים מעולים מעולים מעולים עם DR 11 (כמו הדומיין עליו אנחנו מדברים בדוגמא שלנו בפוסט הזה, שבהמשך הפוסט תראו כמה קישורים הוא מקבל מ-YNET, ועדיין ה-DR שלו 11 בלבד). בשביל שבדיקה תהיה טובה, היא חייבת להיות ידנית.

איך עושים בדיקה ידנית? נריץ את האתר ב-Aherfs, נלחץ על Backlinks ולאחר מכן על One click per domain וכל הלינקים שהאתר מקבל יופיעו מולנו:

ahrefs 1

 

בעמודה הימנית שבתמונה המצורפת, ניתן לראות את כמות הלינקים שמתקבלים מכל דומיין שמשמאל, בתמונה ניתן לראות שהאתר YNET, מקשר לדומיין 354 פעמים!

בדיקת כמות קישורים

 

אם נלחץ על המספר 354, נוכל לקבל פירוט של כל הקישורים שמתקבלים מ-YNET. חשוב לוודא שבאמת מדובר בכתבות, ולא נגיד בקישורים שמתקבלים מהפורומים של YNET שכן, כמובן שקישורי פורומים משפיעים הרבה פחות מקישורים שמגיעים מכתבות.

יש כלל אצבע (לא תמיד נכון, אבל נכון ב-95% מהמקרים) שאומר שככל שיותר קשה להשיג את הקישור, ככה הוא טוב יותר וכמובן שיותר קשר להשיג 354 כתבות ב-YNET עם קישורים מאשר להשתיל מלא תגובות בפורום.

לאחר שלחצנו על המספר של הקישורים, ניתן לראות כי אכן מדובר בכתבות שונות שהתפרסמו ועדיין קיימות ב-YNET:

קישורים מאתר ynet

 

אם נרצה לוודא ב-100% שהקישורים שהדומיין מקבל טובים, ניכנס לכמה מהכתבות ב-YNET ידנית ונוודא שהקישורים אכן קיימים, הנה 10 הראשונים:

  1. https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4197877,00.html
  2. https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4175658,00.html
  3. https://www.ynet.co.il/home/0,7340,L-9906,00.html
  4. https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4304555,00.html
  5. https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4245351,00.html
  6. https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4225540,00.html
  7. https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4666333,00.html
  8. https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4255342,00.html
  9. https://www.ynet.co.il/home/0,7340,L-10245,00.html
  10. https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4444529,00.html

אפשר לראות שכולם תקינים ובכולם עדיין יש את הקישור!

כמובן שיש לדומיין עוד מלא קישורים שהוא מקבל, לא רק מ-YNET, אם נלך ללשונית Overview נוכל לראות את ציון ה-UR, ציון ה-DR, כמות דומיינים מקשרים (Referring domains או בקיצור RD) וכמות לינקים.

בפועל, הנתון החשוב ביותר הוא RD, בהנחה ובדקנו ובאמת את פרופיל הקישורים בלשונית Backlinks + בדקנו ידנית שמדובר בקישורים טובים (כפי שבדקנו ידנית את הקישורים מ-YNET).

נתונים לינק

נתונים נוספים שאפשר לקבל: כמות תנועה משוערת ושווי התנועה אם היינו רוצים לקבל אותה דרך קידום ממומן בגוגל.

הדומיינים מהם אפשר להזמין קישורים דרך מערכת רכישת הקישורים שלנו, הינם דומיינים וותיקים, שמקבלים קישורים חזקים במיוחד עד עצם היום הזה ומעבירים את הכוח בצורה מדהימה!

 

אחרי שבדקנו שהדומיין שרוצה לקשר אלינו מקבל בעצמו קישורים איכותיים, נרצה לבדוק 4 דברים נוספים לפחות: מרחק לחיצה מדף הבית, איכות התוכן של העמוד ממנו יוצא הקישור, נראות האתר המקשר והסמכותיות שלו.

 

מהו מרחק הלחיצה מדף הבית אל הדף שמקשר אלינו?

כמעט בכל המקרים, הקישור אותו נקבל עבור האתר שלנו, מכתבה באתר המקשר, יהיה קישור מדף פנימי, ולא מדף הבית של הדומיין המקשר (כמובן שלקבל קישור מדף בית זה מצוין והכי טוב, אבל צריך להיזהר ולא להגזים עם זה).

הכלל אומר שככל שאפשר להגיע אל העמוד ממנו קיבלנו את הקישור בפחות קליקים – ככה הקישור איכותי יותר.

לדוגמא, אם קיבלנו קישור מכתבה באתר הצילום שלנו, שנמצאת בקטגוריית "אירועים ואטרקציות", ואי אפשר להגיע לכתבה מדף הבית, אבל אפשר להגיע מדף הבית אל עמוד הקטגוריה "אירועים ואטרקציות" וממנו אל הכתבה שלנו, משמע, שהלינק שלנו הינו במרחק לחיצה של 2 קליקים מדף הבית. קליק ראשון על הקטגוריה וקליק שני על הכתבה עצמה.

לעומת זאת, אם היינו מקבלים קישור מכתבה שאפשר להגיע אליה רק אחרי 5 קליקים, או במקרה הגרוע ביותר – שאין דרך להגיע אליה כלל מדף הבית (נקרא גם URL יתום), כנראה שווה הרבה הרב הפחות.

כל הלינקים שאנחנו מוכרים, הינם במרחק של עד 2 קליקים מדף הבית, על מנת להבטיח איכות מקסימלית!

 

כמה איכותי ורלוונטי התוכן של העמוד ממנו יוצא הקישור?

ישנם 2 מדדים הקשורים לאיכות קישורים שצריך להכיר: עוצמה ורלוונטיות.

פרמטרים השייכים לעוצמה הם למשל: מרחק לחיצה מדף הבית, כמות הדומיינים השונים שמקשרים לדומיין שממנו אנחנו מקבלים את הקישור ועוד…

רלוונטיות זה שהאתר שאנחנו מקבלים ממנו קישור, יהיה קשור בצורה כזו או אחרת לאתר שלנו. לדוגמא: אם אנחנו רוצים לקבל קישורים לאתר הגלשנים שלנו, קישור מאתר תיירות שמדבר על חופשה מושלמת במלדיבים יכול להתאים במיוחד! לעומת זאת, קישור ממתכון – פחות רלוונטי. לכן, חשוב לדעת שלתוכן עצמו שיש בעמוד, ממנו מקבלים את הקישור – יש משמעות גדולה לכמה השפעה נקבל מהקישור שלנו.

זו הסיבה שכשמזמינים קישורים דרך מערכת רכישת הקישורים שלנו, אנחנו אלו שכותבים את התוכן ולא הלקוח! כי אנחנו נדע ב-100% לכתוב תוכן שיוביל לציון רלוונטיות גבוה מאוד!

 

איך הנראות והסמכותיות של האתר שמקשר אלינו?

כחלק מעדכון E-A-T, מנוע החיפוש גוגל יודע לזהות האם מדובר באתר פשוט ותבניתי במיוחד, שלא הושקע בעיצוב שלו כמעט ובכלל, או שמדובר באתר מעוצב, מושקע, בעל מודל עסקי, כזה שיש מי שדואג לטפח. כמובן שנעדיף לקבל קישור מאתר מעוצב לפחות ברמה בסיסית, ויותר חשוב – כזה שנראה כמו אתר של גוף רציני, סמכותי, ולא דף לבן, חיוור, חסר עיצוב בעליל המכיל מלא כתבות בדף הבית, כמו שהיה נהוג לעשות בעבר (כדי לרמות את גוגל, שיחשוב שכל הכתבות באתר הם מרחק לחיצה 1), כשגוגל עוד היה אוכל הכל.

רוצים לדעת עוד על E-A-T, ועל החשיבות שלו לקידום האתר שלכם? אתם יותר ממוזמנים להכיר את קורס קידום האתרים המושקע בטירוף שהכנו לכם כאן, עם כל המושגים החשובים שכדאי יהיה לכם להכיר, אם אתם רוצים להיכנס לנישה בצורה מקצועית.

ולסיום: האם לינק שמעביר תנועה לאתר אליו הוא מקשר, טוב יותר מלינק שלא מעביר תנועה?

אז האמת, שאף אחד לא באמת יכול לענות על השאלה הזו ב-100% ידיעה, כמו עוד הרבה שאלות מעולם ה-SEO, אבל מהניסיון שלי – שיחקתי עם העניין הזה הרבה, גם ברמה הטכנולוגית עם כלים שבניתי שתפקידם היה להעביר תנועה דרך הקישורים שבניתי אל האתרים אליהם קישרתי, ועוד ועוד נסיונות פרקטיים, לא רק בתיאוריה.

מכל הניסיונות שלי, לא ראיתי קורלציה בין כמות התנועה שהגיע מלינק, לבין ההשפעה שלו לקידום האתר והאמת שלהפך – לינקים שבניתי, ואני יודע שאין סיכוי שמישהו מגיע דרכם – הצליחו לדחוף את האתרים למעלה למעלה…

 

למקצוען SEO עם ניסיון, ייקח בין דקה ל-2 דקות לקבל החלטה האם קישור הוא איכותי או לא. בפעם הראשונה זה יכול לקחת קצת יותר זמן אבל עם הניסיון שצוברים, הדברים הופכים לקלים ופשוטים יותר ויותר מבדיקה לבדיקה. עוד סיבה לרכוש ממערכת הקישורים שלנו היא שביצענו כבר את הבדיקות המפורטות לעיל ומספר בדיקות נוספות לכל אחד מהדומיינים שבמערכת! להזמין מאתנו קישורים זה להיות בידיים טובות ומקצועיות, התוצאות מדברות בעד עצמן, הזמינו עכשיו:

https://shop.w3c.org.il/links

רוצים ללמוד עוד על קידום אתרים? הכנתי לכם מדריך קידום אתרים מלא עד לרמת מאסטר!

שלחו לחבר קישור למאמר, הוא חייב לקרוא אותו!
שלחו לחבר קישור למאמר
הוא חייב לקרוא אותו!
עשהאל דרייר
עשהאל דרייר

מנכ"ל חברת קידום אתרים ואפיליאצייה המונה כ-125 עובדים ומאות לקוחות בפריסה עולמית, מייסד דיגיפארם - חנות אונליין להזמנת תכנים וקישורים עבור אנשי SEO, מייסד רובולינק - אפליקצייה לבדיקת מיקומים חינם לאנדרואיד ולאייפון, מוביל את קבוצת אנשי ה-SEO הגדולה בישראל בפייסבוק ובווטסאפ.

מאמרים נוספים מומלצים לקריאה עבורך:

המדריך המלא להקמת אתרי לידים

בואו נשים את הדברים על השולחן: אין מי מאיתנו שלא מחפש דרכים קלות, יחסית, וחוקיות, כמובן, לייצר כסף. גם אם לא מדובר בהכנסה שניתן להסתמך

כדאי להשקיע ב-SEO בזמן מלחמה?

מדינת ישראל נמצאת במלחמה (נכון להיום – 6.11.23). אני כותב את זה בגוף ראשון כמי שלוקח בה חלק פעיל. אין ספק שמלחמה היא עניין מורכב

בדיקת מהירות אחסון אתרים קלאודוויז
עשהאל דרייר
היי כאן עשהאל ואני רוצה להמליץ לך באופן אישי לפתוח שרת בקלאודוויז ולהנות מאתרים מהירים, תמיכה 24/7 וממשק נוח. אני מאחסן למעלה מ-400 אתרים בעצמי וממליץ בחום ובלב שלם, לאחר מספר שנות ניסיון
תוכנת מעקב הדירוגים הטובה בעולם!
בואו לעקוב אחרי מיקומים של כל אתר, מכל מקום בעולם, כולל הפרדה בין מיקומי דסקטופ ומובייל, תנועה, תיעוד עבודה ואפילו תוכלו לשלוח ללקוחות שלכם לינק לדשבורד שמתעדכן אונליין!
הטבה לגולשי האתר:
14 ימי ניסיון ו-25% הנחה לחודשיים